MuscleMeat

Jopske tilt wat op (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jopske

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
2.724
Waardering
5
Mijn vorige log had het doel om de zomer van 2008 te halen. Dit heb ik door allerlei omstandigheden totaal niet gehaald :rolleyes: Ik geef mezelf dus wat ruimte voor me volgende doel: de zomer van 2009 dan ben ik nu tenminste ruim op tijd toch :D

Ik ga beginnen met rippetoe en ga misschien na een paar maandjes overstappen op DC training. Afhankelijk natuurlijk van wat mijn progressie is, en hoe rippetoe bevalt.

Ik ga het volgende schema aanhouden:

Dinsdag - Workout A

Squats - 3x5
Bench - 3x5
Deadlift - 1x5
abs

Donderdag - Workout B

Squats - 3x5
Standing Press - 3x5
BOR - 3x5


Zondag - Workout A

Squats - 3x5
Bench - 3x5
Deadlift - 1x5
abs

Een cycle van 2 weken ziet er dus als volgt uit:

Dinsdag Workout A
Donderdag Workout B
Zondag Workout A

Dinsdag Workout B
Donderdag Workout A
Zondag Workout B

Als alles lekka gaat voeg ik einde van de maand pullups bij A toe, en dips + curls bij B. Standaard zal ik op dinsdag en zondag ook cardio doen. Ongeacht of ik dan workout A of B heb gedaan. Ik zal het rippetoe programma alleen maar toepassen op de basis workout oefeningen. De bij oefeningen zoals pullup, curls etc zijn bijoefeningen en doe ik op gevoel.

Nu even wat eten en rusten, en dan op naar mijn eerste training !


[Dinsdag 13 mei 2008]

zoooooo we zijn begonnen Gewichten zijn nog niets, maar heb nog een jaartje dus boeit niet


Squat

5x45kg
5x45kg
5x45kg


Bench (barbell)

5x45kg
4x45kg
5x40kg


Deadlift

5x50kg


Cardio:

10 minuten hardlopen
2000m geroeid in 10 minuten en 30 seconden




Bench was een ramp. de 2e set was laatste rep een failure en lag eronder vast Opgestaan en toen pleurde de schijfen op de grond van de bar :rolleyes:
Volgende keer die oefening reset en ga het vanaf nu met dumbbells doen. Vind ik fijner. Squat was op zich wel lekker. Ben benieuwd naar donderdag als ik er weer wat bij gooi.


[Donderdag 15 mei]


Squat

5x50kg
5x50kg
5x50kg


MP (staand met barbell)


5x30kg
5x30kg
5x30kg


BOR (1h dumbbell)

5x22kg
5x22kg
5x22kg


Ging op zich wel goed. Kon me alleen bij squat en MP moeilijk concentreren door een paar babbelende en lachende huisvrouwtjes. Denk dat ik de volgende keer me mp3 speler mee neem. Op muziek kan ik me denk ik beter concentreren dan met gebabbel en gelach. Vooral als je je er aan gaat ergeren, dan hoor je op een gegeven moment niets anders meer.

Ben benieuwd of ik zondag de squat weer een stap verder haal. Had het best zwaar vandaag. Had nog spierpijn van dinsdag :D


[Zondag 18 mei]



Squat


Bij opwarmen begonnen met 6x30kg. Voelde wat steken in kuit en hamstring. squat dus overgeslagen en wat lichte legpress gedaan om wat bloed door me benen te pompen om blessure te voorkomen

Legpress:

20x 86kg
20x105kg
20x105kg


Bench (dumbbell)

5x20kg
5x20kg
5x20kg

Vond deze aardig zwaar. Zal donderdag nog zwaarder worden om hier overheen te gaan


Normaal zou nu deadlift volgen. Maar omdat me been niet 100% aanvoelde heb ik ipv deadlift BOR gedaan.

BOR (dumbbell)

5x22kg
5x24kg
5x24kg
5x24kg

Na 1 set van 22kg herhinnerde ik me het dat ik dat vorige keer al had gedaan. Daarna dus zwaarder gepakt

Omdat ik teleur gesteld was door een lichte verrekking in mijn been even iets gedaan wat me altijd vrolijk maakt: Me armen wat op pompen :rolleyes:


3x superset barbbell curl/tricep pulldown gedaan.


Daarna Cardio. 30 minuten hardlopen. 5000 meter gelopen. Daarna nog 2000 meter geroeid.


Gelijk maar wat Reflex spray besteld. Heb al eens eerder al zoeits gehad, maar altijd vergeten bij te bestellen. Goed spul dat altijd wel van pas komt.
 
