MuscleMeat

Joost's Log: Push Harder

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Aquaexplo Apw wat ik vooral fijn vind zijn de mogelijkheden. Een groot aantal apparaten mijd ik (zoals stack loaded presses) omdat ik daar moeilijk op kan loaden. Leg ext. bijvoorbeeld ben ik daar wel aan gebonden, dus hoop dat ze ooit nog een plate loaded versie aanschaffen. Maar de gym staat ook super vol al, hopelijk komt de hack sq snel binnen want daar wacht ik al best lang op... T fijnst vind ik dat ik simpelweg kan switchen tussen een aantal oefeningen als ik vastloop/variatie wil. Gek genoeg hoef ik eigenlijk ook nooit te wachten op apparatuur ofzo :)
 
Aquaexplo Apw wat ik vooral fijn vind zijn de mogelijkheden. Een groot aantal apparaten mijd ik (zoals stack loaded presses) omdat ik daar moeilijk op kan loaden. Leg ext. bijvoorbeeld ben ik daar wel aan gebonden, dus hoop dat ze ooit nog een plate loaded versie aanschaffen. Maar de gym staat ook super vol al, hopelijk komt de hack sq snel binnen want daar wacht ik al best lang op... T fijnst vind ik dat ik simpelweg kan switchen tussen een aantal oefeningen als ik vastloop/variatie wil. Gek genoeg hoef ik eigenlijk ook nooit te wachten op apparatuur ofzo :)
Snap ik! je hebt je vaste apparatuur die je gebruikt voor je oefeningen maar mogelijkheid tot afwisseling is altijd nice. En veel dingen kan je andere mensen laten doen zodat jij gewoon je ding kan doen :p
 
Snap ik! je hebt je vaste apparatuur die je gebruikt voor je oefeningen maar mogelijkheid tot afwisseling is altijd nice. En veel dingen kan je andere mensen laten doen zodat jij gewoon je ding kan doen :p

Ja precies dit. Train er sinds januari (bijna een jaar dus), doe nu een aantal oefening waar ik echt van hou die ik in februari/maart nog verschrikkelijk vond en vice versa :)
 
Aquaexplo Apw wat ik vooral fijn vind zijn de mogelijkheden. Een groot aantal apparaten mijd ik (zoals stack loaded presses) omdat ik daar moeilijk op kan loaden. Leg ext. bijvoorbeeld ben ik daar wel aan gebonden, dus hoop dat ze ooit nog een plate loaded versie aanschaffen. Maar de gym staat ook super vol al, hopelijk komt de hack sq snel binnen want daar wacht ik al best lang op... T fijnst vind ik dat ik simpelweg kan switchen tussen een aantal oefeningen als ik vastloop/variatie wil. Gek genoeg hoef ik eigenlijk ook nooit te wachten op apparatuur ofzo :)
Ik ga verhuizen.
 
Gek genoeg hoef ik eigenlijk ook nooit te wachten op apparatuur ofzo :)
Dat is niet gek. Er zijn zoveel oefeningen..

Echter wanneer je structureel wilt overloaden is steeds switchen natuurlijk niet wenselijk..
 
Dat is niet gek. Er zijn zoveel oefeningen..

Echter wanneer je structureel wilt overloaden is steeds switchen natuurlijk niet wenselijk..

Klopt, maar met een aantal specifieke apparaten had ik verwacht dat die meer gebruikt zouden worden...
 
En zit ik in een fitness waar een kindertuin bij is. Amper materiaal, 1/3e is cardio shit, andere 1/3e is een shit machine. 1/6e is andere troep en dan die overige 1/6e is het squatrek.

maar dat maakt niet uit, want ik zit altijd in de kindertuin
 
Just died :o

15-11-2019: Legs
Leg extension (+1 rep)
55kg x 12, 11
Technogym plate loaded leg press (+1 rep)
325kg x 7, 7, 6
Technogym plate loaded leg press (+1 rep)
270kg x 8, 8
DB split squats (+1 rep)
14kg x 12, 11, DS BW walking lunges
Schrap hier 1 setje want deze is erg intensief. Dus 1 all-out set met dropset tot failure als finisher.

HS plate loaded lying leg curl (+0 reps)
13,75kg elke kant x 10, 8
RDL (+1 rep)
130kg x 7, 7, 6
Posterior chain/lower back loading :heart:
Hyperextensions (+ 1 rep)
27,5kg x 10, 8, DS BW
:fire:
Adductor machine (+ 0 reps)
80kg x 10, 8

HS smith machine calf raises (+1 rep)
32,5kg elke kant x 12, 12, 11
Die laatste paar reps hakten er goed in bij mijn babykuitjes... :hedbang::roflol:
HS seated calf raises (+gewicht)
25kg x 11, 10, 10, DS 20kg

Toe aan een rustdagje nu. 2 maaltijden nog en dalijk nog waarschijnlijk een pizza. Steady progress voorderest. Nog even fotootje gepost want vond er wel decent uitzien.

