XXL Nutrition

Je kuiten zullen groeien als KOOL! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Geoffke

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
1.217
Waardering
0
Hierbij een schema'tje voor kuiten, als je ze traint zoals ik hieronder beschrijf dan ZULLEN ze groeien, of ze nu willen of niet.

De kuiten worden 1x per week getraint met MAX intensiteit.

1) Staande kuiten machine

2 opwarm sets, 3 sets van 12 reps to faillure (30 sec rust tussen elke set)


2) zittende kuitenmachine

3 dropsets to faillure van 12 reps


Het is erg belangrijk om echt tot faillure te gaan, als je kuiten niet branden, geen pijn en je niet moet smeken om genade, dan train je ze niet goed.
Als je training er net op zit, moet je de eerste minuut moeite hebben met stappen.

Je zult me haten om de pijn, maar je zult van me houden vanwege de resultaten.

Grtz,
Big G.
 
wij hebben helaas geen zitende kuitenmachine. alleen donkey en staand

Als je training er net op zit, moet je de eerste minuut moeite hebben met stappen

dit ken ik wel ja, heb dat bijna na elke keer kuiten trainen. heerlijk :D

Je zult me haten om de pijn, maar je zult van me houden vanwege de resultaten.

Nasser? :D
 
Misschien dat je de zittende kan improviseren met dumbbells van 50kg ofzo? Ziet er beetje vreemd uit maar zou wel moeten werken toch?
 
Je zult me haten om de pijn, maar je zult van me houden vanwege de resultaten.


Hehe, dacht ik ook al :D

Dit schemaatje deed ik al voor mijn kuiten, maar ik zal het eens met die dropsets en kortere pauzes proberen :thumbs:
 
Originally posted by pinodambini
Misschien dat je de zittende kan improviseren met dumbbells van 50kg ofzo? Ziet er beetje vreemd uit maar zou wel moeten werken toch?

Toen ik nog thuis trainde deed ik hetzelfde alleen dan met halterschijven... Ging op zich wel, alleen was het lastig om die schijven op mijn been te houden...
 
denk niet dat ze daardoor meer zullen groeien... je hebt redelijk weinig variatie. failure is verder ook geen vereiste om ze te laten groeien.

ik heb geleerd dat lange sets afgewissel met korte, krachtige en explosieve sets (liever niet tot failure dan) heel goed kan werken.
 
Originally posted by f*cking ecto


Toen ik nog thuis trainde deed ik hetzelfde alleen dan met halterschijven... Ging op zich wel, alleen was het lastig om die schijven op mijn been te houden...

je kan het anders doen... een barbell nemen, die laden met gewichten, een handdoek rond de stang, en dat dan op je knieën zetten. zo deden ze dat vroeger toen ze nog geen machines hadden om zittend je kuiten te trainen.
 
Originally posted by Spike


je kan het anders doen... een barbell nemen, die laden met gewichten, een handdoek rond de stang, en dat dan op je knieën zetten. zo deden ze dat vroeger toen ze nog geen machines hadden om zittend je kuiten te trainen.

Zo had ik het ook kunnen doen ja :grin:
 
Originally posted by Spike
ik heb geleerd dat lange sets afgewissel met korte, krachtige en explosieve sets (liever niet tot failure dan) heel goed kan werken.
Is onze stoere powerlifter nu ook al zn kuitjes aan het trainen?! Je bent toch niet voor looks gevallen, Spike?
Straks ga je nog kickbacks beginnen doen... :p
 
Originally posted by Big Byron
Is onze stoere powerlifter nu ook al zn kuitjes aan het trainen?! Je bent toch niet voor looks gevallen, Spike?
Straks ga je nog kickbacks beginnen doen... :p

wel, kuiten is namelijk van redelijk groot belang hoor wanneer je zware gewichten hanteert. zowel in de squat, als in de deadlift!
 
Originally posted by Spike


wel, kuiten is namelijk van redelijk groot belang hoor wanneer je zware gewichten hanteert. zowel in de squat, als in de deadlift!
En kickbacks? ;)
 
Back
Naar boven