AndroidHealthClinic

Juist uitvoering van oefeningen-topic.. ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Corleoné

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
12.629
Waardering
1.117
Lengte
1m77
Massa
84kg
Ik train nu toch al zo'n goeie 3 jaar, maar volgens sommigen train ik nog steeds verkeerd..

Bv: triceps pressdown met touw

Kwam er een gast naar me toe (soort ronnie coleman, zwart en gespierd)) die zei dat ik het touw zowel boven als onderaan tijdens de oefening moest openhouden dat ik zo veel meer spanning krijg om de triceps en hij beter zal groeien. En inderdaad, toen ik die oefening zo uitvoerde met het touw wijd open zowel boven als onderaan, voelde ik m'n triceps wel 10 keer meer!!!

Ander bv: dumbbell saide raises

Zei die man me dat ik m'n onderarmen helemaal los moest zien te krijgen, en de duim die rond de greep is, moest ik om de kant van m'n andere vingers doen, zodanig dat ik de dumbbell alleen met m'n 4 vingers kan vasthouden.. En inderdaad, zo kwam veel meer spanning op m'n zijkant schouders te staan!!

Nu ben ik wel verwonderd, want zo'n zaken krijg je niet vaak te horen, zeg maar kleine details, trukjes die ervoor zorgen dat je bijna alleen spanning op die te trainen spier krijgt..

Nu is m'n vraag of die methode van trainen idd beter is (lichter trainer, met meer controle en specifiek druk op de spier)(vermoed van wel), of dat harder trainen, de oefening ook nog goed uitvoeren, maar meer voor het gewicht gaan en minder aandacht hebben voor de spanning die op de spier moet blijven zeg maar beter is..

Nu had ik ook nog wat meer tips geweten rond andere oefeningen die ik mss deels fout uitvoer (zaken waar je niet onmiddellijk aan denkt of achter komt).. dus als iemand nog tips (zowel algemeen of specifieke oefeningen) weet om meer spanning op de spier te krijgen zijn die altijd welkom..
 
Ja, zo kan je alle oefeningen wel afgaan op tips en trucs..

ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar op deze site staan altijd do's & don'ts en soms ook nog pro tips bij de oefeningen:

www.hyperstrike.com
 
Trucs komen met ervaring. Gewoon een oefening net even iets anders proberen en kijken(voelen) naar het effect.

Trucs hoeven ook niet altijd voor een ieder hetzelfde uit te pakken en zijn ook vaak nog afhankelijk van moment en beschikbaarheid van materiaal.

Neem jouw truc nr twee, bij laterals alleen de duim aan de kant van de vingers, prima bij lichtere gewichten, maar zodra je zwaarder gaat kan je in de problemen komen zdat je op een gegeven moment meer bezig bent met ervoor te zorgen dat de dumbbells niet uit je handen schieten dat dat je je schouders aan het trainen bent.

Vergeet trouwens niet dat meer spanning door isolmetrische belasting (tip 1) niet altijd meer spiergroei opleverd en dat sommige manier wel zwaarder aanvoeln, maar niet altijd meer belastend zijn voor de spier.,

Maar expermenteren kan nooit kwaad (zolang je aan je veiligheid denkt) en zorgt voor afwisseling.
 
Ja, zo kan je alle oefeningen wel afgaan op tips en trucs..

ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar op deze site staan altijd do's & don'ts en soms ook nog pro tips bij de oefeningen:

www.hyperstrike.com

thx

Trucs komen met ervaring. Gewoon een oefening net even iets anders proberen en kijken(voelen) naar het effect.

Trucs hoeven ook niet altijd voor een ieder hetzelfde uit te pakken en zijn ook vaak nog afhankelijk van moment en beschikbaarheid van materiaal.

Neem jouw truc nr twee, bij laterals alleen de duim aan de kant van de vingers, prima bij lichtere gewichten, maar zodra je zwaarder gaat kan je in de problemen komen zdat je op een gegeven moment meer bezig bent met ervoor te zorgen dat de dumbbells niet uit je handen schieten dat dat je je schouders aan het trainen bent.

Vergeet trouwens niet dat meer spanning door isolmetrische belasting (tip 1) niet altijd meer spiergroei opleverd en dat sommige manier wel zwaarder aanvoeln, maar niet altijd meer belastend zijn voor de spier.,

Maar expermenteren kan nooit kwaad (zolang je aan je veiligheid denkt) en zorgt voor afwisseling.

Thx, zal ik doen, is idd een kwestie van voelen en experimenteren..
 
Ik had vorige week ook een expirement in de gym gehouden met een erg goed resultaat,

bij het dippen je helemaal diep uit laten hangen en dan klein stukje omhoog duwen zodat de spanning op je triceps komt en dat vast houden dan weer om hoog en dat herhalenm je kunt ook gewicht toevoegen om het NOG zwaarder te maken,

mvg,
 
Ik had vorige week ook een expirement in de gym gehouden met een erg goed resultaat,

bij het dippen je helemaal diep uit laten hangen en dan klein stukje omhoog duwen zodat de spanning op je triceps komt en dat vast houden dan weer om hoog en dat herhalenm je kunt ook gewicht toevoegen om het NOG zwaarder te maken,

mvg,

als je helemaal diep uithangt en dan slechts een klein stukje opkomt is de prime mover nog steeds de borst, als je triceps belasting wilt maximaliseren is dat niet the way to go.
 
als je helemaal diep uithangt en dan slechts een klein stukje opkomt is de prime mover nog steeds de borst, als je triceps belasting wilt maximaliseren is dat niet the way to go.

Yep.
 
Back
Naar boven