:wave2:
 
6-11-2019: Push - borst (8), front delt (3), tricep (5), side delt (4), buik (3) (lekker de opzet van Strive4muscle gejat m.b.t. working sets achter de lichaamsdelen :p)
HS plate loaded flat press (+1 rep)
40kg elke kant x 8
Incline DB press 30* (+gewicht)
30kg x 6, 5, 5
Deze weer terug erin gegooid. Plan was 28kg maar op de auto in de heenweg dacht ik fuck it als ik me goed voel probeer ik ze. Goeie baseline gezet om volgende weken te progressen.
Technogym plate loaded wide press (-set)
50kg elke kant x 8, 8
HS machine fly (+2 reps)
77,5kg x 12, 11, DS 37,5kg

Technogym plate loaded shoulder press (+1 rep)
30kg x 6, 5, 5

HS plate loaded machine dips (+0 reps)
47,5kg per kant x 9, 8, 7
Rope overhead extension SS rope pushdown, alleen overhead ext. getrackt (-set)
15kg x 8, 7

Cable lateral raises (+0 reps)
5kg + 0,5kg microplate x 10, 9
Machine lateral raises 30kg/upright rows 30kg (+1 rep)
10/10, 9/9, DS 5kg plaatjes

Leg raises 3x

Super training: 8,5/10. De 2 setjes schrappen deden mij en de intensiteit erg goed. In de spiegel na de training schrok ik zelf van hoe vol mijn borst/schouders/triceps oogden :o. Vanmiddag lecture terugkijken en nog 2 uurtjes werken.

Vanavond even kijken in mijn log hoe mijn gewicht de afgelopen week is geweest. Dan beslissen of ik volgende week naar 4000kcal ga of week erna. Hou wel rekening met decembermaand door alle lekkere dingen, wil niet super veel vet gainen dus blijf dan liever nog even wat lager in de kcal om in begin 2020 nog flink te pushen laatste maandjes.

:wave2:
 
6-11-2019: Push - borst (8), front delt (3), tricep (5), side delt (4), buik (3) (lekker de opzet van Strive4muscle gejat m.b.t. working sets achter de lichaamsdelen :p)
HS plate loaded flat press (+1 rep)
40kg elke kant x 8
Incline DB press 30* (+gewicht)
30kg x 6, 5, 5
Deze weer terug erin gegooid. Plan was 28kg maar op de auto in de heenweg dacht ik fuck it als ik me goed voel probeer ik ze. Goeie baseline gezet om volgende weken te progressen.
Technogym plate loaded wide press (-set)
50kg elke kant x 8, 8
HS machine fly (+2 reps)
77,5kg x 12, 11, DS 37,5kg

Technogym plate loaded shoulder press (+1 rep)
30kg x 6, 5, 5

HS plate loaded machine dips (+0 reps)
47,5kg per kant x 9, 8, 7
Rope overhead extension SS rope pushdown, alleen overhead ext. getrackt (-set)
15kg x 8, 7

Cable lateral raises (+0 reps)
5kg + 0,5kg microplate x 10, 9
Machine lateral raises 30kg/upright rows 30kg (+1 rep)
10/10, 9/9, DS 5kg plaatjes

Leg raises 3x

Super training: 8,5/10. De 2 setjes schrappen deden mij en de intensiteit erg goed. In de spiegel na de training schrok ik zelf van hoe vol mijn borst/schouders/triceps oogden :o. Vanmiddag lecture terugkijken en nog 2 uurtjes werken.

Vanavond even kijken in mijn log hoe mijn gewicht de afgelopen week is geweest. Dan beslissen of ik volgende week naar 4000kcal ga of week erna. Hou wel rekening met decembermaand door alle lekkere dingen, wil niet super veel vet gainen dus blijf dan liever nog even wat lager in de kcal om in begin 2020 nog flink te pushen laatste maandjes.

