MuscleMeat

Jezelf motiveren bij KT (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Greater training performance

Er staan een hoop interessante tips in voor als je meer uit je training wilt halen...
CONCENTRATIE is alles... de mensen die het beste presteren in welke sport dan ook, blijken zich het best te kunnen concentreren.

Merk zelf dat ik zelfs bij heel lange solo-fietstochten geen radio meer nodig heb, maar me bijna de hele tijd concentreer op de limieten die ik voor mezelf ingesteld heb (maak altijd 3 schema's: snel- gewoon-langzaam). Een extreem uitgerekte tijdrit dus! Alleen 's nachts zou ik nog wel een muzakje willen hebben...

Komt ze weer met 'r fietstochten, maar het is maar om aan te geven dat als ik me 35 uur lang kan concentreren, het toch niet te moeilijk moet zijn je een uur te concentren voor je workout in de sportschool!

Espi :thumb:
 
ja concentratie is veel hoor. maar het vooral willen, dat helpt veel! concentratie en wilskracht.

bvb op deadlift heb ik de wilskracht, maar niet genoeg concentratie.
 
contreren is belangrijk, ban alles uit je hoofd, blik op een punt richten en denk alleen nog aan de oefening, aan je spieren, aan je houding en ga ervoor.

Denk aan het resultaat, aan de voldoening aan het einde van de training, dat je de grens weer iets hoger hebt kunnen leggen
 
Originally posted by Scighera
contreren is belangrijk, ban alles uit je hoofd, blik op een punt richten en denk alleen nog aan de oefening, aan je spieren, aan je houding en ga ervoor.

Denk aan het resultaat, aan de voldoening aan het einde van de training, dat je de grens weer iets hoger hebt kunnen leggen

Hey fokker! :p Zo doe ik ook wel vaak mijn trainingen in mijn eentje! :)
 
Ja bij bepaalde oefeningen zeg ik gewoon tegen mezelf van: Ik ga dus bv 8 reps met 100kg doen, punt uit. En meestal lukt het nog ook. Hierbij schat ik uiteraard van te voren wel in wat ik kan ongeveer.
 
Daarom zou ik dus nooit met iemand anders kunnen trainen, snap je?
Zou die ander de oren van het hoofd kletsen en me niet kunnen concentreren!

Dus.. laat mij maar lekker alleen trainen!

Espi
 
valt wel te zien welke traininghsmaat je hebt, er bestaan er ook die niet te veel zeiken hoor
 
Originally posted by Esperantisto
Daarom zou ik dus nooit met iemand anders kunnen trainen, snap je?
Zou die ander de oren van het hoofd kletsen en me niet kunnen concentreren!

Dus.. laat mij maar lekker alleen trainen!

Espi

Same here!! :cool:

Bovendien vind ik het juist heerlijk dat ik alle vrijheid heb: ik train op tijden dat het mij het beste uitkomt, hou m'n trainingen het liefst kort en ben daarna weer het liefst snel thuis...
 
ik zit dan meestal in mezelf van; er zit noch meer in, haal er nog een repetition uit.

Dit leidt wel tot leuke prestaties (triceps pressdown-toestel 20x50kg)
 
heb er zelf vaak moeite mee om mn concentratie erbij te houden. begint de laatte tijd wel te komen maar wat ik echt als vervelend ervaar is als mn trainingsmaatje mee is dat ik minder zwaar kan. heel raar maar t idee dat hij achter mij staat en hulp kan bieden dat geeft mijn hersenen een soort impuls dat ik t juist af laat weten. is ook laatste tijd minder maar t blijft klote en krijg t maar uit je kop.

train ik alleen dan heb ik alle concentratie bij wat ik doe
 
Originally posted by dandyman
heb er zelf vaak moeite mee om mn concentratie erbij te houden. begint de laatte tijd wel te komen maar wat ik echt als vervelend ervaar is als mn trainingsmaatje mee is dat ik minder zwaar kan. heel raar maar t idee dat hij achter mij staat en hulp kan bieden dat geeft mijn hersenen een soort impuls dat ik t juist af laat weten. is ook laatste tijd minder maar t blijft klote en krijg t maar uit je kop.

train ik alleen dan heb ik alle concentratie bij wat ik doe

Meestal kan ik juist zwaarder als er iemand achter staat...

ik hoor dan achteraf dat ik het allemaal zelf heb gedaan... :D
 
Lekker rustig alleen trainen met een muziekje op werkt voor mij het best. Als ik goede muziek luister heb ik toch wat extra kracht bij de laatste reps dan dat het muisstil is, vaag maar waar.
 
Back
Naar boven