Fitness Seller

Je hoort iemand 's nachts binnenbreken in je huis. Wat doe je? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik zou een paar honden aanschaffen, het blaffen schrikt mij meestal wel af.
 
Zou liever boven blijven en ze beneden lekker hun gang laten gaan. Ga zelf wel bij de trap staan en alles wat naar boven komt krijgt een kapmes in zn hoofd. Heb sinds kort ook een rottweiler dus ga denk toch naar beneden, zou bang zijn dat ze hem wat zouden aandoen. Plus dat je beter je krachten kan bundelen, als je dan toch met inbrekers moet vechten dan liever met een grote ongecastreerde rottweiler naast me (no tokkie). Geen idee of ik wat aan hem heb though, hij is pas 9 maanden en dol op bezoek, maar wel 45kg en breed gebouwd. Hij wordt al ietsje waakser, maar het blijft een jonge hond.

Toch lijkt het me als inbreker eng als een naakte man met een kapmes samen met een rottweiler op me af komt.
 
Laatst bewerkt:
Heb geen alarm, misschien toch maar eens over nadenken...

First things first:

1) (als ze nog niet op de eerste verdieping zijn) de vriendin begeleiden naar de badkamer (is één van de weinige kamers met een slot op bij mij thuis)
+ in de badkamer is er deo/haarlak + aansteker (combinatie van beiden kan nogal nasty worden)
en er is uitzicht op de straat, dus ze kan het raam opendoen en de aandacht proberen te lokken van iemand
er ligt voor deze reden ook altijd één gsm in de slaapkamer en één in de badkamer, dus zij kan dan de politie bellen

2) Alle lichten aandoen, veel lawaai maken en hopen dat ze gaan lopen
van mij mogen ze op het gelijkvloers alles meenemen zelfs...

3) Als ze toch besluiten naar de eerste verdieping te komen, dan zal ik deze aanvallen terwijl deze de trap opkomt:
Ik heb zo'n gammo loodjes pistool op luchtdruk, 15 kogels op 3 seconden dat is goed genoeg voor het schrikeffect en zal al redelijk pijn doen, dat geeft mij dan de tijd om dichterbij te komen...

Verder heb ik ook nog wat legaal materiaal van coldsteel.be, zo'n machete is spotgoedkoop (25 €) en legaal (zolang je het in je huis houd en niet op straat of in je tuin mee gaat zwaaien), samoerai zwaard dito, maar dat is zeer duur.
(ook in de badkamer liggen zo een paar "dolken" voor de vriendin klaar, ik zou een tanto mes aanraden met een goed handvat), en op bepaalde plekken heb ik zo standaard keukenmessen liggen met een plastic schede: http://www.vanwissen.nl/contents/media/l_22362.jpg bvb

Als het tot 3 komt, zorg dan dat je alletwee getuigt dat de inbreker de machete bij zich bij had en je die hebt kunnen afnemen in een gevecht...
Of... als de politie nog niet gebeld werd en de inbreker is dood, ... ff breaking bad kijken welke plastic vaten je moet kopen

Vuurwapen zou ik in BE niet mee beginnen, tenzij je militair of politieagent bent.
Je moet al minstens 1x per maand in de schietclub gaan oefenen, die kogels kosten ook geld, je vergunning kost geld, ... + is niet zoals in de film, maakt een hels lawaai, dus je oren piepen wel een tijdje als je geen gehoorbescherming op hebt, er vliegt zo een gloeiend hete huls uit... als je mikt zoals in de schietclub, ga je toch sowieso te traag zijn, de criminelen kijken langs de zijkant van de loop en zijn zo veel vlugger dan jou...
Een vuurwapen is ook enkel goed als er wat afstand tussen de 2 personen zijn.
 
Toen ik me huis heb gekocht heb ik er op gelet dat het in een fatsoenlijk stad was in een fatsoenlijke wijk.

En inbraken gebeuren alleen in arme, slechte wijken???
 
Heb geen alarm, misschien toch maar eens over nadenken...

