XXL Nutrition

Journal of the Valley (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb een beetje off-topic vraagje, hoewel het wel over logs gaat ;) Ik vind het nu niet interessant genoeg om een apart topic te openen, dus bij deze.

Wat is de reden dat je geen foto's in je log mag? Elke reden die ik ervoor kan verzinnen (en dat zijn er niet veel), snap ik niet waarom het in de herenlogs wel mag. Oja... Eén reden, maar wilde het voordeel van de twijfel geven :p
 
Met de eiwitten weet ik niet anders dan dat het minimum 1,8 gr per kg BW is. Maar ik dacht dat dit wel gebaseerd was op vetvrije massa. Maar ik kan me vergissen.
Ik denk dat voor en/of nadelen van veel en/of weinig eiwitten en wat iemand kan hebben helemaal per persoon scheelt. De een kan veel meer verdragen als de ander. De ander heeft aan minder al genoeg voor spierbehoud. Het is maar een richtlijn. Dus je moet eigenlijk uitvogelen wat voor jou lichaam het beste werkt. En dat kan wat tijd kosten.

Leuke giechel trouwens hoor. :D

Maar balen dat je ziek bent. Ik had het vorige week. hele dag gewerkt en 's avonds in ene doodziek... een week griep en nu ben ik er weer. Het heerst ook erg op het moment.
beterschap in ieder geval!
 
Met de eiwitten weet ik niet anders dan dat het minimum 1,8 gr per kg BW is. Maar ik dacht dat dit wel gebaseerd was op vetvrije massa. Maar ik kan me vergissen.
Ik denk dat voor en/of nadelen van veel en/of weinig eiwitten en wat iemand kan hebben helemaal per persoon scheelt. De een kan veel meer verdragen als de ander. De ander heeft aan minder al genoeg voor spierbehoud. Het is maar een richtlijn. Dus je moet eigenlijk uitvogelen wat voor jou lichaam het beste werkt. En dat kan wat tijd kosten.

Leuke giechel trouwens hoor. :D

Maar balen dat je ziek bent. Ik had het vorige week. hele dag gewerkt en 's avonds in ene doodziek... een week griep en nu ben ik er weer. Het heerst ook erg op het moment.
beterschap in ieder geval!

Yes Yes Yes Dank je wel, Marina!!! :kiss: :kiss: :kiss:
Ik heb het meeste problemen op mijn werk. Nu blijf ik wel 'binnen mijn macro's' en meestal ook wel 'onder mijn caloriën'. Maar gezien ik in een soort veredelde snackbar werk, ga ik de verkeerde dingen zitten snaaien. Meestal kan ik me heel lang inhouden, zeker op Donderdag omdat het veel te druk is. Maar dan krijg ik ook nog eens de restant frikandellen en kroketten mee :sad:
Gisteren je advies opgevolgd en meer proteïne gegeten. Eerst 300gram tartaar en toen nog 200 zalm met een shitload aan groenten. Kwam netjes op 15gr koolhydraten en 106gram proteïne Percentage vet was wel stuk lager hierdoor 65%, maar meer vet gooide me zo hoog in mijn caloriën en ik had helemaal geen honger. Dus netjes op 1500kcal blijven steken.
Na afloop nog een zak frikandellen en kroketten mee naar huis, en die heb ik netjes bij mijn zoon afgeleverd :cool:
Ik denk dat ik me soms heel erg verkijk op wat ik op een dag doe. Mijn werk is hollen en stilstaan. Soms denk ik dat ik geen flikker heb uitgefroten omdat ik 5 uur geen klanten heb gezien. Maar dan vergeet ik even die 3 uur dat ik van de kassa naar de keuken huppel. Vandaag heb ik vrij, moet ik eerst 10km naar zuid fietsen, dan 15km naar oost en dan weer 5 km terug naar huis. Dan is het net of je niet veel fiets als je binnen de stad blijft, maar die theorie gaat in Rotterdam niet op haha.

Thanks, ik ben ook blij met mijn giechel hoor. Das dan ook het enige wat ik wel eens op een foto zet haha :roflol: Maar wie weet, verandert dat nog wel eens :o

Ben nog niet eens zo echt doodziek. Maar wordt meestal 's nachts een paar keer wakker omdat ik stik in de longslijmbrokken :eek2: Ik had van die keelsnoepjes. Netjes zonder suiker, blijken die kutzoetstoffen gewoon ook koolhydraten te bevatten (zoekt verder... :grumble:) Heb ondertussen een hele hese stem van het hoesten. Gaat lekker worden, moet zo zingen... :rolleyes: Stap van de tenoren maar een stapje opzij naar de bassen :D
 
Zo zie je maar. Je kan het wel en je verbruikt meer dan je denkt.
Meer eiwitten houden honger ook weg. En dan zie je dat je je kcal ook netjes houdt!

Je omgeving zit je dan niet echt mee.. Maar je ziet dat je je er ook van kan weerhouden als je netjes goed eet. Meer eiwitjes zijn goed voor je. zeker als je best veel beweegt.
Je fiets er in ieder geval lekker op los! :thumb:

Tja.. dat ziek zijn. Ik dacht ervan af te zijn maar de keelpijn begint alweer... :( Hoop echt dat het niet doorzet.
Beterschap.
 
Fietsen
do 6 okt 12,5km
vr 7 okt 87,52km
za 8 okt 58,58km
zo 9 okt 20,11km
Even update van de cijfers:
ma 10 okt - 16,85km
di 11 okt - 25,17km
wo 12 okt - 16,95km
do 13 okt - 33,52km
vr 14 okt - 45,19km
za 15 okt - 57,88km
zo 16 okt - 12,67km
ma 17 okt - 5,39km
di 18 okt - 9,92km
wo 19 okt - 9,83km
do 20 okt - 9,83km
vr 21 okt - 26,78km

Vanaf Zondag heb ik me overgegeven aan mijn ziek zijn en dropte mijn km. Zo moest ik 's ochtends naar Leidschendam en heb ik de metro genomen, heb ik 's Maandags heel dag de rondgehangen thuis en 's avonds alleen vrijwilligerswerk gedaan en Dinsdag, Woensdag en Donderdag al mijn afspraken afgezegd en alleen gaan werken.
Vandaag was ik er zat van. Ik had vanmorgen mee kunnen rijden met mijn moeder en mijn vriendin af kunnen bellen ofzo... Maar genoeg ziek, tijd voor leven :cool:

Gezien er ook geen antwoord kwam op mijn vorige vraag, misschien compleet overbodig om nogmaals te proberen antwoorden te krijgen... Maar ach... Houdt me van de straat... :roflol:
Ik heb zojuist geld gekregen waarvoor ik een squatrack zou kunnen kopen. Iemand enig advies? Want ik zie zoveel verschillende vormen van squatracken. Neem aan dat dat niet alleen estetisch is :rolleyes:
 
Oh ja.. je vraag.. helemaal overheen gelezen.. ofwel gewoon vergeten.

Er werden op een gegeven moment standaard foto's gevraagd zodra een vrouw een vraag stelde. Foto's in logs werd dan ook vaak een rellerig over gedaan. Vandaar dat het niet meer in je log mag maar er een apart foto topic is voor foto logs. (zoiets was het geloof ik.. :o )

Ik kan me voorstellen dat je schijtziek wordt van ziek zijn.. hier nog een.. ben net beter en ed keelpijn begint alweer... en dan denk je ja. doei... geen zin in en gaan. :D
Maar pas op dat je niet te lang doorloopt.. straks lig je echt lang ziek. Dus gewoon goed de signalen van je lichaam in de gaten houden. Genoeg rusten ook en voldoende eiet en eiwitjes eten.

Qua squatrek.. stel je vraag even in het topic over materialen. Daar hebben ze vast meer info.
Of misschien weet Fitness Seller wel wat advies te geven.
 
Oh ja.. je vraag.. helemaal overheen gelezen.. ofwel gewoon vergeten.

Er werden op een gegeven moment standaard foto's gevraagd zodra een vrouw een vraag stelde. Foto's in logs werd dan ook vaak een rellerig over gedaan. Vandaar dat het niet meer in je log mag maar er een apart foto topic is voor foto logs. (zoiets was het geloof ik.. :o )

Ik kan me voorstellen dat je schijtziek wordt van ziek zijn.. hier nog een.. ben net beter en ed keelpijn begint alweer... en dan denk je ja. doei... geen zin in en gaan. :D
Maar pas op dat je niet te lang doorloopt.. straks lig je echt lang ziek. Dus gewoon goed de signalen van je lichaam in de gaten houden. Genoeg rusten ook en voldoende eiet en eiwitjes eten.

