AndroidHealthClinic

Jonge vrouw in nood (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
29 jun 2016
Berichten
13
Waardering
38
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hallo!

Ik ga maar direct met de deur in huis vallen :emo:

Ik ben een vrouw van 21j met een gewicht van 73kg en een lengte van 172cm. Mijn doel is om vet te verbranden en strakker te worden.
Volgens de berekening op internet zou mijn BMR rond de 1500-1550 zijn.
Ik werk als verkoopster 3-5 dagen per week in een grote winkel ( keten Zara) dus ben vrij actief op het werk, hele dag op men benen van hier naar daar stappen hele tijd. sinds een maand ben ik terug begonnen met fitness 3-4 keer per week +/-1 uur kracht + 20min hiit/interval.
Meestal 1 dag onderlichaam, 1 dag bovenlichaam, 1 dag mix boven en onder en de 4de dag meestal terug benen enzovoort.
Meestal 3-4 sets van 8-10 herhalingen bij elke oefening en op hoogste gewicht dat ik aan kan.

Ik hou men voeding nauwkeurig bij met mfp en weeg ook alles af wat ik eet. Heb al veel yt video’s gekeken en veel info op het internet gelezen maar ik geraak er gewoon niet meer aan uit -> teveel info. De voorbije maand heb ik rond de 1500-1600cal. Gegeten met een opsplitsing van 140eiwitten 120kh en 62vet

Nu ben Ik op die maand dat ik bezig ben maar 0,5kg afgevallen?

Ik weet niet wat ik verkeerd doe? Ik heb hier op het forum en op internet gelezen dat het wilt zeggen dat ik gewoon nog teveel cal. Eet? Maar 1500 is gewoon al niet super veel heb ik het gevoel en voel me nu soms al energieloos en slap op het werk... Dus om nog minder te eten weet ik niet hoe dat gaat aflopen :bang:


Zien jullie wat ik fout doe? Want ik zie het helemaal niet meer.. alle tips en opmerking zijn welkom!
 
Het enige wat je fout doet is te hoge verwachtingen hebben. Je bent op de goede weg, wees geduldig.
 
Hoe houd je je eten bij?
Houd je je drinken ook bij?
 
Vier maal per week hiit + krachttraining vind ik ook vrij zwaar.
 
Zou het nog effe zo doortrekken zoals al is genoemd, anders idd toch maar verder zakken..
 
Dat vind ik persoonlijk geen goed advies. 0,5 kg per maand is simpelweg langzaam. Het is waarschijnlijk beter je kcal iets te verlagen (-100 kcal) of iets van low intensity cardio toe te voegen. Ga niet helemaal balistic, maar voeg geleidelijk iets toe. Richt op ongeveer 0,25-0,5 kg gewichtsverlies per week.
 
Hou je er wel rekening mee dat je niet alleen vet verbrand maar ook spiermassa aankomt.. dus gewicht zegt eigenlijk niet zoveel. Het kan al best zijn dat je vet% aan het zakken is.
 
Drie/vier keer HIIT en drie/vier keer intense krachttraining is te veel - daar herstel je niet van als je zo weinig eet. Ik zou de HIIT terugbrengen naar een keer per week.

Als je hiervoor nooit hebt gesport, kan het zijn dat je lichaam gewoon moet wennen. Als je wel vet hebt verbrand, zou je dat moeten kunnen merken aan je kleding.
 
Dat vind ik persoonlijk geen goed advies. 0,5 kg per maand is simpelweg langzaam. Het is waarschijnlijk beter je kcal iets te verlagen (-100 kcal) of iets van low intensity cardio toe te voegen. Ga niet helemaal balistic, maar voeg geleidelijk iets toe. Richt op ongeveer 0,25-0,5 kg gewichtsverlies per week.

nornaal gesproken wel, maar ze traint pas net een maand (beginnergains)
 
niet kijken naar het gewicht, spiegel zegt meer.
 
Hou je er wel rekening mee dat je niet alleen vet verbrand maar ook spiermassa aankomt.. dus gewicht zegt eigenlijk niet zoveel. Het kan al best zijn dat je vet% aan het zakken is.

Als vrouw (dan mogen het nog de fameuze beginnergains zijn) kom je niet zo makkelijk spieren aan. Kan nooit dat ze zoveel spiermassa bijkomt in een goede cut en daardoor maar 0.5 kg gewicht kwijt is op 1 maand.

op 1 maand tijd zou er meer af moeten kunnen dan 0.5 kg.
 
Als vrouw (dan mogen het nog de fameuze beginnergains zijn) kom je niet zo makkelijk spieren aan. Kan nooit dat ze zoveel spiermassa bijkomt in een goede cut en daardoor maar 0.5 kg gewicht kwijt is op 1 maand.

op 1 maand tijd zou er meer af moeten kunnen dan 0.5 kg.

Als beginner, ook als vrouw zijnde kom je wel makkelijker in gewicht aan als je begint met sporten. Het zijn natuurlijk niet alleen maar spiergains die je maakt, maar ook door het trainen houden je spieren meer vocht vast enzovoort.

Daarnaast heeft deze dame ook niet echt overgewicht, dus ze zal ook niet zo snel afvallen, want ik gok dat ze niet zo heel veel vet heeft, zeker niet omdat ze een vrij actieve baan heeft.

Gewoon volhouden, rustig doorgaan. Afvallen is niet binnen enkele weken gedaan.
 
Maar waarom zou ze zo langzaam willen afvallen, als het haar doel is om af te vallen? Het kan toch ook sneller? En in krachtgains is ze niet geïnteresseerd dus daar hoeft ze het niet voor te laten.
 
Maar waarom zou ze zo langzaam willen afvallen, als het haar doel is om af te vallen? Het kan toch ook sneller? En in krachtgains is ze niet geïnteresseerd dus daar hoeft ze het niet voor te laten.

hmm, kan inderdaad sneller. Beetje clen, dnp, voor de krachtgains hoeft ze het niet te laten :eyebrow :P

Niemand wil zo langzaam afvallen, maar vergeet niet dat ze al op 1500-1600 kcal per dag zit en daarbij 3 á 4x traint + 3 á 4 x HIIT. Spaarstand en dat soort onzin is bullshit, dus dat is niet aan de orde.

Wil jij haar adviseren om maar op 1300 á 1400kcal te gaan zitten? Iemand die de hele dag dusdanig actief is met werk en training? Ik denk dat ze eerst maar eens vol moet zien te houden en dat het afvallen echt wel komt. Je kunt er van uitgaan dat het aankomen in spiermassa enigszins zal gaan stagneren, het vasthouden van vocht in de spieren zal ook op eenzelfde level blijven, dus volgende maand zal ze wellicht wel meer afvallen.

Voor hetzelfde geld had ze net even last van een schommeling in haar hormonen, zat ze tegen haar menstruatie aan, had ze de dag er voor een lekkere cheatmeal gegeten, of hield ze meer vocht vast om wat voor reden dan ook waardoor het lijkt dat ze maar 0,5kg is afgevallen, terwijl het in werkelijkheid misschien wel 1,5kg is. Ze is nog maar een maand bezig...
 
Hoezo niet? 1400 is echt niet zo laag voor een vrouw die wil cutten. Of extra low-intensity cardio. Met wachten en niets aanpassen zal ze hooguit deze trend voortzetten en nog eens 0,5 op een maand verliezen. Het is echter aannemelijker dat ze gewoon gestagneerd is. In dat geval verspilt ze enkel tijd.

Ik ga er overigens wel vanuit dat ze nauwkeurig en regelmatig gewogen is.
 
Back
Naar boven