Fitness Seller

Jojo's road to..

Bezoekers in dit topic

JJZ

Novice
Lid geworden
14 jul 2016
Berichten
4
Waardering
4
Lengte
1m67
Massa
70kg
Vetpercentage
18%
Hooooi!

Nadat een aantal mensen hadden gevraagd waarom ik hier ook niet een stukje schreef, toch maar besloten om dat te gaan doen. Vooral omdat ik al veel heb meegemaakt met mijn gezondheid en ik hoop dat andere er weer van kunnen leren.

Ik ben bijna 21 jaar oud en ik train ik nu ongeveer 6 jaar. Eigenlijk vanaf het begin al erg serieus. Ik begon met fitnessen doordat mijn spieren te slap waren en ik daardoor allerlei blessures kreeg. (Ik had te weinig spierkracht.)

Mijn gezondheid heeft een lange weg gehad. Op jonge leeftijd teveel antibiotica gekregen tegen blaasontsteking. Eind basisschool erg last gekregen van de bijwerkingen van antiobiotica. Doordat het ziekenhuis + huisarts niet wist wat er nou met mij aan de hand was heb ik 6 jaar verschillende soorten medicijnen geslikt die ik totaal niet nodig had. Mijn weerstand ging steeds verder omlaag door al die medicijnen die mij steeds werden voorgeschreven dat elk griepje of virusje die er heerste, ik kreeg hem wel!

Op mijn 16e was ik op mijn 'ziekst', 's middags moest ik rond 3 uur gaan slapen om het einde van de dag te halen omdat ik zo moe/futloos was. De druppel kwam toen ik doorverwezen werd naar een KNO arts omdat mijn klieren en amandelen altijd waren opgezet. Ik kwam bij de arts aan, ik moest gaan zitten, kreeg een stokje en een lichtje in mijn mond. Hij liep terug naar zijn computer en zei '' morgen ochtend 9 uur kan je geopereerd worden om je amandelen eruit te laten halen.'' Hier schrok ik erg van en ik zei tegen de arts dat ik er nog even over na wilde denken.

Uiteindelijk naar een orthemoneculaire arts gegaan. Die kwam er achter dat door al die antibiotica's waren al mijn goede bacteriën uit mijn darmen weg, in combinatie met een eiwit tekort en een intollerantie voor tarwe, werkten mijn darmen niet goed meer. Ik had allerlei ontstekingen in mijn darmen. Ook was ik aan de pil en at ik geen vlees waardoor ik veel vitamines en mineralen miste.
Ik at toen der tijd heel veel snoep, koek, chips, croissantjes ect. om maar wat energie te krijgen (snelle koolhydraten, snelle energie) Zoals de meeste wel weten worden koolhydraten omgezet in glucose en verteerd door je lever en alvleesklier. Doordat ik zoveel glucose had werkten mijn lever en alvleesklier niet optimaal meer. Mijn lever was er net zo slecht aan toe als die van aan alcoholist. Daarbij als ik geraffineerde suikers eet zetten mijn klieren en amandelen op. Geraffineerde suikers is geen officiele allergeen, maar ik reageer er wel allergisch op.

Nu 4 jaar verder gaat het goed met mijn gezondheid en zit ik in voorbereiding naar mijn aller eerste body building wedstrijd! Het is de bedoeling om mee te gaan doen aan de Gold Gym Classic op 1 oktober in de Wellness klasse. Ik eet geen geraffineerde suikers meer en ik eet nu ook helemaal veganistisch.

Op dit moment bezig met een korte cut om weer richting de 70 kilo te komen. Ik ben 167 cm lang. Begin maart weer voor 3 maanden bulken en dan begin juni beginnen met het cutten richting de wedstrijd. Dit heb ik samen in overleg besloten met mijn coach.

Op dit moment eet ik 1800 kcal per dag. Dit is ongeveer 400 kcal onder onderhoud. Ik doe 4 x kracht trainging(2 x upper en 2 x lower body) en 4 x 30 min cardio in de week.

Ik zal binnenkort wat foto's posten en af en toe updaten hoe het gaat met de wedstrijd voorbereiding. Waar een wil is,is een weg! En alles loopt zoals het lopen moet.

Fijn weekend! X

(Ik hoop dat ik dit nu plaats in het juiste topic)
 
Jeetje wat een medisch verleden, maar fijn dat het nu ontzettend goed met je gaat! Ik ga zeker meelezen, volgens mij gaat het een super interessant log worden:D
 
  • Like
Waarderingen: JJZ
+1 Welkom!
zeer interessant... zelf zit ik ook met aardig wat problemen waar geen oplossing voor is. dus ik lees ook vol interesse mee. :)
 
Back
Naar boven