XXL Nutrition

Jerney's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik houd echt vocht vast tijdens keto, had jij dat helemaal niet?
O jee, wat wordt het dan tijdens en na de refeed :haar:

Veel vocht vasthouden deed ik ook niet op Keto hoor..
Nou, de refeeds zijn niet verplicht he, das het mooie van BB, je bent eigen baas :D
1x in 2 weken een halve dag refeden kan ook he ;)
 
Veel vocht vasthouden deed ik ook niet op Keto hoor..
Nou, de refeeds zijn niet verplicht he, das het mooie van BB, je bent eigen baas :D
1x in 2 weken een halve dag refeden kan ook he ;)

Ben ook nog in de experimentele fase :D
Ik had ergens gelezen dat je boven de 25% bf 1x per 2 wkn moest refeden, tussen 16 en 25% 1x per week(dat probeer ik nu uit) en daaronder 2x per week.


Wat het vocht vasthouden betreft :dunno: denk persoonlijk dat de hormoontjes opspelen...
 
He Jerney! Gaat ie lekker met de keto? Misschien nog een beetje te kort om echt al dikke resultaten te zien, maar bevalt het wel goed qua eten & volhouden?
 
He Jerney! Gaat ie lekker met de keto? Misschien nog een beetje te kort om echt al dikke resultaten te zien, maar bevalt het wel goed qua eten & volhouden?

Idd nog geen dikke :D resultaten, volhouden gaat wel goed.
Als ik over twee weken nog niet veel merk dan ga ik gewoon weer terug naar low carb.
Vandaag nog refeed dan morgen weer carbloos :)
 
Idd nog geen dikke :D resultaten, volhouden gaat wel goed.
Als ik over twee weken nog niet veel merk dan ga ik gewoon weer terug naar low carb.
Vandaag nog refeed dan morgen weer carbloos :)

je moet volhouden!
:thumb:
 
Ik hield ook heel veel vocht vast tijdens keto, best frustrerend omdat je dan niet ziet hoeveel vet je nou daadwerkelijk verliest...
Hoe lang ben je nu al aan het keto'en, Jerney? Ik heb je log niet echt gevolgd, ben bijna niet online geweest de afgelopen tijd..
 
Ik hield ook heel veel vocht vast tijdens keto, best frustrerend omdat je dan niet ziet hoeveel vet je nou daadwerkelijk verliest...
Hoe lang ben je nu al aan het keto'en, Jerney? Ik heb je log niet echt gevolgd, ben bijna niet online geweest de afgelopen tijd..

Hey flower, dat zag ik al. Ben je aan het bijkomen van de wedstrijd en je vakantie?
Ik heb nu 3,5 week keto gedaan incl. 2 refeeds, vandaag weer mijn eerste dag carbloos.
Op dit moment heb het idee dat ik 1,5 keer zo zwaar ben maar dat is natuurlijk onzin. Deed jij ook een refeed van een avond + de volgende dag tot 00:00 of korter?
Ik denk dat ik het over een week maar alleen de avond ga doen, het lijkt gewoon echt niet op te schieten...
Het komt misschien omdat ik al jaren gewend ben om minder carbs te eten en nu dus tijdens de refeeds teveel binnen krijg.
Ik blijf nog eventjes experimenteren :rolleyes:
 
Hey flower, dat zag ik al. Ben je aan het bijkomen van de wedstrijd en je vakantie?
Ik heb nu 3,5 week keto gedaan incl. 2 refeeds, vandaag weer mijn eerste dag carbloos.
Op dit moment heb het idee dat ik 1,5 keer zo zwaar ben maar dat is natuurlijk onzin. Deed jij ook een refeed van een avond + de volgende dag tot 00:00 of korter?
Ik denk dat ik het over een week maar alleen de avond ga doen, het lijkt gewoon echt niet op te schieten...
Het komt misschien omdat ik al jaren gewend ben om minder carbs te eten en nu dus tijdens de refeeds teveel binnen krijg.
Ik blijf nog eventjes experimenteren :rolleyes:

Ik was op vakantie, en de afgelopen week heb ik gechilld en had ik gewoon totaal geen behoefte aan internet. :D Ja, ik deed ook zolang (1,5 dag) een refeed, maar dat lijkt inderdaad niet op te schieten... Volgens mij houd je dan zóveel vocht vast dat het pas een beetje verdwijnt als je volgende refeed weer begint. :s

Waarom doe je nu eigenlijk keto? Ging low carb je niet snel genoeg?
 
Ik was op vakantie, en de afgelopen week heb ik gechilld en had ik gewoon totaal geen behoefte aan internet. :D Ja, ik deed ook zolang (1,5 dag) een refeed, maar dat lijkt inderdaad niet op te schieten... Volgens mij houd je dan zóveel vocht vast dat het pas een beetje verdwijnt als je volgende refeed weer begint. :s

Waarom doe je nu eigenlijk keto? Ging low carb je niet snel genoeg?

Die keto bij jou, klinkt precies als mijn verhaal.

Ik vond dat ik altijd nog te vet at bij low carb en ik wil eigenlijk gewoon even ervaren of keto beter werkt... begin er nu trouwens even mijn vraagtekens bij te zetten :D
Nou ja, eerst nog even een korte refeed proberen en dan maar oordelen.
Ik hou je wel op de hoogte!
 
:wave: alles goed met Jerney?

Even vraagje... hoe merk je dat vochtvasthouden...? Misschien heb ik op een andere planeet geleefd hoor, maar kom het eigenlijk pas nu op de site tegen... waar merk je dat aan en gaat dat ook in bepaalde delen van je lijf zitten? Kan het ook zo zijn dat sommigen daar veel minder last van hebben? En wordt er bij keto meer vocht vast gehouden dan...? (zo heb je nog meer vragen? Even denken... Nee dit was het wel :p)
 
:wave: alles goed met Jerney?

Even vraagje... hoe merk je dat vochtvasthouden...? Misschien heb ik op een andere planeet geleefd hoor, maar kom het eigenlijk pas nu op de site tegen... waar merk je dat aan en gaat dat ook in bepaalde delen van je lijf zitten? Kan het ook zo zijn dat sommigen daar veel minder last van hebben? En wordt er bij keto meer vocht vast gehouden dan...? (zo heb je nog meer vragen? Even denken... Nee dit was het wel :p)

Als ik even voor mezelf spreek: ik merkte tijdens keto dat ik veel vocht vasthield door het feit dat bepaalde lichaamsdelen gewoon 'dik' bleven, bijvoorbeeld enkels (dat je sokkenrandjes heel erg ziet :p) en m'n buik (werd wel iets platter maar niet veel, terwijl ik toch zo'n 6% in vet daalde en uiteindelijk op ~20% stond...). Ook had ik een dikke kop - aan je gezicht zie je vaak vrij snel of je vocht vasthoudt. Bovendien bleef mijn gewicht gedurende vijf weken gelijk, terwijl ik wel vet verloor.
De een heeft er meer last van dan de ander ja...

Je zou denken dat je bij keto juist minder vocht vasthoudt omdat je geen kh eet... Maar sommigen hebben er dus gewoon nog wel veel last van.
Bovendien hou je met keto één keer per week een kh-refeed, waarvan je dus vocht gaat vasthouden, en met een beetje pech verdwijnt dat vocht pas na een paar dagen, als je alweer aan je volgende refeed toe bent. :mad:

De oplossing lijkt dan simpel: geen refeeds houden (helemaal in het begin van keto mag je pas na twee weken refeeden ipv na één week, en ik was nog nooit zo plat) maar zonder kh heb je dan weer minder energie (om te trainen) en kun je teveel spiermassa verliezen.
 
Als ik even voor mezelf spreek: ik merkte tijdens keto dat ik veel vocht vasthield door het feit dat bepaalde lichaamsdelen gewoon 'dik' bleven, bijvoorbeeld enkels (dat je sokkenrandjes heel erg ziet :p) en m'n buik (werd wel iets platter maar niet veel, terwijl ik toch zo'n 6% in vet daalde en uiteindelijk op ~20% stond...). Ook had ik een dikke kop - aan je gezicht zie je vaak vrij snel of je vocht vasthoudt. Bovendien bleef mijn gewicht gedurende vijf weken gelijk, terwijl ik wel vet verloor.
De een heeft er meer last van dan de ander ja...

Je zou denken dat je bij keto juist minder vocht vasthoudt omdat je geen kh eet... Maar sommigen hebben er dus gewoon nog wel veel last van.
Bovendien hou je met keto één keer per week een kh-refeed, waarvan je dus vocht gaat vasthouden, en met een beetje pech verdwijnt dat vocht pas na een paar dagen, als je alweer aan je volgende refeed toe bent. :mad:

De oplossing lijkt dan simpel: geen refeeds houden (helemaal in het begin van keto mag je pas na twee weken refeeden ipv na één week, en ik was nog nooit zo plat) maar zonder kh heb je dan weer minder energie (om te trainen) en kun je teveel spiermassa verliezen.

Precies!

Ik refeede met Keto ook slechts 1x in de 1,5 / 2 weken! (En slechts 2 maaltijden rond de training!)
En ging ook steeds lager met carbs en kcal inname, want als iets niet werkt, moet je het aanpassen..

Klein voorbeeld schema (2000kcal):

- 10 eieren (gekookt)
- 2 schouder karbonades + 25gram zaanse mayo(1.4 gr carbs per 100gr)
- 1 broccoli (gekookt/zonder saus)

Heel saai, maar uiterst effectief, voor een gemiddelde vrouw zou ik 4 eieren weghalen uit het bovenstaande en je hebt een Keto dieet!

Anyway, nog ff volhouden Jerney, schrap een paar kcals + carbs en minder je refeeds (ook de duur van een refeed)!
 
Als ik even voor mezelf spreek: ik merkte tijdens keto dat ik veel vocht vasthield door het feit dat bepaalde lichaamsdelen gewoon 'dik' bleven, bijvoorbeeld enkels (dat je sokkenrandjes heel erg ziet :p) en m'n buik (werd wel iets platter maar niet veel, terwijl ik toch zo'n 6% in vet daalde en uiteindelijk op ~20% stond...). Ook had ik een dikke kop - aan je gezicht zie je vaak vrij snel of je vocht vasthoudt. Bovendien bleef mijn gewicht gedurende vijf weken gelijk, terwijl ik wel vet verloor.
De een heeft er meer last van dan de ander ja...

Je zou denken dat je bij keto juist minder vocht vasthoudt omdat je geen kh eet... Maar sommigen hebben er dus gewoon nog wel veel last van.
Bovendien hou je met keto één keer per week een kh-refeed, waarvan je dus vocht gaat vasthouden, en met een beetje pech verdwijnt dat vocht pas na een paar dagen, als je alweer aan je volgende refeed toe bent. :mad:

De oplossing lijkt dan simpel: geen refeeds houden (helemaal in het begin van keto mag je pas na twee weken refeeden ipv na één week, en ik was nog nooit zo plat) maar zonder kh heb je dan weer minder energie (om te trainen) en kun je teveel spiermassa verliezen.
thanxs voor je uitleg, als ik het zo lees heb ik daar geloof ik niet zo veel last van. Is het dan een oplossing vochtadrijvende middelen te nemen? Las op het forum iets over berkenblad bijvoorbeeld of heeft dat dan bij keto geen zin?
 
Ik houd echt vocht vast tijdens keto, had jij dat helemaal niet?
O jee, wat wordt het dan tijdens en na de refeed :haar:
Tja ik vind het moeilijk om op deze vraag te antwoorden.
Hield uiteraard vocht vast van de refeeds en vond het altijd te lang duren voor het weer beter werd. Als het eenmaal weer beter was verloor ik best snel gewicht en je kan me niet wijs maken dat dit vet was.;)
Ik moet toegeven dat mijn verwachtigen over keto misschien te hoog waren en dan valt het ineens tegen als je weer stil komt te staan...
Momenteel sta ik ook een week stil kwa gewicht en doet me dit een stuk minder dan tijdens het keto dieet.

Zo is het, ieder beetje massa moet je koesteren!
Je moet nou al eenmaal klein beginnen, wordt vanzelf wel groter

Ik heb trouwens ook nog nooit bijv. 4 maanden aaneen gebulkt.
Het is wel zo dat wanneer ik een stukje boven onderhoud eet, ik veel sterker ben en beter kan pieken maar dat lijkt me normaal

Hoe heb je dat dan met je wedstrijd gedaan?
Had wel verwacht dat je hiervoor dan flink hebt gebulkt off-season.
Of lukt het jou spiermassa op te bouwen als je op onderhoud eet doordat je hier aanleg voor hebt?

Lijkt me inderdaad normaal.
Maakt trouwens ongeveer 100 cal meer(nog steeds wel een cut dieet) eten al een verschil in kracht? (sorry misschien een stomme vraag 100 lijkt weinig)
Heb deze week een aantal PR's neergezet en door jou opmerking vraag ik me af of dat te maken kan hebben doordat ik sinds maandag meer mag eten....
 
thanxs voor je uitleg, als ik het zo lees heb ik daar geloof ik niet zo veel last van. Is het dan een oplossing vochtadrijvende middelen te nemen? Las op het forum iets over berkenblad bijvoorbeeld of heeft dat dan bij keto geen zin?

- Groene thee is vochtafdrijvend + levert energie.
- Broccoli is vochtafdrijvend + voorkomt spierkrampen tijdens Keto!

Ik vind het zelf heerlijk deze 2 producten te nemen tijdens de cut..
 
- Groene thee is vochtafdrijvend + levert energie.
- Broccoli is vochtafdrijvend + voorkomt spierkrampen tijdens Keto!

Ik vind het zelf heerlijk deze 2 producten te nemen tijdens de cut..

Ik dronk veel groene thee en af en toe brandnetelthee tijdens keto, maar bij mij hielp het niet. Van vochtafdrijvende groente (broccoli, bleekselderij...) merk ik ook niets. :s
 
:wave: alles goed met Jerney?

Even vraagje... hoe merk je dat vochtvasthouden...? Misschien heb ik op een andere planeet geleefd hoor, maar kom het eigenlijk pas nu op de site tegen... waar merk je dat aan en gaat dat ook in bepaalde delen van je lijf zitten? Kan het ook zo zijn dat sommigen daar veel minder last van hebben? En wordt er bij keto meer vocht vast gehouden dan...? (zo heb je nog meer vragen? Even denken... Nee dit was het wel :p)

Ik hoef maar in de spiegel te kijken naar buik/taille contouren en dan zie ik wat er mis is :D Wel lijnen/geen lijnen :(
Als je nog meer vragen hebt, niet schromen hoor ;)

Als ik even voor mezelf spreek: ik merkte tijdens keto dat ik veel vocht vasthield door het feit dat bepaalde lichaamsdelen gewoon 'dik' bleven, bijvoorbeeld enkels (dat je sokkenrandjes heel erg ziet :p) en m'n buik (werd wel iets platter maar niet veel, terwijl ik toch zo'n 6% in vet daalde en uiteindelijk op ~20% stond...). Ook had ik een dikke kop - aan je gezicht zie je vaak vrij snel of je vocht vasthoudt. Bovendien bleef mijn gewicht gedurende vijf weken gelijk, terwijl ik wel vet verloor.
De een heeft er meer last van dan de ander ja...

