AndroidHealthClinic

Je zoon is gay, hoe zouden jullie reageren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aangezien jij het zo goed blijkt te weten ben ik wel nieuwsgierig wat de typische kenmerken van zo'n omgeving zijn?

Het enige dat ik weet is dat het nog niet bekend is. Er zijn tal van theorien over hersenafwijkingen (klinkt negatief, maar is het niet!!), blootstelling aan hormoonhoeveelheden in de prenatale periode etc. Geen van al zal DE oorzaak zijn, eerder 1 van de velen.

Over de omgeving is nog weinig duidelijkheid. Ik kan zelf maar op 1 idee komen en dat is als volgt:
Kleine kinderen spelen het liefst met kinderen die veel gedragsovereenkomsten hebben, m.a.w. jongens spelen met jongens en meisjes met meisjes. Het verschil tussen jongens en meisjes is datgene wat zich tot elkaar aantrekt (op een latere leeftijd). Een homoseksueelzal zich, vooral in de vroege jaren, meer verbonden voelen met meisjes dan met jongens (bijvoorbeeld het ruwe gedrag van jongens dat als negatief wordt gezien). Geef je een jonge homo geen kans om met meisjes te spelen, zal hij genoodzaakt zijn om met jongens te spelen en dus gedrag over te nemen om geaccepteerd te worden door de groep. Dit kan ervoor zorgen dat zijn "homo-kant" niet tot uiting kan komen en verdrongen wordt door de imitaties van "hetero"gedrag. Gevolg: hij zal geen homo worden.

De wisselwerking tussen genen en omgeving is zeer complex en het zal nog wel tientallen jaren duren voordat er duidelijk in is.
 
Ik hoef me om m'n oudste zoon in ieder geval geen zorgen te maken. Hij is nu al helemaal gek van meisjes.(vijf jaar)

M'n tweede is pas twee jaar, dus dat is afwachten. Maar verwacht dat ie hetzelfde wordt als z'n grotere broer :D
 
Misschien moet je je juist wel "zorgen" maken ;) zie mijn post hierboven :D
 
Het is in ieder geval evolutionair gezien niet normaal als een mens, een wezen überhaupt, op de gelijke soort valt. Althans, dat is mijn mening. Dat er theorieën zijn die verkondigen dat de mensheid juist homofielen voortbrengt omdat de wereld te veel mensen heeft, vind ik discutabel. Het is nu beter geaccepteerd, waardoor er meer mensen zijn die toegeven homofiel te zijn.

Als mijn zoon homofiel zou zijn, zou ik het vooral k*t vinden voor hem omdat in de maatchappij nog steeds aversie voor homofielen bestaat. Natuurlijk trek je je dat als ouder ook aan, dus zou het voor mijn persoon ook makkelijker zijn als mijn zoon gewoon een hetero is.
 
Prelude, goed voor je dat je er voor uitkomt. En je ouders zullen heus niet boos zijn, ze houden van je. Je vader zal vast en zeker zeggen: (vuile) homo!

:P

die inkoppertjes hebben we al wel gehad;)


en wat wordt er toch bijzonder gedacht door sommige mensen, ik weet eigenlijk nog steeds niet of sommige mensen maar zitten te ouwehoeren of het ook echt menen wat ze hier zeggen.
aan de andere kant had ik het hier ook wel verwacht. Mijn topic is in ieder geval wel weer leuk leesvoer.
Dat het door de opvoeding zou komen, is dat misschien de verklaring waarom moslims geen homo's hebben?:rolleyes:
Mensen hebben nog altijd het stereotype homo in hun gedachten, maar de bekende homo's vallen toch best mee? Carlo boszhard, Andre van duin, joling , gordon, albert verlinden, jensen?, noem ze maar op zijn die zo verschrikkelijk dat je ze het huis uit zou trappen?
Reden voor dit topic is puur zo maar, al heb ik wel een neef in de familie die gay is. maarja mensen weten niet dat 1 op de 10 gay is dus in elke familie zit er wel eentje in. maar niet in die van jullie zeker?
 
Dat het door de opvoeding zou komen, is dat misschien de verklaring waarom moslims geen homo's hebben?:rolleyes:

Daar komt homocoïtusualiteit ook gewoon voor hoor, alleen niet openlijk.
 
Het enige dat ik weet is dat het nog niet bekend is. Er zijn tal van theorien over hersenafwijkingen (klinkt negatief, maar is het niet!!), blootstelling aan hormoonhoeveelheden in de prenatale periode etc. Geen van al zal DE oorzaak zijn, eerder 1 van de velen.

