XXL Nutrition

Joop's column...De UFC.

Bezoekers in dit topic

Joop Kasteel

Cool Novice
Lid geworden
22 apr 2012
Berichten
57
Waardering
12
Lengte
1m88
Eigenlijk pas een paar jaar populair in ons land. Deze Amerikaanse variant op alles wat er vroeger uit Japan kwam timmert mateloos aan de weg. Eigenlijk verbleekt elke andere organisatie momenteel bij de UFC. Deze Ultimate Fighting Championships zijn net zo geboren als het Freefight dat zijn oorsprong eind jaren “80 kende in Japan. Brasil was er veel eerder met zijn “Vale Tudo” maar is toch vooral binnen de grenzen van het land zelf populair geworden en gebleven. Het feit dat de UFC ook in Brasil volle zalen trekt zegt eigenlijk alles over hoe goed deze geoliede trein door de vechtsportwereld dendert.

De UFC, met aan het hoofd Dana White. Een wat schreeuwerige man, bij velen niet populair. Bij mij wel. De man zet, naast de vechters natuurlijk, de UFC op de kaart zoals geen mens dat kan. Ik mag graag de statements en verklaringen van de man onder de loep leggen en…de man verkoopt nooit onzin. Wat nog mooier is, is het feit dat de man sorry kan zeggen. Hij heeft verschillende keren, ook nog in een bepaalde emotie, dingen gezegd, geschreeuwd, die hard, duidelijk en confronterend waren maar wat is er nu mooier dan een verklaring die niet van tevoren gewikt en gewogen is?!Hoe not-done is het niet in deze tijd om emotioneel te reageren! Prachtig toch dat deze man dit wel doet! Als ik non-emotionele toespraken wil horen, zet ik Frits Wester wel aan..

Mooie man dus, al zal niet iedereen dit met mij eens zijn maar dat mag ook. Ik vond zijn uitspraken over Fedor ronduit beledigend, vervelend en vooral onjuist. Hoe rot ik het ook vond, Fedor ging onderuit tegen 3 mannen die in de UFC goed scoren of daar kampioen zijn. Maar de man had weer gelijk..

Terug naar de UFC, ik heb er al een paar keer op de tribune mogen zitten en dan kriebelt het hoor… Als oud vechter wil je dan de klok terug draaien, ook 1 keer meedoen in dit megafestijn. Vooral in Las Vegas in het MGM Grand hotel is het elke keer een feest van jewelste. De dag ervoor begint het al bij de weging. Gewoon 5000 toeschouwers bijeen om Joe Rogan de weging aan elkaar horen schreeuwen. Schreeuwen als in opwarmen, opzwepen en voorbereiden op morgen.

Ik heb alweer geboekt voor Vegas…

Gracas a Deus…JK.
 
Mooi stuk weer Joop!
En toch SUPER voor combat sports in het algemeen, dat de UFC zo goed bezig is met het verbeteren van het imago van combat sports, over de hele wereld!

Have fun in Vegas de volgende keer, ik ben jaloers!
 
eens. vind het mooi dat hij er ook vooruit durft te komen welke vechters hij niet mag. Zoals bij tito ortiz of nick diaz. Over hun personalia kan die man wel kotsen. Maar bij vraag naar hun vecht stijlen prijst hun kwaliteiten als vechter wel. mooi als je dat gescheiden kan houden.
 
Ik denk dat ik maar eens mee ga naar Vegas joop! ;)
 
Moet je cker doen Rene. Is top daar!!
 
leuke verhalen!
 
tijd voor een update:D
 
Ik ga volgende week weer e.a updaten...
 
relax maar geen haast!
 
UFC is top.
 
Back
Naar boven