AndroidHealthClinic

JohnMB Sterkste man -105 Offseason (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

27/8/2018
Niks gemeten i.v.m een kapotte mobiel.


Ochtend training

30 min crosstrainer(aerobe zone)
Dumbell Row

40x10x3

Lat pulldown
80x10x3

Triceps pushdown
50x10x3

Bicep Curls
30x10x3

30 min crosstrainer(aerobe zone)

--------------------------------------------------------------------
Namiddag training

Push press

90x4x3@7

Suupppeeeer hard deze, awesome.

Stiffed legged deficit pulls
155x8x3@6

Makkelijk zoals ze bedoelt waren.

Farmer's walks (pickup en afzet snelheid oefenen)
100xx4

Voelde allemaal heel goed en ook minimale last van me linker schouder!
Vandaag de 8 liter water afmaken (3l te gaan) en gaan zo nog wokken in Deventer wat mijn laatste high calorie/carb dag zal zijn voor de ''weight cut''
 
Waarom triceps isolatie in de ochtend en dan pushpress in de namiddag? Dat lijkt mij niet logisch
 
Waarom triceps isolatie in de ochtend en dan pushpress in de namiddag? Dat lijkt mij niet logisch
De ochtend was lichte accesoires/herstel training om in de aerobe zone te blijven dmv een hartslag meter. Oefeningen waren onder de 5 rpe en Tussen de trainingen zat 7 uur wat duid op volledig spierherstel.
 
28-8-2018
Ochtend HS: 68
HRV: 7


Axle jerks
90x1x5

Techniek vasthouden / oefenen

Low bar Squat
200x4x2@8

Is een tijd geleden dat ik onder de 6 reps heb gedaan. Bij het unracken voelde het alsof het gewicht me ging verpletteren maar ik leef nog! Elke set voelde wel telkens steeds meer vertrouwd.
Ik voel me wel heel stijf/immobiel in mijn schouders / bovenrug in de lowbar positie ivm de schouder complicatie..

Incline close grip bench
100x8x3 @8 @9 @9,5

Presses vind mijn linker schouder echt niet tof constante 5/10 'ongemak/pijn.

Vandaag 8l water en 4gr zout en was 1kg aangekomen van het buffet gisteren (109,8 ochtend)

 
fysiek update voor diegene die er iets om geven.
EDIT: Geen idee waarom ze gedraaid zijn via het uploaden hier.


f0sn75.jpg

fnjnl.jpg
 
Harde squat weer, goed buff en aardig droog nog! Wat is je bw nu?
 
Harde squat weer, goed buff en aardig droog nog! Wat is je bw nu?
Dit was rond 109,7 volgens mij.

29-8-2018
Ochtend HS: 67
HRV: 10(1)


OHP

70x8x3@8,5

Romanian Deadlift
150x8x3@5

Laatste water /zout laad dag. 6gr zout/8l water.Gewicht 109,7kg.
 
30-8-2018
Ochtend HS: 67
HRV: 7

Laatste training voor de wedstrijd.

SSB Split squats

85x8x3@6

CG Spoto presses
113x6x3@7

1ste keer spoto's gedaan. Is tijdelijk als vervaging van de floor presses omdat deze pijn gaven aan me schouders doordat ik ze niet goed kan ''retracten''
2 dagen verwijderd van de wedstrijd en woog vanochtend precies 110kg. Vandaag water inname gehalveerd naar 4l en zout naar 1gr.
 
31-8-2018
Ochtend HS: 65
HRV: 9


Laatste dag voor de wedstrijd en me HRV score de afgelopen maand zat constant in de groen na de ''intro week'' YES!
Sodium en water manipulatie maakt me altijd een beetje onzeker 2 dagen voor de wedstrijd waarbij ik gister avond 110kg woog. Vanochtend vroeg ingewogen op 107,8kg wat betekent dat we er makkelijk gaan komen vandaag. Heb daarom 100gr 85% chocola +2kg kwark extra bovenop de 1,5l water en 6 scoops whey en 100gr dextrose. Ben nog heel onzeker of ik nu niet alsnog veelste licht uitkom maar ik hou het gewicht in de gaten.

Vanavond met mijn vriendin naar de gym en doe iets conditioneel LSS op de crosstrainer 10 min en stretches. Imo niet veel toegevoegde waarde tenzij ik las zou hebben van DOMS maar het is wel even een fijne afleiding samen met haar.
 
