XXL Nutrition

Joehoooee, voor de eerste keer mezelf opgetrokken!

Bezoekers in dit topic

wateengedoe2

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
980
Waardering
1
Joepidepoepi, vanochtend heb ik voor de eerste keer mezelf zelfstandig opgetrokken!! Het was mijn doel om dat nog in 2002 een keer gedaan te hebben. Jullie herinneren je misschien die thread over pullups van enkele maanden terug op het trainingsboard hier nog.

Ik had de sportschooleigenaar gevraagd om te helpen (as usual), had gezegd dat ik het eerst ff alleen wilde proberen. Hij stond te kletsen met iemand en toen ik al bovenaan hing, voelde ik ineens zijn hand op mij enkel. Ik was ff bang dat ie me stiekem geholpen had, maar dat was niet zo, ik hing al bovenaan voordat ie me aanraakte :D Daarna nog een aantal assisted gedaan.

Dus dat betekent dat ik nu een nieuw doel moet gaan kiezen .. Ik merk al dat ik mijn doelen meer naar kracht dan naar uiterlijk meet, al ware het alleen maar omdat mijn kracht sneller (zichtbaar) toeneemt dan mijn spiermassa. Nu een setje sumo deadlift met mijn eigen gewicht? Moet redelijk snel te halen zijn, ik doe nu al 8x met 45 kg (weeg zelf 56kg). Of mijn eigen gewicht bankdrukken, haha, dat is nog een hele kluif (heb net deze week de helft van mijn gewicht gehaald met dumbbells). Anyway, ik ga gewoon door en zie vanzelf hoe snel het gaat! :)
 
Netjes ! ! !
 
Geweldig wateengedoe (poe ik schreef bijna je echte naam.. nog net niet vergeten!!!). Stuurde net een felicitatie per email.. ik ben net terug van training.

Je bent een bron van inspiratie voor me om het als een haalbaar doel te zien het ook eens zelf voor elkaar te krijgen.. wellicht als ik enerzijds sterker word en anderzijds lichter?

Ik ben het met je eens.. ik vind het zelf leuker om naar kracht te streven dan naar gespierdheid.. Gespierder zijn is leuk natuurlijk, maar aan kracht heb je meer! Dus streven naar allebei natuurlijk..

Greetz

Espi
 
heel mooi...:thumb:

misschien nu proberen iets van 5x jezelf op te trekken, zodat iedereen daar met verbazing je zal aangapen... :D
 
Hoi Wateengedoe2,

Gefeliciteerd dat het je gelukt is. Ik kijk ook steeds naar die stang op de sportschool, maar ik weet zeker dat het mij nu nog niet ga lukken. Misschien dat ik het ook ga proberen over een half jaartje als er niemand is, hehehe!

De meeste gasten doen reps van 8.
 
Toppie!!
Volgende doel parallel bar dippen met bodyweight? Of kan je dat al?

Keep up the good work! :)
 
felicitaties!!

hmm... is bij mij een hele poos geleden dat ik nog chinups heb gedaan...

ik vraag met af of ik er nog 6 zou kunnen doen met mijn 96,5kg... laatste keer dat ik nog deftig chinups heb gedaan woog ik toen wle zeker 6kg minder....

hmm, ook weer iets om te proberen hé :D
 
Originally posted by RiVer
Mooi he die 1e keer
Fantastisch! Dat ik zoiets nu voor de tweede keer voor de eerste keer mag meemaken! ;) :D
 
Originally posted by NewbieNeo
heel mooi...:thumb:

misschien nu proberen iets van 5x jezelf op te trekken, zodat iedereen daar met verbazing je zal aangapen... :D
Daar zal nog ff overheen gaan, maar dat gaat me ook lukken! Diverin kan dat al (al wel 8 keer trouwens), dus waarom zou ik het niet kunnen leren :)

Enne, Krista, van de site waar ik zoveel goeie tips vandaan heb gaf de tip om eerst te proberen om meer gewicht te doen ipv meer reps, dat was volgens haar makkelijker. Kan ik me ook voorstellen, aangezien je zo snel 'leeg' raakt van optrekken, en doe ik misschien wel met 2,5 kg. LOL, dan kan ik ten minste ook op feestjes en partijen opscheppen en me gewoon met mijn spijkerbroek, laarzen e.d. optrekken ;)

Maar meer reps is toch mijn uiteindelijke streven, dus ik zal gewoon verder gaan met assisted pullups en ga dan steeds meer reps proberen. In het 3e setje zal de helper (mijn sportschooleigenaar) dan wel harder moeten duwen, maar daar is ie sterk genoeg voor ;)
 
Originally posted by Kris
Toppie!!
Volgende doel parallel bar dippen met bodyweight? Of kan je dat al?

Keep up the good work! :)
Ik zou dat eens moeten proberen .. Lijkt me wel zwaar, maar ik geloof dat ik het misschien al wel 1x zou kunnen. Ik moet echter uitkijken, want voel soms mijn rechter triceps een beetje en dan moet ik dat zeker niet zonder goeie warming up gaan doen. Ik zal het eens proberen na mijn warmingup-setje French press de volgende keer :)
 
Originally posted by Dutchgirl
Hoi Wateengedoe2,

Gefeliciteerd dat het je gelukt is. Ik kijk ook steeds naar die stang op de sportschool, maar ik weet zeker dat het mij nu nog niet ga lukken. Misschien dat ik het ook ga proberen over een half jaartje als er niemand is, hehehe!

De meeste gasten doen reps van 8.
Van kijken leer je het zeker niet, hoor Dutchgirl! :p Gewoon je schaamte opzij zetten en als je eenmaal een flink deel van je eigen gewicht kunt doen met de latpully (zeg 80%) gewoon een aardige, knappe jongen uitkiezen en vragen of hij je wil helpen met optrekken. Vinden ze alleen maar leuk, er zal niemand zijn die je uit gaat lachen, ze vinden het juist dapper. Want hoeveel vrouwen doen dat nou? oh ja, als jullie een assisted pullupapparaat hebben, is het natuurlijk helemaal makkelijk :)
 
Goed hoor, nu opbouwen naar meer reps, suc6 :thumb:
 
Tja, dips, chinups/pullups, pushups zijn allemaal van die geweldig macha/macho oefeningen hè!

Ik had het er van de week nog met een van de assistenten van de sportschool over toen hij lateral pulldown deed. Ik vroeg waarom hij niet de chin-up/pull-up deed en hij zei dat hij op dat moment niet durfde omdat iedereen dan naar hem keek.
Kan ook een grapje zijn.. hij zit altijd met iedereen te dollen.. is degene die judolessen geeft aan vooral kinderen. Hij deed ook explosieve/snelle oefeningen omdat dat naar zijn mening beter was voor judo..

Weet je waar ik trouwens aan dacht weg? Nu je aan het bulken bent heb je aan je kleren en extra gewicht genoeg :tong: .. misschien had de vetmeter het de vorige week wel bij het rechte eind...
(voor als je nu komt om me in mekaar te meppen ik ga lekker niet open doen nu!):flipoff:
 
Whaha, ik kom je niet in elkaar meppen, want dan moet ik door die kloteregen! Anders zou ik het zeker doen .. Want ik kan nog niet meer vet aan mijn buik ontdekken, en daar komt het altijd weer als eerste aan. En van 18 naar 20%, da's wel 1,5 kg ofzo, en dat moet toch ergens zitten .. Nee, ik geloof er niks van :P En anders komt het gewicht er vanzelf met kerst wel bij, haha, hoef ik die 2,5 kg niet tussen mijn benen te klemmen, dat scheelt weer :rologen: :D
 
Back
Naar boven