Straks ga ik weer voor een nieuwe training, en komt er weer een update. Heb alleen vast me vorige trainingen alvast geplaatsts voor het complete overzicht :) Been voelt wel redelijk aan, dus ga squaten weer proberen :D
 
Suc6! ga het af en toe volgen;)
 
Dinsdag

Squat

5x50kg
5x50kg
5x50kg

Voelde me been nog een beetje, maar met rekken en strekken tussen de setjes door ging het prima.


MP staand met barbell

5x35kg
5x35kg
5x35kg


B.O.R (1h dumbbell)

5x26kg
5x26kg
5x26kg


Cardio

20 minuten hardlopen op standje 10.
 
Donderdag


Squat

5x55kg
5x55kg
5x55kg


Bench (dumbbell)


5x24kg
5x24kg
5x24kg


Deadlift

5x55kg
5x55kg


Cardio

20 minuten hardlopen



Besefte me pas na mijn 2e set deadlift van 5 dat ik er eigenlijk maar 1 hoefde te doen van rippetoe :p Vond 50 vorige keer redelijk zwaar, maar 55 ging wel lekker. Spiergeheugen begint te werken volgens mij :D Voelde met alles wel dat ik nog zwaarder aan kan.
 
Gewichten zijn nu idd nog erg licht maar dat komt ongetwijfeld goed! Hoe lang heb je nu niet getraind? Suc6!
 
Hopelijk gaan die weights pijlsnel de lucht in!
 
Netjes hoor, gaat goed dat rippetoe.. op welk tijdstip train je aangezien je voor vandaag al klaar bent?

Die cardio doe je erbij voor conditie of voor vetverbranding?
 
ongeveer een jaar niet getrained. Zondag en dinsdag train ik begin van de middag. Donderdag train ik ongeveer tussen 9 en 10 uur + als ik energie overheb 20 minuten cardio. De cardio doe ik voor vetverbranding, de conditie komt vanzelf wel.

Ik ben niet al te zwaar begonnen met de gewichten. Omdat ik via rippetoe werk hoef ik me over de gewichten geen zorgen te maken, dat komt vanzelf goed. Tot nu toe voel ik elke training de dag erna nog, dus het gaat prima :)
 
Dus je bent een jaar gestopt met trainen? Hoelang had je daarvoor getraind?

Succes
 
Heb nooit echt goed kunnen trainen door schouder blessures etc. Dat jaartje wat ik niet heb getrained is valt trouwens mee, is 6 maanden :D Heb het net even nagerekend. Leek veel langer :( Was ook door schouder blessure. Toen had ik een dipje dat ik weer geen klote kon doen. Dus toen schouder weer goed was had ik geen zin en fut meer om te gaan trainen. Maar het begon toch weer te kriebelen, en ik merkte dat ik hopeloos uit vorm was.

Heb toen goed gelezen wat voor schema het beste voor mij was om langzaam weer op te bouwen. Rippetoe leent zich daar goed voor. Je kan rustig aan beginnen, en je gaat vanzelf hoger en hoger. Lekkere korte workouts met puur de basic oefeningen, en een goed voldaan gevoel + spierpijn overhouden :D Blijf voorlopig dit schema volgen, en als ik het zat ben over een paar maandjes ga ik eens DC training proberen. Maar voorlopig bevalt dit tempo me wel, en ben ik blij dat ik weer de motivatie heb om te trainen.
 
Wat is je uiteindelijke doel? En hoe oud ben je (just curious)?
 
Mijn enigste doel momenteel is om blessure vrij te blijven, en volgend jaar klaar voor de zomer te zijn qua conditie/vet%/spieren. (Deze zomer is te kort dag) Heb er dus geen haast bij, dat ging tot nu toe alleen maar fout :) Heb er het volle vertrouwen in, en zoals ik al zei; met dit schema gaat het bijna vanzelf ;) Het engiste wat ik hoef te doen is het schema aan te houden en blessure vrij te blijven :D
 
Zondag Training B


Squat

5x60kg
4x60kg
5x60kg

Doe squat op de smith, heb geen squatrek. Bij 2e set stond ik te ver met benen naar voren waarbij ik bij de laatste rep beetje weg gleed, en het rek naar achter duwde :rolleyes:


Standing OH press

5x40kg
5x40kg
5x40kg


B.O.R (1h dumbbell)


5x28kg
5x28kg
5x28kg


Pullups (palm van me af)


5x-32kg
4x-32kg
4x-32kg
4x-32kg


Cardio

25 minuten op loopband. 4+ km gelopen. Merk dat ik meer conditie krijg, cardio gaat me makkelijker af.
 
