Fitness Seller

Je hoort iemand 's nachts binnenbreken in je huis. Wat doe je? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.882
Waardering
3.596
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Mensen, wat zouden jullie doen moesten jullie 's nachts plots horen dat er iemand via je tuin langs de achterkant van je huis of zo je huis tracht binnen te dringen;

Hoe zou je reageren en zou je anders reageren afhankelijk van het aantal inbrekers,...

Ik woon namelijk op het platteland, en in onze gemeente zijn er de afgelopen maanden heel wat inbraken geweest.
Ik heb een vrouw en een dochtertje van 6.
ALs ik de confrontatie zou aangaan, dan verplicht ik de inbreker ook hard te reageren, wat nare gevolgen kan hebben. Hoe en wanneer beslis je hoe ver je zal gaan.
Ik ben graag op alles voorbereid en hem meerdere scenario's over hoe ik zou reageren.
Mocht ik zien dat die helemaal alleen is, en ik betrap hem 's nachts in mijn keuken dan zou ik hem zeggen: "verlaat nu mijn huis, en ik zal zelf de politie niet bellen. Doe je dit niet dan gaan we "dansen".

Mochten ze met meerdere zijn, en moest ik merken dat ze nog niet doorhadden dat ik ze had opgemerkt, dan zou ik via één van de slaapkamers met mijn vrouw en dochter vluchten.
Als dit echter niet meer mogelijk zijn, dan zou ik hen zeggen: "neem wat je wil, en ik zal niet ingrijpen. zolang je mijn gezin geen pijn doet. Doe je dit wel dan beloofik dat ik geen makkelijk slachtoffer zal zijn (klinkt melig maar jullie weten wel wat ik bedoel).
Hebben ze pistolen, dan doen ze toch wat ze willen.
Ik heb op een aantal plekken ik mijn huis, een stok van 120 cm met een stevig mes aan jhet uiteinde.

Ik denk er echter aan een wapen te kopen, een pistool om precies te zijn.

Zijn jullie al slachtoffer geweest van gewelddadige inbrekers???
Hebben jullie enig advies?
 
licht aan laten in gang.

duidelijk maken dat je wakker bent zonder confrontatie aan te gaan.

niet beginnen met wapens. ( tot nu toe waren de inbraken niet gewelddadig toch?)
je wil igg niet 15 jaar zitten omdat je er een die ongewapent is perongeluk dood maakt.

als ze wel gewapent zijn kan je ze beter alles mee laten nemen, je wil geen gevecht aan gaan met hem/hun.

over het algemeen zullen ze snel weg zijn als ze weten dat je wakker bent, en ook niet gewapent zijn.
het laaste wat een inbreker wil is van inbraak naar moord/doodslag gaan, dus als jij ze mee laat nemen wat ze willen hebben ze geen rede om jou en je familie iets aan te doen.



en ofc dus gewoon alles op slot doen.
 
Heb je geen rolluiken?
 
licht aan laten in gang.

duidelijk maken dat je wakker bent zonder confrontatie aan te gaan.

niet beginnen met wapens.



over het algemeen zullen ze snel weg zijn als ze weten dat je wakker bent, en ook niet gewapent zijn.
het laaste wat een inbreker wil is van inbraak naar moord/doodslag gaan.

Wat je zegt klopt. Ik laat altijd wel ergens licht aan.Echter tonen de feiten van de afgelopen 20 kjaar aan dat dit inbrekers niet meer afschrikt en ze vaak zeer hard en driest te werk gaan. En tegen een paar goedgetrainde mannen, die het gebruik van geweld gewend zijn, daar kan je weinig tegen beginnen. Als ze geen vuurwapens hebben en jij wel, dan maak je nog een kans. ZOnder vuurwapen niet.

Maar ik denk dat het trouwens zo goed als onmogelijk is geworden in Belgie om een vuurwapen te kopen, niet? Heb de wapenwetgeving en de wijzigingen niet meer gevolgd de afgelopen jaren.

---------- Toegevoegd om 01:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:55 ----------

Heb je geen rolluiken?

Niet aan de achterkant van het huis.
 
volledig windmolen gaan

Als de inbreker(s) geen vuurwapen hebben, dan zou ik compleet mental gaan. Kleren uit, in mn hand kakken en met kak gaan gooien terwijl ik op ze in charge. Ze zijn dan zo in shock van het beeld en de kak dat je ze meteen de ogen in kan prikken en hun armen op 8 plekken kan breken.

Hebben ze wel een vuurwapen, dan gooi ik met kak en spring uit het raam
 
Wat je zegt klopt. Ik laat altijd wel ergens licht aan.Echter tonen de feiten van de afgelopen 20 kjaar aan dat dit inbrekers niet meer afschrikt en ze vaak zeer hard en driest te werk gaan. En tegen een paar goedgetrainde mannen, die het gebruik van geweld gewend zijn, daar kan je weinig tegen beginnen. Als ze geen vuurwapens hebben en jij wel, dan maak je nog een kans. ZOnder vuurwapen niet.

Maar ik denk dat het trouwens zo goed als onmogelijk is geworden in Belgie om een vuurwapen te kopen, niet? Heb de wapenwetgeving en de wijzigingen niet meer gevolgd de afgelopen jaren.

staan ze bekent om het gebruik van geweld?

een vuurwapen is indd moeilijk te krijgen, maar de kans dat hij van pas komt is ook aardig klein.


als je echt bang bent dat ze inbreken bij je en niet uit de weg gaan voor het gebruik van geweld zou ik investeren in rollluiken indd en misschien een deur die je met een koevoet niet open krijgt.


beter investeren in iets om ze buiten te houden dan in iets om ze naar buiten te krijgen.
 
staan ze bekent om het gebruik van geweld?

een vuurwapen is indd moeilijk te krijgen, maar de kans dat hij van pas komt is ook aardig klein.


als je echt bang bent dat ze inbreken bij je en niet uit de weg gaan voor het gebruik van geweld zou ik investeren in rollluiken indd en misschien een deur die je met een koevoet niet open krijgt.


beter investeren in iets om ze buiten te houden dan in iets om ze naar buiten te krijgen.

INDERDAAD;
Maar mijn vrouw kan maar niet wennen op het platteland en als ze soms 's avonds alleen thuis is dan is ze doodsbang. Ze heeft haar hele leven in drukke straten geleefd.
En ook ik maak me altijd zorgen als ze alleen thuis is. Moest haar iets overkomen of mijn dochtertje, ik zou dat niet kunnen verwerken.
We gaan terug in de stad gaan wonen. Maar we vinden maar geen goede deal. Blijven zoeken.
Ondertussen zou ik me echter toch zo goed mogelijk beveiligen of bewaken. Ik dacht aan een sterke waakhond maar als we dan verhuizen naar een stadswoning in Brussel, dan heeft dat beest geen leven meer; En dat wil ik dat beest niet aandoen.
Een kleine investering (200 euro ongeveer) zijn een soort drukgevoelige platen (die lijken op echte tegels) die zou ik dus op mijn terras (bereikbaar via keukendeur en brede deur aan de woonkamer) kunnen laten plaatsen. ZOdra er meer dan 40 kilo druk op komt (dit om vals alarm door katten te vermijden, zoals met bewegingssensoren) gaat het alarm af. Een stil alarm, gedurende 30 sec, zodat je de tijd hebt om al de politie te bellen, en dan een loeiharde sirene).
Ik weet één ding: moest het plots tot een confrontatie komen met 1 inbreker als ik halfslapend 's nachts ga plassen, dan zou ik echt slaan om te neutraliseren. Ik bedoel zo hard "ontploffen" dat hij geen gevaar meer kan zijn in de komende tien min want je weet niet met hoeveel ze in huis reeds zijn; Ik heb in mijn slaapkamer in ieder nachttafeltje een stevig mes. Onder het bed een stok met een mes aan het uiteinde, net als in iedere kamer, en iedere kamer kan ook geblokkeerd worden door een kast te verschuiven. Met mijn vrouw hebben we trouwens een aantal scenario's afgesproken, bijv: als we plots het raam van de keukendeur horen breken, dan loopt zij naar de slaapkamer waar nu de sportzaal is, doet het rolluik omhoog en raam open en kruipt erdoor terwijl ik de dochter uit haar bed haal, naar deze kamer loop en haar de dochter aangeef. Dan kan ze 200 meter verder naar de buren lopen, en kan ik eventueel de daders vertragen. OOk de deur in deze kamer kan snel geblokkeerd worden; Hadden we hier blijven wonen dan hadden we een panic room laten installeren. We hebben ruimte genoeg en mijn broers werken beiden in de bouw.
 