Over de omgeving is nog weinig duidelijkheid. Ik kan zelf maar op 1 idee komen en dat is als volgt:
Kleine kinderen spelen het liefst met kinderen die veel gedragsovereenkomsten hebben, m.a.w. jongens spelen met jongens en meisjes met meisjes. Het verschil tussen jongens en meisjes is datgene wat zich tot elkaar aantrekt (op een latere leeftijd). Een homoseksueelzal zich, vooral in de vroege jaren, meer verbonden voelen met meisjes dan met jongens (bijvoorbeeld het ruwe gedrag van jongens dat als negatief wordt gezien). Geef je een jonge homo geen kans om met meisjes te spelen, zal hij genoodzaakt zijn om met jongens te spelen en dus gedrag over te nemen om geaccepteerd te worden door de groep. Dit kan ervoor zorgen dat zijn "homo-kant" niet tot uiting kan komen en verdrongen wordt door de imitaties van "hetero"gedrag. Gevolg: hij zal geen homo worden.

De wisselwerking tussen genen en omgeving is zeer complex en het zal nog wel tientallen jaren duren voordat er duidelijk in is.

Leuk dat je zo'n idee kan komen, getuigd van verbeeldingskunst maar het is echt pure onzin, zo geredeneerd zou een volstrekt heterocoïtusuele jongen homo worden als hij heel zijn jeugd bij alleen meisjes zou zitten

En opmerkingen als dat je alleen kan gaan trainen met je zoon als ie hetero is zijn helemaal klasse :rolleyes:
 
Inderdaad een mening want in het dierenrijk komt toch echt homocoïtusualiteit voor. Hier nog een leuk stukje daarover :

Homocoïtusual Activity Among Animals Stirs Debate

in het dierenrijk worden ook dieren met een afwijking geboren..

en ja, ik zie homocoïtusualiteit als een afwijking..
geen ziekte, maar desondanks iets wat niet hoort.

ik ben dan ook van mening dat het leven van elk wezen primair om voortplanting draait (het voortbestaan van de soort) en homocoïtusualiteit past niet in dit plaatje
 
die inkoppertjes hebben we al wel gehad;)


en wat wordt er toch bijzonder gedacht door sommige mensen, ik weet eigenlijk nog steeds niet of sommige mensen maar zitten te ouwehoeren of het ook echt menen wat ze hier zeggen.
aan de andere kant had ik het hier ook wel verwacht. Mijn topic is in ieder geval wel weer leuk leesvoer.
Dat het door de opvoeding zou komen, is dat misschien de verklaring waarom moslims geen homo's hebben?:rolleyes:
Mensen hebben nog altijd het stereotype homo in hun gedachten, maar de bekende homo's vallen toch best mee? Carlo boszhard, Andre van duin, joling , gordon, albert verlinden, jensen?, noem ze maar op zijn die zo verschrikkelijk dat je ze het huis uit zou trappen?
Reden voor dit topic is puur zo maar, al heb ik wel een neef in de familie die gay is. maarja mensen weten niet dat 1 op de 10 gay is dus in elke familie zit er wel eentje in. maar niet in die van jullie zeker?
andré van duin is homo? :scratch:

:sad:
 
Mensen hebben nog altijd het stereotype homo in hun gedachten, maar de bekende homo's vallen toch best mee? Carlo boszhard, Andre van duin, joling , gordon, albert verlinden, jensen?, noem ze maar op zijn die zo verschrikkelijk dat je ze het huis uit zou trappen?

ik vind jensen eerlijk gezegd wel zo verschrikkelijk dat ik hem mn huis uit zou trappen.. het liefst zou ik hem al trappen voordat hij mn huis binnenkomt..

die gozer heeft echt geen humor!
 
in het dierenrijk worden ook dieren met een afwijking geboren..

en ja, ik zie homocoïtusualiteit als een afwijking..
geen ziekte, maar desondanks iets wat niet hoort.

ik ben dan ook van mening dat het leven van elk wezen primair om voortplanting draait (het voortbestaan van de soort) en homocoïtusualiteit past niet in dit plaatje
Wel als overbevolking het voortbestaan van de hele soort bedreigt, bijv bij dieren betekent homocoïtusualiteit extra jagers en dus extra voedsel maar geen groei van de kudde/groep, hoe kan je nu niet inzien dat die bijdraagt tot de overleving van een soort?