Je dronk 8L. water?
 
Je dronk 8L. water?
Yes twee dagen!

Wedstrijd report van Wijhe.
Ingewogen die dag op 104.9kg en daarna vol gegooid met drop en kokos water met zout. Heb tijdens de wedstrijd nog letterlijk een halve kilo aan chocolade gekregen van mijn schoonmoeder en een pizza van mijn vriendin haha, good times.

Onderdeel 1: Overhead Medley: 100kg log 110 axle 60 Circus DB
Tijdens het opwarmen merkte ik dat de log niet voor mij gemaakt was. Hij was niet heel breed uitgesneden waardoor ik mijn ellebogen behoorlijk dicht tegen mij aan moest houden. Ik had meer aandacht moeten geven aan de log tijdens de warming up en minder aan de axle.

Run: Raakte gedesoriënteerd na de front rack en kon de log niet pressen. Tweede poging stond ik er zelf verbaasd van dat ik hem uit kon grinden sinds ik weer in diezelfde onstabiele positie kwam. De axle was peanuts maar ik was echt enorm stuk van die grind op de log jeez. Bij de circus was het gewoonweg op. kon hem niet meer stabiel houden en deze moesten we reppen met de overgebleven secondes waarbij ik er helaas nul haalde! Ik eindigde ergens onderin de lijst.

Gedachtes: Log was gewoon ruk en had ik beter kunnen voorkomen als ik deze vaker had gedaan in de warming up. Zo zou ik veeeeeel meer energie over hebben gehad richting de dumbell. Ook vaker de specifieke medley oefenen in aanloop naar de wedstrijd.

Onderdeel 2; Caber Toss
Dit onderdeel ging ik in met de ''yolo'' mentaliteit. Veel filmpjes gekeken en tutorials beluisterd. Echter weet ik heel goed van mijzelf dat ik het daadwerkelijk moet doen om het te kunnen begrijpen van wat er vertelt word. Ik had een poging tijdens de warming up en die ging ruk.

Run: De pickup was nu wel degelijk goed! en de flip was easy en had hem tot vijf over twaalf geflipt (yay) Tweede poging was ik onstabiel en kreeg hem niet geflipt! Plaatsing had ik geen idee van, iig niet laatste.

Gedachtes: Super leuk onderdeel om te doen!

Onderdeel 3:Medley farmers'w walk 95kg Tyre 380 (3 flips heen 3 terug)

Run: Farmer's waren easy en kon daardoor wat vaart maken! Tyre was ook super easy en ging echt lekker.

Gedachte: Ik was heel voorzichtig met de farmer's en had van de week ook geoefend met een ''staggerd stance'' om meer voordeel te hebben. Alleen durfde ik het nu niet sinds we dit deden op het gras.Ik had even de farmer's moeten aanvoelen zodat ik het gewicht wist. Ik had naar mijn mening echt veel harder kunnen lopen maar hield me behoorlijk voor mijn gevoel. Bij de tyre flipte ik hem echt hard maar daarna stuiterde hij nog wat en had uit RPB mee gekregen dat je alvast moet gaan klaar staan zodat je er direct onder kon komen. Enkele mensen flipte hem vanuit de stuiter gelijk door waar ik nog niet aan had gedacht en weet ook niet of dat verstandig zou zijn voor mijzelf, iemand hier een mening over?

Onderdeel 4: Car Deadlift

Run: Voor mijzelf ging hij echt super lekker en zat direct goed in de groove! Is ook lang geleden dat ik moest gaat door grinden op enige deadlift variaties en heb nu (maandag) nog enorme spierpijn in me onderrug! Heb uiteindelijk 7 echt solide reps kunnen halen waar ik heel blij mee was! Volgens mij werd ik 4de?

Gedachte: Vooraf werd er al gezegd dat hij heel zwaar voelde en dat vond ik wel chill sinds we dan niet eventueel 20 reppers hebben. De eerste twee haalde nul waarbij Willem 5 eruit knalde wat mij een punt was om naartoe te werken. Ik merk zelf dat mijn houding heel neutraal moet blijven om efficient te kunnen blijven en sterk (logisch) Maar enkele daadliften met zo'n kromme rug en die blijven maar reppen. Vind dat zo'n apart beeld waarbij je dan weet dat die onderrug van staal moet zijn, damn!

