MuscleMeat

Je leven omgooien

  • Topic starter MacB
  • Startdatum
  • Reacties 96
  • Weergaven 4K
  • Volgers 8

Bezoekers in dit topic

Ik sprak/spreek vloeiend Duits, Engels en Frans en nog wat Italiaans wat hier in het 3 landen punt (CH, F, D) natuurlijk een groot voordeel is. Verders was(ben) ik niet slecht kwa IT , mijn Opleiding heb ik bij de IBM in Amsterdam gedaan, en kon daarna meteen aan de slag bij een internationale-bank in Basel (BIZ edit link : http://de.wikipedia.org/wiki/Bank_für_Internationalen_Zahlungsausgleich ) en verdiende toen al als 20 jarige het dik 3-voudige als mijn vader die zelf ook geen slecht betaalde job had als vliegtuigmechaniker... .. :o... beetje freaky wel hé.

En ik was dus niet 19 maar 20 toen ik hierheen verhuisde :P

Momentaal werk ik nog 2 dagen per week (ben dus zogezegd half met pensiooen :D ) , en doe momenteel als freelancer nog wat opdrachten voor een grote bank en verzekeraar in Basel.
Heb dus genoeg tijd voor training & Co.


zoek je een baan dan ?

:eek: Wil ik ook
 
eehhh . . . . . seagal . . . . . ? . . . . :o
 
kieke boe
 
Laatst bewerkt:
Ik sprak/spreek vloeiend Duits, Engels en Frans en nog wat Italiaans wat hier in het 3 landen punt (CH, F, D) natuurlijk een groot voordeel is. Verders was(ben) ik niet slecht kwa IT , mijn Opleiding heb ik bij de IBM in Amsterdam gedaan, en kon daarna meteen aan de slag bij een internationale-bank in Basel (BIZ edit link : http://de.wikipedia.org/wiki/Bank_für_Internationalen_Zahlungsausgleich ) en verdiende toen al als 20 jarige het dik 3-voudige als mijn vader die zelf ook geen slecht betaalde job had als vliegtuigmechaniker... .. :o... beetje freaky wel hé.

En ik was dus niet 19 maar 20 toen ik hierheen verhuisde :P

Momentaal werk ik nog 2 dagen per week (ben dus zogezegd half met pensiooen :D ) , en doe momenteel als freelancer nog wat opdrachten voor een grote bank en verzekeraar in Basel.
Heb dus genoeg tijd voor training & Co.


zoek je een baan dan ?


lekker man heb je goed gedaan
heb je nog een kamer vrij ? :D
OD heeft het voor mekaar hoor :}
 
dan kom ik ook op bezoek als ik in dec. op wintersport ga :D
 
lekker man heb je goed gedaan
heb je nog een kamer vrij ? :D
OD heeft het voor mekaar hoor :}

Ach wat heet goed gedaan, als je iets bepaalds persee wilt bereiken.. bereik je het ook in 90% van de gevallen ;) tis maar wat men wil.

Kwa kamers, heb nog een kleine wohning die eind Augustus vrij word direkt aan de CH-grens in Lörrach, die kan je huren als je wilt :D
 
Ach wat heet goed gedaan, als je iets bepaalds persee wilt bereiken.. bereik je het ook in 90% van de gevallen ;) tis maar wat men wil.

Kwa kamers, heb nog een kleine wohning die eind Augustus vrij word direkt aan de CH-grens in Lörrach, die kan je huren als je wilt :D


zitten daar een beetje goeie hoertjes dan? :)
 
Ja, ik zou mijn leven willen omgooien,
weg uit deze prestatiemaatschappij
weg van alle k*tregeltjes hier
weg van idiote flikken
weg van flitspalen
weg van een demente koning
weg van de procureur des konings (dat die teringhond zijn wetboek maar eens vlug herziet)
weg van de dure vastgoed prijzen
weg van k*tbelastingen
weg van een regering die veel kakelt maar niks doet
weg van een maatschappij waar er over vergrijzing gemelkt wordt maar niemand zijn bek
durft open trekken over verbruining

Ik ga naar een land waar ze de juiste dingen hard aanpakken, hoe sneller hoe liever.
 