En ja mensen zijn dieren, kunnen we nog zulke grote hersencapasiteit hebben (al geldt dit niet voor sommige blijkt wel als je dit topic leest) we blijven dieren
 
in het dierenrijk worden ook dieren met een afwijking geboren..

en ja, ik zie homocoïtusualiteit als een afwijking..
geen ziekte, maar desondanks iets wat niet hoort.

ik ben dan ook van mening dat het leven van elk wezen primair om voortplanting draait (het voortbestaan van de soort) en homocoïtusualiteit past niet in dit plaatje

Helemaal mee eens.

Je doet een jaar of 16-20 je best om er een stoere knul van te maken. Voetbal, raceautotjes en al dat soort ongein.
Ik zou me behoorlijk bedonderd voelen als je er na zo'n tijd ineens mee geconfronteerd wordt dat je zoon homo is. Ik kan al niet tegen die huidige trend waarin de hetero mannen zich als homo's kleden en gedragen, laat staan een echte homo in mijn huis. Ben me er bewust van dat het bekrompen is en ik zou heus mijn best wel doen om het te accepteren maar het is echt een doemscenario.
 
Ik kan al niet tegen die huidige trend waarin de hetero mannen zich als homo's kleden en gedragen, laat staan een echte homo in mijn huis.
Wel leuk dat iedereen nog steeds denkt dat alle homo's Joling-achtige types zijn. :) Logisch, want de normaal gedragende mannen die homo zijn, die herken je natuurlijk niet op straat. Dus om duidelijk te zijn: de echte nichten zijn maar een klein deel van de homofiele mannen. Net zoals dat metrocoïtusuelen (gelukkig) ook maar een klein deel van de hetero mannen zijn.
 
Wel leuk dat iedereen nog steeds denkt dat alle homo's Joling-achtige types zijn. :) Logisch, want de normaal gedragende mannen die homo zijn, die herken je natuurlijk niet op straat. Dus om duidelijk te zijn: de echte nichten zijn maar een klein deel van de homofiele mannen. Net zoals dat metrocoïtusuelen (gelukkig) ook maar een klein deel van de hetero mannen zijn.

Heb je gelijk in maar ik denk toch dat je vaak al wel vermoedens kan krijgen. Al is het maar door de interesses, manier van praten/kijken/lachen en een soort enthousiasme. Houdt wel in dat je dan ook bepaalde hetero mannen als homo gaat typeren maar daar zit ik niet mee. Als ze aan die kenmerken voldoen is dat hun eigen schuld.
 
Inderdaad een mening want in het dierenrijk komt toch echt homocoïtusualiteit voor. Hier nog een leuk stukje daarover :

Homocoïtusual Activity Among Animals Stirs Debate

She argues that female macaques may enhance their social position through homocoïtusual intimacy which in turn influences breeding success. Parish says, "Taking something that's nonreproductive, like mounting another female—if it leads to control of a resource or acquisition of a resource or a good alliance partner, that could directly impact your reproductive success."
Dat zou inderdaad een reden zijn om eens lekker aan je baas te friemelen. Maar dat verklaart niet waarom menselijke homofielen elkaars levenspartner zijn. Bovenstaande quote geeft aan dat homoseksueelgedrag opportunistisch is.

Another suggestion is that homocoïtusuality is a developmental phase people go through. He said, "This is similar to the argument of play in young animals to get their brain and muscles to work effectively and together. Off the back of this, there's the possibility you can get individuals locked into this phase for the rest of their lives as a result of the social environment they grow up in."
Dit geeft aan dat homocoïtusualiteit een fase is waarin een persoon blijft hangen, terwijl het de bedoeling is dat hij of zij deze fase meemaakt en op een gegeven moment achter zich laat wanneer de les duidelijk is geworden. Daarnaast dirigeert het het ontstaan van homocoïtusualiteit naar de opvoeding. Opvoeding is iets anders dan het evolutionaire principe van voortplanting.

But he adds that homocoïtusuality doesn't necessarily have to have a function. It could be a spin-off or by-product of something else and in itself carries no evolutionary weight."
Precies.

In other words, if the urge to have coïtus is strong enough it may spill over into nonreproductive coïtus, as suggested by the actions of the bonobos and macaques. However, as Dunbar admits, there's a long way to go before the causes of homocoïtusuality in humans are fully understood.
Dus homocoïtusualiteit komt puur voort uit het verlangen naar coïtus. bij gebrek aan beter vergrijpt iemand zich aan hetzelfde geslacht. Wat leidt tot "nonreproductive coïtus", oftewel om de voortplanting niet ten goede te komen.
 
