AndroidHealthClinic

Jouw armen/nek/kuiten-verhouding

Bezoekers in dit topic

BoTo

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
81
Steve Reeves was one of the first bodybuilders to gain popularity in mainstream media at the time, and he set the absolute standard for the more aesthetic-minded bodybuilders like Frank Zane.

According to Reeves, the neck, upper arm (biceps/triceps), and lower leg (calf) should be approximately the same measurement. Along with other ratios for the rest of the body, this creates a well-balanced, proportionate shape from head to toe.

Reeves, being 6'1" and weighing 215 pounds, met these ideals by measuring 18 1/2 inches at the neck and 18 1/4 inches at the upper arms and calves.
bron : http://www.t-nation.com/free_online...formance_bodybuilding/building_fat_guy_calves

Mijn nek meet een goeie 40cm, armen zo'n 38.5-39cm en mijn kuiten een nipte 40cm. Een hemd krijg ik vanboven al met moeite toe ( :s), maar
al deze spiergroepen mogen nog gerust 5cm in omtrek toenemen :cool:

Wat is de omtrek van jouw nek, armen en kuiten? Het gaat me dus vooral om de verhouding tussen deze spiergroepen.
En vind je die balans goed of wat wil je er anders aan zien? Vind je dat 1 spier groter moet zijn dan de andere of ben je ook te vinden voor de klassieke verhoudingen van Reeves?

gr

T

nek: 39 cm
arm: 41 cm
kuit: 45 cm

vind wel goed zo, al mag het altijd groter. kuiten hoeven mij niet veel groter meer.

bron : http://www.t-nation.com/free_online...formance_bodybuilding/building_fat_guy_calves

Mijn nek meet een goeie 40cm, armen zo'n 38.5-39cm en mijn kuiten een nipte 40cm. Een hemd krijg ik vanboven al met moeite toe ( :s), maar
al deze spiergroepen mogen nog gerust 5cm in omtrek toenemen :cool:

Wat is de omtrek van jouw nek, armen en kuiten? Het gaat me dus vooral om de verhouding tussen deze spiergroepen.
En vind je die balans goed of wat wil je er anders aan zien? Vind je dat 1 spier groter moet zijn dan de andere of ben je ook te vinden voor de klassieke verhoudingen van Reeves?

gr

T

ik zit ongeveer met dezelfde maten, kuitjes zijn iets van 42+

nek: 45
arm: 39
kuit: 38

nek 39cm
kuiten 41cm
armen: links 36.5cm rechts 35cm..??? Ik heb altijd al verschil gehad, ik dacht dat het wel gelijk zou trekken door het trainen, niet dus, is dit normaal..?

nek 39cm
kuiten 41cm
armen: links 36.5cm rechts 35cm..??? Ik heb altijd al verschil gehad, ik dacht dat het wel gelijk zou trekken door het trainen, niet dus, is dit normaal..?

Ik heb ook verschil gehad maar inmiddels heb ik dat eruit getraint. Je kunt bijvoorbeeld met het trainen van je biceps op de preacher bank 1 arm tegelijk doen. Begin dan met je zwakste arm en doe dan met je sterke arm niet meer dan de zwakste. Op een gegeven moment zijn ze qua omvang, kracht en uithoudings vermogen even sterk. Kan een tijdje duren, dit is natuurlijk afhankelijk van het verschil.

Succes!

Het is niet dat ik het heel erg vind, het valt me alleen op. Zolang ze groeien vind ik alles best...;)

Mijn linkerarm is 5 mm dikker als mijne rechter ..ik denk niet dat dit eruit te trainen is! Ik train al lang en het is mij nog niet gelukt, maar dat geeft ook niet. Men moet niet meten ..die spiegel die telt. Gewoon hard trainen, verder niet met meten bezig houden!
Toen ik begon meete ik ook alles, zelfs onderarmen enzo ..maar je wordt er gek van, weegschaal en spiegel!

Nek: 42
kuiten: 38cm
armen: 36.5cm

rare verhoudingen vind ik best...

nek : 40

armen : 36.5

kuiten : 45.5

Hm niet zo goed als ik zo kijk haha

nek 43
armen 43,5
kuiten 42

redelijk in verhouding dus