Fitness Seller

Je hoeft niet te deadliften om een compleet fysiek te bouwen (1 bezoeker)

Je Hoeft Niet Te Deadliften Om een Compleet Fysiek Te Bouwen


  • Totaal stemmers
    318

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij ons in de gym doen de grootste met de meest complete fysieken nooit deadlifts (ook nooit squats trouwens :)

Deadlift lijkt me vervangbaar, maar wel zien dat je zeker 1 oefening inplant waarbij je je hamstrings belast vanuit de gluten , en dus niet vanuit knieflexie.
Mogelijkheid is een goodmorning.
 
Oke dan nog iets. Die beesten die bij jullie in de sportschool rondlopen die niet deadliften kuren die?
 
Oke dan nog iets. Die beesten die bij jullie in de sportschool rondlopen die niet deadliften kuren die?

Sommigen wel, sommigen niet.

Net zoals sommigen hun benen deftig trainen, en andere er vanaf komen met 3 setjes leg extensions, en 2 setjes leg curls.

Het is niet zwart-wit, weet je, talent en aanleg spelen een veel grotere rol dan soms wordt aangenomen.
 
Oke dan nog iets. Die beesten die bij jullie in de sportschool rondlopen die niet deadliften kuren die?

Waarschijnlijk wel. Laatst nog een neger... vet gespierd, mooi droog.. staat die lul te deadliften met 60 kilo... en ik maar denken dat het een warm-up setje was ... (ah wel, hij deadliftte tenminste nog.. ik heb al in geen 6 weken gedeadlift (k*t-elleboog))
 
Sommigen wel, sommigen niet.

Net zoals sommigen hun benen deftig trainen, en andere er vanaf komen met 3 setjes leg extensions, en 2 setjes leg curls.

Het is niet zwart-wit, weet je, talent en aanleg spelen een veel grotere rol dan soms wordt aangenomen.

:roflol:

Blijf dromen kerel...

Ontopic: Oneens natuurlijk!
 
Deadliften zou flink helpen om een mooi fysiek op te bouwen, maar zoals al gezegd zijn er genoeg andere oefeningen voor je onderrug.

I LOVE DEADLIFTS <3
 
bij ons in de gym deadlift bijna iedereen.
 
Nee?

wat wel dan?
 
Niks moet uiteraard, maar ik raad het wel aan. De deadlift is misschien wel de beste oefening die er is. Je kan ook zonder de deadlift een compleet fysiek bouwen, maar als je deadlift zal je dit makkelijker bereiken. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je onder een compleet fysiek verstaat. Toch ben ik zelf van mening dat de deadlift het meeste bijdraagt aan de ontwikkeling van een massieve rug. Maar het hangt van zoveel factoren af hoe je fysiek op de deadlift of training in het algemeen reageert. Ik vind de stelling te moeilijk om een ja of nee in te vullen.
 
Ik zie niet meteen in waarom, dus eens.

edit: maar waarover gaat het juist? Enkel de gewone deadlift, of ook sumo/romanian/rack pulls/goodmornings/... ?
 
Ik zie niet meteen in waarom, dus eens.

edit: maar waarover gaat het juist? Enkel de gewone deadlift, of ook sumo/romanian/rack pulls/goodmornings/... ?
Alle vormen, maakt niet uit.
 
In dat geval oneens. Je mist dan een hele categorie van oefeningen.

Zo had ik het ook niet begrepen. Ik dacht aan de conventionele deadlift, die iedereen hier in zijn stats heeft staan..

Roemeense / stiff legged deadlifts / goodmornings zijn onmisbaar:)
 
En ook, waar trek je dan de grens? Als rackpulls nog inbegrepen zijn, zijn power shrugs dat dan ook? En power cleans, high pulls,... ?


Want dan vraag je eigenlijk, "kan je een volledige fysiek opbouwen zonder pulls?"
 
oeps heb verkeerde gestemd. ben het er mee eens dat dl niet per se nodig is. Ik zie genoeg mensen die behoorlijk wat massa hebben en niet deadliften of squatten. Mischien dat je sneller resultaat haalt als je deze oefeningen wel doet.
 
ik deadlift vrij weinig...met zwaar full squat en andere oefeningen kom je ook waar je moet wezen
 
Zo had ik het ook niet begrepen. Ik dacht aan de conventionele deadlift, die iedereen hier in zijn stats heeft staan..

Roemeense / stiff legged deadlifts / goodmornings zijn onmisbaar:)
Is geen deadlift.

En ook, waar trek je dan de grens? Als rackpulls nog inbegrepen zijn, zijn power shrugs dat dan ook? En power cleans, high pulls,... ?


Want dan vraag je eigenlijk, "kan je een volledige fysiek opbouwen zonder pulls?"
DL = DL. Sumo, stiffed, conv. daar gaat het hier over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven