MuscleMeat

jouw top 5 films en acteurs aller tijden

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
8.593
Waardering
13
Let niet op de volgorde...

Films:
The Shining
A Clockwork Orange
Blood In Blood Out
Full Metal Jacket
Platoon of Apocalypse Now kan moeilijk kiezen...

Acteurs:
Jack Nicholson
Robert De Niro
Anthony Hopkins
Al Pacino
Johny Depp

:thumbup:
 
Films
The Godfather
The Godfather: Part II
One Flew over the Cuckoo's Nest
Goodfellas
Requiem for a Dream

Acteurs
Precies hetzelfde rijtje als jij.
 
Duidelijk een fan van Stanley Kubrick :D
 
Films:

The Shawshank Redemption
Pulp fiction
The Green Mile
Pumping iron
The good, the bad and the ugly


Acteurs:
Tom Hanks
Bruce Willis
Mel Gibson
Morgan Freeman
Samuel L Jackson
 
pff lastig

Films:
Casablanca
La Battaglia Di Algeri
leon
Dr Strangelove
Sympathy for mr Vengeance

Acteurs:
Marlon Brando
Al Pacino
Humphrey Bogart
Tom Hanks
Peter Sellers
 
Films
Scarface
Godfather trilogy
Gladiator
Wrong bet
Matrix Trilogy
 
Films:
- Matrix
- No retreat no surrender
- Bloodsport
- Blade
- Bravo 2 Zero

Acteurs:
- Samuel L Jackson
- Tommy Lee Jones
- Harrison Ford
- Bruce Willis
- Morgan Freeman
 
Pulp Fiction
Fightclub
Goodfellas
American Beauty
Lord of the Rings

Robert deNiro
Jack Nickolson
Edward Norton
Al Pacino
Johnny Depp
 
Films:
Godfather trilogy
Dollar trilogy / once upon a time in the west
Pulp Fiction
Apocalypse Now
Alien
Met eervolle vermelding voor Amelie, 2001 space odyssey, big lebowski, lock stock & two smokin barrels, fargo, la haine, rear window, the shining en taxi driver

Acteurs
Marlon Brando
Humphrey Bogart
Al Pacino
Robert de Niro
Clint Eastwood

Regisseurs

Francis Ford Coppola
Sergio Leone
Stanley Kubrick
Hitchcock
Quentin Tarantino
Eervolle vermelding voor Kurosawa, Ridley Scott en de Coen brothers.
 
Heb niet echt een top 5
deze vondt ik gewoon zeeer goed, zijn er natuurlijk nog wel meer....

Films:

FAce off
Green Mile
The Gladiator
The Bourne Supremacy
The Bourne identity

Acteurs
Clint eastwood
Nicolas cage
Robert De Niro
Bruce willis

Demi Moore in Striptease! :cool:
 
Hmmz, altijd lastig zo'n top 5;

Films:
The Shawshank Redemption
Goodfella's
The Godfather
Gladiator
The Recruit

Acteurs:
Samuel L. Jackson
Al Pacino
Robert de Niro
Matt Damon
Mel Gibson
 
Films:

Spirited away
Princess Mononoke
Howl's moving castle
Memento
Snatch
Fight Club
Saw
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Osama Tezuka's Metropolis
Barton Fink
Brother Where art thou
The big lebowski
The Lady Killers
Big Fish
The corpse bride
...
(ps: Quentin tarantino is zwaar overrated. Gebruik van achronologische montage om zwakke onoriginele flauwe verhaaltjes nog enigzins leuk te maken is een goedkoop truukje).

Acteurs:

??????? I really wouldn't know... maar Johnny Depp en Braad spit vinnek wel allebei super getalenteerd.
 
Laatst bewerkt:
oldboy
irreversible
pulp fiction
apocalypse now
fear and loathing in las vegas
the big lebowski
american beauty
donnie darko
 
Ik heb niet echt favo acteurs ofzo. Zijn wel een aantal films die ik echt super vind.

Saw 2 Vond ik super leuk (de andere delen zal ik ongetwijfeld ook super vinden maar nog niet gezien)

Ach ja er zijn er wel meer ook.
 
Films:

Spirited away
Princess Mononoke
Howl's moving castle
Memento
Snatch
Fight Club
Saw
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Osama Tezuka's Metropolis
Barton Fink
Brother Where art thou
The big lebowski
The Lady Killers
Big Fish
The corpse bride
...
(ps: Quentin tarantino is zwaar overrated. Gebruik van achronologische montage om zwakke onoriginele flauwe verhaaltjes nog enigzins leuk te maken is een goedkoop truukje).

Acteurs:

??????? I really wouldn't know... maar Johnny Depp en Braad spit vinnek wel allebei super getalenteerd.


spirited away op 1? bah vond dat echt een k*ttekenfilm.
en tarantino draait om veel meer dan verhaaltjes vertelle, de algehele urban (in de juiste betekenis), geweldsfeer die het uitademt, magnifiek :thumb:
 
Willekeurige volgorde(favoriete films, ik zeg niet de allerbeste):

Oldboy
Beverly hills cop 1
Terminator 2
Steamboy
Saw


Favoriete acteur met stip:
Eddie Murphy
 
Willekeurige volgorde

Films
American Beauty
Vanilla Sky
Odyseus
The Butterfly Effect
Memento
The Shawshank Redemption


Acteurs
Al pacino
Denzel Washington
Brad Pitt
Johnny Depp
Morgan Freeman
Nicolas Cage
 
spirited away op 1? bah vond dat echt een k*ttekenfilm.
en tarantino draait om veel meer dan verhaaltjes vertelle, de algehele urban (in de juiste betekenis), geweldsfeer die het uitademt, magnifiek :thumb:

Eens zien of het nog zo sjiek is als je dat goedkoop montagetruukje uit zijn films haalt. Die montage die hij gebruikt is buiten opsmukredenen zelf vrij afunctioneel. Een voorbeeld van een functionele achronologische montage is memento.

