XXL Nutrition

Je hoeft elke spiergroep maar éénmaal per week te trainen (1 bezoeker)

Je Hoeft Elke Spiergroep Maar Eénmaal Per Week Te Trainen


  • Totaal stemmers
    255

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afhankelijk van leeftijd, lichamelijke gesteldheid, en wat voor baan je hebt.
Iemand die dagelijks zwaar arbeid verricht en daarbij dus ook veel calorieën verbrandt kan
beter elke spiergroep 1 x per week trainen, verdeeld over 3 dagen.
Immers het lichaam/spieren worden elke dag al belast.
Iemand met een hardnekkige blessure kan ook beter het lichaam/spiergroepen niet teveel belasten.

Algemeen gesteld verschilt het van persoon tot persoon.
 
2x per week als je goed eet en overdag een rustige bezigheid hebt is perfect.
 
1* per week helemaal af beulen is genoeg :)
 
1 maal per week op volume (sets van circa 12 reps)
1 maal per week op kracht (sets van maximum 5 reps)
Dit geldt per spiergroep.
Dus je mag zelfs 6 maal per week trainen indien je met een split werkt.
 
Gewoon om de dag je onder lichaam en de volgende dag boven lichaam , tijdens dit luisteren naar je lichaam , goed eten , en rusten , dan is alles tog goed :S?
 
Persoonlijk vat ik een training zonder spierpijn tijdens de volgende dagen op als een mislukte training.
Geen spierpijn betekent immers dat de overbelasting te gering geweest is om serieuze spiergroei te stimuleren. (let op, ik heb het over spiergroei, niet krachttoename)
De oorzaak kan zijn dat je trainingsintensiteit of -volume te laag ligt, of omdat je te weinig rustdagen hebt tussen 2 opeenvolgende trainingen van dezelfde spiergroep.

Zo zie ik het. :)

Ik heb nooit spierpijn aan m'n schouders( de rest wel) ,maar toch groeien ze het snelst.
Hoe verklaar je dat dan?

Dat zijn motivering dus niet klopt.:D?

Ik blijf erbij dat vaker in de week, met een mega intensiteit en belachelijk laag volume beter werkt dan eens per week.
 
Je hoeft een spiergroep op zich niet per se meer dan 1 keer per week te trainen maar het kan wel, zeker voor de afwisseling is dat prima. Ik heb op schema's gezeten van 1, 2 of drie keer per week en ze werkten allemaal.
 
ik denk ook dat het per persoon verschilt. Elk lichaam is anders en reageert anders. Voor mij werkt 2 keer per week het beste.
 
oneens, persoonlijk vind ik 1x elke spiergroep te weinig. ik pak minstens 1 spiergroep 2x per week.
ik geloof wel dat 1x alles intensief aanpakken zeker genoeg kan zijn.
 
Zou niet zeggen dat het een beter is dan het ander. Een ding weet ik wel, voor mij is een 3 dagen split priiima om te groeien, fullbody heb ik echt het idee dat ik te weinig tijd in een spiergroep kan steken per training, tijdje gedaan vond het verschrikkelijk.

Heb wel sinds kort een 4e dag toegevoegd voor achterliggende spiergroepen (ok alles loopt achter maargoed, extraachterlopend dan) en merk wel dat ik qua kracht keihard omhoog schiet op die spiergroepen.

Lastig verhaal :) niet echt een vraag/stelling waar je een duidelijk antwoord op kan geven :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven