Fitness Seller

jeuk door te veel eiwitten????

Bezoekers in dit topic

Mark NL

Can't stop the hunger...
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
5 aug 2003
Berichten
2.485
Waardering
1
kan dit, want ik hoorde laatst van een klasgenoot dat hij jeuk kreeg door teveel eiwitten.

nu heb ik de laatste tijd ook vaker jeuk....
dit is gekomen nadat ik m'n eiwit iname verhoogd heb.
 
kan wel ja. je hebt zover ik weet verschillende soorten allergien waarbij sommieg gerelateerd zijn aan ete vanvoeding, de ander aan fysiek contact enzovoort (dus ook met voedingsmiddelen)


en qua overmatig eiwitten zou t dus kunnen dat er allergie optreed in de vorm ban jeuk. kan ook aan t soort eiwit liggen dan he. koeienmelk, sojamelk etc maar ook eieren kunne reactie veroorzaken. doch heeft t vornamelij te maken met voedingspatronen door de generaties heen

jeuk is een symptoom van voedselovergevoeligheid dus zou t gerelateerd kunne zijn

hoelang na t eten van eiwitten krijg je dan last van jeuk?
zou goede indicatie kunne zijn denk ik:)
 
er is geen bepaalde tijd dat ik jeuk krijg.
soms heb ik er dagen geen last van, en dan meerdere keren per dan....

naja, ik zal misschien m'n eiwit inname iets minderen, kijken of dat help..
thx iedergeval :)
 
van eiwitten zou je alleen jeuk krijgen als er een allergische reactie optreedt..dit kan het geval zijn wanneer je een lactose-intolerantie hebt..verder is het absoluut niet zo dat je een "teveel" aan eiwitten binnen kan krijgen..dit is een mythe/sprookje en niet waar..je kan dus geen jeuk krijgen van eiwitten als je er teveel binnenkrijgt..wel natuurlijk als je een allergie ervoor opbouwt..
 
ik weet niet of ik er allergisch voor ben, dit kan je toch wel testen ofzo? bij je huisarst?

maarja, mischien is het ook wel toeval
Trekt vast wel weer weg :):D
 
teveel eiwitten kan wel schadelijk zijn. als je slechte nieren hebt, of te weinig drinkt, kun je wel degelijk problemen krijgen door teveel eiwitten binnen te krijgen. en jeuk zou wel een teken kunnen zijn. maar een bloedtest kan gemakkelijk aantonen of je eiwitten slecht afgebroken worden. of als je er teveel consumeert.
 
ik drink genoeg, minimaal 4 liter per dag.
m'n nieren zijn ook wel in orde.
dus, ik zal een afspraak bij m'n dokter maken voor die bloedtest.

bedankt allemaal :)
 
"The issue with Kidneys and protein, is large amounts of protein produce increased levels of creatinine, which needs to be removed by your kidneys. This can add aditional stress on them, which could lead to decreased function over a long period of time.

It is not likely at all the amount of protein being consumed by us ammature bbs is going to effect our kidneys. You should be going to see a doctor for a general check up atleast once a year, and he/she will perform routine blood test, one which is EUC (electrolytes, Urea and Creatinine), this tests Kidney function, and if your test indicate decreased or increased levels, then your doctor will make recommendations accordingly."

het enige nadeel dat ik zie van teveel eiwitten eten is dat het onnodige deel in vet wordt omgezet..
 
ho eens, niet als je r allergisch voor bent he

en dan heeft t idd niets met overmatig te maken maar gewoon een lichamelijke reactie op een bepaald iets
 
Welk merk gebruik je? Kan ook liggen aan merk.

dandyman zei:
ho eens, niet als je r allergisch voor bent he

en dan heeft t idd niets met overmatig te maken maar gewoon een lichamelijke reactie op een bepaald iets
 
ik gebruik deze
[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven