MuscleMeat

jiu jitsu schema?

Bezoekers in dit topic

scheetje

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
11
Waardering
0
Goedenavond allemaal,

Ondertussen zit ik al ongeveer 3 jaar op jiu jitsu, maar echt grote vorderingen boek ik nog niet. Dat komt omdat ik mijn spieren te weinig train. laatst had ik besloten om weer te gaan fitnessen wat ik een tijdje geleden ook heb gedaan maar door mijn werk heb ik er niet zoveel tijd voor en echt leuk vind ik het ook niet. Wat zou nou de beste manier zijn om mijn spieren goed te ontwikkelen en ook een beter lichaam te krijgen. Ik heb goed advies nodig dus als je hier wat voor weet is je advies hartelijk welkom.

Alvast bedankt!

:rolleyes:

p.s ik dacht mischien aan baantjes zwemmen? waarbij je al je spieren traint
ik doe jiu jitsu 2 x per week
 
Als je jiujitsu doet op een sportschool waar ook krachttraining gedaan wordt zou ik lekker op alletwee de dagen eerst een half uurtje krachtraining voor je jiujitsu training doen. Tijdens die 2 dagen richt je je dan op je core lifts (dead, bench, squat)

Verder is zwemmen altijd een goede aanvulling maar verwacht er niet breed van te worden.
 
Goedenavond allemaal,

Ondertussen zit ik al ongeveer 3 jaar op jiu jitsu, maar echt grote vorderingen boek ik nog niet. Dat komt omdat ik mijn spieren te weinig train. laatst had ik besloten om weer te gaan fitnessen wat ik een tijdje geleden ook heb gedaan maar door mijn werk heb ik er niet zoveel tijd voor en echt leuk vind ik het ook niet. Wat zou nou de beste manier zijn om mijn spieren goed te ontwikkelen en ook een beter lichaam te krijgen. Ik heb goed advies nodig dus als je hier wat voor weet is je advies hartelijk welkom.

Alvast bedankt!

:rolleyes:

p.s ik dacht mischien aan baantjes zwemmen? waarbij je al je spieren traint
ik doe jiu jitsu 2 x per week

ik doe ook al een aantal jaren aan jui jitsu.

Ik merk eigenlijk dat ik alleen maar nadelen ondervind van krachttraining, je spieren worden korter namelijk.

Bij het aanleggen van klemmen en verwurgingen zal je dus veel sneller moeten aftikken dan anders. Ik zou me vooral richten op het krijgen van een uitstekende conditie, veel rekken en ga er anders bij boksen.
 
thanks voor jullie posts. bij mijn jiu jitsu sportschool wordt geen krachttraining gedaan:( dus dan moet ik daarvoor weer naar een andere sportschool. Hoezo zou ik boksen goed kunnen combineren met jiu jitsu?

bur, wat is jou schema met jiu jitsu? hoe vaak doe je het en doe je er nog iets naast?

eigenlijk droom ik ik altijd al van om een brede rug te hebben en brede spieren maar ik denk dat ik dat wel kan vergeten als ik aan jiu jitsu doe:rolleyes:
 
Van boksen kweek je snelheid,je krijgt een automatisme waardoor je de technieken veel sneller zult kunnen aanwenden,je tegenstander overdonderen.
Goede combinatie is ook het worstelen,zeer goed voor de grondtechnieken,lenigheid en je kweekt er enorm veel kracht mee,nog meer dan met fitness of powertraining,omdat je dan werkelijk sportspecifiek aan't trainen bent.
 
ik doe ook al een aantal jaren aan jui jitsu.

Ik merk eigenlijk dat ik alleen maar nadelen ondervind van krachttraining, je spieren worden korter namelijk.

Bij het aanleggen van klemmen en verwurgingen zal je dus veel sneller moeten aftikken dan anders. Ik zou me vooral richten op het krijgen van een uitstekende conditie, veel rekken en ga er anders bij boksen.

Tip: Full rom lifts en stretches. Spieren worden niet functioneel korter door krachttraining, dat is een der klassieke fabelen.

O/T:

Focus op algehele lichaamscoördinatie, dus veel cleans/highpulls/deads/overhead presses etc. Aanvullen met GGP; sled pulls/tire flips etc en wat bodyweight werk. Vermijd 'superslow' trainen te allen tijde, dit verdoet je speed. Doe dus alle concentrics zo snel mogelijk.

Ik doe zelf MMA, en het voordeel dat je uit deze shit kunt halen is bijna belachelijk.
 
Waar is Dumphuiz als je hem nodig hebt...


Speed en Techniek is alles jongens, ga eerst daar in verdiepen! GGP is een meer "westerse" variant van de Fullbody Vecht training, dus kijk of je daar iets mee kunt doen
 
Back
Naar boven