Yes twee dagen!
Wedstrijd report van Wijhe.
Ingewogen die dag op 104.9kg en daarna vol gegooid met drop en kokos water met zout. Heb tijdens de wedstrijd nog letterlijk een halve kilo aan chocolade gekregen van mijn schoonmoeder en een pizza van mijn vriendin haha, good times.
Onderdeel 1: Overhead Medley: 100kg log 110 axle 60 Circus DB
Tijdens het opwarmen merkte ik dat de log niet voor mij gemaakt was. Hij was niet heel breed uitgesneden waardoor ik mijn ellebogen behoorlijk dicht tegen mij aan moest houden. Ik had meer aandacht moeten geven aan de log tijdens de warming up en minder aan de axle.
Run: Raakte gedesoriënteerd na de front rack en kon de log niet pressen. Tweede poging stond ik er zelf verbaasd van dat ik hem uit kon grinden sinds ik weer in diezelfde onstabiele positie kwam. De axle was peanuts maar ik was echt enorm stuk van die grind op de log jeez. Bij de circus was het gewoonweg op. kon hem niet meer stabiel houden en deze moesten we reppen met de overgebleven secondes waarbij ik er helaas nul haalde! Ik eindigde ergens onderin de lijst.
Gedachtes: Log was gewoon ruk en had ik beter kunnen voorkomen als ik deze vaker had gedaan in de warming up. Zo zou ik veeeeeel meer energie over hebben gehad richting de dumbell. Ook vaker de specifieke medley oefenen in aanloop naar de wedstrijd.
Onderdeel 2; Caber Toss
Dit onderdeel ging ik in met de ''yolo'' mentaliteit. Veel filmpjes gekeken en tutorials beluisterd. Echter weet ik heel goed van mijzelf dat ik het daadwerkelijk moet doen om het te kunnen begrijpen van wat er vertelt word. Ik had een poging tijdens de warming up en die ging ruk.
Run: De pickup was nu wel degelijk goed! en de flip was easy en had hem tot vijf over twaalf geflipt (yay) Tweede poging was ik onstabiel en kreeg hem niet geflipt! Plaatsing had ik geen idee van, iig niet laatste.
Gedachtes: Super leuk onderdeel om te doen!
Onderdeel 3:Medley farmers'w walk 95kg Tyre 380 (3 flips heen 3 terug)
Run: Farmer's waren easy en kon daardoor wat vaart maken! Tyre was ook super easy en ging echt lekker.
Gedachte: Ik was heel voorzichtig met de farmer's en had van de week ook geoefend met een ''staggerd stance'' om meer voordeel te hebben. Alleen durfde ik het nu niet sinds we dit deden op het gras.Ik had even de farmer's moeten aanvoelen zodat ik het gewicht wist. Ik had naar mijn mening echt veel harder kunnen lopen maar hield me behoorlijk voor mijn gevoel. Bij de tyre flipte ik hem echt hard maar daarna stuiterde hij nog wat en had uit RPB mee gekregen dat je alvast moet gaan klaar staan zodat je er direct onder kon komen. Enkele mensen flipte hem vanuit de stuiter gelijk door waar ik nog niet aan had gedacht en weet ook niet of dat verstandig zou zijn voor mijzelf, iemand hier een mening over?
Onderdeel 4: Car Deadlift
Run: Voor mijzelf ging hij echt super lekker en zat direct goed in de groove! Is ook lang geleden dat ik moest gaat door grinden op enige deadlift variaties en heb nu (maandag) nog enorme spierpijn in me onderrug! Heb uiteindelijk 7 echt solide reps kunnen halen waar ik heel blij mee was! Volgens mij werd ik 4de?
Gedachte: Vooraf werd er al gezegd dat hij heel zwaar voelde en dat vond ik wel chill sinds we dan niet eventueel 20 reppers hebben. De eerste twee haalde nul waarbij Willem 5 eruit knalde wat mij een punt was om naartoe te werken. Ik merk zelf dat mijn houding heel neutraal moet blijven om efficient te kunnen blijven en sterk (logisch) Maar enkele daadliften met zo'n kromme rug en die blijven maar reppen. Vind dat zo'n apart beeld waarbij je dan weet dat die onderrug van staal moet zijn, damn!
Onderdeel 5: Stones
Run: Stenen t/m 140 gingen echt HARD echter kreeg ik de 5de steen bij twee pogingen er net niet op, lap ging wel hard!
Gedachte:Stones ging sinds Giethoorn ruk en mijn zwaarte sessie was een cluster set van 120x3x5. Maar dit wetend ben ik echt heel blij hoe snel deze erop gingen dus dik tevreden voor nu. Willem had de vijfde er best smooth op gegooid waardoor hij mij versloeg hierop, echt super gedaan Willem (hij vierde het op zijn RPB''s /wink)
Mijn eindscore was een 5de plek en ben er eerlijk gezegd wel tevreden mee als ik het allemaal met elkaar vergelijk. De top 3 was gewoon veel sterker en keek er ook met heel veel plezier naar hoe zij dat zelfde onderdeel verwoeste keer op keer.
En tja Willem had natuurlijk stom geluk dat hij boven mij uitkwam, dus tja

Kidding kerel je deed het super, hoop op een NK plekje voor je!
Ook echt een ontzettende geweldige organisatie wat daar plaats heeft gevonden! Ik werd bij aankomst verwelkomt en wegwijs gemaakt betreft kleding / weging / eten etc. Allemaal oprecht vriendelijke en toffe mensen die hielpen en mee deden. Het Keltische festival voegde echt wat toe aan de sfeer en de gemoedelijkheid ook dat van het publiek want wat een opkomst zeg! De wedstrijd zelf liep ook lekker door en waren volgens mij binnen 4 uur klaar met de onderdelen inclusief pauzes. Deze wedstrijd is echt een aanrader en heb er al met al echt van genoten!