Fitness Seller

Jonas' trainings-/voedingslog

Bezoekers in dit topic

JonasAFC9

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 okt 2014
Berichten
731
Waardering
814
Lengte
1m99
Massa
98kg
Vetpercentage
8%
Ik ben Jonas, 26 jaar.

De bedoeling van mijn trainings- en voedingslog is om mezelf te tonen aan de fitness-/bodybuildingwereld, feedback te krijgen waar nodig & hopelijk een inspiratie voor mensen te zijn! :)

Ik stel mezelf eerst even voor:
Ik train intensief vanaf mijn 20e, nu zo'n 6,5 jaar, waarvan ik mij de laatste 1,5 jaar veel met voeding bezighoud.
Mijn eerste trainingsjaren waren véél trainen, véél eten (zo clean mogelijk), maar zonder rekening te houden met macro's en dergelijke.
Btw, ik ben en blijf natural.

Om deze log mooi te kunnen starten heb ik deze ochtend een Dexascan laten uitvoeren, ik geef even de resultaten mee (pdf-bestand in bijlage, wel zwart/wit):

Botdichtheid

Ligt zeer hoog, nl. 1,402 g/cm², ligt een serieus stuk boven het gemiddelde, dus is heel goed.

Lichaamssamenstelling

- 2 meter groot
- 107,1 kg / vet% 15,2 / magere massa 86,471 kg / vetvrije massa 90,764 kg / gewicht botten 4,293 kg.
- armen perfect gelijk qua massa en vet / L been iets meer massa en minder vet dan R been


Vanaf volgende dinsdag begin ik met een cut, de komende dagen eet ik gewoon op onderhoud.
Ik ben een fervent voorstander van IF, leangains.
Ik eet nu een half jaar volgens dit principe en ben niet van plan hier vanaf te stappen.
Eten doe ik in een window van 8 uur (13u30-21u30), 16 uur vasten.
Eerste maaltijd is de grootste (tss 1500-2000 kcal), rond 17u kleinere maaltijd in m'n zaak en rond 21u middelgrote maaltijd).
Ik train fasted in de ochtend, enkel water, koffie en evt. groene thee. + BCAA rondom m'n training.
Tijdens de cut ga ik 5x pw trainen, tijdens de leanbulk was dit 6x.

Het is qua fysiek de hoofdbedoeling te cutten tot een 10-tal % met zoveel mogelijk behoud van spiermassa, uiteraard :cool:.
Daarna blijf ik leangains volgen met een zo goed mogelijk behoud van vet% en traag massa aanmaken (cycling van kcal tijdens trainings- en rutsdagen).
Ik stap dus af van het principe bulk-cut-bulk-cut ... (er zullen hier wel voor- en tegenstanders van zijn).

Ik heb de laatste 4-5 weken gemerkt dat mijn gewicht perfect hetzelfde blijft op 3200 kcal, dus dit neem ik als onderhoud.
Dit zal laag lijken met mijn stats, maar weet dat ik geen fysiek werk heb (ben zaakvoerder fitnessclub, mensen begeleiden, schema's opmaken en uitleggen, administratief werk, dit vergt niet veel fysieke inspanning :rolleyes:).

Tijdens de cut probeer ik het eerst zonder cardio, na een paar weken zien we wel of het nodig is of niet...
Macro's zullen zijn:
Trainingsdagen 3100 kcal --> E 265g, K 265g, V 109g
Rustdagen 2900 kcal --> E 265g, K 100g, V 160g

Zoals je dus kan zien, eiwitten blijven op beide dagen hoog en gelijk, carbs zakken op rustdagen en vetten gaan omhoog op rustdagen.

De komende dagen, weken, maanden, jaren (who knows) zal ik regelmatig mijn vooruitgang/trainingen/voeding posten.

Zo, dit was de eerste post, voel je vrij om te reageren, feedback te geven op mijn posts, te helpen waar nodig en/of inspiratie op te doen! :flexbiceps:
 

Bijlagen

  • resultaten dexa scan Jonas.pdf
    990,4 KB · Weergaven: 134
Ben benieuwd wat leangaings je gaat brengen.

IN!
 
Huidige stats qua afmetingen ook eens meegeven :rolleyes::

- Armen beide 43 cm
- Onderarm L 34,5 cm, onderarm R 35 cm
- L been 65 cm, R been 64 cm
- Kuiten beide 43 cm
- Borstomtrek 120 cm
- Buikomtrek 89 cm
 
Deze ochtend korte maar stevige schoudertraining, had niet veel tijd door afspraak dexa scan.

Voeding op onderhoud zag er zo uit:

13u30
Grote maaltijd, begonnen met een pizza Hawaï (was eerste en wss enige cheatmeal vd week), daarna 40g pindakaas, 100g oats met halve liter melk en 1,5 scoop chocowhey, half uurtje later nog wat rundergehakt met spinazie :D, zo'n 2250 kcal op uurtje tijd.

17u
250 ml melk + whey, 4 crackers met 50g pindakaas.

21u
250 ml melk, 150g hesp, 250 magere verse kaas met rode vruchten

Totaal 3200 kcal, E 260g K 260g V 125g
 
Na maanden aan een stuk 6x pw te trainen, geef ik mezelf de rest van de week de tijd om volledig te herstellen en vanaf maandag terug te knallen, ik voel dat ik het nodig heb, lichaam voelt wat vermoeid aan + zondagochtend speel ik nog een matchke voetbal.
Vanaf maandag post ik dus ook elke training!

Door rustdag zal voeding vandaag 200 kcal onder onderhoud zijn:

13u30
- 40g pindakaas, 100g oats, 0,5 L melk + 1,5 scoop whey;
- wokje met 250g kip, half zakje rijst en wokgroentjes

17u
- koffietje :D
- 4 rijstwafels met pindakaas
- 50g jonge kaas + 25g noten (amandelen/hazelnoten)

21u
- 40g pindakaas, 0,5 L melk + 1,5 scoop whey
- 150g hesp
- 250g magere verse kaas + rode vruchten (frambozen/blauwe bessen)

Totaal 3000 kcal, E 267g K 214g V 119g
 
Ben benieuwd, succes!
 
In! Log met potentie:marvin:
 
Error 404 no train found
 
Ik zie het wel verschijnen dan ! Succes :marvin:
 
Nice log! IF met jouw lengte, respect! Ben benieuwd naar je trainingen en misschien een fotootje van hoe je erbij staat voor de cut. Ik volg!
 
Nice log! IF met jouw lengte, respect! Ben benieuwd naar je trainingen en misschien een fotootje van hoe je erbij staat voor de cut. Ik volg!
Thanks, welkom!
 
Conwa wat is er dan zo speciaal aan IF met mijn lengte?
 
Back
Naar boven