:wave2:
Lekkere training zo te zien. Ik ben me nu ook extra wat aan het inhouden aangezien de feestdagen aankomen en cruise. Wel nog gewoon m’n wekelijkse cheat, maar doordeweeks hou ik m’n kcals wat lager en hou ik cardio erin. Vanaf januari wordt er gepusht :)
 
18-11-2019: Pull - Rug (10), Rear Delt (3), Traps (2), Biceps (7), Onderarmen (2)
HS plate loaded underhand pulldown (+1 rep)
37,5kg elke kant x 9
Rack pull (+2 reps)
165kg x 8, 7, 7
Volgende sessie 162,5kg maar wel even vorm in de gaten houden.
Technogym plate loaded low row (- set)
47,5kg elke kant x 9, 8, restpause: 4
Eerste keer restpause (RP) set geprobeerd, was erg intensief. Hou ik erin. Ga deze oefening vervangen door een reguliere plate loaded machine row van Technogym, meer mid-back focussed want de low row is meer upper/trap. 2 setjes geprobeerd met 45kg en voelde prima. Even rouleren dus.
Technogym plate loaded lat pulldown (+1 rep)
50kg elke kant x 8, 8
Rope lat prayer (+1 rep)
22,5kg + 0,5kg microplate x 11, 10, DS 15kg + 0,5kg microplate

Face pulls 2-handle (+2 reps)
22,5kg x 11, 11, 10, DS 15kg
HS plate loaded shrug machine (+1 rep)
61,25kg x 10, 10
Zwaar.

Rope hammer curl (+1 rep)
22,5kg + 1,25kg plate x 10, 10, 9
Cable curl (+0 reps)
20kg + 1,25kg plate x 8, 7, 7, DS 12,5kg
DB curl
1 pompset die ik niet track. Probeerde wat met elastieken maar dat was helaas niks.

Forearms 2x

Goeie sessie: 7,5/10. Contracties waren soms beetje off en af en toe beetje afgeleid helaas. Morgenavond legs.

:wave2:
 
Here we go again...

19-11-2019: Legs - Quads (8), Hamstrings/Gluteus (7), Adductor (2), Kuiten (6)
Leg extension (+gewicht)
57,5kg x 10, 9
Technogym plate loaded leg press (+2 reps)
325kg x 8, 7, 7
Zonder grap, ik denk dat er +/- 8 mensen zijn geweest die me complimenteerde over mijn leg press/benen toen ik tussen setjes door een beetje aanspande voor de spiegel :roflol: Reacties zoals: 'laat je nog wat platen over?' doen mij en mijn ego wel goed :o Altijd leuk om positieve complimenten te krijgen en met anderen over trainen te praten.
Technogym plate loaded leg press (+1 rep)
270kg x 9, 8
DB split squats (+gewicht, - set)
16kg x 11, DS BW

HS plate loaded lying leg curl (+0 reps)
13,75kg elke kant x 10, 8
RDL (+1 rep)
130kg x 8, 7, 6
Road to 3 plates
Hyperextensions (+0 reps)
27,5kg x 10, 8, DS BW
Adductor machine (+1 rep)
80kg x 10, 9
Vrouwenoefening ja of nee??

HS smith machine calf raises (+gewicht)
33,75kg elke kant x 11, 10, 9
Zwaar
HS seated calf raises (+1 rep)
25kg x 11, 11, 10, DS 20kg

Goeie training: 8/10. Volgende sessie zowel bij leg presses als RDL's omhoog in gewicht. Kcal op 3800, volgende week waarschijnlijk naar 4000. Gewicht in de ochtend na toiletbezoek ca. 85,7kg.

Kreeg vanmiddag bericht dat een van mijn colleges morgen niet doorgaat omdat de docent gevallen is met de fiets (ja, hoe Nederlands wil je het hebben...). Dus morgen extra dagje vrij. Morgenavond pushsessie.

Vandaag ook begonnen met 30mg zinc. Because natty test levels brahhh :hedbang:

:wave2:
 
Legs - Quads (8), Hamstrings/Gluteus (7), Adductor (2), Kuiten (6)
de nummertjes erachter zijn het aantal sets?

Adductor machine (+1 rep)
80kg x 10, 9
Vrouwenoefening ja of nee??
Nee. Vind het juist wel cool als ik er een keer een man op zie voor de verandering. Dan moet je iig wel een idee hebben wat je aan het doen bent. Sowieso is elke spier/groep genderneutraal ;)
 
de nummertjes erachter zijn het aantal sets?


Nee. Vind het juist wel cool als ik er een keer een man op zie voor de verandering. Dan moet je iig wel een idee hebben wat je aan het doen bent. Sowieso is elke spier/groep genderneutraal ;)

Si zijn de werksets.

Ja die adductor vind ik ook wel lache. Zit nu op 80kg en machine gaat tot 100.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Si zijn de werksets.

Ja die adductor vind ik ook wel lache. Zit nu op 80kg en machine gaat tot 100.
Doe je voor elke nieuwe oefening opwarmsets? Of alleen per “koude” spier?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven