MuscleMeat

Jouw Top5 Favoriete Maaltijd

Bezoekers in dit topic

K82

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 nov 2023
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
16%
Er is al een heel oud topic over "Wat Eet Jij Nu?" en dit is de opvolger er van en gaat dus heten zoals de titel al aangeeft;

Wat is jouw Top5 favoriete maaltijd? (Ja, een top3 zou te kort zijn, eigenlijk is een top5 al kort maar beter dan een top3).

Even buiten je eetschema om, buiten je wedstrijdvoorbereiding en buiten je cut/bulk om;

Wat eet je nu echt het allerliefst?

Mijn Top5:

1 - Appeltaart met zelfgemaakte slagroom. (Blijft eigenlijk wel een favorietje)
En dan bedoel ik niet zo'n cheap-charlie appeltaart uit de supermarkt maar eentje die uit je eigen oven komt, of in ieder geval van een goede banketbakker.

2 - Börek.
Dit is een Turks gerecht, gemaakt van dun deeg, gebakken in een rond bakblik (een tepsi) opgerold als een slang, deeggerecht gevuld met fetakaas, peterselie of een andere dunne groente zoals spinazie bijvoorbeeld.
Ik kan me er helemaal kapot in eten.

3 - Aubergine-ovenschotel (Turks gerecht genaamd Patlican Kebab)
Dit zijn plakjes aubergines met ronde schijfjes heerlijk gekruid rundergehakt, dit leg je plakje voor plakje recht op. om en om in een tepsi, toegevoegd een paar puntpaprika's, tomaten-puree op de Turkse manier, knoflook, kruiden en eventueel nog wat aardappelpartjes, je eet het met Turks brood. Echt heerlijk!

4 - Hashee
Met gekookte aardappelen of aardappelpuree maakt niet uit, is allebei grandioos heerlijk.

5 - Kip
Gekookt, gebakken, gegrild maakt niet uit. Met rijst, aardappel, pasta maakt ook niet uit. Sowieso heerlijk.
Pulled met groente/sla tussen een wrap, chilisaus erover en smullen maar.

Wat is jouw top5 favoriete maaltijden?

1. Indonesische rijsttafel.

2. Pittige Lasagne Bolognese.

3. Kip met groente/fruit uit de tajine en couscous.

4. Zuurkoolstamppot met jus, rookworst en grove mosterd.

5. Mixed grill (kebab/shoarma/shaslik) met salade, pitabrood en (veel) knoflooksaus.

P.S. @Mentat bovenstaand is vooral oorzakelijk voor mijn hogere VP, maar ik zie je vergissing met een mild hart door de vingers.

1. Indonesische rijsttafel.

2. Pittige Lasagne Bolognese.

3. Kip met groente/fruit uit de tajine en couscous.

4. Zuurkoolstamppot met jus, rookworst en grove mosterd.

5. Mixed grill (kebab/shoarma/shaslik) met salade, pitabrood en (veel) knoflooksaus.

P.S. @Mentat bovenstaand is vooral oorzakelijk voor mijn hogere VP, maar ik zie je vergissing met een mild hart door de vingers.
Krijg er trek van!

Fried rice kan ik elke dag eten.

• Like
Waarderingen: K82
1. Een goede steak met aardappel/friet. Liefst in een goed restaurant uiteraard. Tomahawk, rib-eye, ossenhaas etc...
2. Sushi
3. Een goede ijscoupe
4. Pizza
5. Pasta

1 hamburgers
2 ossenhaas / friet + mayo (broodplankje aoili / truffel mayo en niet te zuinig met de saus)
3 pizza, dunne bodem heel belangrijk en iets met vlees erop dus geen margarita
4 kebab elke vorm, kapsalon / wrap
5 pasta als die goed is iets met kaas OF frikandel speciaal extra saus

Geen kip met rijst, COR peanut butter jelly falvour blablab

1 hamburgers
2 ossenhaas / friet + mayo (broodplankje aoili / truffel mayo en niet te zuinig met de saus)
3 pizza, dunne bodem heel belangrijk en iets met vlees erop dus geen margarita
4 kebab elke vorm, kapsalon / wrap
5 pasta als die goed is iets met kaas OF frikandel speciaal extra saus

Geen kip met rijst, COR peanut butter jelly falvour blablab
Nee ik snap dat kip met rijst er niet in zit, is lekker hoor maar die top5 van jou ziet er ook zeer zeer zeer smakelijk uit, nummer 2 gaat er bij mij ook wel in.

