XXL Nutrition

Je hoeft elke spiergroep maar éénmaal per week te trainen (1 bezoeker)

Je Hoeft Elke Spiergroep Maar Eénmaal Per Week Te Trainen


  • Totaal stemmers
    255

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
sommige spiergroepen herstellen sneller dan andere ondervind ik
mis deze optie dan ook in de pol
 

Of je hebt je voeding niet in orde, of je slaapt te weinig of je traint verkeerd. Maar no way dat een spiergroep 1 week (168 uur!!) nodig heeft om volledig te herstelleln.
 
Er zijn zelfs hit schema's waarbij je een spiergroep maar om de 10 mag belasten
 
Er zijn zelfs hit schema's waarbij je een spiergroep maar om de 10 mag belasten

Yep, heb het zelf ook geprobeerd. vrij weinig resultaat mee gehaald. Zijn zoveel verschillende schema's. Imo het beste werkt nog altijd om de 4, hooguit 5 dagen een groep trainen. Zo doen volgens mij de meeste bodybuilders het ook. Als er een betere manier was zou die allang door veel meer mensen gebruikt worden.. ;)
 
Oneens. Ik train nu in split en pak toch dezelfde spiergroep 2x per week aan.

Maandag : borst, schouders , triceps
Dinsdag : Rug , biceps , benen , buik
woensdag : rust
donderdag : borst , ...
vrijdag : rug ,...
Zaterdag : rust
Zondag : fullbody :P

Ik train me bijna altijd kapot , maar zit atm redelijk goed in de bulk en kan toch meestal na een 48u rust opnieuw trainen. Of het effectief is , beat me... , verslavend is het wel :D
 
Onlangs las ik over het verschil tussen witte en rode spieren, en dat ze anders en met verschillende frequentie moeten worden gestimuleerd... Iemand ervaring daarmee?

Hoe meer ik lees, hoe moeilijker het allemaal lijkt. Voor mezelf ben ik voorlopig tevreden als ik alle spiergroepen eenmaal per week kan trainen. Vanavond ging het helemaal niet, ik was veel te moe, en nadat ik mijn reeks pulldowns met moeite had afgewerkt, hield ik het voor bekeken. Zo snel was ik nog nooit uit de gym:(. Hmm, ik moet meer slapen!
 
Hangt af van de spiergroep. Iedereen roept hier wel 'ja!', maar waarschijnlijk traint > 60 % de kuiten hier 2 keer per week of vaker.

Dus afhankelijk van de spiergroep. Veder heb ik tijdje gespeeld met doggcrapp, ook erg leuk, maar mega laag volume. Ik vond Big-T's beredenering erg goed:

Hoge intensiteit, laag volume = korte groei- en herstelperiode, zodat je frequenter kunt trainen.
Hoge intensiteit, hoog volume = lange groei- en herstelperiode, minder frequent trainen.

Tis een afweging die je moet maken, denk dat alle manieren (fullbody, UB-LB, split, doggcrapp ed) wel hun voor- en nadelen hebben, en allemaal wel werken. Tis gewoon wat je voor jezelf het fijnste vind.
 
Vooropgesteld dat de vereiste hoge trainingsintensiteit wordt gehaald, kun je zeggen dat je alle spieren maar 1 keer per week hoeft te trainen. Dat wil zeggen dat er sprake moet zijn van een split schema. 1x per week fullbody is natuurlijk te weinig.

Dit is dus onzin, kijk eens naar doggcrapp. Daar heb je zo'n belachelijk laag volume dat je maar een zeer korte groei periode hebt, wat dus ook betekend dat je maar een hele korte herstel periode hebt. Kortom, laag volume = vaker trainen, hoog volume = minder vaak trainen. Ik denk dat over het algemeen de resultaten wel ongeveer gelijk zullen zijn. Het fijne aan doggcrapp vind ik dat alleen dat ik niet van die belachelijk spierpijn heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik dnk dat het allemaal puur aan intensiteit en vollume ligt.

Dus ik denk dat je spiergroepen 2x per week kan trainen 3 keer per week kan trainen.
Maar ook 1 keer per week kan trainen.

Zelf doe ik vaak 2 keer per week. Laats een tijdje 1 keer per week.
En nu 3keer per week.

Ik moet wel zeggen als ik met 1 keer per week kracht wil winnen zal ik bijna iedere training over failure heen moeten gaan, Door bvb forced reps toe te passen.

Met 2 keer per week is dit niet nodig.
En met 3 keer per week al helemaal niet.
 
Indien je met een splitschema werkt, ben ik het helemaal eens.
 
Ik bedoel idd een split schema bij 1 keer per week iedere spiergroep.
 
Is geheel afhankelijk van je eigen nivo (trainingsjaren), je doel en je manier van trainen (failure, beyond failure, hoog volume, etc)
 
Ik train 2x per week dezelfde spiergroep en soms 3, ligt er aan hoe de dagen uitkomen :D
 
Er zijn zat mensen groot geworden met een 1-keer-per-week schema, dus je HOEFT niet meer te doen. Helaas zijn veel van die grote mensen anabolen gebruikers dus hun ervaringen en kennis is totaal niet van toepassing op naturel sporters.
 
zeker als je wat ouder bent is iedere spiergroep 1 x in de week genoeg.

maar omdat ik dit al een aantal jaren doe, pak ik nu een maandje of wat supersets.
 
hmm 1 maal per week bij intensief trainen is mss genoeg, maar ik neem het anders aan , lekker moeilijk doen :) om de vier dagen de spiergroep
 
Ben niet zeker.
Heb een tijdje alles twee keer per week (2 x 6) getraind en ging er goed op vooruit qua kracht en massa. Maar ben ook heel tevreden met 1 x 5.
 
Er zijn zat mensen groot geworden met een 1-keer-per-week schema, dus je HOEFT niet meer te doen. Helaas zijn veel van die grote mensen anabolen gebruikers dus hun ervaringen en kennis is totaal niet van toepassing op naturel sporters.

heel mooi gezegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven