XXL Nutrition

JessyJ Var kuur [Logje] (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JessyJ

Cool Novice
Lid geworden
26 feb 2017
Berichten
57
Waardering
32
Hoi allemaal,

toch maar besloten om een klein logje bij te houden per week. Ik zal voornamelijk dingen posten over mijn gemoedstoestand, side-effects, vooruitgang die ik zie in de gym en lichaam. Mijn begin en eind stats hou ik liever voor mezelf. Misschien dat ik dat later nog post in dit bericht. Misschien voor en na foto, daar moet ik nog even goed over nadenken. Dit logje gaat het me voornamelijk over mijn bevindingen en niet zozeer de getalletjes. Ik hoop ook dat ik niet vergeet dit logje enigzins bij te houden.. haha maar we zullen zien :D

Ik begin met 2 x 5 mg anavar. (dit omdat ik al gezien heb dat het pilletje zeer moeilijk te breken is in 4 gelijke stukken) ;)Tijd van inname: 8 AM en 8 PM

Ik wil dit kuurtje minimaal 4 weken volhouden en dan evalueer ik voor mezelf of ik tevreden ben met wat anavar doet en kan ik de afweging maken om toch in totaal 6 weken anavar te gebruiken. Ik gebruik anavar als ondersteuning bij cutten. Momenteel eet ik 750 - 500 kcal onder onderhoud, clean.. alleen in het weekend een soort van IIFYM maaltijd 's avonds. Maar ik blijf wel binnen de kcal.

Voordat ik met de kuur begon heb ik mijn bloedwaardes laten testen. Na de kuur laat ik dit weer doen om te kijken of er veranderingen zijn.

Training:
Dag 1: Borst+Triceps en Cardio (20 min)
Dag 2: Rug+Biceps en Cardio (20 min)
Dag 3: Schouders + Buik en Cardio (30 min)
Dag 4: Benen

Ik train eigenlijk voornamelijk door naar mijn lichaam te luisteren. Als het aangeeft door te kunnen trainen zonder rust dag ertussen doe ik dat. Anders las ik een rust dag in.

Start datum: woensdag 8 maart.
Evaluatie na 4 weken op: woensdag 5 April

Dag 2
Waarschijnlijk een beetje een mindfuck, maar ik word me erg bewust van mijn eigen stem omdat dit iets is waar ik heel bang voor ben dat dit gaat veranderen. Ik heb van mijzelf al geen piepstemmetje en kraakt mijn stem ook af en toe van nature.. haha dus ben als de doods dat dit een mannenstem word. Maar lijkt me sterk dat dit op dag 2 al zover is.. Verder voel ik me goed. Geen last van misselijkheid of iets dergelijks. Wel merk ik rond een uur of 14:00 dat ik wat licht word in mijn hoofd, beetje het gevoel alsof ik zweef. Ik heb geen idee of dit te maken heeft met anavar?? Wat betreft kracht merk ik nog niet heel veel, maar dat is misschien ook nog te vroeg om daarover iets te zeggen.

Dag 4
Vanochtend rug en biceps getraind, voelde me echt super. Ik weet niet of dit de var is, maar ik had mijn biceps en onderarmen heel snel vollopen. Merkte ook dat ik iets sterker was bij lat pulldown? Of was dit ook het geval zonder anavar? Geen idee haha. Verder merk ik nog niet echt dat ik sterker ben. Wat betreft de bijwerkingen heb ik geen last van misselijkheid. Wel heb ik op dag 3 last gehad van dunne ;) Maar dat was al snel voorbij. Wel merk ik een soort van verkoudheid opkomen. Neusholten zitten vol en een beetje kriebel in de keel. Zou dit een verkoudheidje zijn of de var die bezig is mijn stem te veranderen. Ben je met AAS sneller vatbaar voor verkoudheid oplopen?
Edit later in de avond: Volgens mij was het inderdaad iets van hooikoorts. Ik ervaar geen kriebel meer in de keel :D

Dag 6
Voel me goed, spieren voelen lekker vol en straks :D:cool: Quads lijken groter, alleen merk ik nog niet veel verschil in kracht. Heeft dit ook te maken met het feit dat ik haast niet reageer op creatine? Ik heb ooit in het verleden creatine mono-hydrate gebruikt maar had geen effect op mijn kracht. Verder geen last van sides. Afgelopen weekend wel 1 dag op onderhoud gegeten. Oh en niet zo fijn om te horen voor de heren haha dus lees maar niet verder.. ;) ben gewoon ongesteld geworden. :laugh:

Week 1
1e week achter de rug. Zieke pomp tijdens workout, voelt echt lekker! Soms wel vervelend tijdens cardio om die pomp te voelen in de kuiten, soms zelfs verkramping. Cardio is soms lastig vol te houden daardoor :( Heb nu dan ook extra magnesium om krampen tegen te gaan. Verder geen last meer van side effects zoals dunne of misselijkheid of andere vermannelijking haha. Wel neem ik de var altijd met een klein beetje eten. Anders krijg ik wel die misselijkheid. Merk nog niet heel veel van krachttoename maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik bezig ben met cutten. Voel me verder echt super, spieren voelen vol en hard aan.

Week 2

Nu precies 2 weken aan de var. Ik zit nog steeds op 2 x 5mg per dag. Ik wil dit ook zo houden omdat ik wel degelijk verschil merk in hoe mijn spieren aanvoelen en hoe ze reageren op trainen. De pomp in de spieren heb ik nu veel sneller dan zonder var. Ook na de training voelen mijn spieren gewoon strak en vol. Nog steeds geen last van sides, misschien hier en daar een puistje.. maar die had ik ook wel eens zonder var. Geen extra haargroei of wat dan ook. Of het effect heeft op mijn libido.. volgens mij niet.. eerder negatief misschien? Kwa libido zat het altijd wel goed bij mij.. :engel:

Ik heb ook iets op te biechten. Tijdens mijn periode heb ik mij niet aan mijn dieet gehouden en soms zelfs boven mijn onderhoud gegeten. Baal er enorm van omdat ik juist wilde zien wat var kon doen met een goed dieet ernaast. Maar ook ik ben mens en maak nou eenmaal fouten. Heb de boel weer herpakt en nu is het de komende 4 weken knallen! Merkte trouwens wel dat mijn spierkracht enorm toe is genomen in die ene week. Meer eten + var = hulk mode haha.. :D

Week 3
Nu alweer week 3, ik merk dat mijn kracht vooruit is gegaan in de gym. Echt een dag en nacht verschil met 3 weken terug. Ook zie ik steeds meer lijnen in mijn bovenbenen die ik eerst niet zag, taille word ook strakker. Ik merk wel dat het strakke gevoel in de spieren minder voelt die ik in het begin van de kuur wel heel erg ervaarde. Kan dit een stukje gewenning zijn? Misschien is het tijd om de dossering iets op te hogen? Ik merk tot dusver geen bijwerkingen wat betreft vermannelijking. Geen verandering in stem, beharing :D, of ontwikkeling van een cliemel :D. Wel een klein haartje op kin die donkerder is dan andere, maar misschien zie ik die nu pas en komt het niet door de var. :p Ik maak denk ik die 6 weken gewoon vol. Dan weer 6 weken niks om lichaam rust te geven en dan kijken naar mijn bloedwaardes. Als alles goed is dan weer 6 weken er tegen aan. :cool:

Week 4
Niks bijzonders te melden eigenlijk. Geen bijwerkingen merk wel dat ik meer last heb van puistjes in mijn gezicht. Maar gelukkig zijn daar middeltjes voor. ;) Ook zijn mijn borsten kleiner geworden, maar dit kan ook liggen aan het feit dat mijn vetpercentage ook naar beneden is gegaan. Vooral benen zijn een stuk droger geworden ( ik zie lijnen in mijn quats :D ) Taille word ook smaller en vet onder navel word ook minder. Alleen die borsten.. :( helaas worden die ook kleiner met afvallen.. :( Om even positief te blijven: trainingen gaan echt super! Die pomp in de spieren is echt heerlijk en merk elke week dat mijn kracht meer vooruit gaat. Ook na het trainen voelen de spieren nog lekker hard en vol aan. :cool:

Week 5
Voel me echt super! Nog steeds geen last van sides, stem is nog steeds hetzelfde haha. Vraag telkens aan een vriendin van me of ze verandering hoort. Daarnaast heb ik mijn stem ook opgenomen dus kan ik zelf ook terug luisteren. ;) Trainen gaat echt super! Merk dat mijn broeken losser beginnen te zitten bij mijn taille en vooral strakker om mijn benen en glutes :D Vraag me af of die volle spieren ook minder worden nadat ik stop met mijn kuur. Ik denk wel dat ik na die 8 weken nog niet tevreden ben met het resultaat haha. Zolang ik geen sides ervaar van var denk ik wel dat ik in de toekomst nog een kuurtje doe. Kon deze week weer gewichten omhoog gooien terwijl ik toch strakker word. Kreeg zelfs een compliment in de gym vandaag dat ze wel verschil zagen met weken terug. Jammer dat ik volgende week even 4 dagen niet kan trainen, beetje jammer van de kuur :( maar het is even niet anders. Merk wel dat ik wat agressiever ben in de gym, maar ook in de auto haha.. vooral ongeduldiger.. :cool:

Week 7
Helaas een verkoudheid te pakken. Ik merk dat ik hierdoor snel buiten adem ben en dus ook minder lekker kan trainen. Nu zo naar mijn die afgelopen weken te hebben gekeken ga ik het mijn volgende kuur echt iets anders aanpakken. Ik baal een beetje dat ik niet heb kunnen trainen voor een 1 week vanwege vakantie. Nog een weekje hierna en dan is het gedaan met de pret ;) Even mijn lichaam rust geven. Minimaal 6 weken. Dit las ik ergens op een site waar veel over steroiden te lezen is. Dit advies werd gegeven voor vrouwen. De volgende kuur ga ik dingen wel anders aanpakken. Iets beter voorbereid zijn wat betreft voeding. Ik merk dat door die anavar juist mijn eetlust meer is geworden. Maar misschien is dit ook wel omdat ik te drastisch ben geweest met kcal schrappen van mijn dieet. Oh en misschien wel grappig te vermelden (naja ik moest er wel op lachen).. mijn vrienden zeiden wel dat ik de laatste tijd een kort lontje heb en ook wat meer kan drammen over dingen. Dit kan wel kloppen want ik merk dat ik het verkeer ook wat feller kan reageren of ergeren aan mensen die de boel bezet houden in de gym terwijl ze alleen maar met hun telefoon bezig zijn. En normaal ben ik een heel geduldig persoon dus ik denk dat var hier wel degelijk invloed op heeft haha. Maar straks over een weekje als ik gestopt ben is alles weer normaal. Ik ga ter overbrugging creatine gebruiken gedurende die 6 weken.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd! succes!
 
Ik volg. Hopen dat jij je log tot het einde bijhoudt.

Wellicht kan je ook je training en voeding schema posten. Voor andere dames die dit lezen.

Licht in je hoofd zal niet van de var komen. Je bent aan het cutten, wellicht je meal timing wat aanpassen.
 
Inn. Succes
 
Succes.

Geen anticonceptie?

10 is wel veel direct (maar wie ben ik)
 
Succes.

Geen anticonceptie?

10 is wel veel direct (maar wie ben ik)

Nee, geen anticonceptie. Eigenwijs he? :D ;) Ik heb hiervoor gekozen omdat ik eerst wil zien wat var alleen met mijn lijf doet zonder de pil erbij. Als ik de pil erbij zou slikken zou ik dat puur doen vanwege de anavar kuur. En gezien met de pil met allerlei andere bijwerkingen zit wil ik eerst zien wat anavar doet en wat voor een bijwerkingen dit geeft.

Uit gezondhieds oogpunt is het belangrijk om de pil ernaast te slikken, dat weet ik. Mocht deze kuur me goed bevallen en in de toekomst nog een kuurtje var willen doen ga ik de pil er wel bij slikken.

Ik heb overigens wel mijn bloedwaardes laten testen om te zien of daar afwijkingen in zitten voordat ik begon met anavar. Hetzelfde ga ik weer doen na de kuur om te zien of er veranderingen zijn.
 
Nee, geen anticonceptie. Eigenwijs he? :D ;) Ik heb hiervoor gekozen omdat ik eerst wil zien wat var alleen met mijn lijf doet zonder de pil erbij. Als ik de pil erbij zou slikken zou ik dat puur doen vanwege de anavar kuur. En gezien met de pil met allerlei andere bijwerkingen zit wil ik eerst zien wat anavar doet en wat voor een bijwerkingen dit geeft.

Uit gezondhieds oogpunt is het belangrijk om de pil ernaast te slikken, dat weet ik. Mocht deze kuur me goed bevallen en in de toekomst nog een kuurtje var willen doen ga ik de pil er wel bij slikken.

Ik heb overigens wel mijn bloedwaardes laten testen om te zien of daar afwijkingen in zitten voordat ik begon met anavar. Hetzelfde ga ik weer doen na de kuur om te zien of er veranderingen zijn.
Welke waardes heb je precies laten testen?