Qua squatrek.. stel je vraag even in het topic over materialen. Daar hebben ze vast meer info.
Of misschien weet Fitness Seller wel wat advies te geven.
Jij reageert altijd. Dus ik dacht, als je geen antwoord geeft, zal je het wel niet weten :)
Toch apart. Elke vrouw om foto's vragen kan nog steeds, alleen moet je het nu even ergens anders posten haha :D
Ben niet echt van plan foto's te plaatsen. Wil wel foto's maken en als ik nou ook eens behoorlijk gaat afvallen, ga ik misschien ooit verschil zien :rolleyes: Kreeg vanmorgen wel heel veel 'Zo! Je bent afgevallen!' Maar schommel al 2 jaar tussen 110 en 120. Was maandje terug (toen ik de mensen van vanmorgen leerde kennen) 120, nu 115. Dus had echt zoiets van 'Ja hoor, die 5 kilo zullen jullie echt zien, maar niet heus!'
Dus misschien dat als ik genoeg ben afgevallen en me niet meer identificeer met het lichaam wat ik nu heb, dat ik wel wat foto's wil posten. We shall see... :cool:
Mag je wel andere foto's hier posten? Stel bijvoorbeeld als mijn eigen gym af is ofzo, of een nieuwe fiets... Dat soort dingen...?

Ja hoor, ik pas wel op mezelf. Wil ook elke dag wel een paar uur lekker rustig alleen thuis zitten en dan wel op tijd naar bed of beetje uitslapen. Maar hele dag binnenhangen en klokje rondslapen wil ik ook niet elke dag doen.

Ga het topic even zoeken. Merci :)
 
Andere foto's mogen wel hoor. :)

En elke kilo is er een hoor! Be proud! :thumb:
 
Ik ben zelf altijd trots op mezelf, zelfs als ik een kilo bij kom. Ik weet dat mijn lijf ziek is en gewoon heel raar kan reageren. En ik weet van mezelf dat ik altijd mijn best doet, en handel naar de kennis en het vermogen dat ik heb.
Ik geloof gewoon niet in al die zogenaamde 'Goh, ben je afgevallen.' Nu zat ik met mijn moeder over mijn dieet te praten en een paar hoorde dat en toen was het opeens van 'Hé ben je afgevallen?' Ik heb gewoon een erg fijnafgestemde bullshit-alarm :D
 
Boven verwachting (gezien ik gisteren zwaar ongesteld werd) ben ik weer een kilo afgevallen :clap:
Volgens mij heb ik nu ook eindelijk mijn dieet onder de knie. Wel in theorie heb ik een leuk schema in elkaar gedraaid :lol:
Ik liep ergens helemaal op vast. Ik had de basic theorie van Keto bestudeerd en vervolgens zie ik dan overal dat ze een shitload aan vet overal op doen om maar aan de percentages te komen. Op een of andere manier is dat voor mij heel onlogisch. Door het schrappen van je koolhydraten gaat je lichaam uiteindelijk in ketosis, dan gaat het vet gebruiken voor energie. Als je hele dieet bol staat van het vet, dan wordt dat toch verbruikt in plaats van het vet op je lijf? Ik heb nog deze vraag gesteld op een speciaal Keto-forum, waar ik volledig werd genegeerd. Alsof praten over minder vet heiligschennis is ofzo. Tot ik een filmpje zag van een bodybuilder-coach, die precies dat zei, wat ik dus al vermoedde. En ook antwoord op de vraag "Hoeveel vet heb je nu eigenlijk per dag nodig?"

Dus...
* Mijn koolhydraten zitten rond de 10gr per dag (voornamelijk van groenten).
* Mijn proteine zo'n 95gr, tenzij ik me niet lekker voel, dan neem ik wat meer. (Op dit moment niet vegan, dat komt wel weer als ik dit wat beter onder de knie heb. Kan ik op mijn gemak naar vegan-opties op zoek.)
* Mijn vet minstens op 30gr, tenzij ik honger of trek heb, dan neem ik een BPkoffie of een paar olijven.
Hartstikke lekker hoor, avocado's, maar ik heb het niet zo op:
"Even wachten...
nog even wachten...
bijna zover...
nog niet helemaal...
JA! IK BEN RIJ...
Te laat!"
:haha:

Ik snap het punt van meten niet zo heel erg. Ik krijg elke keer een ander getal eruit. Ik doe alleen nog de taille.
* Gewicht 114kg (vorige week 115kg)
* Lengte 1,72m (vorige week ook :laugh:)
* BMI 38.5 (Vorige week 38.9)
* Vet% 44.0 (Vorige week onbekend. Hoewel ik heel erg mijn twijfels bij deze meting heb. Volgens mij 'berekent' de weegschaal het %, ipv dat hij het meet.)
* Taille 113,5 (vorige week 115)
Meer getallen heb ik niet voor jullie vandaag. Naja, ga zo weer even trainen, maar begin weer gewoon bij 10kg.

Heb bij de winkel hier gekeken voor een squatrack gekeken. Die was 300euro, bij FitnessSeller 150euro (+20euro bezorgkosten). En dan zetten ze het op de BG, woon op de 3de :sad:Zal wel laatste optie worden, want volgens mij bezorgt die winkel helemaal niet. Maar eerst achterkamer leegruimen. Heb wel zaterdag een squatnekkussen gekocht :)
 
Laatst bewerkt:
Een weegschaal kan voor zover ik weet je vetpercentage niet meten.
 
Een weegschaal kan voor zover ik weet je vetpercentage niet meten.
Hmz, vreesde al zoiets. Ik hoor meestal over vetplooimeting. Maar gezien ik van de 170kg afkom, weet ik niet of ik een vetplooi of een overtollige huidplooi zit te meten :grumble:
 
Beste is dan toch gewoon de spiegel in de gaten te houden.
Weegschalen kunnen soms aan ed hand van geleiding meten. Maar als je het warm hebt of toevallig eelt onder je voeten meet hij elke keer anders... dus spiegel en meten.

Balen dat ze het Squatrek niet boven brengen. Misschien een paar sterke mannen regelen?
 
Beste is dan toch gewoon de spiegel in de gaten te houden.
Weegschalen kunnen soms aan ed hand van geleiding meten. Maar als je het warm hebt of toevallig eelt onder je voeten meet hij elke keer anders... dus spiegel en meten.
Vroeger weegde ik me niet eens. Ik zag wel aan mijn kleren of ik was afgevallen of niet. Maar nu heb ik mijn gewicht nodig voor mijn max caloriën (Waar ik eigenlijk zelden boven kom, maar wil het wel in de gaten houden). En proteine wordt vaak berekend volgens lean body mass. Gebruik zo'n Keto Buddy, die om al die getalletjes vraagt. Vond de proteine zoveel, maar blijkt uiteindelijk toch dat ik te weinig at. Ben HCLF gewend, dat is (c-p-l) 80-10-10 of 90-5-5. Misschien mislukte dat wel 2 jaar lang juist omdat ik te weinig proteine nam. Maar ga nu eerst flink af vallen met Keto en probeer dan weer meer fruit toe te voegen. Maltose, lactose en glucose reageer ik sowieso heel slecht op, dus wil dat sowieso niet meer eten.

Bij nader inzien klopt het misschien toch wel enigzins, die vet%. 55% van 115 komt op zo'n 63kg Lean Body Mass. Zoals ik al zei enkele post terug, is dit het gewicht dat de BMI voor mij als gezond aanmerkt, maar met mijn fysiek ben ik dan vel over been. Plus 20% vet komt dat voor mij op 75kg en dat zou inderdaad beter bij mij passen. Ach, ik voer gewoon die getallen in verstand op nul, blik op oneindig. Zolang ik maar in ketosis blijf en onder mijn max calorien, blijf ik vanzelf afvallen :cool:

Balen dat ze het Squatrek niet boven brengen. Misschien een paar sterke mannen regelen?
Hmjah... Ik heb een vader en een broer die me altijd overal mee hielpen. Maar mijn vader is ook al bijna 70 (Hoewel hij nog steeds aan bodybuilden doet en een nieuwe heup heeft, dus ook niet meer mank loopt) en mijn broer heeft sinds 3 jaar maar 1 arm. Oja... ik heb ook nog een zoon. Vergeet af en toe dat hij ook al bijna 18 is en al beresterk is. Moet ik gewoon zo uitkienen dat hij niet op de boot is als mijn pakje (met de nadruk op -je :rolleyes:) wordt bezorgd.
Gaat vast goedkomen. Uiteindelijk komt alles toch goed :)
 