Dinsdag Training A


Squat

5x65
4x65
3x65


Bench (dumbbell)

5x26kg
4x26kg
5x26kg


Deadlift

6x60kg


Dips

6x-32kg
6x-32kg
6x-32kg
6x-32kg


Cardio

20 minuten hardlopen, daarna 2000m roeien

Kon me echt totaal niet focussen vandaag, zat me aan alles te irriteren. Me broek zat niet lekker, stoorde me aan mensen etc. Vreselijk. Volgende training hou ik squat en bench hetzelfde om revenge te nemen :D
 
Training A dinsdag


Squat

5x50kg
5x50kg
5x60kg


Leg extention

10x46kg
10x50kg
10x55kg
10x59kg



Leg curl

10x46kg
10x50kg
10x55kg


Bench (dumbbell)

5x26kg
5x26kg
4x26kg


Deadlift

5x65kg


Dips+pullup superset (palmen naar me toe)

8xbw-32kg+8xbw-32kg
8xbw-32kg+5xbw-32kg


Abs

crunches


Cardio

25minuten hardlopen
 
goeie training gehad zo te zien
 
Donderdag training B


Squat

5x65kg
5x65kg
5x65kg


OH seated dumbbell press

5x14kg
5x14kg
5x16kg


B.O.R (barbell)

6x20kg
6x20kg
8x20kg


pullups

5xbw-32kg
5xbw-32kg
5xbw-32kg
4xbw-32kg


3x Bicep curl (barbell) dropset + tricep pulldown superset



Van barbell OH press overgestapt naar seated dumbbell press. Gewicht van de barbell was ik al bijna tot de max van de sportschool, en de grote barbell met losse gewichten hebben geen sluiters. Daar ga ik het dus niet mee doen. Ter compensatie omdat ik dit nu seated doe zal ik volgende keer bij training B 1h dumbbell cleans bijvoegen om toch nog wat core training te hebben.

Ook deze keer voor het eerst barbell BOR gedaan. Met dumbbells zat ik bij 30kg, en kon makkelijk hoger. Maar dumbbells gaan maar tot 36kg dus ben vast overgestapt naar barbell. Hierbij is geen sluitstuk nodig dus kan rustig losse gewichten erop knallen. Licht begonnen om techniek door te krijgen. Voelde voorlopig goed aan, ook aan een begeleider daar hulp gevraagt voor de houding. Ging top :)

Dropset bicep+tricep voor de lol, had ik gewoon zin an :D Ik wijk wel een beetje van rippetoe af op deze manier, maar de hoofdlijnen blijven hetzelfde. Rippetoe heeft me aardig weer op kracht geholpen, dus ga het nu stukje bij beetje aanpassen voor een schema op maat dat lekker voelt voor mij.
 
Donderdag training B


Squat

5x65kg
5x65kg
5x65kg


OH seated dumbbell press

5x14kg
5x14kg
5x16kg


B.O.R (barbell)

6x20kg
6x20kg
8x20kg


pullups

5xbw-32kg
5xbw-32kg
5xbw-32kg
4xbw-32kg


3x Bicep curl (barbell) dropset + tricep pulldown superset



Van barbell OH press overgestapt naar seated dumbbell press. Gewicht van de barbell was ik al bijna tot de max van de sportschool, en de grote barbell met losse gewichten hebben geen sluiters. Daar ga ik het dus niet mee doen. Ter compensatie omdat ik dit nu seated doe zal ik volgende keer bij training B 1h dumbbell cleans bijvoegen om toch nog wat core training te hebben.

Ook deze keer voor het eerst barbell BOR gedaan. Met dumbbells zat ik bij 30kg, en kon makkelijk hoger. Maar dumbbells gaan maar tot 36kg dus ben vast overgestapt naar barbell. Hierbij is geen sluitstuk nodig dus kan rustig losse gewichten erop knallen. Licht begonnen om techniek door te krijgen. Voelde voorlopig goed aan, ook aan een begeleider daar hulp gevraagt voor de houding. Ging top :)

Dropset bicep+tricep voor de lol, had ik gewoon zin an :D Ik wijk wel een beetje van rippetoe af op deze manier, maar de hoofdlijnen blijven hetzelfde. Rippetoe heeft me aardig weer op kracht geholpen, dus ga het nu stukje bij beetje aanpassen voor een schema op maat dat lekker voelt voor mij.

elke training ga je een stuk zwaarder dus je bent hier goed bezig
 
Back
Naar boven