XXL Nutrition

John's Sterkste man log

Bezoekers in dit topic

25-7-2019

HRV de laatste dagen erg laag waardoor vermoeidheid dus iets verhoogd is. Vandaag iets meer aandacht aan adem oefeningen en actief herstel na de training sessie.

Highbar Squat
147x5x5@5
147x7x1@7

Overhead press
63x5x5@5
63x7x1@7

Facepulls met rotatie
50x10x3

Y raises
12x10x3

Fat gripz Hammer curl
20x10x3
 
27-7-2019

HRV de afgelopen dagen heel slecht en prestatie/vermoeidheid laat dat ook zien.
Merk tijdens de HRV test ook dat ik geen diepe teugen adem kan halen, heel kort en frequent waarbij de hartslag tussen de 65/70 bpm zit.
Deze week ook specifiek geen cafeïne of andere stimulanten gehad om zoveel mogelijk stress te vermijden, dit wil ik ook behouden in de toekomst.

Na het opwarmen merken ik al dat dit mijn training ging beïnvloeden dus liet het even op me af komen.

Log press
95x3x6

Techniek na mate de sets vorderden werden wel voor mij gevoel beter maar blijf wel inconsequent met elke rep. Soms kan ik een harde set doen en soms misgroove ik keihard en wordt het een grinder. Al met al blij met deze log sessie.

Stones
140x1x3

Tape kwam er helemaal af door het zweet en tacky hielp vandaag niet. en hij was loei zwaar. Ik wou het niet perse op speed houden en wel iets zwaars oppakken om daar wel gewend aan te blijven. Dit moet dan wel ten koste van volume wat oke is sinds dat de drijver van vermoeidheid is.

Farmers 93kg uitdagende hendels
30mx3

Eerste pickup loeizwaar weer pfffff, wou het bij 2 sets houden maar Frank was ook lekker bezig dus deed een derde die als beste ging uiteindelijk

Tyre flip Lichte band EMOM 10 min

Samen met Frank even het roest van onze techniek weg werken. Hij corrigeerde mij dat ik wat schuiner moest positioneren wat al veel efficienter voelde tijdens de volgende rep. Ongeveer om de 20-30 sec een rep. Fijn om dit soort dingen te doen in een staat van vermoeidheid.

Exo genie hand over hand pull
2x pulls

Eerste keer hand over hand met daadwerkelijk gewicht. Merk dat ik heel inefficiënt ben met de beweging. Heel gemotiveerd om hiermee aan de slag te gaan want hij is leuk om te doen!

Sla mijn aerobe training van morgen over en doe wat herstel wandelingen met mijn vriendin zondag en vanavond. Hopelijk nog wat bewustwording van mijn ademhaling en hiermee wat oefeningen mee doen om mijn HRV te verhogen en mijn hartslag te verlagen. En natuurlijk goed eten en slapen. 6 weken verwijderd van de wedstrijd, LET GO!
 
HRV was gistern weer stabiel gelukkig en was ook aanzienlijk te voelen aan mijn ademhaling frequentie / kwaliteit.

29-7-2019

HRV vanochtend vreemd genoeg in de parasympathetic wat heel vreemd was sinds ik weinig stimulanten of stress ervaarden gisteren, wellicht een in frequente verwerking wat opgestapeld was?

Anyway!

Medium grip bench press
117x5x5@5-6

Speed reps zoals bedoeld

Y raises
12x10x3

Easy

Triceps pushdown
40x10x3

Easy en leuk om weer eens te doen!

Pulley single arm vertical Row
80x10x3

easy, linker schouder zeurt nog steeds bij verticale pulls, rotator blessure iemand?

Machine curls
60x10x3

Vandaag bij mijn eigen personal training studio getraind i.v.m het zomer rooster en werk. Dus moest even improviseren met enkele accessoires wat prima en leuk was ter afwisseling.
 
Laatst bewerkt:
30-7-2019

Nog steeds para HRV maar wel verbeterd. Training ging moeizaam maar tevreden!

Deadlift
225x3x5@8
215x3x1@8

Zwaarder dan gepland

SSB split squats
70x10x3

Even licht gehouden sinds de DL zo zwaar was.

Dumbel schoulder presss
30x10@8
27x10x2@7

Even de vermoeidheid respecteren

Seal DB Row
40x10x3

Fat gripz DB hold
32x1 min pr
35x1 min pr
37x20 sec pr

Tevreden
 
1-8-2019

Higbar Squat

157x5x5@7

Overhead Press
67x5x5@7

Lat pulldown
10x3

Minder pijn in mijn linker schouder, mooi!~

Weighted Crunches
10x10x2
5x10x1


3-8-2019

Log Press
100x3x5@7-8

Blij mee dat het elke week iets beter gaat!

Truck pull hand over hand
3x1

Pff nog aan het klooien met de juiste positie vinden, benieuwd waar we gaan komen!

Farmer's walk 10m + drop/pickup en terug.
100x3

Specifieke oefening voor de Wedstrijd in Wijhe wat ze vorig jaar ook hadden. nog een paar weken maar ze willen nog niets laten horen betreft de specificaties v/d onderdelen.

Stones
140x2

Wou een vijfje doen maar door het zweet kwam de ducktape sleeve er helemaal af. Prima want liep ook behoorlijk daarvoor te klooien op andere hoogtes.

T-bar row

80x10x3

Close grip machine press
Stackx3
 
Back
Naar boven