De oplossing lijkt dan simpel: geen refeeds houden (helemaal in het begin van keto mag je pas na twee weken refeeden ipv na één week, en ik was nog nooit zo plat) maar zonder kh heb je dan weer minder energie (om te trainen) en kun je teveel spiermassa verliezen.

De eerste keer heb ik ook netjes pas na 2 weken een refeed gedaan maar ik heb dus precies hetzelfde als jij.

Precies!

Ik refeede met Keto ook slechts 1x in de 1,5 / 2 weken! (En slechts 2 maaltijden rond de training!)
En ging ook steeds lager met carbs en kcal inname, want als iets niet werkt, moet je het aanpassen..


Anyway, nog ff volhouden Jerney, schrap een paar kcals + carbs en minder je refeeds (ook de duur van een refeed)!

Ik was al van plan zoiets te doen wat jij hierboven aangeeft, kortere refeed enz. Ik zal nog even volhouden hoor :)

thanxs voor je uitleg, als ik het zo lees heb ik daar geloof ik niet zo veel last van. Is het dan een oplossing vochtadrijvende middelen te nemen? Las op het forum iets over berkenblad bijvoorbeeld of heeft dat dan bij keto geen zin?

Dat heb ik voor de contest wel allemaal gedaan maar nu is het niet echt van belang, tenzij het natuurlijk volgende week vrijdag strandweer is...en we ons eindelijk weer in de bikini kunnen heisen :D

Hoe heb je dat dan met je wedstrijd gedaan?
Had wel verwacht dat je hiervoor dan flink hebt gebulkt off-season.
Of lukt het jou spiermassa op te bouwen als je op onderhoud eet doordat je hier aanleg voor hebt?

Lijkt me inderdaad normaal.
Maakt trouwens ongeveer 100 cal meer(nog steeds wel een cut dieet) eten al een verschil in kracht? (sorry misschien een stomme vraag 100 lijkt weinig)
Heb deze week een aantal PR's neergezet en door jou opmerking vraag ik me af of dat te maken kan hebben doordat ik sinds maandag meer mag eten....

Voor de wedstrijd had ik meer flink emotioneel gebulkt :roflol: om mijn ellende te vereten, dat ik de hele winter niet goed kon trainen door die schouder.
Ik kan nog wel ietsje spiermassa pakken door rond onderhoud te eten, voel me dan ook sterker.
Ook als je iets onder onderhoud eet maar nog redelijk wat carbs is het imo ook mogelijk. Iedereen is natuurlijk anders maar als je een PR kan zetten heeft dat toch wel effect lijkt me!

- Groene thee is vochtafdrijvend + levert energie.
- Broccoli is vochtafdrijvend + voorkomt spierkrampen tijdens Keto!

Ik vind het zelf heerlijk deze 2 producten te nemen tijdens de cut..

Vergeet de jeneverbes -en paardebloemcaps niet.
Ook asperges en nog een een hele rits groente is vochtafdrijvend.

Ik dronk veel groene thee en af en toe brandnetelthee tijdens keto, maar bij mij hielp het niet. Van vochtafdrijvende groente (broccoli, bleekselderij...) merk ik ook niets. :s

Bij mij werkte dat allemaal samen wel enigszinds maar het wedstrijddieet met kalium/natrium en waterbeperking aan het eind werkte 10x beter! :D
 
In navolging van Cynthia's af en toe merkwaardige trainingstijden, heb ik net een UB training met tubes achter de rug plus abs van 23:30 tot 00:30 :D
Ging nog prima ook, waarschijnlijk omdat ik nog op knappen sta van die refeed, ben nu nog een soort van carbbommetje :cool: ;)
 
@ Flower: Das minder, maar hoeveel at je van de groentes, en ook elke dag? Thee ook genoeg?

@ Jerns: Klopt! Veel meer groene groentes hebben dit, maar ik heb zelf verschillende geprobeerd, broccoli werkte erg goed, en spierkrampen verdwenen ook direct als ik op 0gram carbs per dag zat, wat andere groentes niet deden..
 
Back
Naar boven