AndroidHealthClinic

Jirachi log

Bezoekers in dit topic

Jirachi

Cool Novice
Lid geworden
30 mei 2015
Berichten
68
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
69kg
Vetpercentage
11%
Een kleine 2 maanden geleden begonnen met trainen. Wil hier nu een log bijhouden van m'n workouts en progressie. Is meer voor mezelf, maar feedback of opmerkingen worden altijd gewaardeerd!

Eerste maand dit schema afgewerkt: Thuis workout programma

Dat heeft wel resultaat opgeleverd, maar m'n voeding was niet op orde. In een maand tijd ben ik toen van 62kg naar 69kg gegaan. Sindskort alles afgewogen en het aantal kcal + macro's berekend, zat toen op ongeveer +800kcal boven m'n onderhoud. Heb dat nu iets geminderd (300kcal minder ongeveer). De afgelopen 2 weken ben ik echter helemaal niets aangekomen, dus dat vind ik dan wel weer vreemd. Misschien dus weer iets meer eten?

Op advies van Steks loop ik nu dit schema af. Ik train 3x in de week, waarbij ik A en B telkens afwissel.

A:
Bulgarian split squat
Body arch
Dumbbell floor press
Inverted row
Side raise


B:
Lunge (of een andere 1 benige oefening)
Dumbbel stifflegged deadlift
Dumbell schoulder press
1 Arm dumbbell row
Floor flye
Bent over side raise

Ik heb helaas geen geld voor de gym, dus doe alle oefeningen thuis. Ik heb thuis een pull-up bar en 2x15kg verstelbare dumbells.

Heb geen goede foto's, maar hier iig een indruk van 2 maanden terug en nu:
1.png

foto2.png


Wat ik graag wel zou willen weten is m'n vetpercentage op afb 1 en afb 2. Zouden jullie dat kunnen schatten? Dat zal nu wel een stuk hoger liggen aangezien ik 7kg aangekomen ben in 1 maand tijd.. Hoop dat het meevalt.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je beter een log in dit subforum kunt bijhouden:
Trainingslogs

Verder vraag ik me af of je ook nog dagelijks lichaamsgewicht oefeningen doet, of beviel dat niet?
 
Ik denk dat je beter een log in dit subforum kunt bijhouden:
Trainingslogs

Verder vraag ik me af of je ook nog dagelijks lichaamsgewicht oefeningen doet, of beviel dat niet?

De dagelijkse oefeningen doe ik nog steeds, met 1x per week rust. Ben dat inderdaad vergeten te vermelden in de post. Ik was begin vorige week begonnen met 3x6 pushups (handen dicht op elkaar om het zwaarder te maken, arched pushups zijn nog te zwaar voor me), 3x2 chin-ups en 3x5 legg raises met een 2kg schijf tussen m'n voeten.

Zondag 1 dag rust gepakt, en deze week begonnen met 4 sets per oefening.
 
Zou toch echt naar de gym gaan, no offence.

En kan idd beter naar de logs subsectie, misschien Sanca Saxon of RFFNCK even pm doen :p
 
Verplaatst.
 
Je bent 22 wat een mooie leeftijd is om maximaal te kunnen groeien. Mijn advies zou zijn in jou woonplaats een sportabbo af te sluiten en langzaam op te bouwen met een splitsschema van 4 dagen in de week (Mits je daar tijd en zin in hebt).

Gewoon lekker rustig opbouwen bepaalde oefeningen tot je de techniek goed beheerst en steeds opbouwen met gewicht naarmate je langer traint.
Ik zie dat je 1,80 bent en 69kg, in jou geval lekker veel eten, tot je een beetje richting de 80kg gaat, zo bouw je naast wat meer massa en uiteraard ook wat vet je eerste jaar heel wat spiermassa op.
 
Je bent 22 wat een mooie leeftijd is om maximaal te kunnen groeien. Mijn advies zou zijn in jou woonplaats een sportabbo af te sluiten en langzaam op te bouwen met een splitsschema van 4 dagen in de week (Mits je daar tijd en zin in hebt).

Gewoon lekker rustig opbouwen bepaalde oefeningen tot je de techniek goed beheerst en steeds opbouwen met gewicht naarmate je langer traint.
Ik zie dat je 1,80 bent en 69kg, in jou geval lekker veel eten, tot je een beetje richting de 80kg gaat, zo bouw je naast wat meer massa en uiteraard ook wat vet je eerste jaar heel wat spiermassa op.

Dank voor je advies. Ik heb alleen echt geen geld voor de sportschool helaas. :( Ik moet het dus met thuisoefeningen doen. Ik ben nu een kleine 2 maanden bezig, en dat heeft toch al wat progressie opgeleverd vind ik. Zolang de progressie erin blijft, kan ik op deze manier toch prima doorgaan? Bedenk ook dat mijn doelen ook niet zo hoog zijn als de meesten hier op dit forum.
Ik heb trouwens een betere foto van nu geplaatst.
 
Je gaat me niet vertellen dat iemand van 22 geen geld heeft om te sporten. Een Abbo kost je hooguit 15-20 euro per maand. Laten we zeggen 200-250 per jaar.:D
 
Je gaat me niet vertellen dat iemand van 22 geen geld heeft om te sporten. Een Abbo kost je hooguit 15-20 euro per maand. Laten we zeggen 200-250 per jaar.:D

Ik studeer nog gewoon dus heb nog geen vaste baan ofzo. :P Daarnaast is de goedkoopste sportschool hier 20 euro, en daar is het gewoon elke avond (enige momenten wanneer ik kan sporten) ontiegelijk druk... Andere sportscholen tikken de 40 euro per maand aan, en dat vind ik net iets te duur. Als ik merk dat ik geen gains meer maak dan zal ik vast wel een abbo nemen, maar wat is er mis met thuisoefeningen zolang ik progressie maak? Ik hoop dat ik het met thuisoefeningen wel een half jaar kan rekken. Ik heb een matje, een oprekstang en 2 verstelbare dumbells van 2x15kg. Bied al voldoende uitdaging voor nu.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook niet dat dit de meest ideale manier van trainen is, maar als je moet roeien met de riemen die je hebt kan je maar beter je best doen.

Heb je al naar de calisthenics YT kanalen gekeken waar ik naar verwees?
 
Ik denk ook niet dat dit de meest ideale manier van trainen is, maar als je moet roeien met de riemen die je hebt kan je maar beter je best doen.

Heb je al naar de calisthenics YT kanalen gekeken waar ik naar verwees?

Zeker! Erg veel fimpjes al gezien van calisthenicsmovement, heel erg leerzaam. Heeft me ook al veel geholpen bij de form van verschillende oefeningen (bijv pul, chin en push ups). Van Red Delta Project is dit filmpje m'n favoriet:

Erg inspirerend en zit volgens mij veel wijsheid in. :) Kijk ook veel video's van Atlean-X over de form van dumbell oefeningen.
 
Zoals ik je al eerder zei met gewichten ga je simpelweg meer gains maken na een paar maanden...


Kijk die video

Neem een ochtend krantenwijk en ga naar de sportschool.

Met alleen maar ‘ja maar’ en uitstelgedrag ga je niks bereiken, je hebt nu een goed begin gemaakt, tijd voor een volgende stap.
 
Back
Naar boven