mn huis omhoog squatten en verhuizen naar een betere buurt
 
je praat nu net of er een of andere prijs op je hoofd staat man.. leg telefoon naast je bed als je wat hoort direct politie bellen en met ze 3en naar een afgesloten kamer toe gaan met misschien een knuppel oid..

en een pistool is gemakkelijk aan te komen hoor, als je echt iets wilt is dat zo te vinden ;)
 
je praat nu net of er een of andere prijs op je hoofd staat man.. leg telefoon naast je bed als je wat hoort direct politie bellen en met ze 3en naar een afgesloten kamer toe gaan met misschien een knuppel oid..

en een pistool is gemakkelijk aan te komen hoor, als je echt iets wilt is dat zo te vinden ;)

politie bellen is voor pussys man ik pak liever mn 2 glocks dual wield akimbo brakabrakabra ik pop a cap in they asses

genoeg gedaan alsof ik een thug nigger ben voor vandaag, weltrusten allemaal
 
politie bellen is voor pussys man ik pak liever mn 2 glocks dual wield akimbo brakabrakabra ik pop a cap in they asses

genoeg gedaan alsof ik een thug nigger ben voor vandaag, weltrusten allemaal

ak's in the back niggu

krakaka

sleeptight

---------- Post added at 01:56 ---------- Previous post was at 01:53 ----------

waarom staat dit topic eigenlijk in Humor & Geauhoer sectie?
 
politie bellen is voor pussys man ik pak liever mn 2 glocks dual wield akimbo brakabrakabra ik pop a cap in they asses

genoeg gedaan alsof ik een thug nigger ben voor vandaag, weltrusten allemaal

[Link niet meer beschikbaar]


yasmine.

je praat indd wel echt paranoid.


een alarmsysteem met serene en spotlight op sencor en niemand gaat meer bij je binnen komen.
 
Doodslaan, dat kan ik dan ook weer schrappen van mijn bucket list.
 
http://www.youtube.com/watch?v=H1lkdBKw78c


@yasmine.

je praat indd wel echt paranoid.


een alarmsysteem met serene en spotlight op sencor en niemand gaat meer bij je binnen komen.

Paranoïde is als de vrees onterecht is; In mijn gemeente zijn er vorige maand al 22 inbraken geweest en ik was reeds op mijn 17 de slachtoffer van een inbraak. DUs...
 
Heb t topic niet helemaal doornomen maar in België kan je bij inklimming bij nacht van een woning die persoon gewoon neerschieten. Dat is dan wettige verdediging.
 
Heb t topic niet helemaal doornomen maar in België kan je bij inklimming bij nacht van een woning die persoon gewoon neerschieten. Dat is dan wettige verdediging.

Ik ben criminoloog van opleiding en ik kan je al zeggen dat het niet zo simpel is.
Bij nacht is inderdaad een verzwarende omstandigheid waardoor zijn straf zwaarder zal zijn.
Ik ben wel al blij dat je de term correct gebruikt: in België spreken we inderdaad van wettige verdediging, en niet van wettige zelfverdediging.
 
Ik zou mijn deur op slot gooien en mijn blauwe vrienden bellen.
Heb een boksbeugel en vlindermes dus als ze binnenkomen met een hamer wens ik ze succes.
 
Je broek afdoen en roepen "Probeer dit maar te stelen, klootzak!".
 
  • Like
Waarderingen: mat
Gewoon alarmsysteem, dat heeft al heel wat pogingen tegengehouden bij mij thuis. Een grote hond goed africhten kan ook wel effectief zijn, die gaan helemaal retard als er iemand ongewenst in 'hun' omgeving komt.

vuurwapen komt alleen maar miserie van, alhoewel wij het thuis ook hebben.
 
Toen ik me huis heb gekocht heb ik er op gelet dat het in een fatsoenlijk stad was in een fatsoenlijke wijk.
 
Back
Naar boven