First things first:

1) (als ze nog niet op de eerste verdieping zijn) de vriendin begeleiden naar de badkamer (is één van de weinige kamers met een slot op bij mij thuis)
+ in de badkamer is er deo/haarlak + aansteker (combinatie van beiden kan nogal nasty worden)
en er is uitzicht op de straat, dus ze kan het raam opendoen en de aandacht proberen te lokken van iemand
er ligt voor deze reden ook altijd één gsm in de slaapkamer en één in de badkamer, dus zij kan dan de politie bellen

2) Alle lichten aandoen, veel lawaai maken en hopen dat ze gaan lopen
van mij mogen ze op het gelijkvloers alles meenemen zelfs...

3) Als ze toch besluiten naar de eerste verdieping te komen, dan zal ik deze aanvallen terwijl deze de trap opkomt:
Ik heb zo'n gammo loodjes pistool op luchtdruk, 15 kogels op 3 seconden dat is goed genoeg voor het schrikeffect en zal al redelijk pijn doen, dat geeft mij dan de tijd om dichterbij te komen...

Verder heb ik ook nog wat legaal materiaal van coldsteel.be, zo'n machete is spotgoedkoop (25 €) en legaal (zolang je het in je huis houd en niet op straat of in je tuin mee gaat zwaaien), samoerai zwaard dito, maar dat is zeer duur.
(ook in de badkamer liggen zo een paar "dolken" voor de vriendin klaar, ik zou een tanto mes aanraden met een goed handvat), en op bepaalde plekken heb ik zo standaard keukenmessen liggen met een plastic schede: http://www.vanwissen.nl/contents/media/l_22362.jpg bvb

Als het tot 3 komt, zorg dan dat je alletwee getuigt dat de inbreker de machete bij zich bij had en je die hebt kunnen afnemen in een gevecht...
Of... als de politie nog niet gebeld werd en de inbreker is dood, ... ff breaking bad kijken welke plastic vaten je moet kopen

Vuurwapen zou ik in BE niet mee beginnen, tenzij je militair of politieagent bent.
Je moet al minstens 1x per maand in de schietclub gaan oefenen, die kogels kosten ook geld, je vergunning kost geld, ... + is niet zoals in de film, maakt een hels lawaai, dus je oren piepen wel een tijdje als je geen gehoorbescherming op hebt, er vliegt zo een gloeiend hete huls uit... als je mikt zoals in de schietclub, ga je toch sowieso te traag zijn, de criminelen kijken langs de zijkant van de loop en zijn zo veel vlugger dan jou...
Een vuurwapen is ook enkel goed als er wat afstand tussen de 2 personen zijn.

wordt er bij jullie zo veel ingebroken dat je op elke kamer een steekvoorwerp neerlegt?
Moet wel een kut buurt zijn dan
 
Heb geen alarm, misschien toch maar eens over nadenken...

First things first:

1) (als ze nog niet op de eerste verdieping zijn) de vriendin begeleiden naar de badkamer (is één van de weinige kamers met een slot op bij mij thuis)
+ in de badkamer is er deo/haarlak + aansteker (combinatie van beiden kan nogal nasty worden)
en er is uitzicht op de straat, dus ze kan het raam opendoen en de aandacht proberen te lokken van iemand
er ligt voor deze reden ook altijd één gsm in de slaapkamer en één in de badkamer, dus zij kan dan de politie bellen

2) Alle lichten aandoen, veel lawaai maken en hopen dat ze gaan lopen
van mij mogen ze op het gelijkvloers alles meenemen zelfs...

3) Als ze toch besluiten naar de eerste verdieping te komen, dan zal ik deze aanvallen terwijl deze de trap opkomt:
Ik heb zo'n gammo loodjes pistool op luchtdruk, 15 kogels op 3 seconden dat is goed genoeg voor het schrikeffect en zal al redelijk pijn doen, dat geeft mij dan de tijd om dichterbij te komen...

Verder heb ik ook nog wat legaal materiaal van coldsteel.be, zo'n machete is spotgoedkoop (25 €) en legaal (zolang je het in je huis houd en niet op straat of in je tuin mee gaat zwaaien), samoerai zwaard dito, maar dat is zeer duur.
(ook in de badkamer liggen zo een paar "dolken" voor de vriendin klaar, ik zou een tanto mes aanraden met een goed handvat), en op bepaalde plekken heb ik zo standaard keukenmessen liggen met een plastic schede: http://www.vanwissen.nl/contents/media/l_22362.jpg bvb

Als het tot 3 komt, zorg dan dat je alletwee getuigt dat de inbreker de machete bij zich bij had en je die hebt kunnen afnemen in een gevecht...
Of... als de politie nog niet gebeld werd en de inbreker is dood, ... ff breaking bad kijken welke plastic vaten je moet kopen

Vuurwapen zou ik in BE niet mee beginnen, tenzij je militair of politieagent bent.
Je moet al minstens 1x per maand in de schietclub gaan oefenen, die kogels kosten ook geld, je vergunning kost geld, ... + is niet zoals in de film, maakt een hels lawaai, dus je oren piepen wel een tijdje als je geen gehoorbescherming op hebt, er vliegt zo een gloeiend hete huls uit... als je mikt zoals in de schietclub, ga je toch sowieso te traag zijn, de criminelen kijken langs de zijkant van de loop en zijn zo veel vlugger dan jou...
Een vuurwapen is ook enkel goed als er wat afstand tussen de 2 personen zijn.


Daar heb je goed over nagedacht.

Ik ben eigenlijk tot dit topic gekomen nadat ik een aantal dagen geleden op de radio had gehoord dat veel mensen in een huisbrand ' s nachts sterven omdat ze geen ontsnappingsplan hadden. En dat je 's nachts in paniek dan foute beslissingen neemt.

Dus heb ik met mijn vrouw eens samengezeten en hebben we afgesproken wie wat doet, afhankelijk van waar de brand is en zo.

Ik dacht dat er op discovery channel eens een programma was die als naam had "how to survive a tiger knapping" of zoiets? En daar waren echt wel een paar goede tips bij. Ben ze wel allemaal vergeten :)

Ik heb een woning waar alles op het gelijkvloers is. 300 m*, dus heel veel toegangspunten. Veel ramen en deuren. En in een doodlopende straat die leidt naar een bos.

PS: inderdaad, een naakte man met machete en een hond, dat moet wel afschrikken. :)

Ik vraag me af hoe een inbreker zich moet voelen als die plots oog in oog komt te staan met een strongman, van 2m10 en 150 kilo.

---------- Toegevoegd om 11:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:30 ----------

wordt er bij jullie zo veel ingebroken dat je op elke kamer een steekvoorwerp neerlegt?
Moet wel een kut buurt zijn dan

Waarm denkt iedereen dat inbrekers alleen maar in kutbuurten inbreken? Inbrekers, vooral de gevaarlijke en goedgeorganiseerde, gaan naar de rijkere wijken.

---------- Toegevoegd om 11:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:31 ----------

Honden zijn goed om je wakker te maken inderdaad, maar als bescherming hebben ze weinig effect tegen gevaarlijke inbrekers denk ik.
Zijn er trouwens geen betere manieren om illegaal aan geld te komen dan inbreken? Dat brengt toch maar weinig op?
 
Jij hebt echt controle issues ofniet? No hate
 
Nee, ik woon in een ZEER rustige en veilige buurt eigenlijk :D

Maar ben liever voorbereid als er zoiets zou gebeuren.

Brand is idd nog zoiets... wij hebben geen kans op CO2 vergiftiging, dus enkel rookmelders in de gang eigenlijk.
Zou ook nog eens zo'n oprolbare brandladder moeten aanschaffen (en in de kleerkast van de slaapkamer moeten leggen), want er is niet echt een goeie nooduitgang moest de trap niet meer bruikbaar zijn
 
En inbraken gebeuren alleen in arme, slechte wijken???

Geen idee maar hier in Groningen zijn er bepaalde wijken waar er meerdere keren per jaar in dezelfde woning wordt ingebroken, en in andere wijken gebeurd vrijwel niks.

