Fitness Seller

Jouw top 3 biceps oefeningen.

Bezoekers in dit topic

spanning op een spier is niet hetzelfde als die daadwerkelijk trainen?
Als dat zo zijn zo iedereen met hughe quads,hams rondlopen want die gebruik je bij het wandelen.
 
Ja hoor, biceps pak je behoorlijk mee hoor... beter dat dat eeuwige curlen.
Probeer het eens zou ik zeggen. De vraagstelling was toch niet wat is jou top 3 isolatie oefeningen voor biceps???

Verder pak je binnenkant borst (sarcasme speciaal voor dwarnie) ook goed mee, maar dat terzijde.

Deadlifts voor biceps, dat is een nieuwe. Ik voel 0,0 in mijn biceps als ik deadlift. Buigen jullie je armen bij de deadlift of zo?
 
Dacht dat explosieve bewegingen over de ganse beweginsuitslag/rom het best waren voor spiergroei. Jouw methode is idd wel optimaal als je bcieps doen branden je doel is.

Haven't tried it, won't try it.

Grotere/volledige rom wel, maar bij explosieve kracht worden de kleinere spiervezles/motorunits minder geactiveerd volgens KNKF:[Link niet meer beschikbaar]
 
1. Barbell Curl
2. Hammer Curl/Incline Dumbbell Curl
3. -
 
1. Barbell Cheat Curls
2. Dumbbell Cheat Curls
3. -
 
ga nu.ub/lb schema doen, doe ik alleen (ez) barbell curls
 
Curl een.tijd niet meer

maar
barbell en hammers
 
Grotere/volledige rom wel, maar bij explosieve kracht worden de kleinere spiervezles/motorunits minder geactiveerd volgens KNKF:[Link niet meer beschikbaar]

The effects of eccentric and concentric training at different velocities on muscle hypertrophy.

Farthing JP, Chilibeck PD.

College of Kinesiology, University of Saskatchewan, 105 Gymnasium Place, Saskatoon, Saskatchewan, S7N 5C2, Canada.

The purpose of this study was to examine the effect of isokinetic eccentric (ECC) and concentric (CON) training at two velocities [fast, 180 degrees s(-1 )(3.14 rad s(-1)) and slow,30 degrees s(-1)(0.52 rad s(-1))] on muscle hypertrophy. Twenty-four untrained volunteers (age 18-36 years) participated in fast- ( n=13) or slow- ( n=11) velocity training, where they trained one arm eccentrically for 8 weeks followed by CON training of the opposite arm for 8 weeks. Ten subjects served as controls (CNT). Subjects were tested before and after training for elbow flexor muscle thickness by sonography and isokinetic strength (Biodex). Overall, ECC training resulted in greater hypertrophy than CON training (P<0.01). No significant strength or hypertrophy changes occurred in the CNT group. ECC (180 degrees s(-1)) training resulted in greater hypertrophy than CON (180 degrees s(-1)) training and CON (30 degrees s(-1)) training (P<0.01). ECC (30 degrees s(-1)) training resulted in greater hypertrophy than CON (180 degrees s(-1)) training (P<0.05), but not CON (30 degrees s(-1)) training. ECC (180 degrees s(-1)) training resulted in the greatest increases in strength (P<0.01). We conclude that ECC fast training is the most effective for muscle hypertrophy and strength gain.

Het onderzoek waarnaar knkf refereert lijkt daarentegen, op het eerste zicht, niet te gaan over hypertrophie.
 
barbell curl
concentration curl
hammer curl
 
Chin ups
Ez bar curls
Incline seated hammel curl
 
Deadlifts voor biceps, dat is een nieuwe. Ik voel 0,0 in mijn biceps als ik deadlift. Buigen jullie je armen bij de deadlift of zo?

Of je biceps ermee traint ???? Maar blessures aan de biceps staat bij deadlift op nr. 1.
 
1. Barbell Cheat Curls
2. Dumbbell Cheat Curls
3. -

waarom cheat curls? Je lichaam gebruikt dan gewoon andere spiergroepen om de oefening draaglijker te maken en dus spreek je minder spiercellen in de bicepjes aan he seg. Gr v fr
 
^ Cheaten om het gewicht omhoog te krijgen. Zodat je de excentrische beweging met een zwaarder gewicht uitvoert
 
Lol @ Deadlifts (zelfde als deadlifts gebruiken als excuus om geen abs te hoeven trainen). Je spier passief gebruiken heeft veel minder effect dan actief trainen.

1. Dumbbell Curl
2. Hammer Curl
3. EZ Bar Curl
 
waarom cheat curls? Je lichaam gebruikt dan gewoon andere spiergroepen om de oefening draaglijker te maken en dus spreek je minder spiercellen in de bicepjes aan he seg. Gr v fr

In tegendeel. Goed cheaten stelt je in staat de gehele bewegingsbaan maximaal te belasten ipv een alleen thv het dode punt., waardoor je juist meer spier aanspreekt.

Alleen moet je het verschil weten tussen goed cheaten en gooi&smijt werk
 
Laatst bewerkt:
Lol @ Deadlifts (zelfde als deadlifts gebruiken als excuus om geen abs te hoeven trainen). l

Deadlifts als excuus... Ik zie veel meer mensen volop vruchteloos abs trainen om een six pack te krijgen, dan dat ik mensen zie deadliften. Een compound als een excuus gebruiken... Ik denk niet dat veel mensen dat doen, want die zijn over het algemeen toch 17526 keer vermoeiender dan isolatieoefeningen.

Waarom zou je abs apart MOETEN trainen? Zolang je abs je nergens beperken bij een oefening, is daar toch totaal geen noodzaak voor?

Ik doe stronglifts, en bij squat zijn mijn benen de reden dat ik het moeilijk heb om gewicht extra te pakken, geen te zwakke core. En ik heb nooit abs apart getraind.
 
waarom cheat curls? Je lichaam gebruikt dan gewoon andere spiergroepen om de oefening draaglijker te maken en dus spreek je minder spiercellen in de bicepjes aan he seg. Gr v fr

Cheaten is eigenlijk een verouderde en verkeerde aanduiding.
Maar ja, zie daar maar eens van af te komen.

We praten hier dan beter over 'positief cheaten', d.w.z. het gebruiken van extra momentum in de beweging met als doe; bepaalde spieren/spierdelen juist extra te belasten.
 
waarom cheat curls? Je lichaam gebruikt dan gewoon andere spiergroepen om de oefening draaglijker te maken en dus spreek je minder spiercellen in de bicepjes aan he seg. Gr v fr

Nee. Je cheat omdat je veel gewicht gebruikt, meer dan bij normale curls dus, niet omdat je je biceps wil ontlasten. Eén voordeel is dat je negatieve herhalingen in ieder geval zwaarder zijn omdat je dus meer gewicht omhoog krijgt, en sowieso heb ik het idee dat ik mijn biceps het meest gebruik bij deze oefening, ook de enige oefening waar ik spierpijn van kan krijgen in mijn biceps.
 
Back
Naar boven