Vertel Kill Bill op een normale chronologische manier en het is niet meer dan een saaie kung fu film zoals je die uit de '70 zag. Ik kan begrijpen dat als je die films geweldig vond dat je Kill Bill ook meer dan geweldig vindt (kvond kill bill wel fijn, khou van kung fu films), maar toen Kill Bill uitkwam moest gewoon iedereen op de bandwagon springen en het geweldig vinden (maar of iedereen één film van Bruce Lee heeft kunnen uitzien, betwijfel ik). Kill Bill was voor Kungfu filmfans, niet voor de domme trien die kung fu films saai vindt, maar toch vonden ook deze domme trienen de film goed omdat het destijds de sociale norm was om Kill Bill goed te vinden.

Pulp fiction is een raamvertelling die de point van het concept raamvertelling (echte raamvertelling = Metamorphoses van Ovidius) helemaal mist, gewoon weer een voorbeeld van ik monteer het leuk en de film is leuk.

Er zouden veel k*tfilms beter gewaardeerd worden door het wat achronologisch te monteren... Hij zegt zelf vaak ik heb mijn film "geïnspireerd op..." Ik zou het in zijn plaats eerder verwoorden als "ik heb alles gepikt uit... en er daarna wat leuke popmuziekjes ingepleurd (heeft me geen moeite gekost) en dan zo gemonteerd zodat domme mensen de film geweldig vinden". Tussen inspireren en stelen is een groot verschil. Net zoals iedereen denkt dat Michael Jackson een geweldig danser is die de Moonwalk heeft uitgevonden, dat heeft hij natuurlijk niet gedaan en zijn danskwaliteiten zijn ook vrij snel te evenaren (ok, van de grote celebs in de geschiedenis danst hij wel als de beste... maar zijn dans is gewoon overrated).

Mijn point is dat de montage van Tarrantino veel tekorten/saaie en zwakke momenten verbergt... en ik vind dat een goedkoop truukje, je gaat pas verantwoord met montage spelen als het echt functioneel in het verhaal past. Desalniettemin kan ik zijn monteerkwaliteiten, zijn uitgekiende camerastandpunten, gevoel voor drama, etc... niet ontkennen...
 
Eens zien of het nog zo sjiek is als je dat goedkoop montagetruukje uit zijn films haalt. Die montage die hij gebruikt is buiten opsmukredenen zelf vrij afunctioneel. Een voorbeeld van een functionele achronologische montage is memento.

Vertel Kill Bill op een normale chronologische manier en het is niet meer dan een saaie kung fu film zoals je die uit de '70 zag. Ik kan begrijpen dat als je die films geweldig vond dat je Kill Bill ook meer dan geweldig vindt (kvond kill bill wel fijn, khou van kung fu films), maar toen Kill Bill uitkwam moest gewoon iedereen op de bandwagon springen en het geweldig vinden (maar of iedereen één film van Bruce Lee heeft kunnen uitzien, betwijfel ik). Kill Bill was voor Kungfu filmfans, niet voor de domme trien die kung fu films saai vindt, maar toch vonden ook deze domme trienen de film goed omdat het destijds de sociale norm was om Kill Bill goed te vinden.

Pulp fiction is een raamvertelling die de point van het concept raamvertelling (echte raamvertelling = Metamorphoses van Ovidius) helemaal mist, gewoon weer een voorbeeld van ik monteer het leuk en de film is leuk.

Er zouden veel k*tfilms beter gewaardeerd worden door het wat achronologisch te monteren... Hij zegt zelf vaak ik heb mijn film "geïnspireerd op..." Ik zou het in zijn plaats eerder verwoorden als "ik heb alles gepikt uit... en er daarna wat leuke popmuziekjes ingepleurd (heeft me geen moeite gekost) en dan zo gemonteerd zodat domme mensen de film geweldig vinden". Tussen inspireren en stelen is een groot verschil. Net zoals iedereen denkt dat Michael Jackson een geweldig danser is die de Moonwalk heeft uitgevonden, dat heeft hij natuurlijk niet gedaan en zijn danskwaliteiten zijn ook vrij snel te evenaren (ok, van de grote celebs in de geschiedenis danst hij wel als de beste... maar zijn dans is gewoon overrated).

Mijn point is dat de montage van Tarrantino veel tekorten/saaie en zwakke momenten verbergt... en ik vind dat een goedkoop truukje, je gaat pas verantwoord met montage spelen als het echt functioneel in het verhaal past. Desalniettemin kan ik zijn monteerkwaliteiten, zijn uitgekiende camerastandpunten, gevoel voor drama, etc... niet ontkennen...

Ik als 'saaie martial arts film uit de jaren 70'-liefhebber.. vindt Kill Bill k*t. Een waardeloze film. Met (erg) slechte gevechten. Kill Bill 2 ga ik me niet eens over uitlaten.
 
Films:
Taxidriver
Clockwork Orange
Man on fire
Trainspotting
Departed

Acteurs:
Al Pacino
Denzel Washington
Eric Bana
Johnny Depp
Bill Murray

Blood in, Blood out en New Jack City vond ik ook wel erg vermakelijk...
 
Back
Naar boven