Onderdeel 5: Stones

Run: Stenen t/m 140 gingen echt HARD echter kreeg ik de 5de steen bij twee pogingen er net niet op, lap ging wel hard!

Gedachte:Stones ging sinds Giethoorn ruk en mijn zwaarte sessie was een cluster set van 120x3x5. Maar dit wetend ben ik echt heel blij hoe snel deze erop gingen dus dik tevreden voor nu. Willem had de vijfde er best smooth op gegooid waardoor hij mij versloeg hierop, echt super gedaan Willem (hij vierde het op zijn RPB''s /wink)

Mijn eindscore was een 5de plek en ben er eerlijk gezegd wel tevreden mee als ik het allemaal met elkaar vergelijk. De top 3 was gewoon veel sterker en keek er ook met heel veel plezier naar hoe zij dat zelfde onderdeel verwoeste keer op keer.
En tja Willem had natuurlijk stom geluk dat hij boven mij uitkwam, dus tja ;);) Kidding kerel je deed het super, hoop op een NK plekje voor je!

Ook echt een ontzettende geweldige organisatie wat daar plaats heeft gevonden! Ik werd bij aankomst verwelkomt en wegwijs gemaakt betreft kleding / weging / eten etc. Allemaal oprecht vriendelijke en toffe mensen die hielpen en mee deden. Het Keltische festival voegde echt wat toe aan de sfeer en de gemoedelijkheid ook dat van het publiek want wat een opkomst zeg! De wedstrijd zelf liep ook lekker door en waren volgens mij binnen 4 uur klaar met de onderdelen inclusief pauzes. Deze wedstrijd is echt een aanrader en heb er al met al echt van genoten!
 
3-9-2018

Christ, enorme spierpijn in mijn onderrug nog dus heb een beetje moeten schuiven qua training's dagen.

Stiff legged Deadlift
175x6x3 (moest 4 zijn) @8

Ik voelde mijn rug niet meer, zo'n pomp en spierpijn.

Overhead presses en Yoke walk vervangen voor de CGBP van Donderdag.

Cgbp
123x4x4@7

Deze voelde hard en mijn schouder voelt ook prima!
 
4-9-2018

Reactive push ups

2x5

Rack Jerks

100x1x3

Chin ups (neutral grip)

x10
x10
x7
 
Leuk verslag van de wedstrijd kerel
 
Leuk verslag van de wedstrijd kerel
Thanks!

5-9-2018

SSB Squat

165x6@8,5
165x6@9,5
160x6@8,5
160x6@9

Onderrug nog erg zwak/spierpijn van de Zaterdag. Volgende SSB squat sessie 4 setjes met 165kg terug pakken.

Overhead Pin Presses

75x6x4"7
 
6-9-2018

Farmer's walk 15m onder 4 seconde

x80
x90
x103

Strict T-bar Row

80x10x3

Hammer Grip Pull Ups
bwx10x3
 
7-9-2018

low bar Squat

205x3@* (rounded back)
185x4x2@8

Simpel weg te vermoeid en me onderrug begon als eerst te begeven dmv dat me rug begon te bollen.

Incline CGBP

103x8@9
100x8x2@8

Eerste setje was een beetje pijnlijk aan me linker schouder maar voelde wel een stuk beter tijdens de back-off setjes.
Volgende week even een deload waarbij intensiteit omlaag gaat door andere oefeningen te programmeren.

Deadlift variatie > BB row / Romanian DL
Squat Variatie > High bar / Step ups
OHP variatie > Ecentric Strict press 3sec / Ecentric 3 sec cgbp
Strongman: log/farmer's/yoke 60%
 
Training van gisteren 8-9-2018

Log press

85x5x3@7

single arm pulley row (scapula rehab)
60x10x3

Pull ups

10x
10x
10x
 
Deload week 10-9-2018

BB Rows

100x8x3

One-armed pulley row.
60x10x3

Pull ups
x10
x10
 
11-9-2018

Overhead Press 8 seconde ecentrics

50x6x6

Dumbell flat bench
23x10x3 (wekelijks 2kg verhogen t/m 40kg)

band single arm row

Blauwe bandx30x3
 
Back
Naar boven