Kun je geen preventieve maatregelen nemen? Ik heb wel is iets gezien dat inbrekers binnen een of andere tijd binnen willen zijn en als dat niet kan zoeken ze een andere woning.
 
Eens goed lachen omdat er toch niets te rapen valt.
 
bij mijn ouders is nog nooit ingebroken in 30 jaar tijd (wonen in een dorp).

Denk dat ze niet zo snel durven omdat wij overal stickers hebben opgeplakt van een alarm systeem (we hebben helemaal geen alarmsysteem). En we hebben overal tijdschakelaars die de lampen tot laat aan laten staan :)
Vakanties ook gewoon de tijdschakelaars aan laten staan
 
Hier hebben ze eens geprobeerd om over de schutting te kruipen, jammer genoeg recht in de kooi van mijn 57kg wegende rottweiler. Ze waren er rap terug over. Alleen heeft mijn hondje dan nog de helft van de schutting gesloopt uit kwaadheid.

Het grappige aan mijn hond is dat hij muisstil is tot ze er bijna over komen en dan precies als een wilde grizzlybeer mental gaat.

Die zien we toch zeker niet vlug terug denk ik :-)
 
Je topics laatste tijd :roflol:
 
Hier hebben ze eens geprobeerd om over de schutting te kruipen, jammer genoeg recht in de kooi van mijn 57kg wegende rottweiler. Ze waren er rap terug over. Alleen heeft mijn hondje dan nog de helft van de schutting gesloopt uit kwaadheid.

Het grappige aan mijn hond is dat hij muisstil is tot ze er bijna over komen en dan precies als een wilde grizzlybeer mental gaat.

Die zien we toch zeker niet vlug terug denk ik :-)

Haaahah ik zie het al zo voor me. De hond, zich verstoppend in een donker hoekje, wachtende tot zijn nietsvermoedend slachtoffer beide voeten op de grond heeft, zich omdraait en dan een beer van een hond voor zich ziet.

---------- Toegevoegd om 12:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

Je topics laatste tijd :roflol:

Tja, een mens moet wat met zijn vrije tijd he.
 
Iemand die ik ken heeft hetzelfde voorgehad ook met zijn rottweiler. Die hond had de inbreker in heel de tuin zitten opjagen en in een hoekje gedreven.
Mijn vriend kwam wakker van het lawaai en zag de inbreker staan en zijn hond ervoor met de tanden helemaal bloot.

Die inbreker had in zijn broek gepist van de angst. Hij heeft hem daar zo laten staan tot de politie aan kwam en hem de raad gegeven om niet te veel te bewegen.
 
In België was er een mentaal gehandicapte jongeman van een jaar of 20 die lawaai op straat hoorde: een meisje van een jaar of 4 werd aangevallen door een razende pitbull. Omdat de jongen zwakbegaafd was had hij het gevaar niet echt door, nam de hond bij zijn acherste poot en begon hem heen en weer tegen de grond te meppen, zoals je soms in tekenfilms ziet. De hond was dood. Daarna interviewde de VRT-journalist de jongeman en die vertelde dat zo heel "kinds". Dus moraal van het verhaal: als inbreker de achterste poot trachten vast te pakken en beginnen slingeren.
 
je bent rambo toch? doe een rode bandana aan met een combat knife en een pijl en boog komt dan wel goed
 
Drunkenmaster en Obee, de twee kontneukers die in elk topic trollen en zo goed als niks bijdragen tot DBB, noch er iets van opsteken.
 
Mits een beetje voorbereiding wordt de hond eerst wel in slaap gedaan door een blaaspijp met wat verdovingsmiddel, zou ik zo denken

Maar minderjarige roma zigeuners welke toevallig even in je achtertuin opduiken, zullen zo wel afgeschrikt worden.

Heb ook iemand gekend met een duitse scheper (ex politiehond) en die had zijn voor- en achterdeur altijd open, maar eens binnen, liet de hond u niet meer buiten, totdat de baas terug was :D
 
Back
Naar boven