MuscleMeat

Jeugdzorg neemt 7 kinderen weg van dikke ouders

Bezoekers in dit topic

MeDieViL

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
8 jan 2005
Berichten
12.252
Waardering
559
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
media_xl_2303789.jpg

In het Britse Dundee neemt de jeugdzorg alle zeven kinderen van een dikke vrouw weg, uit schrik dat ze zelf ook veel te dik zullen worden. Dat meldt de Daily Mail. De vrouw is maandag nog bevallen van haar zevende kind, dat 28 uren na de geboorte van haar werd weggenomen.

Waarschuwing
De 40-jarige moeder woog voor haar jongste zwangerschap 146 kg, en de 54-jarige vader 114 kg. Het koppel kreeg naar eigen zeggen al in maart 2008 een waarschuwing van sociaal assistenten, die dreigden in te grijpen als drie kinderen van het koppel - een 12-jarige jongen die 101 kg woog, een 11-jarig meisje van 76 kg en een vierjarig meisje van 25 kg - de komende drie maanden niet zouden vermageren. De ouders kregen bovendien de opdracht hun kinderen naar dans- of voetbaltrainingen te sturen, en de jeugdwerkers dreigden ermee alle kinderen weg te nemen.

In juli van dit jaar sloot de gemeenteraad van Dundee nog een contract van 114.000 pond (127.000 euro) met diëtisten om het koppel te begeleiden. "Ze blijven maar doorbomen over het gewicht van de kinderen," zei de moeder toen, "terwijl ik niet eens een frietketel heb."

Andere kinderen
Uitendelijk werd het oudste kind van het gezin gescheiden, en op 20 september kwamen daar een driejarig en een vijfjarig kind bij. Nu ook de baby werd weggenomen, zijn nog drie kinderen thuis, maar ook die dreigen nu binnen de week te moeten vertrekken. De gemeenteraad van Dundee besliste gisteren dat ook zij niet meer bij hun ouders mogen wonen.

De ouders klagen nu dat hun mening niet gehoord wordt, maar de gemeente reageert dat ze meermaals heeft duidelijk gemaakt dat kinderen niet bij hun ouders worden weggehaald, enkel en alleen omwille van een gewichtsprobleem. (sam)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...g-neemt-7-kinderen-weg-van-dikke-ouders.dhtml

Goede of slechte zaak?
 
Elk pondje komt door het mondje.

Ik vind het wel een goede zaak, afgezien van wat dat geintje kost :eek:
 
ze hebben geen frietketel dus ze kunnen er niets aan doen:(
 
Zware celtraf voor de ouders voor het fysiek en mentaal beschadigen van de kinderen.
Dit is gewoon zware mishandeling omdat die gestrande walvissen gewoon te egoïstisch zijn om iets voor hun kinderen te doen.

Kheb een schijthekel aan zulke mensen. Moet eens tijd worden dat er zware straffen komen voor deze vorm van mishandeling.
 
Hooray ! :) gerechtigheid
 
En terecht! Moeten ze meer doen.
 
Maar goed ook, trouwens elk kind zou aan een of andere sport moeten doen.
 
En terecht! Dat zouden ze meer mogen doen in dat land!
 
ik denk dat iedereen hier wel anders piept als ze zelf ooit meemaken dat wanneer hun kind dreigt te worden weggehaald...dik of niet, blijft een traumatische gebeurtenis
 
ik denk dat iedereen hier wel anders piept als ze zelf ooit meemaken dat wanneer hun kind dreigt te worden weggehaald...dik of niet, blijft een traumatische gebeurtenis

Dat zoweerzo, nu piep ik anders
 
heb jij nu al kinderen???
 
ik denk dat iedereen hier wel anders piept als ze zelf ooit meemaken dat wanneer hun kind dreigt te worden weggehaald...dik of niet, blijft een traumatische gebeurtenis

Zoiets moet je bedenken voordat je je kind volpropt met vreten.
 
Zoiets moet je bedenken voordat je je kind volpropt met vreten.

wie heeft het over kinderen volproppen?

het gaat om de ouders die dik zijn
 
wie heeft het over kinderen volproppen?

het gaat om de ouders die dik zijn

Het koppel kreeg naar eigen zeggen al in maart 2008 een waarschuwing van sociaal assistenten, die dreigden in te grijpen als drie kinderen van het koppel - een 12-jarige jongen die 101 kg woog, een 11-jarig meisje van 76 kg en een vierjarig meisje van 25 kg - de komende drie maanden niet zouden vermageren.

Of vind jij dat normaal? :p
 
ok ok..maar ik had het over in het algemeen dat bij geboorte een kind wordt afgepakt :p
 
Leuk salaris voor een diëtiste...
 
zou de coïtus lekker zijn? :o
 
Back
Naar boven