Fitness Seller

Jeffa040's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jeffa040

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
3.756
Waardering
170
Hey,

Inmiddels alweer een behoorlijk aantal jaren lid op dit forum. Na 2 jaar niet actief gepost te hebben begin ik weer met loggen.
Ik zal even wat achtergrond informatie geven.

Persoonlijk
Mijn naam is Jef, ik ben 22 jaar oud en studeer dit jaar af als fysiotherapeut. Ik ben momenteel bezig met de minor manueel therapie. Naast mijn studie loop ik een informele stage bij NEC Nijmegen en ben ik verzorger van het beloftenelftal.
Ik heb een behoorlijke sport achtergrond. Ik ben op mijn 13e begonnen met kickboksen. Op mijn 16e ben ik begonnen met judo en jiu jitsu waar ik inmiddels voor beiden de 1e dan heb behaald. In 2012 ben ik begonnen met wedstrijdboksen. Ik heb 4 officiele partijen gedraaid.

Geschiedenis m.b.t. krachttraining
Ik ben ongeveer op mijn 14e begonnen met krachttraining om wat sterker te worden ter ondersteuning van de vechtsporten. In mijn eerste trainingsjaar had ik behoorlijk wat massa gepakt. Ik ben in n jaar van 55 naar 80 kg gegaan (zie album). Mijn hoogst behaald gewicht was 88 kg. Toen ik ging wedstrijdboksen heb ik mijn gewicht naar beneden gebracht tot 74 kg, aangezien ik in de -75 kg klasse heb gebokst.

Ik ben in april gestopt met wedstrijdboksen omdat het niet meer te combineren was met school. Vanaf toen ben ik me weer volledig op krachttraining gaan richten. Ik ben toen gestart met gewichtheffen totdat ik last van mijn knie kreeg. Ik kreeg op een gegeven moment een stekende pijn in diepe kniebuiging. Sindsdien kan ik geen full squats meer maken. Zolang ik boven de 90 graden kniebuiging blijf is het geen probleem. Mijn fysiotherapeut vermoedt dat de achterhoorn van mijn binnenmeniscus is aangedaan/geirriteerd. Ik heb aanstaande dinsdag een MRI-scan en hoop dan ook snel duidelijkheid te krijgen.

Doelstellingen
Aangezien ik momenteel geen oly lifts meer kan doen richt ik me nu op algemene krachtopbouw. Ik volg nu het westside barbell principe met max effort en dynamic effort dagen waarbij ik het UB/LB splitschema van G-men gebruik wat hij ooit gepost heeft. Dit bevalt me erg goed. Mits mijn knie het toelaat wil ik in de toekomst een combinatie van oly lifts en powerlifting gaan doen. Ik wil vooral heel erg sterk worden.

Ik heb besloten om weer te gaan loggen omdat ik dit voorheen ook gedaan heb (bodybuilding sectie, the darkside, i know) en dit altijd motiverend heeft gewerkt. Ik vind het leuk om feedback te krijgen en gedachten uit te wisselen over verschillende zaken m.b.t. training.

Stats:
- 22 jaar
- 182 cm
- 74,5 kg
- 7-8

1 RM's
- BSQ - 160
- FSQ - 130
- DL - 205
- BP - 110
- Snatch - 75
- C&J - 100
- MP - 65

Trainingsschema
A) Max effort UB
- Bench press 3x5, 3x3, 3x1
- CGBP 4x8-10
- Side raise 4x8-10
- Weighted pull-ups - 5x10
- Barbell rows 4x8-10
- Skullcrushers 3x8-10

B) Max effort LB
- Squat 3x5, 3x3, 3x1
- Front squat 4x6
- SLDL 4x8-10
- Leg extension SS leg curl 3x15
- Calf raises 3x15-20
- Abs

C) Dynamic effort UB
- Bench press 8x3 @ 65
- CGBP 5x5
- Military press 4x8-10
- Lat pulldown 4x8-10
- Dumbell row 4x8-10
- Overhead tricpes extension 4x8-10

D) Dynamic effort LB
- Box squat 8x3 @ 65
- Front squat 4x6
- Leg press 3x8-10
- Goodmornings 3x8-10
- Calf raise 3x15-20
- Abs
 
Laatst bewerkt:
Succes .!!
heb je in Nijmegen gebokst?
ik heb bij nabba en noviumagum getraind in Nijmegen
 
welkom, en succes
 
Vorig week een set ringen gekocht aangezien ze voor de helft van de prijs waren bij Gorilla sports.
Leuk speeltje! Je kan er meer mee doen dan ik dacht.

Toch nog een aardige training gehad

Dips 3x10
Push-ups 3x10
Pull-ups 5x10
Inverted rows 3x10
Handstand push-ups 4x6
L-sit 3x10 sec
Straight leg raise 3x10
Push up static hold 3x30 sec

2s802dy.jpg
 
Ik heb vandaag uitslag gekregen van mijn MRI-scan. Ik heb kraakbeenschade aan de achterkant van mijn kniegewricht. Vandaar dat diepe kniebuigingen ook pijn doen. Mooi klote.

Ik moet nog op gesprek om met de orthopeed mogelijke operatieve ingrepen te bespreken..
 
Heeft iemand een idee hoe ik het beste oly lifts kan combineren met powerlifting / assistance work? Ik wil voornamelijk clean & jerks, power snatches en push presses erbij voegen.
 
Back
Naar boven