XXL Nutrition

Je leven omgooien (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

geld alleen voor je pensioen opbouw, tot een max van 40% ( is trouwens 2% per jaar)
;)
Begin er een beetje naast te lullen van de zeuwen morgen vertek ik naar Zweden.:D

Nja, in ieder geval wordt mijn opa meen ik 10% gekort omdat hij dienst heeft gedaan in het legioen.
 
Wie denkt er wel eens aan....

nou ben ik zelf nog vrij jong dus heb nog weinig te zeuren over de sleur van het leven. Maar lijkt me wel vet om gewoon alles te verkopen ofzo (voor zo ver ik wat heb :roflol: ) en heel de wereld afreizen en beetje op locatie bij beunen. OF gewoon scholen bouwen in afrika ofzo...beetje mn geweten boosten :D

alsof dat zo makkelijk gaat en dat altijd dolle pret is. Na een tijdje kom je terug met lege handen. Doe maar gewoon wat je gelukkig maakt, denk je dat dit echt iets voor je is kun je het proberen maar ik vind dat je het allemaal wat te rooskleurig ziet
 
Wie denkt er wel eens aan....

nou ben ik zelf nog vrij jong dus heb nog weinig te zeuren over de sleur van het leven. Maar lijkt me wel vet om gewoon alles te verkopen ofzo (voor zo ver ik wat heb :roflol: ) en heel de wereld afreizen en beetje op locatie bij beunen. OF gewoon scholen bouwen in afrika ofzo...beetje mn geweten boosten :D

Ik denk er nooit aan, en waarom scholen bouwen in afrika? Dat kunnen ze daar niet betalen... :( :roflol:
 
Ja toen ik 19 was dacht ik, ik ga weg uit Nederland.... wie gezegd zo gedaan.. met 20 woonde ik in Basel (CH) .
Nu met 39 jaar ben ik nog steeds weg uit Nederland, en spijt heb ik er niet van.

nou ben ik wel benieuwd, ouwe smeerpijp, wat je daar dan voor mogelijkheden als 19-jarige immigrantje had? Kwam je binnen gewapend met vloeiend duits en een kickass diplomaatje of kwam je echt als een asielzoeker aan? Vertel, ben erg geinteresseerd in jouw levensverhaal :o :D
 
Ik zie mezelf nog wel een loungebar openen ergens in Spanje;)
 
Ik heb een half jaar in de UK stage gelopen. Erg vreemd land;) maar heb het er supper naar mijn zin gehad.
Ik ging er jammer genoeg in mijn 1tje naar toe, dus de eerst weken moet je wel wat vrienden maken ander is er tuurlijk geen klote aan. Na een paar weken kreeg ik een aantal goede vrienden, veders een super tijd gehad... alleen een beetje te veel gezopen in de pub's;);)

En na 2 dagen had ik al een abo op de sportschool:) (zat bij die sport school ook (gratis) zwembad)
 
Ik heb een half jaar in de UK stage gelopen. Erg vreemd land;) maar heb het er supper naar mijn zin gehad.
Ik ging er jammer genoeg in mijn 1tje naar toe, dus de eerst weken moet je wel wat vrienden maken ander is er tuurlijk geen klote aan. Na een paar weken kreeg ik een aantal goede vrienden, veders een super tijd gehad... alleen een beetje te veel gezopen in de pub's;);)

En na 2 dagen had ik al een abo op de sportschool:) (zat bij die sport school ook (gratis) zwembad)

waarom vreemd ?
 
Tja ik droom niet over zulke dingen, ik stel voor mezelf een plan op wat ik allemaal wil bereiken en probeer dit zo logisch mogelijk in te plannen.


Ik wil een auto = eerst lessen, dus eerst werken eerst sparen + genoeg vaste inkomsten voor vaste lasten betalen
Ik wil leren = eerst tijd vrij maken (dus wachten tot na het lessen)
Ik wil op mezelf = sparen en tussedoor alvast uitzet inslaan
Ik wil reizen = eerst aantal jaar werken voor opbouwen werkervaring, vervolgens stoppen, reizen en verder werken
Ik wil huisje boompje beestje = volg gewoon het plan en de rest komt vanzelf. Als het gaat zoals in de planning dan ga ik samen of alleen/met vrienden reizen, cariere verder uitbouwen, vriend, trouw/samenwoon plannen, kinderplannen, tijdje uit de running met de kids en dan partime.

kortom de komende 20 jaar staan vast.
 
En wat heb je dan de vorige 20 jaar liggen doen ?
 
Tja ik droom niet over zulke dingen, ik stel voor mezelf een plan op wat ik allemaal wil bereiken en probeer dit zo logisch mogelijk in te plannen.


Ik wil een auto = eerst lessen, dus eerst werken eerst sparen + genoeg vaste inkomsten voor vaste lasten betalen
Ik wil leren = eerst tijd vrij maken (dus wachten tot na het lessen)
Ik wil op mezelf = sparen en tussedoor alvast uitzet inslaan
Ik wil reizen = eerst aantal jaar werken voor opbouwen werkervaring, vervolgens stoppen, reizen en verder werken
Ik wil huisje boompje beestje = volg gewoon het plan en de rest komt vanzelf. Als het gaat zoals in de planning dan ga ik samen of alleen/met vrienden reizen, cariere verder uitbouwen, vriend, trouw/samenwoon plannen, kinderplannen, tijdje uit de running met de kids en dan partime.

kortom de komende 20 jaar staan vast
.

