AndroidHealthClinic

JuggernautAI (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Burrito

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
27 jan 2020
Berichten
1.649
Waardering
3.299
Lengte
1m90
Massa
100kg
Heeft iemand hier ervaring met JuggernautAI of andere "AI" programma's? Of hebben jullie een mening over dit soort ontwikkelingen?

Uiteraard is het niet echt AI, en vooral een expert model gebaseerd op standaard principes die Juggernaut Training Systems (Chad Wesley Smith) ook wel online heeft staan, waarbij persoonlijke behoeftes geprobeerd worden mee te nemen o.b.v. regelmatige feedback.

Wat vinden jullie van de prijs (€20-30 per maand), is dat het waard? Ook in vergelijking met een echte coach (natuurlijk heeft een coach veel meer te bieden dan een app haha, maar gaat dan vooral even over de programmering), of zelf programmeren? De benodigde kennis is tenslotte wel beschikbaar.
 
Geen persoonlijke ervaring maar ik hoor er gemixte berichten over (geldt ook voor veel andere coachingtrajecten natuurlijk). De belangrijkste graadmeter is natuurlijk progressie op de grote drie, en ik hoor of zie bijna niemand die daar negatief over is, kan ook onderdeel van de marketingstrategie zijn natuurlijk.

Grootste bezwaren die ik hoor zijn logischerwijs het probleem met individualisering van de programmering, alhoewel er zeker wel een vrij uitgebreide questionnaire is op basis waarvan een block wordt uitgeschreven. Maar gewoon de dag-tot-dag, week-tot-week aanpassingen die uiteindelijk eigenlijk altijd nodig zijn in een schema zijn lastig. En het andere grote bezwaar is het volume. Wat ik hoor is dat in 'hypertrofie-fases' het volume vaak te hoog lijkt te zijn en in strength-fases juist veel te laag. Op assistance lijkt het volume across the board vrij laag te zijn

Waar je normaal gesproken met een real life coach dus continue aanpassingen zou mogen verwachten van die coach ben je hier meer op je eigen inzichten aangewezen wat dat betreft, bij blessures, pijntjes, technische tekortkomingen, wat matig ingeschatte 1RM's et cetera. Dit is verder geen kritiek want een vrij logisch gevolg van AI maar dat zorgt er wel voor dat het dus niet zomaar weggelegd is voor iemand die een schema wil uitgeschreven hebben en er verder niet al te veel bij na wil denken. Ik kan me wel voorstellen dat dat de gedachte is van iemand die met zo'n AI schema start. 'Alles wordt voor me uitgeschreven dus ik hoef alleen maar te volgen wat er staat.'

Voor wat betreft volume: MRV, MEV en dergelijke zijn uiteindelijk ook allemaal onderdeel van de individualisering van een block. Individuele verschillen zorgen er nu eenmaal voor dat de ene lifter toch echt andere volumes nodig heeft dan de ander, zelfs als andere omstandigheden gelijk zijn (geslacht, leeftijd, gewicht, etc), dit kan ook nog schelen per lift. Ook hier geldt dus weer dat als je kiest voor AI je echt nog wel zelf goed zal moeten nadenken over effectieve volumes en of je er nog van kunt herstellen.

Verder is denk ik de algemene kritiek op CWS's opvattingen dat de frequentie op de main lifts redelijk laag ligt. Ik zie ook in die AI (powerlifting)programma's regelmatig 2x/wk comp squat, 1x/wk bench & dl of iets in die richting. Er zit dan soms nog wel een boatload aan variaties bij maar ik vind dat voor veel lifters vaak toch een te lage frequentie.
 
Heeft iemand hier ervaring met JuggernautAI of andere "AI" programma's? Of hebben jullie een mening over dit soort ontwikkelingen?