Ach ja, soms wel. Maar voorlopig zijn er hier nog genoeg spannende onbekende dingen die ik wil proberen, misschien bevallen ze me zoveel dat ik geen behoefte meer heb aan 't omgooien. Denk dat 't mooier lijkt dan 't is... Alles omgooien en opnieuw beginnen.
 
Ja, ik zou mijn leven willen omgooien,
weg uit deze prestatiemaatschappij
weg van alle k*tregeltjes hier
weg van idiote flikken
weg van flitspalen
weg van een demente koning
weg van de procureur des konings (dat die teringhond zijn wetboek maar eens vlug herziet)
weg van de dure vastgoed prijzen
weg van k*tbelastingen
weg van een regering die veel kakelt maar niks doet
weg van een maatschappij waar er over vergrijzing gemelkt wordt maar niemand zijn bek
durft open trekken over verbruining

Ik ga naar een land waar ze de juiste dingen hard aanpakken, hoe sneller hoe liever.
Iran???
 

Heb je iig geen goedkope vastgoedprijzen... Een appartementje in de hoofdstad kost je al gauw €400.000 (zit je nog niet eens in echt gewilde wijken, dan praat je gauw over €12.000/m*)
 
Heb je iig geen goedkope vastgoedprijzen... Een appartementje in de hoofdstad kost je al gauw €400.000 (zit je nog niet eens in echt gewilde wijken, dan praat je gauw over €12.000/m*)

Is iedereen in Iran rijk?
 
Is iedereen in Iran rijk?

In de hoofdstad moet je helaas onderhand erg veel cash hebben wil je een appartement kunnen kopen... Afgelopen jaren is het extreem hard gestegen!
(en dan te bedenken dat ze net als hier niet eens zo gemakkelijk hypotheken geven, je moet eerst een x aantal jaar een groot bedrag vastzetten op de bank... Op basis daarvan gaan ze kijken hoeveel hypotheek je krijgt. Naar geregeld dus).

Huren kan altijd nog, al is dat niet goedkoop.
 
In de hoofdstad moet je helaas onderhand erg veel cash hebben wil je een appartement kunnen kopen... Afgelopen jaren is het extreem hard gestegen!
(en dan te bedenken dat ze net als hier niet eens zo gemakkelijk hypotheken geven, je moet eerst een x aantal jaar een groot bedrag vastzetten op de bank... Op basis daarvan gaan ze kijken hoeveel hypotheek je krijgt. Naar geregeld dus).

Huren kan altijd nog, al is dat niet goedkoop.

Had ik niet gedacht. 400.000 voor een ****ing appartement, sick.
 
Had ik niet gedacht. 400.000 voor een ****ing appartement, sick.

Ook in Europa bestaan zulke preisen, hier in Basel-stad (CH) kost een appartementje van rond 90m2 in redelijke liggen rond 400.000 - 500-000 Euro en zelfs in goede ligging met uitzicht op de rhein als snel vanaf 900.000 euro.
In de stad Zürich is het zelfs nog een stuk duurder.

dus het kan altijd nog duurder.
 
Ligt er ook aan wat er allemaal al in dat appartement zit en wat er in de rest van de flat nog te doen is ;)
 
Ik wil een eigen huis. Weg hier thuis bij mijn ma
Maarja, gaat moeilijk, komend jaar weer de schoolbanken in en om dan op een studiefinanciering te leven is al erg genoeg (laat staan als je uitwonend ben) boodschappen,onderhoud aan woning,meubelair,auto etc etc)

Heb liever geld achter de hand dan.

Maar ik zit er wel vaak aan te denken:
-me eigen huiskamer, keuken, bankstel, koelkast etc etc
-me eigen tijden bepalen.
-nooit meer gediscuuseer met moeder over bepaald soort menigen of onbenullige situatie's.

Gewoon lekker me eigen stekkie, en dan nog een leuk vrouwtje tegen het lijf lopen waaruit mischien wel meer voort komt zoals kinderen,huisdieren,gezinsauto etc etc.
 
Ben ik zeker van zin . Ik ben kok dus werk vind ik sowieso .
Heel mijn leven op hetzelfde plaatje wonen , daar ben ik niet voor gemaakt . Ik wil nog van de rest van de wereld proeven . Binnen drie jaar staat er een wereldreis op plan en als alles goed gaat , hoef ik helemaal niet terug te komen .
 
Back
Naar boven