XXL Nutrition

jeuk+pijn lies/scrotum

Bezoekers in dit topic

Spectralio

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
1 dec 2015
Lengte
1m73
Massa
85kg
Hey,

ik weet dat hier wellicht geen dokters zitten, maar ik zit inmiddels al aan dokter #3 en dermatoloog #2, dus post ik het toch maar eens, misschien dat iemand al eens iets soortgelijks heeft meegemaakt.

ik zit er inmiddels al bijna een jaar mee, en ik word er bijna gek van ondertussen. Het is begonnen met enorm veel pijn in die zone. Toen was er ook een enorme rode, zelfs paarsachtige verkleuring te zien. Zwaar ontstoken huid dus. Alles geprobeerd van schimmelpil tot schimmelcreme(dactacort). Er waren geen witte kringen te zien, dus het leek niet op schimmel, maar het voldeed wel aan de pijn en jeuk en ontstoken huid dat er te zien was. maandje of 2 ofzo vanalles geprobeerd maar niets hielp. En de dactacort zorgde er na langdurig gebruik voor dat de balzak begon te bloeden. Uiteindelijk, na een swipe, bleek dat er een zeldzame bacterie daar zat (weet de naam niet meer). De dokter schreef liever geen antibiotica voor, blijkbaar was verdunde azijn of cola even goed, aangezien deze bacterie niet goed tegen zuur kon. De verdunde azijn leek wel te werken, de verkleuring ging weg, maar ondertussen leek het de balzak ook enorm uit te drogen.

De pijn en last die ik had was grotendeels verdwenen (bacterie was weg volgens de dokter) maar ondertussen had ik andere last ontwikkeld, ik vermoed nog steeds door uitdroging van de huid. Dat dacht de dokter toen ook. Hydraterend zalfje geprobeerd, wat de last direct wegneemt, maar geen oplossing op lange termijn biedt, van zodra de zalf er af is, begint de last opnieuw. Dan naar zalfje 2, zalfje 3, ... tot de dermatoloog werd ingeschakeld. Die schreef een dactacort achtige zalf voor, maar 1 zonder de bijwerking dat het de huid verdund. Na 6 weken geen beterschap, maar ik moest volhouden met zelfde zalfje. Nog eens 6 weken later... volhouden... nog eens 6 weken later, munt zalfje tegen de jeuk en daar zit ik nu...

ondertussen lijkt het gewoon gestaag een beetje erger te worden en ben ik het echt str*ntmoe. mijn sociaal leven lijdt er onder, want een losse short zonder broek erover geeft minder last als fully clothed, dus blijf ik meer binnen, en sporten komt er al helemaal niet van want opdrogend zweet is nog veel meer last.

Ik heb een beetje het gevoel dat de dermatoloog de klachten niet serieus neemt, want er is geen verkleuring van de huid meer te zien, er is dus eigenlijk niets uiterlijk dat mijn last verklaart, ze heeft het ook altijd maar over jeuk, terwijl ik niet echt de typische jeuk ervaar, het is geen jeuk waar ik behoefte heb om aan te krabben, eerder branden en precies alsof ze er kleine naaldjes induwen, en soms ook pijn. Het "volhouden" begin ik een beetje beu te worden. Iemand ooit iets soortgelijk meegemaakt?

Back
Naar boven