MuscleMeat

Joey's beginners log

Bezoekers in dit topic

Joeyminnaert

Novice
Lid geworden
23 mei 2012
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
71kg
Hallo!

Omdat ik namelijk altijd mijn progressie op een papieren blad schrijf, dacht ik om er eens een log van te maken. Hierbij hoop ik andere beginners te motiveren en zelf wat opbouwende kritiek te krijgen (altijd welkom!).

Wie ben ik?

Ik ben Joey Minnaert, bijna 19 jaar en een anderhalf jaar aan het fitnessen. Ik begon vorig jaar in maart, maar lette niet op mijn voeding en ging amper 2 à 3 keer naar de gym. Verder ben ik nog steeds student en woon ik nog thuis. Ik studeer bouwkundig ingenieur en zit in mijn 2e jaar. Het fitnessen is een deel geworden van mijn leven, maar het is ook niet zo dat ik er de frisse pintjes en de lekkere steaks voor laat :D.

Training

In maart dit jaar mocht ik thuis een kamer ombouwen tot een fitnesskamer. Heb die samen met mijn vader gemaakt. De gewichten kwamen van mijn broer die ze niet meer gebruikte. Mijn squat-rack bestaat uit een stelling voor de metsers (best goedkoop eigenlijk!).
Sinds maart heb ik geen enkele training meer gemist (behalve 1 week in augustus, omdat ik op reis ging). In de schoolperiodes train ik 4x per week, als volgt:

Ma: chest + triceps
Di: Rug + biceps
Do : Benen
Vr:Schouders

In de vakantie trainde ik 5x per week, als volgt:

Ma: chest
di: Rug
Woe: Schouders
Do: Benen
Vr: Armen

Voeding

De voeding is nu ook al wat beter dan vroeger, ben wel niet zo super precies omdat ik ook graag nog beetje zou genieten van het leven :D. Ik eet iedere dag 's middags zo'n 150 gr bruine rijst en zo'n 200gr kip/kalkoen/tonijn. Verder eet ik ook wat kwark.

Vier jaar geleden woog ik zo'n 80 kg, wat veel te veel was. Ik ben dan beginnen met heel veel te gaan lopen zodat die kilo's er afgingen. Een jaar later woog ik nog zo'n 68 kilo :).
Omdat ik wel wat bang ben om terug een dikkertje te komen durf ik wel niet al te zwaar te bulken, meestal eet ik heel veel voor zo'n twee weken, en dan vermager ik erna weer, zal hierop nog iets moeten vinden...

In maart woog ik ongeveer 72 kilogram. Ik dronk in die periode nog geen whey-shakes, maar wel iedere dag 1l à 1l5 melk. Hierdoor verzwaarde ik terug naar 78 kg, maar wel met heel wat spiermassa erbij :). Nu weeg ik terug 77 kg met een BF% van 17 à 18%.

Sinds midden juli drink ik ook Whey-shakes, 1 à 2 per dag.

Doelen

Het doel van deze log is om andere beginners te motiveren en eventueel wat opbouwende kritiek te verkrijgen.
Andere doelen zijn om vooral zwaar te liften, niet om opgeblazen te worden.

De 3 grote doelen:

Deadlift 150kg (nu 120kg)
BP 100 kg (nu 90kg)
Squat 130 kg (nu 100 kg)

---------- Post toegevoegd 2 September 2013 om 19:16 ----------

Ik ben momenteel nog beetje op zoek naar de juiste trainingsmethodes in verband met sets/reps. Deze maand probeerde ik 3 trainingen zwaar (8 reps) en dan 1 week licht (12 reps), deze manier beviel me zeer goed. Nu probeer ik om in het begin van de training heel zwaar te gaan, en dan op te bouwen naar hoger aantal reps om zo het hele spectrum door te gaan.

Een + wil zeggen dat ik meer kan, 0 is net genoeg, een - is teveel :).

Borst 02/09

Bench press 1 RM:
80 kg +
85 kg +
90 kg 0

Bench press 2 reps:
80 kg 0

Bench press 5 reps:

70 kg +
72 kg +

Incline dumbell press 8 reps:
21 kg +++

Chest dips 10 reps:
Lichaamsgewicht 000

Decline dumbell press 12 reps:
17 kg +++


Eerste keer dat ik alle reps doorloop in 1 training, maar denk dat ik het bij deze keer zal laten, vind het niet zo'n geslaagde methode.
 
ik denk dat het wel meevalt met weer dik worden door te zwaar bulken.
 
Back
Naar boven