MuscleMeat

Journal of the Valley

Bezoekers in dit topic

Lady ot Valley

Cool Novice
Lid geworden
8 aug 2014
Berichten
182
Waardering
36
Lengte
1m72
Massa
99kg
Vetpercentage
41%
Ik ben een alleenstaand moeder van een zoon van 15 jaar. Op het moment werk ik achter de bar van een AMT. (AMT=Algemeen Militair Tehuis. Officieel heten ze niet meer zo overigens, maar onder insiders worden ze nog steeds zo genoemd.) Soms is er geen ruk te doen en het moment erop loop je je de blaren. Dat is een geweldige workout an sich en daarbij kan ik gratis gebruik maken van de sportschool op het terrein. Ik ben al van jongsafaan erg sportief geweest, maar door omstandigheden altijd tegen een muur gelopen op het moment dat ik dreigde om resultaat te boeken. Daardoor jojo-en de resultaten een beetje op en neer en voelt het een beetje als 'one step forward-two steps back'.

SPORT
* Allereerst ben ik gek op fietsen. Afgelopen zomerverlof heb ik me als doel gesteld om in een maand tijd 2000km te fietsen. Helaas is me dat niet gelukt en ben op 1100km blijven steken. Ik hou nog steeds mijn kilometers bij, als ik er nu bijvoorbeeld 2 maanden over doe, probeer ik volgend jaar om die tijd te verbeteren. Mijn dag-PR staat op het moment op 109km (Rotterdam-Utrecht-Rotterdam).
* Verder wil ik er graag krachtsport bij doen. Ik heb stronglifts gedaan, en met wat persoonlijke aanpassingen beviel dat programma me wel. Dus het liefst doe ik dat weer of iets wat daar op lijkt. Vanwege blessures wil ik echter proberen met de kettlebell wat te doen en op de sportschool wil ik het een beetje met machines bijhouden.
* Daarnaast doe ik af en toe van alles een beetje uitproberen. Yoga, Pilates, hardlopen,... zijn wat dingen die ik afgelopen jaren heb uitgeprobeerd. Pilates vond ik geweldig, maar ik kon de lessen niet meer betalen.

GEBREKEN
* Om te beginnen heb ik rheumatische pijnen. Dit houdt sowieso verband met de consumptie van granen (De maltose, niet perse de gluten.) en het oer-Nederlandse weer (Hoe vochtiger hoe slechter het met me gaat. In combinatie met kou, dubbel drama.) Hierdoor slijtage in linkerheup.
* Daarnaast afgelopen jaar 2x fietsongeluk gehad. Zowel knie- als schouderbanden verdraaid, maar dit is ondertussen redelijk genezen. Echter flinke tik op de knieschijf gehad en een zenuw beschadigd in de arm/schouder.
* En alsof het allemaal nog niet genoeg is, ben ik ook nog Asperger.
* O ja, en een dramatisch tekort aan geld. Sport is een dure hobby namelijk en dat staat het vaak ook wel in weg.
(Ik heb nog wel meer kwalen, maar deze hebben directe invloed op mijn sport.)

VOEDING
Ik doe een Ayurvedisch-Oerdieet. Dit houdt in -in een notedop-: Geen granen, geen zuivel, geen/weinig bewerkte producten (geur- kleur & smaakstoffen, suiker ed).

PLANNING
Ik heb geen ideaal einddoel, waarschijnlijk omdat ik die in de loop der jaren te vaak onderuit heb zien gaan. Je blind staren op een ideaalbeeld, geweldige vorderingen maken, dan plat op je bek gaan en weer terug geworpen worden naar nul, schijnt dat met je te doen. In plaats daarvan probeer ik zo kaizen mogelijk te leven. Kaizen is het nemen van superkleine stapjes. Voor dit weekend (vrijdag, zaterdag, zondag) is mijn planning om
* elke dag minstens 40km te fietsen
* 1 kettlebell-oefening te kiezen en die elke ochtend te doen
* mijn dieet houden zoals ik hem de laatste 2 weken doe

groet Lady
 
Hey Lady,

Wat goed van je dat je ondanks je 'gebreken' en blessures toch besluit om ervoor te gaan. Neem rustig de tijd om te herstellen en doe het stapje voor stapje.
Wellicht een idee om te kijken wat je wel kan doen aan krachttraining en wat absoluut niet, om daar dan wat mee te doen (zodat je niet alleen voor de kettlebell naar de sportschool hoeft (of je hebt deze thuis?))

Heftig om te lezen wat je allemaal hebt, ondanks dat ben je toch hier en heb je wel een wil om door te gaan en om er het beste van te maken, respect daarvoor!

Ik volg je en ik ben benieuwd naar je vorderingen wat betreft sport, voeding en je blessure's. ;)
 
Hey Lady,

Wat goed van je dat je ondanks je 'gebreken' en blessures toch besluit om ervoor te gaan. Neem rustig de tijd om te herstellen en doe het stapje voor stapje.
Wellicht een idee om te kijken wat je wel kan doen aan krachttraining en wat absoluut niet, om daar dan wat mee te doen (zodat je niet alleen voor de kettlebell naar de sportschool hoeft (of je hebt deze thuis?))

Heftig om te lezen wat je allemaal hebt, ondanks dat ben je toch hier en heb je wel een wil om door te gaan en om er het beste van te maken, respect daarvoor!

Ik volg je en ik ben benieuwd naar je vorderingen wat betreft sport, voeding en je blessure's. ;)

Ik heb vorige week een kettlebell gekocht. Ik wilde eigenlijk 2kilo ofzo, maar 4kilo was het lichtst wat ze hadden. Ik voel hem best aan mijn schouder trekken als ik volop ga, dus wel voorzichtig mee zijn. Had een oefening gevonden met een squat, wat weer niet lekker ging met mijn knie. Vandaag Women's Health gekocht, daar stond wat kettlebell oefeningen in, dus die maar even bestuderen :)

Dank je wel. Ik blijf mijn best doen, hoewel ik me soms echt heel erg hopeloos en machteloos voel. Als ik net een manier heb gevonden om om mijn problemen heen te trainen, krijg ik weer een nieuwe tegenslag. Daar word ik dan weer minder geduldig van, want dan heb ik het gevoel dat ik extra veel heb in te halen :rolleyes: Ik ben in ieder geval heel blij dat mijn dieet eindelijk goed gaat :cool:
 
Welkom. Je hebt aardig wat tegenvallers met je gezondheid. Maar ondanks dat ga je er wel voor en dat doe je echt super! Respect daarvoor!
Doe het inderdaad rustig aan met herstellen en het oppakken. Dan zal je ook het meeste resultaat zien.

Een doel stellen is altijd lastig. Gewoon beginnen en naar een doel groeien is een betere insteek. En zo te horen doe je dat perfect.
Ik moet zeggen dat ik het wel herken als je lichaam tegenwerkt.. is het een voorbij en denk je verder te kunnen dan is het ander er weer om te dreigen je te stoppen. Maar wat ik lees ben je een volhouder en ga je achter je doel aan.

heel veel succes. Ik volg je. :)
 
Welkom en heel veel succes met je journey en je journal.
Je hebt een 4 kg kettlebell gekocht lees ik. Ééntje of twee?
Ik ben benieuwd welke oefening je gaat kiezen: I <3 the Kettlebell. Je zult verbaasd zijn hoe snel wat nu zwaar voelt, dadelijk als een eitje voelt.

(heb je toevallig de gobletsquat gedaan? Dan is inderdaad een aanrader dat je eerst zonder Kettlebell goed kunt squatten zonder pijntjes, met alleen je lichaamsgewicht).
 
Welkom. Je hebt aardig wat tegenvallers met je gezondheid. Maar ondanks dat ga je er wel voor en dat doe je echt super! Respect daarvoor!
Doe het inderdaad rustig aan met herstellen en het oppakken. Dan zal je ook het meeste resultaat zien.

Een doel stellen is altijd lastig. Gewoon beginnen en naar een doel groeien is een betere insteek. En zo te horen doe je dat perfect.
Ik moet zeggen dat ik het wel herken als je lichaam tegenwerkt.. is het een voorbij en denk je verder te kunnen dan is het ander er weer om te dreigen je te stoppen. Maar wat ik lees ben je een volhouder en ga je achter je doel aan.

heel veel succes. Ik volg je. :)
Dank je :) 'Rustig aan doen' is voor mij meestal nog de grootste uitdaging. Ik doe het wel hoor, stapje voor stapje, maar ik moet mezelf bewust altijd weer even terugfluiten.

Welkom en heel veel succes met je journey en je journal.
Je hebt een 4 kg kettlebell gekocht lees ik. Ééntje of twee?
Ik ben benieuwd welke oefening je gaat kiezen: I <3 the Kettlebell. Je zult verbaasd zijn hoe snel wat nu zwaar voelt, dadelijk als een eitje voelt.

(heb je toevallig de gobletsquat gedaan? Dan is inderdaad een aanrader dat je eerst zonder Kettlebell goed kunt squatten zonder pijntjes, met alleen je lichaamsgewicht).
Ik heb er maar 1. Sowieso was die al duurder dan gepland, maar er stond ook in het boek om gewoon met 1 te beginnen. Eigenlijk alle oefeningen die ik tot nu toe heb gezien, zijn er ook met 1. Qua spierkracht is de 4kg goed te doen, maar mijn gewrichten kunnen minder aan. Dat is altijd mijn probleem met sporten. Gezien de gewrichtpijn pas later komt, kan ik tijdens mijn workout niet echt goed bepalen waar mijn grenzen liggen.

Nee, het was niet de gobletsquat. Het was gewoon de kettleswing. Dan moet je in squat die kettle tussen je benen zwaaien. Heb hem wel gedaan, maar dan minder door mijn knieën zakken.

Als je pilates leuk vind kun je misschien eens kijken of je dit ook leuk vind

http://www.blogilates.com/

Ik zelf vond haar workouts erg leuk toen ik nog veel thuis sportte.

Er is zelfs een kettblebell workout voor beginners ^^
[URL]http://www.blogilates.com/blog/2012/08/01/kettlebell-workout-for-beginners/[/URL]
Bedankt voor de tip! Ziet er goed uit :) Zal het zeker verder bestuderen.

--> Nu eerst fietsen. Eindelijk gestopt met regenen :cool:
 
een kettlebellswing hoor je niet in te squatten hoor! Je voeten staan recht en je moet met je bibs meer naar achteren om je hams te achtiveren (mijn fout was juist te veel te squatten bij de KBswing in het begin). Ik snap dat het lastig inschatten is, maar rustig opbouwen is dan wel fijn. En met de KB train je inderdaad juist je gewrichten dus goede keuze.
En met een squat ga je inderdaad veel dieper dan in de swing: wellicht deed je het dus beter dan je eerst wilde.

Ik heb een workshop gehad bij Gerrit Gerringa (http://www.next-levels.nl/ wel een naam binnen de KB-wereld). Heeft me veel geleerd betreffende de techniek, al ben ik er nog lang niet.

Veel plezier met fietsen.
 
een kettlebellswing hoor je niet in te squatten hoor! Je voeten staan recht en je moet met je bibs meer naar achteren om je hams te achtiveren (mijn fout was juist te veel te squatten bij de KBswing in het begin). Ik snap dat het lastig inschatten is, maar rustig opbouwen is dan wel fijn. En met de KB train je inderdaad juist je gewrichten dus goede keuze.
En met een squat ga je inderdaad veel dieper dan in de swing: wellicht deed je het dus beter dan je eerst wilde.

Ik heb een workshop gehad bij Gerrit Gerringa (http://www.next-levels.nl/ wel een naam binnen de KB-wereld). Heeft me veel geleerd betreffende de techniek, al ben ik er nog lang niet.

Veel plezier met fietsen.

Ik heb nog eens wat video's bekeken op YouTube, maar ik zie je punt. Ik denk dat ik toen ik de foto in het boek zag, in paniek wat oefeningen door elkaar gegooid heb :D Mijn knie doet wel echt heel rot. Heb me even vanmiddag geobserveerd tijdens een paar kettle swings en mijn knie begon te zeuren bij redelijk lichte buiging, 150% ofzo. Dit was na mijn andere oefeningen. Na uurtje rust weer wat knie-buigingen geprobeerd en kwam tot ongeveer 100% ofzo. (Moeilijk graden van je knie schatten ;))
Heb er voornamelijk last van als ik door mijn knieën naar beneden ga. Ik kan wel mijn knie optrekken, zoals bijvoorbeeld bij fietsen. Maar misschien was die kettle swing dan toch wel goed. Moeilijk om een setje goede oefeningen te kiezen :rolleyes: Maar ga dit weekend gewoon even wat uittesten.

---------- Toegevoegd om 17:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:06 ----------

Elke dag minstens 40km te fietsen
43,55 km

1 kettlebell-oefening te kiezen en die elke ochtend te doen
- Zijplank Row (L+R: 3x normaal, 7x watjes-stijl)
- Zijwaartse Lunge (L+R: 10x (rechts minder diep))
- Kettle Swing (L+R: 3x)

Mijn dieet
ontbijt:
1/2 groene smoothie 750ml (2 banaan, 2 perzik, 3 tarwegras, 3 superfood-seeds)
lunch:
200gr surimi
diner:
1/2 groene smoothie 750ml (van vanmorgen + whey poeder)
's avonds:
notenmix
water:
5 liter
2 specerijen-thee met honing

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Evaluatie
* Vanmorgen was de heuppijn over (kon gisteren bijna niet lopen), na het fietsen voelde ik hem trekken, maar niet onoverkomelijk.
* Rechterknie blijft even pijnlijk.
* Kijken wanneer beste tijd is om Kettlebell oefeningen te doen. Ben best een ochtend-mens, maar heb toch even uurtje nodig om rustig op gang te komen. Alleen dan heb ik al gegeten en moet ik weer even wachten. Als ik vrij ben, is voor het slapen een optie, maar als ik moet werken, ga ik dat echt niet meer trekken om 24uur.
* Gelukkig heb ik normaal die notenmix niet in huis, want dat was eigenlijk te veel van het goede...
 
Leuke opzet van je log zo!

lekker eten (wel weinig vast voedsel).
Goede analyse ook: mocht je ook bij de swings te veel last van je knie hebben, zou ik gewoon gaan kijken voor bovenlijfoefeningen: KettleBell presses bijvoorbeeld.
Die 100 % is echter meer dan voldoende voor een swing hoor, als je dat pijnloos kan, gewoon lekker aanhouden.
 
Leuke opzet van je log zo!

lekker eten (wel weinig vast voedsel).
Goede analyse ook: mocht je ook bij de swings te veel last van je knie hebben, zou ik gewoon gaan kijken voor bovenlijfoefeningen: KettleBell presses bijvoorbeeld.
Die 100 % is echter meer dan voldoende voor een swing hoor, als je dat pijnloos kan, gewoon lekker aanhouden.

De groene smoothies is een vast onderdeel. De rest eet ik erbij naar gelang ik honger heb. En dat valt in de praktijk echt heel erg mee. Daarbij komt ook dat ik niet zo veel geld heb om daar naast nog hele maaltijden te eten.

Ik heb helaas ook een schouderblessure, dus ik ben een kneus aan alle kanten :D Zal morgen de kettle swing als eerste doen, eens zien hoe goed die gaat.
 
Interessant, zo'n smoothie wil ik ook wel eens proberen ^^

Is het een soort paleo dat dieet?
 
Interessant, zo'n smoothie wil ik ook wel eens proberen ^^

Is het een soort paleo dat dieet?

Ja zo ongeveer. Ik begonnen met Ayurveda en toen ik Paleo tegenkwam, bleek dat heel erg overeen te komen met wat ik van mijn dosha mag. In mijn zoektocht naar wat voor mij werkt, probeer ik wel eens die dingen niet helemaal paleo zijn, maar uiteindelijk valt zo'n oerdieet me toch het beste. Niet dat ik er echt van afval ofzo, maar dat heeft waarschijnlijk voornamelijk met mijn eigen stomme lijf te maken...

(Oops sorry, volgens klonk ik daar iets te geïrriteerd :p Maar goed dat ik maar eens per maand op de weegschaal ga staan. Nu nog laten op telkens die te kleine broek te passen en accepteren dat ik ondanks al mijn pogingen altijd een dikke reet blijf houden :( :rolleyes:)

---------- Toegevoegd om 14:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:14 ----------

Elke dag minstens 40km te fietsen
43,55 km
(serieus: andere route, maar kwam op zelfde aantal km uit ??? :o)

1 kettlebell-oefening kiezen en die elke ochtend doen
- Kettle Swing (L+R: 10x)
- Zijwaartse Lunge (L+R: 10x)
- Push Press (L+R: 10x)
- Bench Press (L+R: 10x)
- Bench Row (L+R: 10x)
(Zoals je kunt zien is kleine stapjes een uitdaging voor me. 1 voornemen, 5 doen :rolleyes:)

Mijn dieet
ontbijt:
1/2 groene smoothie 750ml (1 avocado, 1 appel, 2 sla, 1 tarwegras, 3 superfood-seeds)
lunch:
-
diner:
kip (marinade: hennepolie, appelazijn, honing, specerijen)
appelmoes (appel, peer, goji-bessen, specerijen)
(Zoete aardappel uit de oven had ik ook gemaakt, maar vond het niet zo'n succes. En ik zat al vol van de kip en appelmoes.)
water:
4,5
waarvan 2 thee + honing

Evaluatie
* Nauwelijks last van mijn heup. Mijn knie alleen met kettle swing en zijwaartse lunge een beetje. Armoefeningen met de schouder ging goed.
* In de ochtend mijn oefeningen beviel vandaag wel, gezien ik iets langer ben blijven liggen. Maar dat is dan ook weer afhankelijk van of ik ochtenddiensten heb. Pfff meer regelmaat in mijn leven zou prettig wezen.
* Mega-slechte bui vandaag. Geen idee of ik dat voor mezelf zou moeten bijhouden, gezien het echt nergens verband mee schijnt te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat Ayurveda wel erg interessant, daar ga ik me in verdiepen :) Ik heb 1 maand paleo 100% volgehouden en voelde me geweldig! m'n huidje was heel mooi geworden , ik voelde me licht , niet bloated etc. Maar ik ben eigenlijk uit luiheid gestopt, teveel bereiden van maaltijden etc. ^^ Eet nu ook nog wel weinig carbs, zuivel en bonen dus opzich zou de omschakeling makkelijk zijn.

Misschien lukt het Ayurveda makkelijker, wel handig als veel paleo overeenkomt. Volgens mij zijn er meer paleo recepten te vinden dan Ayurveda recepten ;)


Mooie workout en netjes 40km+ gefietst! hoelang doe je daar over?

Ik sport ook het liefst 's ochtends, jammer dat je weinig regelmaat kan hebben :(
 
Ik vind dat Ayurveda wel erg interessant, daar ga ik me in verdiepen :) Ik heb 1 maand paleo 100% volgehouden en voelde me geweldig! m'n huidje was heel mooi geworden , ik voelde me licht , niet bloated etc. Maar ik ben eigenlijk uit luiheid gestopt, teveel bereiden van maaltijden etc. ^^ Eet nu ook nog wel weinig carbs, zuivel en bonen dus opzich zou de omschakeling makkelijk zijn.

Misschien lukt het Ayurveda makkelijker, wel handig als veel paleo overeenkomt. Volgens mij zijn er meer paleo recepten te vinden dan Ayurveda recepten ;)


Mooie workout en netjes 40km+ gefietst! hoelang doe je daar over?

Ik sport ook het liefst 's ochtends, jammer dat je weinig regelmaat kan hebben :(

Is ook niets voor mij hoor, al dat koken. Vroeger zei ik altijd dat ik niet kon koken, maar toen was ik zo stom om een paar mensen te laten mee eten en toen viel ik door de mand. Toen zei ik maar dat ik er een hekel aan had. Maar dan ga ik opeens kokkerellen voor iemand en ik werk ook in de horeca, dus dat snappen mensen ook niet meer :D Ik krijg het in mijn hoofd gewoon niet goed. Voeding plannen, inkopen doen, rekening houden met zoonlief, mijn eigen dieet, tijden dat ik moet werken, mijn sport, dan nog het koken zelf erbij. Voor mij is dat net hogere wiskunde.

Zo had ik voor vandaag kip, patat en appelmoes gepland. Maar voel me de hele dag niet in mijn hum, dan heb ik eigenlijk ook geen honger, maar dan weet ik dat ik het morgen kan weg gooien en uit eindelijk ga ik dan maar tegen mijn zin koken en eten en gooi ik nog een hele zoete aardappel weg. En mijn zoon bleef opeens bij zijn vader eten. Zodoende ben ik blij dat ik groene smoothies heb ontdekt. Je gooit gewoon wat fruit en bladgroente in de blender en klaar is Lady :p De rest van de dag heb ik dan wel problemen mee. Kan moeilijk de hele dag groene smoothies eten toch? Het volhouden is voor mij vooral moeilijk als ik de deur uitstap. Want de grote wereld buiten is daar niet echt op ingespeeld. Uiteindelijk kan je dan vaak alleen maar water drinken. Wat dan wel heel gezond is ;)

Bonen eet ik trouwens wel. Volgens 't Ayurveda mag ik wel wat zuivel, maar dat voel voor mij heel krom. Ik had beetje het gevoel dat ze zoiets hadden van 'De koe is heilig, dus melk is per definitie goed.' terwijl het voor mijn dosha toch echt niet zo goed zou zijn. Volgens Ayurveda kan ik beter geen rood vlees eten, en paleo maakt daar geen probleem van. Dus heb ik gekozen voor vooral vis, kip, ei en soms een stukje rood vlees.

Ik heb zelf het boek Pukka van Sebastian Pole. Die vond ik zelf erg fijn.

Ik reken zelf altijd 1 uur per 10km fietsen, maar dat is heel erg ruim. Ik vertrek meestal tegen de wind in, maar in de praktijk is hij op de terugweg gedraaid :rolleyes: Sta je constant stil voor stoplichten in de stad, dus afhankelijk van de route die ik fiets duurt het soms een tijd voor ik überhaupt de stad uit ben. En af en toe moet ik even bijkomen van de zadelpijn :p en stil staan om een foto te maken. Gisteren heb ik er zelfs nog boodschappen bij gedaan. Vandaag heb ik echter in één keer door gefietst, heenweg tegenwind, terugweg in theorie mee ;) Volgens mij was ik na 3 uur terug. Dus dat is dan ongeveer 15km per uur.

Ik werkte de laatste maanden alleen avonddiensten en dat beviel me uitstekend. Alleen heb ik nu problemen op mijn werk (de soort waar een advocaat aan te pas moest komen, zal je verdere details besparen, het verhaal hierboven is al lang genoeg :rolleyes:). Toen heeft de manager me een ochtend en middag dienst gegeven (vraag me niet wat de logica daarvan is...) En nu is de kneus weer door zijn rug gegaan en zit/ligt hij weer ziek thuis. Nu heb ik wel aankomende week alleen avonddiensten, maar het is allemaal heel onzeker hoe dat de weken daarop zal zijn.
 
Elke dag minstens 40km te fietsen
26,30 km

1 kettlebell-oefening kiezen en die elke ochtend doen
a Kettle Swing (L+R: 10x)
b Zijwaartse Lunge (L+R: 10x)
c Push Press (L+R: 10x)
d Bench Press (L+R: 10x)
e Bench Row (L+R: 10x)
f Triceps Extension (L+R: 10+5/5)

Extra
Pilates 10min van Blogilates beginners Workout Dag 1 (thanks Romyw :) )

Mijn dieet
ontbijt:
1/2 groene smoothie 750ml (1 avocado, 1 appel, 2 sla, 1 tarwegras, 3 superfood-seeds) + whey
lunch:
1 Chyavanaprasha + 1 slice gedroogde mango
diner:
Preisoep (prei, amandel, surimi, kokoksolie)
water:
4,5 liter
+ 1 thee met honing

Evaluatie
* Knie blijft zeuren aan het eind van de Kettle Swing (daarom doe ik hem als eerste) en de zijwaarts Lunge. Schouder begon pijn te doen tijden de laatste arm oefening, daarom in sets van 2x5
* Rotbui mee de nacht in genomen en daardoor halve nacht wakker. Koude koorts en opvliegers erbij. Ik word er erg depri van en dat is weer killing voor mijn motivatie.
* In het halve jaar tijd dat ik Pilates heb geskipt (ik was net begonnen na enkele jaren en was net vorderingen aan het maken), ben ik niet eens zo heel erg terug bij af, als ik had gevreesd. Ik kan tot 10min van een 30min video mee doen en toen kreeg ik hoofdpijn.
* Ik had tijdens het fietsen last van het geenzinmeer-virus.

Planning week 34
fietsen
Deze week heb ik 4 avonddiensten. Geen idee hoe druk het wordt, maar voor de zekerheid zet ik mijn fietsen op 20km per dag (maa - vrij). Uitdaging gaat zijn om niet stiekem veel meer te gaan fietsen. Dan per week verhogen om te zien hoeveel km ik kan combineren met werk. Dat worden dus tours van 10km, want naar werk en terug is al 2x5km. In het weekend kan ik dan wel een tour van 40 en een van 80 doen.
pilates
Elke dag video #01. Elke keer proberen verder te komen
kettlebell
De kettlebell oefeningen blijf ik maar doen zoals van het weekend. a+b in 1x10, zolang mijn knie blijft zeuren. c+d+e kijken of ik ze uit kan breiden naar bijvoorbeeld 2x10. Voor f neem ik de windmill die op Blogilates staat.
tabata
Vorige week woensdag tabata op de crosstrainer gedaan voor het eerst. Ging me op zich goed af, behalve de volgende dag heuppijn. Toch wil ik het weer proberen. Misschien wordt de heuppijn wel minder als ik de spieren erom heen goed train. En zo niet... versleten heup heb ik toch wel. 2x per week.
voeding
Voeding vind ik moeilijk. Ik eet sowieso weinig kcal op dit moment, maar heb de neiging steeds minder te eten. Groene smoothies en water hou ik erin. Kijken hoe ik meer groenten binnen kan krijgen.

Schema week 34
Maandag - kettlebell/6, pilates/1, fietsen/20, tabata
Dinsdag - kettlebell/6, pilates/1, fietsen/20
Woensdag - kettlebell/6, pilates/1, fietsen/20
Donderdag - kettlebell/6, pilates/1, fietsen/20, tabata
Vrijdag - kettlebell/6, pilates/1, fietsen/20
Zaterdag - kettlebell/6, pilates/1, fietsen/40-80
Zondag - kettlebell/6, pilates/1, fietsen/40-80
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je toch door gaat na al dat gedoe, ben benieuwd naar je progressie en ga je log volgen.
 
Mijn dieet
ontbijt:
1/2 groene smoothie 750ml (1 avocado, 1 appel, 2 sla, 1 tarwegras, 3 superfood-seeds) + whey
lunch:
1 Chyavanaprasha + 1 slice gedroogde mango
diner:
Preisoep (prei, amandel, surimi)
water:
4,5 liter

Ik begrijp dat je een speciaal dieet volgt, ik vraag me af hoeveel kcal dit schema bevat? Het lijkt me namelijk erg weinig.
 
Je preisoep klinkt errug lekker, krijg spontaan honger ;)

En nette training, vooral kettlebell!
 
Kop op hoor meid!
Je zet door en dat is wat telt.
Soms heb je die momenten dat het gewoon niet lukt allemaal. Pijntjes komen weer en tegenvallers halen motivatie omlaag. Maar je kan het hoor!

Je planning ziet er goed uit! Al denk ik dat je misschien wel iets meer voeding nodig hebt om het vol te houden. Of is dit voor jou voldoende? Ben benieuwd hoe je de week door komt. Ga ervoor! Ik volg!
 
Back
Naar boven