MuscleMeat

Jordan Peters Full body hulp (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

InkglouriousBasterd

Cool Novice
Lid geworden
4 dec 2022
Berichten
40
Waardering
14
Lengte
1m70
Massa
103kg
Vetpercentage
28%
Dag iedereen, sorry voor de nieuwe thread maar dacht best van 0 beginnen anders begon het misschien verwarrend te worden.

Heb in het vorige thread wat zitten meelezen en heb dan door TallAndSmal zijn aanraden aan TS daar naar Jordan Peters op youtube opgezocht en ben wel geintereseerd in zijn manier van fullbody doen.

Dus zou graag hulp van jullie hier willen om deze te maken en zou er dan mee in 2 januari ermee willen starten dus denk dat ik even ga rusten of wat lichter trainen en dan 2 januari met het nieuwe schema beginnen.

Als ik het goed begrijp, verspreid over 2 dagen afwisselend upper heavy lower light en daarna lower heavy upper light daarna weer upper heavy lower light, dus A B C D E F methode met elke dag een andere set van oefeningen.
6 tot 10 reps for heavy oefeningen,
8 tot 12 voor arm isolaties misschien schouders ook?
En 15 tot 25 reps voor de light oefeningen
Allemaal maar 1 werk set dus?

Genoeg warm ups 7 sets voor eerste oefeningen, daarna wat minder tenzij nieuwe spiergroep (60 seconden rust tussen warmups? hij zegt 90 a 120 maar zit nog niet zo zwaar qua gewichten begin het wel te voelen dat wel)

Dus denk nu dat ik ongeveer mee ben?
Enigste dat ik nu redelijk wat aan twijfelen ben is oefening selectie, zeker hoe dit af te wisselen tussen heavy en light days. Bv voor light day quad compound inderdaad een leg press, maar bv voor heavy day dan best een squat? Wanneer best een hip hinge doen met dat hij leg curls aanradt? Op heavy days evt RDLs of SLDLs of gewone DLs of zullen deze laatste te zwaar zijn zeker na squats? En welke oefeningen voor upper zeker op de verschillende dagen van heavy en upper (bv barbell op heavy, db versie op light of dezelfde variant houden?)

Kan iemand hierbij zijn input evt geven?
Alvast bedankt voor jullie tijd, hulp en mening.
 
Je zegt full body maar hebt het erna over een upper/lower schema. Das wel een wezenlijk verschil, welke wil je dat 't wordt?
 
Je zegt full body maar hebt het erna over een upper/lower schema. Das wel een wezenlijk verschil, welke wil je dat 't wordt?
Ahnee, het gaat over hoe hij het verteld op youtube, full body maar dag A is bv upper heavy lower light, dan dag B is lower heavy upper light en zo afwisselend 2 weken (daarmee A B C D E F)
excuses voor de verwarring
 
Is het dan niet duidelijker als A/B schema?
A: upper heavy & lower light
B: lower heavy & upper light
r: rust

Bijvoorbeeld:
Week 1: ArBrArr
Week 2: BrArBrr

Of zijn er van Upper Heavy 3 varianten, zoals het UB/LB-schema uit de stickies een UB1, LB1, UB2 en LB2 kent?
 
Ahnee, het gaat over hoe hij het verteld op youtube, full body maar dag A is bv upper heavy lower light, dan dag B is lower heavy upper light en zo afwisselend 2 weken (daarmee A B C D E F)
excuses voor de verwarring
Ahh dat klinkt logischer idd. Ik zou 't ff terug moeten kijken maar volgens mij raadt hij iig niet aan om elke dag te trainen. Full-body zal hoogstens om de dag zijn ivm herstel lijkt me. Ik moet er iig niet aan denken om op zo'n manier 2 dagen achter elkaar te trainen.

Qua oefeningen. Kies oefeningen die voor jou werken. We kunnen met z'n allen zeggen ga een legpress doen maar als jouw gym die niet heeft schiet dat niet op bijvoorbeeld. 't gaat er uiteindelijk om dat je in alle repranges van zeg 3 tot 30 reps tering sterk wordt. Zo heb ik een tijdje m'n pull dag afgesloten met een 20 rep bent over row. Zo betekent 't dus niet dat je enkel en alleen op lower heavy dag mag squatten. Dat kan ook op lower light. Gooi je er een 15 rep squat in om je knieën wat te ontzien bijv. Beetje mee spelen dus.

Maak bijv eens een schema en post 'm hier. Genoeg mensen die er ff naar willen kijken.
 
Is het dan niet duidelijker als A/B schema?
A: upper heavy & lower light
B: lower heavy & upper light
r: rust

Bijvoorbeeld:
Week 1: ArBrArr
Week 2: BrArBrr

Of zijn er van Upper Heavy 3 varianten?
Wel als ik naar zijn film keek
legt hij het uit, vanaf minuut 10 ongeveer (minuut 17 legt ie bv dag A oefening selectie), het gaat eigelijk over Meer dan een A en B variant, dus eigelijk als ik het goed begrijp gaat het over

Week 1: ArBrCrr
Week 2: DrErFrr

Hopelijk is dit wat duidelijker, klinkt beetje ingewikkeld als ik het typ maar was beetje logischer als ik naar hem luisterde haha
 
Ahh dat klinkt logischer idd. Ik zou 't ff terug moeten kijken maar volgens mij raadt hij iig niet aan om elke dag te trainen. Full-body zal hoogstens om de dag zijn ivm herstel lijkt me. Ik moet er iig niet aan denken om op zo'n manier 2 dagen achter elkaar te trainen.

Qua oefeningen. Kies oefeningen die voor jou werken. We kunnen met z'n allen zeggen ga een legpress doen maar als jouw gym die niet heeft schiet dat niet op bijvoorbeeld. 't gaat er uiteindelijk om dat je in alle repranges van zeg 3 tot 30 reps tering sterk wordt. Zo heb ik een tijdje m'n pull dag afgesloten met een 20 rep bent over row. Zo betekent 't dus niet dat je enkel en alleen op lower heavy dag mag squatten. Dat kan ook op lower light. Gooi je er een 15 rep squat in om je knieën wat te ontzien bijv. Beetje mee spelen dus.

Maak bijv eens een schema en post 'm hier. Genoeg mensen die er ff naar willen kijken.
Ja inderdaad, om de dag trainen, alles uitmelken met lagere volume voor dat je moet opbouwen wat in mijn geval zo is.

Het is dankzij jou dat ik hiervan weet en vind het wel leuk om naar zijn videos te luisteren dus dank je voor de suggestie in de vorige thread daar :)

Hij zegt allesinds dat niet iedere training dezelfde oefening hetzelfde mag zijn, maar denk idd bv leg press light en dan leg press heavy de week erna wel het geval is maar evt niet opeenvolgende trainingen misschien? Op dat ben ik wat nog aan het zoeken want nergens na die uitleg geeft hij zo een grote sample, wel genoeg info om er ongv zelf eentje te maken dat wel
 
Wel als ik naar zijn film keek
legt hij het uit, vanaf minuut 10 ongeveer (minuut 17 legt ie bv dag A oefening selectie), het gaat eigelijk over Meer dan een A en B variant, dus eigelijk als ik het goed begrijp gaat het over

Week 1: ArBrCrr
Week 2: DrErFrr

Hopelijk is dit wat duidelijker, klinkt beetje ingewikkeld als ik het typ maar was beetje logischer als ik naar hem luisterde haha
Vat im het zo goed samen?
1. Iedere dag heeft een andere invulling wat betreft oefeningen en/of sets reps;
2. Je wisselt dagen dat je zwaar UB of LB traint met elkaar af, maar iedere dag is FB;
3. Er zit minstens 1 rustdag tussen de trainingsdagen;
4. Heavy of Light wordt bepaald door de reprange waarin je het deel van je lichaam traint en daardoor wordt het gewicht lager (en dus niet door een lagere RPE of hogere RiR of lager gewicht in zelfde range).
 
Vat im het zo goed samen?
1. Iedere dag heeft een andere invulling wat betreft oefeningen en/of sets reps;
2. Je wisselt dagen dat je zwaar UB of LB traint met elkaar af, maar iedere dag is FB;
3. Er zit minstens 1 rustdag tussen de trainingsdagen;
4. Heavy of Light wordt bepaald door de reprange waarin je het deel van je lichaam traint en daardoor wordt het gewicht lager (en dus niet door een lagere RPE of hogere RiR of lager gewicht in zelfde range).
Ja inderdaad

oefening indeling valt onder elk 1 van
Chest compound
Shoulder compound
Tricep compound
Lateral delts
Lat bias movement
Upper back movement
Tricep isolation
Bicep isolation
Leg curl movement (of hip hinge op heavy dagen? hier zegt ie niks over enkel de leg curl)
quad compound
quad isolation
Calf (en evt 1 ab oefening)

Ziet er iig veel uit, 13 oefeningen, maar enkel 1 set enja genoeg opwarming, dacht eerst verdeeld in 2 dagen maar is blijkbaar allemaal in 1 dag, dan wisselt de order hiervan waarvan benen omhoog gaan en upper beneden en rep ranges veranderen en workload ook, enigste ja de elke training moet andere oefeningen zijn is wat moeilijk vind ik haha
 
