XXL Nutrition

Jopthelis Reactive Training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jopthelis

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
4.190
Waardering
185
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Beste dikke mannen!

Nieuwe trainingsmanier, nieuw log.
Deze manier van trainen spreekt me erg aan omdat het heel flexibel is.
Korte termijn doel is 31 oktober raw powerliftwedstrijd.
Wat ik daar wil gaan neerzetten weet ik niet gezien ik te weinig en te lang geleden heb gebacksquat en gedeadlift. Bench rond de 130

3 weken volume, 1 week transition, 3 weken intensititeit, paar dagen easy practice, dan game day.
Schema voor deze cyclus is als volgt

Maandag:
Backsquat
Raw assistance BP (close grip)
DL assistance (romanian deadlift) 4/5 sets van 5-8 reps

Woensdag:
Main raw press (paused bench)
Main DL variation (deadlift)
Main lockout variation (reg grip bench + bands of chains)

Vrijdag:
Backsquat
Medium paused bench 5 x 5 x 60-70%
Medium DL 5 x 2 x 60-70%
Eventueel tricep (J.M. press)

Wat argumenten:
Om de groove terug te vinden, blijf ik veel bij de basis. 2 x per week backsquat en 2 x per week deadlift. Doe zelden paused bench (wat op de wedstrijd moet) vandaar dus 2 x per week paused bench.
Romanian om hams beter aan te spreken en close grippers en bands om full rom te blijven trainen en toch tricep aan te spreken.

Moet ff kijken hoe 3 x per week LB gaat aanvoelen gezien het feit dat mijn linkerknie niet heel soepel meer loopt. Wellicht dat woensdag de DL geskipped gaat worden als me knie het niet trekt. Op donderdag kickboksen, wat ik er sowieso bij wil blijven doen.
Eerste week word alles @7, tweede week @8 en derde week @8 of hoger, dit vanwege het feit ik de afgelopen 2 maanden heel weinig LB heb gedaan, vaak maar 1 x per week. :p Ik wil dus niet hardcore 3 x per week LB gelijk gaan doen maar rustig opbouwen.

Iemand nog comments op het schema?

Bulk gaat ook weer beginnen over 2/3 weken ook aan de creatine.
Gister diarree, vandaag gekotst, misselijk en slecht gegeten. Easy practice dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken, succes!
 
Backsquat:
2 x 10 x 40
2 x 8 x 40
5 x 60
5 x 90
3 x 5 x 110 @ 7
Easy

Narrow grip bench:
8 x 40
8 x 60
8 x 80
4 x 100 @ 8
4 x 100 @ 8.5
4 x 100 @ 8
Ging redelijk easy nog, verdere comment beneden.

Romanian deadlift:
8 x 60
8 x 80
8 x 100 @ 8
8 x 100 @ 8
8 x 100 @ 8
1ste keer in me leven, nice in de hams.

Chin-up:
3 x 10 x bw

Comment: Stond te trillen op me benen na de training, had brutaal slecht gegeten en gekotst plus slecht geslapen. Niet te zware gewichten dus.
 
toch mooi dat je het volbracht hebt dan chefke.

Kings Of Niels - Hams On Fire?
 
Uit welke bronnen heb jij de meeste informatie over Reactive Training? Want ik zou mij er ook eens wat over willen inlezen.
 
@Willem9

Je kan zen boekje bestellen bij Mike tuscherer himself.

Reactive training systems
 
Ik heb het boekje ook besteld ja, aardig prijzig voor wat je krijgt.
Klein, dun boekje met een cd-rom waar spreadsheets op staan.
Ik zou gewoon veel op internet lezen, wat logjes bekijken en vragen stellen.
 
Crack eten, crack slapen, spierpijn in de benen = UB training only vandaag, wat ook nog eens verrot ging.

Paused bench:
4 x 5 x 90 @ 8

Reversed bench medium grip:
5 x 3 x 130 @ 8

Alles voelde loodzwaar, voelde me schouder ook van het squatten van maandag. Snel vergeten maar weer!
 
:roflol:

Oké het is je gelukt.
 
Ben je wel gewend aan de hoeveelheid LB trainingen?
 
Had je dan niet beter eerst 2 maanden kunnen opbouwen naar 3x pw deadliftvariaties en 2x een back squat? Lijkt me ook dat je dat beter andersom kan doen of is dit juist het idee van 'reactive' training?
 
idd wie o wie zet het ebook online? :D
 
doe niet gierig en betaal die stomme 35€ voor het boekje + verzending :p
 
Ben je wel gewend aan de hoeveelheid LB trainingen?

ik zal even antwoorden voor Niels:

"Nee"

Had je dan niet beter eerst 2 maanden kunnen opbouwen naar 3x pw deadliftvariaties en 2x een back squat? Lijkt me ook dat je dat beter andersom kan doen of is dit juist het idee van 'reactive' training?

Me herstel is echt gruwelijk mishandeld door het slechte eten (geen ontbijt, amper 100 gram eiwitten, te weinig cals) plus 2 uur minder slaap per nacht. Anders was ik gewoon gaan deadliften waarschijnlijk. Weights zijn licht, als ik voel dat ik niet goed genoeg hersteld ben dan skip ik een LB training. Zoals deze week het geval was.
 
Waarom ga je dan niet gewoon terug fantsoenlijk eten man?! Er al altijd over zeuren zal je geen gains opleveren....
 
C-H-O-C-O-M-E-L de geruchten gaan dat dit je goede gains geeft.
 
Waarom ga je dan niet gewoon terug fantsoenlijk eten man?! Er al altijd over zeuren zal je geen gains opleveren....

Ja door wat omstandigheden liep het zo.

C-H-O-C-O-M-E-L de geruchten gaan dat dit je goede gains geeft.

Nu school is begonnen heb ik weer structuur en ga ik bulken en aan de creatine.
 
Cool dat er nog mensen Reactive Training doen
Voor mij werkt het in ieder geval prima !

We kunnen inderdaad niets zeggen over hoe je al dan niet zult reageren op het template dat jij voorstelt als je er niet goed bij eet...

Misschien is een andere optie ook (als je de recovery nog niet gewoon bent en als je 3x per week traint) om een vierdaags programma op te stellen maar dat over drie dagen uit te voeren, bv

ma 1
woe 2
vrij 3
ma 4
woe 1
vrij 2

etc
 
Back
Naar boven