XXL Nutrition

Joop's column...we zijn er nu toch.

Bezoekers in dit topic

Joop Kasteel

Cool Novice
Lid geworden
22 apr 2012
Berichten
57
Waardering
12
Lengte
1m88
JK op bezoek bij…..we zijn er nu toch.


Patong Gym in Phuket Thailand. Met nog 2 uurtjes te gaan in ’t vliegtuig, pen ik weer een mooie tip voor u neer.

Natuurlijk, Thailand is om te beginnen om vakantie te vieren, lekker uit te rusten en te ontstressen. Maar ontstressen kan ook lekker sporten zijn want daar is Thailand, en met name Phuket, een van de betere locaties voor.

Thailand, hoe kan ’t ook anders, kent duizenden Thaiboksscholen waar je deze edele sport op ’t hoogste niveau kunt beoefenen of bijspijkeren. Ideaal voor de vechter op vakantie die toch in vorm wil blijven. Ook, het traditionele Thaiboksen verschilt hier en daar met, zeg maar Hollands K1-kickboksen, kan je er een completere vechter worden omdat de Thai een ruimer scala aan vaardigheden hebben. Niet gek ook want de sport bestaat, daarover bestaan discussies….., al duizenden jaren en is een echte Thaise sport. Ik heb er in ieder geval flink gebruik van gemaakt in mijn actieve carrière als profvechter, heb er echt goede dingen geleerd.

Patong Gym is een gym waar je niets van dit alles zult vinden. Het is een lekkere gym waar veel kan en erg laagdrempelig is. Ik kom er nu al een jaar of 8 en geniet elke keer weer van de sfeer en fijne apparatuur. Niks geen poespas, gewoon lekker werken. De gym, gelegen in hartje Patong, is niet eens zo groot maar staat vol met functionele apparatuur…die werkt. Ik kom natuurlijk in veel gyms, veel goede en veel slechte. Zeg nu zelf, in veel gyms staat toch baggerapparatuur! Hoe mooi ook, het loopt niet, het klopt niet of de bekleding lijkt meer op die van de bekleding van Yab Yum! In dat hok in Phuket is dat wel anders! Ondersteund door een lekkere beat waar je bijna in trance van raakt, kun je daar lekker in vorm blijven of…komen. Vergeet niet dat ook de Thaise keuken perfect is hiervoor dus laat dat ook geen belemmering zijn.

Ik zei al dat de gym laagdrempelig is, ik zal uitleggen waarom; geen inschrijven, je betaald 3 euro per keer en als je een weekkaart neemt, ben je nog iets goedkoper uit. Schoeisel, kleding of onder de tatoeages, ook geen probleem. Dit is, deze keer niet, geen klacht tegen de sportscholen in ons land maar het is zo lekker om net voor of direct na ’t strand lekker de gym in te springen en geen rekening te hoeven houden met allerlei regels, die hebben we al genoeg…toch? Ik ben, door ’t vechten, erg gewend om op blote voeten te trainen. Tot aan de dag van vandaag zoek ik iets wat ’t trainen op blote voeten benaderd. Ik heb van mijn vrouw die nieuwe dingen gekregen; “Fingers”….ik moet er zeg maar nog even aan wennen… Ik begrijp heel goed dat je gewoon niet overal op je blote voeten kunt lopen, al was ’t maar uit hygiënisch oogpunt. Maar in “mijn” hok in Patong mag ’t lekker wel! En ik kan me vergissen maar driekwart van de mensen doet ’t daar. Ook is ’t prettig dat je er om 6 uur in de ochtend al terecht kunt. Lekker voor de hitte. Uurtje later klaar, shakie erin, koffie bij Starbucks…wat een rotleven..

Ook vind ik ’t altijd leerzaam om in andere gyms te trainen. Je komt er altijd andere gasten tegen, de een nog groter dan de ander. Natuurlijk ook debielen die je zo boos mogelijk aan proberen te kijken maar zelfs daar moet ik stiekem om lachen. Maar vooral van atleten die iets te vertellen hebben, steek ik altijd veel op. Ik merk, nu ik de 40 gepasseerd ben, dat ik makkelijker te benaderen ben en veel in gesprek kom met jongere bodybuilders en vechters. Aan de andere kant kom ik ook gasten tegen die 10 of 15 jaar ouder zijn, die er uitzien om door een ringetje te halen. Dat is een prettig voorruitzicht. Ik heb deze keer met een Russische powerlifter bankdrukken gedaan…en klop gekregen maar als resultaat; spierpijn! Ook een circuit met een Franse kickbokser gedraaid met idem resultaat, top toch!!

(wedden dat die Fransman spierpijn had?!)

We gaan landen, aju!


(Phuket Gym. 103 Sainamyen Road. Patong, Kathu in Phuket 83150)
 
Zeer vermakelijk om te lezen Joop. En de five fingeren (vibrams) gaan je zeker bevallen. Ik train er heerlijk op ;)

grts. ibo
 
Leuke column weer om te lezen Joop!:thumbs:
 
Top column, leuk ook.die omschrijvingen van de situaties daar in thailand
 
Ja Thailand is top voor sporters. Ik ga eind vh jaar weer naar Koh Samui voor een stage, ook erg leuk. Kijk even bij Superprosamui op de site.
 
Ja Thailand is top voor sporters. Ik ga eind vh jaar weer naar Koh Samui voor een stage, ook erg leuk. Kijk even bij Superprosamui op de site.

:rolleyes: Hey Joop! leuk zo'n stage met een Happy End :D

Ik heb een aantal jaren geleden op Phuket ook een aantal Gym's bezocht, was ook een leuke ervaring.
 
:rolleyes: Hey Joop! leuk zo'n stage met een Happy End :D

Ik heb een aantal jaren geleden op Phuket ook een aantal Gym's bezocht, was ook een leuke ervaring.
Hey, alles goed?

Ja lekker man, december Koh Samui en eind maart weer Phuket. Het voordeel van Koh Samui is dat je echt op een kamp zit, best uit de buurt van kroegen en discotheken. Die zijn er natuurlijk wel...
 
Hey, alles goed?

Ja lekker man, december Koh Samui en eind maart weer Phuket. Het voordeel van Koh Samui is dat je echt op een kamp zit, best uit de buurt van kroegen en discotheken. Die zijn er natuurlijk wel...

Ja dat is inderdaad het beste :D. Met mij alles goed Joop, ben weer Back in Business dus ben allang blij ;)
 
Back
Naar boven