MuscleMeat

Jim Wendler 5/3/1

Bezoekers in dit topic

Dit is al een ouder topic, maar ik vroeg me af of er nog veel mensen zijn die dit volgen? Ik zit nu aan mijn 6e cyclus, 4 dagen per week. Eerst begonnen met de standaard versie uit het eerste boek, ondertussen wat principes toegevoegd uit het tweede boek: pyramid down sets en 1 joker set sinds deze cyclus. Ik doe ook nog een viertal assistance oefeningen (2 aan 5x10/12 en 2 aan 3x10) waardoor het met de opwarming bij (soms wat abs/core, soms tien minuutjes fietsen) wel eens trainingen kunnen worden die naar anderhalf uur gaan, ik weet niet of dit misschien wat van het goede teveel is? Ik wil echter naast kracht ook vlotter massa opbouwen, vandaar...
 
Geen enkel probleem om 1,5+ uur te trainen... beter dan een uurtje. De echt sterkte mannen trainen rustig 3+ uur.
 
Geen enkel probleem om 1,5+ uur te trainen... beter dan een uurtje. De echt sterkte mannen trainen rustig 3+ uur.
Ik stelde de vraag vooral omdat hij in zijn boek afraadt om teveel assistance werk te doen... Maar na anderhalf uur zit ik er wel door hoor ;)
 
Op dit moment trainen er ook veel volgens zijn huidige methode. 5/3/1 met meerdere sets Second of First Set Last en voor de ondersteunende lift 5 pro's. Meestal met veel spring en gooiwerk. Assistance is vaak een push, pull en abs- of benenoefening met in totaal 50-100 reps.

Even wachten op het nieuwe ebook.
 
Ik zeg dit als voormalig Wendler-fan: hij lult maar wat. In het eerste boek mocht je amper wat doen, zijn laatste adviezen zijn fatsoenlijke volumes. Ja, je moet je boekjes blijven verkopen he...
 
Wendler is een goede basis. Zo simpel is het. En het werkt. Zo simpel is het ook. Mensen waarvoor het niet werkt, snappen het gewoon niet.
 
Tuurlijk werkt het... er zijn bijna geen schema's te vinden die niet werken voor beginners tot intermediates.
 
Ik zeg dit als voormalig Wendler-fan: hij lult maar wat. In het eerste boek mocht je amper wat doen, zijn laatste adviezen zijn fatsoenlijke volumes. Ja, je moet je boekjes blijven verkopen he...
Tja, voortschrijdend inzicht blabla.. Natuurlijk moet de man met nieuwe dingen komen, hij leeft ervan. Wel mee eens dat de oude templates een relatief laag relevant volume hadden. Ik vind de nieuwe schema's ook een stuk beter.

Wendler is een goede basis. Zo simpel is het. En het werkt. Zo simpel is het ook. Mensen waarvoor het niet werkt, snappen het gewoon niet.
Start light en progress slow kan idd heel goed werken, zeker als intermediate en als ouwe lul. Ondanks dat ik het heel lekker vind trainen ben ik er voor mezelf in ieder geval nog niet uit of ik dit in deze fase van mijn training blijf doen, ik wil weer iets sneller kracht terug. Maar ik zal zeker af en toe een paar cycles draaien, vooral de Young Wendler vond ik erg lekker die ik afgelopen zomer deed.
 
Dan verhoog je gewoon wat meer ;) Het is een richtlijn. Geen zwart wit schema.
Dat is waar. Als je 5's progression op je main lift gebruikt gaat het waarschijnlijk ook nog een stuk sneller. Maar ben nu eerlijkheidshalve twee ebooks aan het lezen met een voor mij op dit moment aantrekkelijke manier van trainen die ik ga gebruiken voor een lange tijd.
 
Wel mee eens dat de oude templates een relatief laag relevant volume hadden. Ik vind de nieuwe schema's ook een stuk beter
Heb je hier een linkje van?
 
Wendler is een goede basis. Zo simpel is het. En het werkt. Zo simpel is het ook. Mensen waarvoor het niet werkt, snappen het gewoon niet.
Hahaha was jouw squat niet 60 kilo omlaag gevallen tijdens je cut? :p
 
Hahaha was jouw squat niet 60 kilo omlaag gevallen tijdens je cut? :p

Ik was dan ook 20kg afgevallen ;) Dat doet wel wat met je kracht ja ;)
 
Back
Naar boven