Ja inderdaad

oefening indeling valt onder elk 1 van
Chest compound
Shoulder compound
Tricep compound
Lateral delts
Lat bias movement
Upper back movement
Tricep isolation
Bicep isolation
Leg curl movement (of hip hinge op heavy dagen? hier zegt ie niks over enkel de leg curl)
quad compound
quad isolation
Calf (en evt 1 ab oefening)

Ziet er iig veel uit, 13 oefeningen, maar enkel 1 set enja genoeg opwarming, dacht eerst verdeeld in 2 dagen maar is blijkbaar allemaal in 1 dag, dan wisselt de order hiervan waarvan benen omhoog gaan en upper beneden en rep ranges veranderen en workload ook, enigste ja de elke training moet andere oefeningen zijn is wat moeilijk vind ik haha
Hij heeft volgens mij ook aan dat 't best lange trainingen zijn. Nu scheelt 't natuurlijk dat je bijv na je chest compound aan 1 of 2 korte warm up sets zat hebt voor delts en je daarna hooguit een feeler set nodig hebt voor triceps want die zijn dan wel warm. Lateral delts kun je dan ook direct je werkset doen enzovoort. Maar een 2 a 2.5 uur ben je gauw bezig gok ik, mss wel meer.

Oefeningen kunnen ook in kleine mate verschillen. Denk aan een smallere stance bij je squats/legpress of een legpress met 1 been doen, dat soort dingen. En als je nou niet aan 6 verschillende oefeningen komt doe je er 1 toch 2x. 't zijn allemaal geen wetten he, het zijn richtlijnen.
 
Verkoopt Peters niet zulke schema's op zijn website? Trained by JP als ik mij niet vergis.
Daar zou alles haarfijn instaan.
 
Ik denk dat je je niet zo druk moet maken om schema's, maar eens flink hard gaan trainen. kies voor een schema waar jij in gelooft en ga er vol voor !
 
Hij heeft volgens mij ook aan dat 't best lange trainingen zijn. Nu scheelt 't natuurlijk dat je bijv na je chest compound aan 1 of 2 korte warm up sets zat hebt voor delts en je daarna hooguit een feeler set nodig hebt voor triceps want die zijn dan wel warm. Lateral delts kun je dan ook direct je werkset doen enzovoort. Maar een 2 a 2.5 uur ben je gauw bezig gok ik, mss wel meer.

Oefeningen kunnen ook in kleine mate verschillen. Denk aan een smallere stance bij je squats/legpress of een legpress met 1 been doen, dat soort dingen. En als je nou niet aan 6 verschillende oefeningen komt doe je er 1 toch 2x. 't zijn allemaal geen wetten he, het zijn richtlijnen.
Ja dat wil ik testen hoe lang zo een sessie zou duren. 1u vind ik voor mij het best maar idd 13 oefeningen + extra warmups enz zal zijn tijdje duren denk ik

Ja idd zal hier en daar iets opnieuw doen denk ik, ben wel benieuwd
 
Er zijn natuurlijk meerdere trainers die hun eigen full body op hun manier aan prijzen.

Waarom niet gewoon beginnen en gedurende de tijd aanpassen aan wat voor jou werkt. Dan wissel je oefeningen die je niet goed voelt om voor betere, het moet bij jouw lichaam passen.
Zelfde met 1 of 2 werksetjes, kijk wat goed voelt, waar je de energie voor hebt.

In het begin is het wennen en lijkt het als of je niets voldoende raakt. Maar na een aantal trainingen voel je wel of je alles goed raakt. En dan is het lekker trainen.
 
Ja dat wil ik testen hoe lang zo een sessie zou duren. 1u vind ik voor mij het best maar idd 13 oefeningen + extra warmups enz zal zijn tijdje duren denk ik

Ja idd zal hier en daar iets opnieuw doen denk ik, ben wel benieuwd

Video ook nog maar eens bekeken, en zegt ook dat je wel een beetje een atleet moet zijn, robuust.
Bij het opwarmen juist wel die 2 minuten rust aanhouden. Iets met herstellen van creatinefosfaat systeem, gewoon 2 minuten rusten.
De training duurt lang, maar resultaat komt vlot.
Wel alles loggen zodat je elke training dezelfde opbouw aanhoud.
En dat standaardiseren... ik gebruik steeds meer machines, vorm goed houden is gemakkelijker en veilig, je gaat immers full force, beter dan de vorige keer. Bankdrukken doe ik rond de 15hh, machine presses doe ik dan juist wel zwaar, daar kom je niet vast onder te liggen.

Verder is het experimenteren met wat jij aankunt. In het begin had ik bv deadlift en squat erin. Die heb ik vervuild voor rack pull en hack squat nadat het te zwaar bleek voor mijn onderrug. En waar je voorkeur ligt, mijn armen zijn te dun, dus ik begin nu elke training met armen.

Ben benieuwd hoe je schema eruit, ga je loggen ?
 
Back
Naar boven