• Heart
Waarderingen: ak
1. Een goede steak met aardappel/friet. Liefst in een goed restaurant uiteraard. Tomahawk, rib-eye, ossenhaas etc...
2. Sushi
3. Een goede ijscoupe
4. Pizza
5. Pasta
Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt en als je daar het woord "sushi" zei werd iedereen gek en wilden ze massaal gaan bestellen.....daar snap ik dus compleet niks van, heb het één keer gehad maar ik vind het niet echt bijzonder.

Laatst bewerkt:
Mooi topic, zelf kan ik moeilijk kiezen, maar genoeg inspiratie.
Jij bent echt zo'n culinaire baas, met je Fried Rice.....nog nooit van gehoord man. Das lekker dus?
Gebakken rijst, nasi goreng (Indonesische en/of Indische variant), echt nooit van gehoord?

Ja, dat is lekker!

Mooi topic, zelf kan ik moeilijk kiezen, maar genoeg inspiratie.

Gebakken rijst, nasi goreng (Indonesische en/of Indische variant), echt nooit van gehoord?

Ja, dat is lekker!
Oooooohh gebakken rijst, jawel wel van gehoord, is wel lekker ja.

Ik kon het even niet plaatsen.

1. Gebakken rijst
1. Japanse keuken
2. Thaise curry's
2. Indonesische keuken.
3. Gekookte aardappelen met spruiten, appelmoes, aromat en een stuk vlees
4. Een goede hamburger of kipburger
5. Nacho cheese met gehakt, quacemole en zure room.

Maar eigenlijk vind ik de vraag lastig. Eten is net als muziek. Waar je zin in hebt is afhankelijk van je stemming.

1. Gebakken rijst
1. Japanse keuken
2. Thaise curry's
2. Indonesische keuken.
3. Gekookte aardappelen met spruiten, appelmoes, aromat en een stuk vlees
4. Een goede hamburger of kipburger
5. Nacho cheese met gehakt, quacemole en zure room.

Maar eigenlijk vind ik de vraag lastig. Eten is net als muziek. Waar je zin in hebt is afhankelijk van je stemming.
Ja en dat is echt helemaal waar man, is ook een vies lastige als je "maar" 5 plekken hebt (jij gaat er trouwens erg creatief mee om, jij crea-leijer).

Ik snap je punt, maar anders krijgen we van die lange lijsten, wilde er eerst een top3 van maken, uiteindelijk top5 geworden.

Mijn eerst volgende maaltijd wordt 150gr Havermout, 1 Whey en 200ml melk......hoort niet in de top5 thuis, wel lekker ofzo maar zeker geen podiumplek laat staan een top5 notering......tering zeg.....

Mijn vrouw en ik zijn wat koken betreft een topteam, zij kan goed koken en ik kan goed eten! :roflol: man man ik lach om mijn eigen uitspraak!

1. Goed stuk ossenhaas met iets van aardappelen (alles behalve friet, vind ik echt niet lekker)

2. Warme wafels/pannenkoeken met ijs

3. Hamburger

4. Pizza

5. Desserts in het algemeen?😅 Lava cake, ijscoupe, bastogne parfait etc etc..

Jij bent echt zo'n culinaire baas, met je Fried Rice.....nog nooit van gehoord man. Das lekker dus?
Het is gebakken rijst, dus oa alle nasi varianten

• Like
1. Goed stuk ossenhaas met iets van aardappelen (alles behalve friet, vind ik echt niet lekker)

2. Warme wafels/pannenkoeken met ijs

3. Hamburger

4. Pizza

5. Desserts in het algemeen?😅 Lava cake, ijscoupe, bastogne parfait etc etc..
Klinkt allemaal perfect!

Fried rice kan ik elke dag eten.
Groetjes van Uncle Benny

Schermafdruk van 2024-02-13 10-38-11.png

• Haha
Back
Naar boven