Welke bijwerkingen van de pil hebben je doen besluiten om deze niet te gebruiken naast de anavar?
 
Algemeen bloedbeeld, mijn bloedsuiker nuchter en schildklier.

Bijwerkingen van de pil onder andere: vermoeidheid, hoofdpijn, gewichtstoename (ookal is dit hoogstwaarschijnlijk vocht), stemmingswisselingen, haaruitval, trombose etc. Daarbij moet ik er ook bij vermelden dat mijn moeder ook nooit tegen de pil heeft gekunt. Ze werd er erg labiel van en had alle mogelijke bijwerken.. nu wil dit niet natuurlijk zeggen dat dat bij mij ook het geval zou zijn..

Eigenlijk alle bijwerkingen omdat ik nog nooit eerder de pil heb gebruikt. Ik weet ook niet hoe mijn lichaam reageert op een anticonceptiepil. Zo veilig zijn die namelijk ook weer niet haha.. ow hypocriet haha Guilty as charged :cool::D

Ik heb overigens wel geinformeerd bij de huisarts voor de pil. Nadat ik het artikel had gelezen over het belang van oestrogeen tijdens AAS voor je gezondheid. Hij vertelde me dat er geen pil meer te verkrijgen is met trimegeston. Wel met norgestimaat, maar hij zei dat deze pil juist een hoge dosering oestrogeen bevatte dan andere pillen.
 
Laatst bewerkt:
Dag 4
Vanochtend rug en biceps getraind, voelde me echt super. Ik weet niet of dit de var is, maar ik had mijn biceps en onderarmen heel snel vollopen. Merkte ook dat ik iets sterker was bij lat pulldown? Of was dit ook het geval zonder anavar? Geen idee haha. Verder merk ik nog niet echt dat ik sterker ben. Wat betreft de bijwerkingen heb ik geen last van misselijkheid. Wel heb ik op dag 3 last gehad van dunne ;) Maar dat was al snel voorbij. Wel merk ik een soort van verkoudheid opkomen. Neusholten zitten vol en een beetje kriebel in de keel. Zou dit een verkoudheidje zijn of de var die bezig is mijn stem te veranderen. Ben je met AAS sneller vatbaar voor verkoudheid oplopen?
 
Het is hooikoorts seizoen. Het kan zijn dat je extra gefocussed bent op allerlei mogelijke bijwerkingen.
 
Het is hooikoorts seizoen. Het kan zijn dat je extra gefocussed bent op allerlei mogelijke bijwerkingen.
Klopt ik heb wel hooikoorts. Merk dat mijn stem niet veranderd is. Ik heb mijn stem opgenomen op mijn mobiel zodat ik kan luisteren of het veranderd. :D Misschien heb je gelijk en focus ik me teveel op de bijwerkingen..
 
Je zal niet veel sterker worden op anavar als je 500-750 kcal onder je behoefte eet.
Pomp kan inderdaad eerder/heviger zijn.
 
Ligt het aan mij of lijkt je tattoo op een DNA-helix :roflol:
 
He wacht... Dus je slikt de pil niet vanwege bijwerkingen, maar met aas vind je bijwerkingen niet erg?
 
He wacht... Dus je slikt de pil niet vanwege bijwerkingen, maar met aas vind je bijwerkingen niet erg?

Zoiets ja :roflol: Nee omdat dit mijn eerste kuur is wil ik eerst weten wat anavar zelf met doet met mijn lichaam. Mocht ik het de moeite waard vinden om ooit met een 2e kuur te beginnen ga ik de pil er wel bij slikken.
 
in zolang je blijft loggen.. meeste vrouwelijke logs halen pagina 2 namelijk niet :roflol:
 
in zolang je blijft loggen.. meeste vrouwelijke logs halen pagina 2 namelijk niet :roflol:

misschien komt dat wel doordat deze logs gesmoord worden door mannen met een opgeheven vingertje.
 
Dag 6
Voel me goed, spieren voelen lekker vol en straks :D:cool: Quads lijken groter, alleen merk ik nog niet veel verschil in kracht. Heeft dit ook te maken met het feit dat ik haast niet reageer op creatine? Ik heb ooit in het verleden creatine mono-hydrate gebruikt maar had geen effect op mijn kracht. Verder geen last van sides. Afgelopen weekend wel 1 dag op onderhoud gegeten. Oh en niet zo fijn om te horen voor de heren haha dus lees maar niet verder.. ;) ben gewoon ongesteld geworden. :laugh:
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Back
Naar boven