Leuk dat je zo'n idee kan komen, getuigd van verbeeldingskunst maar het is echt pure onzin, zo geredeneerd zou een volstrekt heterocoïtusuele jongen homo worden als hij heel zijn jeugd bij alleen meisjes zou zitten

Je snapt het principe genen-omgeving niet. Iemand kan genetisch in staat zijn om 1,80 te worden, maar als hij zijn gehele leven niet goed eet zal hij nooit de 1,70 passeren. De omgeving kan bepalen in hoeverre een gen tot uiting komt.
Genen spelen een rol bij homocoïtusualiteit, maar die rol is niet absoluut (zie de resultaten van onderzoek naar eeneiige tweelingen en homocoïtusualiteit). Dat houdt in dat de omgeving invloed kan hebben op het tot uiting komen van de genen.

Dat je niet andersom kan redeneren bewijst helemaal niets en doet dan ook geen afbraak aan de theorie die ik voorlegde.
 
Je snapt het principe genen-omgeving niet. Iemand kan genetisch in staat zijn om 1,80 te worden, maar als hij zijn gehele leven niet goed eet zal hij nooit de 1,70 passeren. De omgeving kan bepalen in hoeverre een gen tot uiting komt.
Genen spelen een rol bij homocoïtusualiteit, maar die rol is niet absoluut (zie de resultaten van onderzoek naar eeneiige tweelingen en homocoïtusualiteit). Dat houdt in dat de omgeving invloed kan hebben op het tot uiting komen van de genen.

Dat je niet andersom kan redeneren bewijst helemaal niets en doet dan ook geen afbraak aan de theorie die ik voorlegde.
Jawel, wat je zegt is dat als een jongen alleen met jongens omgaat dat ie hun gedrag overneemt en dus geen homo word, dus zou wanneer je een jongen tussen allemaal meisjes zet die jongen hun gedrag kopieren en op jongens vallen, toch?

Dat je er anders overdenkt ok maar kom niet aan met dat ik het genen/omgeving principe niet snap, je voorbeeld over lengte is trouwens ook nogal loos wanneer je het vergelijkt met coïtusualiteit, het 1 is lichamelijke groei en ontwikkeling (voldoende eten) en ander een coïtusuele voorkeur en om die te ontwikkeld is geen voedsel nodig, eten is geen extra bouwstof voor gayheid ofzo

2 eeneiige tweelingen kunnen in dezelfde situatie opgroeien en die 1 kan voetbal leuk vinden en de ander hockey, noem maar op, heeft dat dan ook met invloed te maken? Iets leuker vinden dan iets anders is toch niet te vergelijken met coïtusuele voorkeur, stel jij gaat met een man naar bed ben je dan homo? Nee want je voelt je niet aangetrokken tot mannen
 
Jawel, wat je zegt is dat als een jongen alleen met jongens omgaat dat ie hun gedrag overneemt en dus geen homo word, dus zou wanneer je een jongen tussen allemaal meisjes zet die jongen hun gedrag kopieren en op jongens vallen, toch?

Ik geef 1 van de mogelijke omgevingsfactoren die in samenwerking met de genen kunnen resulteren in homocoïtusualiteit. De psychologie zit niet zo simpel in elkaar als je het doet voorkomen.

Dat je er anders overdenkt ok maar kom niet aan met dat ik het genen/omgeving principe niet snap, je voorbeeld over lengte is trouwens ook nogal loos wanneer je het vergelijkt met coïtusualiteit, het 1 is lichamelijke groei en ontwikkeling (voldoende eten) en ander een coïtusuele voorkeur en om die te ontwikkeld is geen voedsel nodig, eten is geen extra bouwstof voor gayheid ofzo

Ik gaf een voorbeeld hoe de omgeving de uiting van genen kunnen beinvloeden. Zoals voedsel dat kan met lengte, zo kan de sociale omgeving dat zo blijkt met coïtusuele voorkeur.

2 eeneiige tweelingen kunnen in dezelfde situatie opgroeien en die 1 kan voetbal leuk vinden en de ander hockey, noem maar op, heeft dat dan ook met invloed te maken?

In de wetenschap gaat men er vanuit dat wanneer twee personen met identieke genen van elkaar verschillen dit komt door invloeden vanuit de omgeving of mutaties. Mutaties reiken bij lange na niet ver genoeg om al het verschil te verklaren dus dan komt het verschil door invloeden vanuit de omgeving. Waar moeten die verschillen anders vandaan komen?
 
Back
Naar boven