MuscleMeat

Joey's beginners log

Bezoekers in dit topic

Joeyminnaert

Novice
Lid geworden
23 mei 2012
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
71kg
Hallo!

Omdat ik namelijk altijd mijn progressie op een papieren blad schrijf, dacht ik om er eens een log van te maken. Hierbij hoop ik andere beginners te motiveren en zelf wat opbouwende kritiek te krijgen (altijd welkom!).

Wie ben ik?

Ik ben Joey Minnaert, bijna 19 jaar en een anderhalf jaar aan het fitnessen. Ik begon vorig jaar in maart, maar lette niet op mijn voeding en ging amper 2 à 3 keer naar de gym. Verder ben ik nog steeds student en woon ik nog thuis. Ik studeer bouwkundig ingenieur en zit in mijn 2e jaar. Het fitnessen is een deel geworden van mijn leven, maar het is ook niet zo dat ik er de frisse pintjes en de lekkere steaks voor laat :D.

Training

In maart dit jaar mocht ik thuis een kamer ombouwen tot een fitnesskamer. Heb die samen met mijn vader gemaakt. De gewichten kwamen van mijn broer die ze niet meer gebruikte. Mijn squat-rack bestaat uit een stelling voor de metsers (best goedkoop eigenlijk!).
Sinds maart heb ik geen enkele training meer gemist (behalve 1 week in augustus, omdat ik op reis ging). In de schoolperiodes train ik 4x per week, als volgt:

Ma: chest + triceps
Di: Rug + biceps
Do : Benen
Vr:Schouders

In de vakantie trainde ik 5x per week, als volgt:

Ma: chest
di: Rug
Woe: Schouders
Do: Benen
Vr: Armen

Voeding

De voeding is nu ook al wat beter dan vroeger, ben wel niet zo super precies omdat ik ook graag nog beetje zou genieten van het leven :D. Ik eet iedere dag 's middags zo'n 150 gr bruine rijst en zo'n 200gr kip/kalkoen/tonijn. Verder eet ik ook wat kwark.

Vier jaar geleden woog ik zo'n 80 kg, wat veel te veel was. Ik ben dan beginnen met heel veel te gaan lopen zodat die kilo's er afgingen. Een jaar later woog ik nog zo'n 68 kilo :).