XXL Nutrition

Je hoeft niet te squatten om een compleet fysiek te bouwen (1 bezoeker)

Je hoeft niet te squatten om een compleet fysiek te bouwen


  • Totaal stemmers
    335

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
OmG dat filmpje is ziek xD :p
 
De squat is zeker een super oefening die enorm veel spieren aanspreekt (ben er zelf ook een half jaar geleden aan verslaafd geraakt:p), maar imo is de term 'compleet fysiek' erg subjectief op te vatten. Daarom stem ik op ben niet zeker.
 
Nee, hoeft ook niet.

Deadliften is belangrijker.
 
squaten is slecht voor je rug en knieeen :D


j/k
 
sjah, je zal een hoop andere dingen moeten doen om je benen goed aan te pakken, maar als je dat ervoor over hebt zijn squats niet nodig, hoewel er veel, veel tijd en moeite in zal kruipen
 
Niet perse, maar je zult dan wel veel vervangende oefeningen moeten doen.
 
oneens met vervang oefeningen bereik je veel minder resultaat.
 
Ik ben het levende bewijs ;) heb nooit gesquat maar wil er wel mee beginnen
 
je hoeft niet te squaten je weet ga fietsen of voetballen homo, squat or go home!!!!!
 
DeadliftenSquatten kun je wel missen denk ik. Maar squat is echt een vereiste imo.

Als je twee kloontjes 5 jaar laat trainen en de een nooit laat squattenDeadliften zal er echt een aanzienlijk verschil zijn denkik.

:)
Deadlift is belangrijker maat. Die mag nooit ontbreken.


LOL, niet eens gezien dat het een grote bump topic is.
 
kan ook legpress en lunges, lekker boeien.
 
Deadliften is belangrijker imo.
Je kan zwaarder gaan dan bij squats, en het pakt dezelfde spiergroepen aan als squats + nog eens je rug.
Bovendien kan je nog eens leg press doen om goede benen te bouwen.

Wat uiteraard niet betekent dat ik leg press vergelijk met squats (laat staan zie als een vervanger). Desalniettemin vind IK (persoonlijk) de squat wel een belangrijke oefening, maar niet onmisbaar in BB imo.

belangrijker? rare bewering..
je kan ee nsquat toch niet vergelijken met een deadlift, compleet ander oefening
 
Ik vind het een k*t stelling squaten is gewoon een mannen oefening die top is voor je gestel als je hem uit je routine cut ben je imo gewoon een pussy
 
Natuurlijk eens. Alsof er geen podiumbeesen zijn die geen squats en deadlifts doen.
 
Ik vind het een k*t stelling squaten is gewoon een mannen oefening die top is voor je gestel als je hem uit je routine cut ben je imo gewoon een pussy

Dit.
 
Natuurlijk eens. Alsof er geen podiumbeesen zijn die geen squats en deadlifts doen.

Dat was ook mijn reden om eens te stemmen. Ik heb wel vaak gezien dat de profs die zware squats doen ook erg dikke poten hebben, maar moeilijk te zeggen of dat aan de squats lag.

Maar als je erover nadenkt: je hebt hack squat machine, leg press, enz op zich moet je dezelfde belasting kunnen leggen op de benen zonder de gewone squat, ook al is die laatste beter om de vrije beweging te oefenen en leer je meer stabiliseren.
 
Squatten is efficënt, en daarom moet je dom zijn om hem niet te doen... maar je kan hem perfect vervangen door een combinatie van een heleboel andere oefeningen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven