Fitness Seller

Joop's column...De burgemeester

Bezoekers in dit topic

Joop Kasteel

Cool Novice
Lid geworden
22 apr 2012
Berichten
57
Waardering
12
Lengte
1m88
De burgemeester..


Kunt u zich voorstellen; je hebt een prachtige sport, eigenlijk 2 en je presteert waanzinnig op ’t allerhoogste niveau in beide sporten. Gala’s zitten overvol, elke week weer, sommige met duizenden toeschouwers en eens per jaar zit je met 20000 man in de Amsterdam Arena om naar het, nu wel, grootste vechtsportevenement ter wereld te kijken.

Dan komt er een burgemeester die, verkeerd ingelicht door zijn “adviseurs” bij zijn aanstelling, met ’t ridicule idee komt om die gala’s te verbieden omdat de gala’s broedplekken van criminaliteit zouden zijn…Men zou op de gala’s afspreken om, gezeten aan dure vip-tafels, daar de deals te beklinken. Volgt u het nog?! Als je de laatste regel nu eens goed doorneemt, ontleedt, dan zijn dat toch uitspraken van debielen. Want welke crimineel gaat nu, in de kijker van justitie, op zo’n gala zijn of haar deal rondmaken??!! Criminaliteit speelt zich toch af in de luwte, low profile dus, je wilt immers niet dat men weet dat je boef bent en, belangrijker nog; wie met wie praat en wie met wie dikke maatjes is. Goed beschouwd zou ik voor willen stellen om elke vestiging van Van de Valk te sluiten. Waarom? Ik ben veel onderweg en maak zeer regelmatig een pitstop bij een Valk, gewoon lekker een bakkie of een biefstukkie, maar wat ik daar zie komt meer in aanmerking voor de beweringen van een aantal burgemeesters. Tafels met grote kerels, ongure koppen en een cordon van nog grotere kerels er omheen. Ik weet ‘t, ik mag niet aan vooroordelen doen maar bij zulke samenscholingen gaat ’t niet over ’t metselen van een muurtje. Misschien wel metselen maar dan meer over “inmetselen”.

Het gekke is, burgemeester van der Laan heeft zijn verontschuldigingen meerdere keren uitgesproken naar de vechtsporters, ik was er 1 keer zelf bij. Ook tegen Alistair Overeem heeft deze vader uitgesproken dat hij er naast zat. Bij King Chris Dolman in de school, een smeltkroes van nationaliteiten, viel van de Laan bijna van zijn kruk; dit was immers de PVDA-gedachte, een muli-culti school, een soort afspiegeling van de samenleving. Dat mochten ze trouwens willen, het integreren is in onze sporten beter gelukt dan in de samenleving, dat even terzijde. Ook daar sprak Vader Laan meerdere keren de woorden “sorry, sorry, sorry” uit. Heel erg mooi vind ik zelf want in heb nog nooit een burgemeester/politicus sorry horen zeggen.

Daarom is ’t zo cru dat anderen in een zeer rap tempo ook beslissingen nemen wat betreft ’t verbieden van gala’s. Burgemeester Crone van Leeuwarden sprak laatst legendarische woorden door te zeggen;”ik zou het gala willen verbieden maar ik zie geen mogelijkheid om dat te doen”. Ook was “ons Ferd Crone” van mening dat hij niet goed ingelicht was bij de aanvraag van het gala. Klinkklare onzin want zo’n aanvraag loopt over diverse station, zeker ook brandweer en politie. Voorts was DAARVOOR het Arena-gala waar ik eerder over sprak al afgelast. Dus ik kan me dan niet aan de indruk onttrekken dat heer Crone gewoon zijn werk niet heeft gedaan.

En nu steken de heren burgervaders elkaar aan door gala’s her en der te verbieden en daarmee honderdduizenden mensen een prachtige avond uit te ontnemen. Talloze jonge vechters wordt op deze manier een stuk inspiratie ontnomen want zonder gala kan je jezelf niet profileren om in de Japanse of Amerikaanse kijker te komen..
 
Top Joop! Bedankt! Erg leuk om je columns hier te kunnen gaan lezen!
 
Jammer dat de sport zo een slechte naam krijgt, mooi dat je je gevoel hier uit Joop :thumb:

Welkom op DBB trouwens.

Cheers,

Porter
 
Tja, ik zie het nut ook niet in om dit soort gala's te verbieden, lijkt me niet dat een stel criminelen nu denkt: het gala gaat niet door, dan kunnen we onze zaakjes wel opdoeken. Criminele sluiten hun deals toch wel, met of zonder gala. Dat terzijde; de K1 toernooien zijn natuurlijk wel een soort 'gathering' waar het hele wereldje elkaar een handje schudt. Ik ben geen kenner van wie en wat er allemaal crimineel is in NL, maar ik ben wel naar een K1 gala geweest en laat ik zo zeggen, die vip tafeltjes worden over het algemeen niet bezet door de meest doorsnee huisvader.

Je kan het Hell Angels clubhuis ook niet sluiten want het zijn gewoon een clubje motorrijders bij elkaar. Maar we weten natuurlijk allemaal wel beter. Edit: enige nuance: K1 gala's vertonen in milde mate overeenkomsten imo.
 
Laatst bewerkt:
Dit staat in muscle & fitness ja
 
ik heb geen abbo hoor. Lees hem gewoon in de winkel, niemand die er wat van durft te zeggen:D
 
Leuk stukkie Joop!
 
Leuke column en welkom op dbb.
 
leuke column
 
inderdaad leuk idee de columns van JK.
 
Back
Naar boven