"Fijn" voor de aanstaande man van je.

Ontopic:
Volgend jaar 6 maanden stage lopen in het buitenland... Als het bevalt blijf ik misschien wel.
 
waarom vreemd ?

Links rijden; hele andere gewoontes; mensen anders; ander eten; etc etc.

ik bedoel; het is niet als of je vanuit Nederland naar Belgie rijd, daar zit vrij weinig verschil.

Op mij werk daar ook; als mensen een groot zakelijk probleem hebben maar dit gebeurd tijdens etenstijd is laten ze alles 'vallen' en lopen weg??? Eten doen ze bijna niet alleen chips en ander suiker bars... Alles en overal hangen borden met regels en plichten. "Safety regulations" zijn verschrikkelijk belangrijk. Zelfs als je het einde van een roltrap nadert zegt er een stem dat je er van af moet stappen.:eek:

Maar ik had het daar echt naar mijn zin!!, het is alleen effe wennen.
Ik zou het zo nog een keer doen!
 
Wie denkt er wel eens aan....

nou ben ik zelf nog vrij jong dus heb nog weinig te zeuren over de sleur van het leven. Maar lijkt me wel vet om gewoon alles te verkopen ofzo (voor zo ver ik wat heb :roflol: ) en heel de wereld afreizen en beetje op locatie bij beunen. OF gewoon scholen bouwen in afrika ofzo...beetje mn geweten boosten :D

D8 dat je naar Duitsland wou verhuizen ivm prijs van de auto's daar.......................
 
nou ben ik wel benieuwd, ouwe smeerpijp, wat je daar dan voor mogelijkheden als 19-jarige immigrantje had? Kwam je binnen gewapend met vloeiend duits en een kickass diplomaatje of kwam je echt als een asielzoeker aan? Vertel, ben erg geinteresseerd in jouw levensverhaal :o :D

Ik sprak/spreek vloeiend Duits, Engels en Frans en nog wat Italiaans wat hier in het 3 landen punt (CH, F, D) natuurlijk een groot voordeel is. Verders was(ben) ik niet slecht kwa IT , mijn Opleiding heb ik bij de IBM in Amsterdam gedaan, en kon daarna meteen aan de slag bij een internationale-bank in Basel (BIZ edit link : http://de.wikipedia.org/wiki/Bank_für_Internationalen_Zahlungsausgleich ) en verdiende toen al als 20 jarige het dik 3-voudige als mijn vader die zelf ook geen slecht betaalde job had als vliegtuigmechaniker... .. :o... beetje freaky wel hé.

En ik was dus niet 19 maar 20 toen ik hierheen verhuisde :P

Momentaal werk ik nog 2 dagen per week (ben dus zogezegd half met pensiooen :D ) , en doe momenteel als freelancer nog wat opdrachten voor een grote bank en verzekeraar in Basel.
Heb dus genoeg tijd voor training & Co.


zoek je een baan dan ?
 
Laatst bewerkt:
.. Ik wil huisje boompje beestje = volg gewoon het plan en de rest komt vanzelf. Als het gaat zoals in de planning...
"Fijn" voor de aanstaande man van je.
Ontopic:
Volgend jaar 6 maanden stage lopen in het buitenland... Als het bevalt blijf ik misschien wel.
Bedoelde het als; "dit zie ik voor me", als soort richtlijnen. Wat de toekomst brengt zal alleen de tijd me leren. Ik kan natuurlijk nog zoveel willen, er is wel eensgezindheid nodig van beide kampen :) zo'n buitelandse experience is zeker gaaf, een aanrader, ik zou ook een half jaar weg gaan, maar in de laatste maand kwam er roet in het eten :(
 
Bedoelde het als; "dit zie ik voor me", als soort richtlijnen. Wat de toekomst brengt zal alleen de tijd me leren. Ik kan natuurlijk nog zoveel willen, er is wel eensgezindheid nodig van beide kampen :) zo'n buitelandse experience is zeker gaaf, een aanrader, ik zou ook een half jaar weg gaan, maar in de laatste maand kwam er roet in het eten :(

Ze hadden al een Slovaakse aangeworven???
 
Tja ik droom niet over zulke dingen, ik stel voor mezelf een plan op wat ik allemaal wil bereiken en probeer dit zo logisch mogelijk in te plannen.


Ik wil een auto = eerst lessen, dus eerst werken eerst sparen + genoeg vaste inkomsten voor vaste lasten betalen
Ik wil leren = eerst tijd vrij maken (dus wachten tot na het lessen)
Ik wil op mezelf = sparen en tussedoor alvast uitzet inslaan
Ik wil reizen = eerst aantal jaar werken voor opbouwen werkervaring, vervolgens stoppen, reizen en verder werken
Ik wil huisje boompje beestje = volg gewoon het plan en de rest komt vanzelf. Als het gaat zoals in de planning dan ga ik samen of alleen/met vrienden reizen, cariere verder uitbouwen, vriend, trouw/samenwoon plannen, kinderplannen, tijdje uit de running met de kids en dan partime.

kortom de komende 20 jaar staan vast.



wacht niet op je werkervaring, ga nu! Anders komt het er niet van!
 
van welk geld? :D
 
Back
Naar boven