Dieet struikelblok - Anekdote en ongezouten mening ;)

Elke maandagavond lees ik voor aan 2 Somalische kindjes. In die culturen zijn ze heel erg gastvrij en 'nee' zeggen tegen eten is -naar ze zeggen- heel erg not done, als dat dat beledigend zou zijn.
Dus vanavond kom ik daar aan en ik krijg een bordje met van die hele zoete opgerolde cake. Wat ik ook netjes weigerde. Als ik zeg dat ik niet tegen deeg kan en daar ziek van word, dan lieg ik ook niet, dus dat scheelt weer :rolleyes: Maar daarna herinnerde ik me wel, dat dat 'not done' zou zijn. Of misschien zijn het gewoon de Nederlanders die politiek correct proberen te wezen. Ik heb de thee aangenomen. Krijg gelijk een hele termoskan vol haha en dat voor een uurtje :D Nou ben ik een zuipschuit, dus was ook niet zo erg :cool:

Persoonlijk vind ik dat je gewoon in je eigen kracht moet blijven staan en 'nee' moet kunnen zeggen om iets wat in jouw lichaam gaat. Dus dat doe ik dan ook gewoon.
 
Op dit moment is dit mijn 'homegym'. Nog lekker in de kinderschoenen :) De bar weegt 10kilo en heb schijven om op te bouwen tot 27,50 totaal. Zaterdag de nekkussen gekocht. Volgende stap is squatrack en bankje.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Elk begin is er 1!! en je kan de bar zo van je af laten vallen zonder knallen op de vloer.. lang leve de bank :roflol:

en ja.. in sommige culturen is eten een must. Maar er moet ook respect zijn als je bezig bent met afvallen dat je een keer iets niet neemt. + je kan er niet tegen.
Ik heb ook vaak dat ik dingen moet weigeren omdat ik er ziek van word... soms moet dat gewoon he. Dus dat pak je imo goed aan.
 
Elk begin is er 1!! en je kan de bar zo van je af laten vallen zonder knallen op de vloer.. lang leve de bank :roflol:
en ja.. in sommige culturen is eten een must. Maar er moet ook respect zijn als je bezig bent met afvallen dat je een keer iets niet neemt. + je kan er niet tegen.
Ik heb ook vaak dat ik dingen moet weigeren omdat ik er ziek van word... soms moet dat gewoon he. Dus dat pak je imo goed aan.
Nou, met dat lage gewicht, hoef ik geen bar te laten vallen hoor :roflol:

Nou in onze eigen cultuur is eten ook een must. Nu ben ik behoorlijk eigenwijs, en nee is gewoon keihard een nee. Maar heb vaak genoeg commentaar gekregen op mijn eetwijze. In de zomer bbq, terwijl je geen vlees eet. Avondje stappen of oud en nieuw zonder alcohol, keihard vasten met kerstmis, steevast gebak weigeren op een verjaardag... Moet je ze tekeer horen gaan. Alsof de gezelligheid af hangt van wat ik in mijn maag gesplitst krijg...

Ik heb een strenger dieet dan anderen in mijn omgeving en ben er over het algemeen een stuk gedisciplineerder in. ik denk dat daar ook de schoen knelt. Als je wilt snoepen en iemand 'zondigt' met je mee, dan is het schuldgevoel een stuk lager :lol: Als ik dan eens buiten mijn dieet ga en anderen zien dat, dan is het gelijk: "Vorige keer nam je ook [...], dus dan kan je nu ook wel dit nemen." Nope, want vorige keer was het mijn keuze en nu wordt me wat opgedrongen. En ik ben zo'n bitch, dat ik dat ook nog gewoon zeg. Tis een wonder dat ik nog vrienden heb :laugh:
 
Fietsen
22 okt 35,56km
23 okt 8,39km
24 okt 3,82km
25 okt 9,50km
26 okt 11,09km
27 okt 11,50km
28 okt 21,12km
29 okt 17,69km
30 okt 55.76km

Pas gisteren voelde ik me echt beter, hoewel mijn knieën erg pijn doen. Ik wilde gisteren naar het werk nog een stuk fietsen, maar mijn benen protesteerde gewoon.
 
Netjes gefietst!
 
Back
Naar boven