XXL Nutrition

Breaking News JSF wordt nog veeeeeeeeel duurder!!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
'JSF-deelname pakt nog duurder uit'
DEN HAAG - De Nederlandse deelname in de ontwikkeling van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF) is duur en wordt nog duurder. Er zijn technische problemen en vertragingen, investeringen voor de landmacht lopen risico en Nederland kan er niet meer uitstappen.

Dit zijn de belangrijkste punten die drie externe deskundigen donderdag te berde brachten tijdens een hoorzitting van de SP, GroenLinks en de PvdA in de Tweede Kamer. SP en GroenLinks zijn tegenstanders van de JSF. De PvdA is kritisch maar heeft als regeringspartij ermee ingestemd vooralsnog deel te nemen. Nederland doet al jaren mee aan de ontwikkeling van de JSF die de huidige F-16 moet vervangen.
Volgende week praat de Tweede Kamer over een intentieovereenkomst voor de aanschaf van twee testtoestellen. Deze zomer bepaalt het kabinet opnieuw welk percentage van de opbrengsten van JSF-opdrachten het bedrijfsleven aan de overheid moet betalen.
In 2010 volgt een besluit over de koop van 85 exemplaren. Volgens de laatste berekeningen kost het totale project bijna 5,7 miljard euro. Maar dat bedrag is nog erg onzeker. Op dit moment heeft Nederland er al meer dan 1 miljard euro aan uitgegeven.
Grote voorstanders van het project kwamen donderdag niet aan bod. JSF-watcher Johan Boeder hekelde de haast waarmee de productie van de JSF is begonnen, terwijl er pas veertig testvluchten zijn uitgevoerd. Het nieuwe vliegtuig moet volgens hem teveel andere, bestaande toestellen vervangen. „Met de JSF willen we teveel kunnen met teveel revolutionaire technologie.” Hij wees op vertragingen, technische problemen, kostenstijgingen en waarschuwde dat het testen nog niet op orde is.

Zo, eens zien hoe Bos dit weer aan gaat pakken. Kwartje van Bos? CO2 belasting? Of wat dacht je van anusgasbelasting? Of toch maar de btw verhogen naar 25%? Dillema's dillema's.....
 
Hahaha de politiek de grootste criminele organisatie van NL.... Ze beloven van alles maar nakomen ho maar.... Ze zouden de politici die hun beloftes niet nakomen een nekschot moeten geven... Dan word het een stuk stiller in Den Haag
 
Ik kan me nog herinneren dat een niet nader te noemen bedrijf in Lomm hier werk van zou krijgen en er personeel voor had aangenomen. Helaas mochten ze vertrekken na al die onzin.

Verbaasd me allemaal niets meer, en kennelijk wordt het ook geen spectaculair vliegtuig dus waarom zoveel commotie er over, als het nu een blackbird achtig type was....
 
Dank je wel Matt Herben, dat je eeuwig mag branden in de hel terwijl klusmier aan je kop zeikt over het geloof!
 
Tja hadden ze nou toch maar voor de Eurofighter Typhoon gekozen.... die hadden nu al in actieve dienst kunnen zijn om de F-16 te vervangen.
 
Waar denk je, dat de verpakkingsbelasting voor in het leven geroepen is?;)

Oh nee, dat was voor het milieu.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Zo, eens zien hoe Bos dit weer aan gaat pakken. Kwartje van Bos? CO2 belasting? Of wat dacht je van anusgasbelasting? Of toch maar de btw verhogen naar 25%? Dillema's dillema's.....

ik geloof niet dat Bos ooit voorstander is geweest van de JSF, dus hem kan je in dit geval niks verwijten.
 
ik geloof niet dat Bos ooit voorstander is geweest van de JSF, dus hem kan je in dit geval niks verwijten.

Maar hij moet het wel oplossen en geloof mij, ik ga hem een hoop verwijten...
 
Ik ben voorstander van -geef bos zoveel mogelijk werk zodat hij bezwijkt- principe...
 
Ik ben cru
 
Nou dat streelt mijn ego wel...ff rukken erop.
 
JA maar die is oud en stoffig.. Uhmms whats new... MAak me steeds minder druk om en in nederland anders mag ik een wit uitfitje aan met mouwen tot me rug.

Mvg
 
een paar miljard teveel begroot daar kijken de politici tegenwoordig niet meer van op
 
Als ze een keer teveel berkenen is de wereld te klein. Gaat het meer kosten dan begroot. Is toch ****ing normaal!
 
heb wel een idee
alle ontwikkelingshulp stopzetten tot we 6 miljard euro over hebben
en alle dure auto's van de ministers verkopen en ze allemaal in een tweedehands fiat panda laten rijden.
 
Hoe je t ook went of keert wij draaien weer voor de kosten op!
Dat ding komt er ook al kost t nog veel meer!
 
Back
Naar boven