Uiteraard is het niet echt AI, en vooral een expert model gebaseerd op standaard principes die Juggernaut Training Systems (Chad Wesley Smith) ook wel online heeft staan, waarbij persoonlijke behoeftes geprobeerd worden mee te nemen o.b.v. regelmatige feedback.

Wat vinden jullie van de prijs (€20-30 per maand), is dat het waard? Ook in vergelijking met een echte coach (natuurlijk heeft een coach veel meer te bieden dan een app haha, maar gaat dan vooral even over de programmering), of zelf programmeren? De benodigde kennis is tenslotte wel beschikbaar.
Geen idee, nooit gebruikt. Ik denk dat het voor veel mensen handig is om zo'n schema te volgen, omdat het een houvast geeft en je weet dat je waarschijnlijk grotendeels in de goede richting werkt. Vooral als deze doormiddel van technologie nog een beetje gepersonaliseerd is. Met een eigen schema hebben veel mensen vaak de neiging om te snel te wijzigen merk ik. Maar anderzijds heb je met je eigen programma natuurlijk veel meer speelruimte, wat ook interessant kan zijn. Ik denk dat als je dedicated genoeg bent om langere tijd het zelfde programma aan te houden, je beter een keertje goed door het boek 'The scientific principles of strength training' van Mike Isreatel kan lezen.

Dan heb je daarna nog het hebben van een coach, wat in mijn ogen een enorm veel grotere meerwaarde heeft tov schema's alleen. Die kunnen echt zien waar je mee bezig bent, hoe dat gaat, en mogelijke nodige wijzigingen maken gaandeweg. Vooral als je een coach hebt met wat ervaring ga je hier een berg meer aan hebben naar mijn mening. Maar ja, twee dingen blijven lastig daarin. Een goeie en passende coach vinden is nou eenmaal gewoon erg lastig. En daarnaast heb je uiteraard het kosten plaatje van een dergelijke coach.
 
Momenteel log ik de excell sheiko workouts, in de sheiko gold app. Dit is nog gratis voor een proefperiode waarbij je in die periode gebruik kan maken van 4 gratis workouts die door de sheiko gold ai worden aangemaakt tijdens de gratis proefperiode. Tot op heden heb ik nog geen workout van de ai gebruikt dus kan er verder nog niet veel van zeggen. De proefperiode waarin je een bestaand schema logt, maakt dat de AI jou leert kennen en na de proefperiode zijn AI workouts aanpast qua intensiteit/volume.

@buritto: was/ben ik ook benieuwd naar anderen die de app al langer gebruiken....gezien de kosten van een abbo.
 
Momenteel log ik de excell sheiko workouts, in de sheiko gold app. Dit is nog gratis voor een proefperiode waarbij je in die periode gebruik kan maken van 4 gratis workouts die door de sheiko gold ai worden aangemaakt tijdens de gratis proefperiode. Tot op heden heb ik nog geen workout van de ai gebruikt dus kan er verder nog niet veel van zeggen. De proefperiode waarin je een bestaand schema logt, maakt dat de AI jou leert kennen en na de proefperiode zijn AI workouts aanpast qua intensiteit/volume.

@buritto: was/ben ik ook benieuwd naar anderen die de app al langer gebruiken....gezien de kosten van een abbo.
Ik volg nu het juggernaut method 2.0 programma en dat bevalt goed. Dus geen AI. Moet zeggen dat ik zelf programmeren ook wel interessant vind, en het zelf toepassen wel leerzaam is.

Misschien dat ik juggernaut AI een kans geef in februari, maar het probleem is dat ik nog altijd niet probleemloos kan benchen. Geen idee of dat bij dit soort programma's makkelijk te vervangen is voor incline bench of een overhead press.
 
Inhoudelijk ken ik juggernaut programma niet, maar Chad is natuurlijk wel bekend. Ik heb helaas geen ervaring met de juggernaut AI dus weet niet of je bench kan swipen met ohp. Iemand anders advies wellicht?
 
Back
Naar boven