MuscleMeat

Jullie mening over Borrelnoten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sweetlake92

Cool Novice
Lid geworden
5 jan 2017
Berichten
86
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
87kg
Ik at laatst een schaaltje borrelnootjes. Na het kijken op de ingrediëntenlijst bleek dat borrelnootjes niet zo slecht waren als ik dacht.
Per 100 gram, overgroot deel onverzadigd vet + 14 gram eiwit.

Stel ik eet 100 gram als ontbijt, gaat dit mij goed of slecht doen.
Of gewoon simply houden aan mijn max calorieën per dag.
Ik heb in de ochtend graag een goede start met 500-600 kcal.


Voedingswaarden
per 100 g
Waarvan
Waarvan
Vitaminen En Mineralen
Referentie-Inname Van Een Gemiddelde Volwassene (8400kJ / 2000kcal).
Energie2382 kJ
572 Kcal
Vetten39 g
Verzadigde Vetzuren5.3 g
Enkelvoudig Onverzadigde Vetzuren27 g
Meervoudig Onverzadigde Vetzuren6.5 g
Koolhydraten40 g
Suikers6.4 g
Vezels2.8 g
Eiwitten14 g
Zout1.7 g
Vitamine E3.4 Mg (28%)
Niacine6.8 Mg (43%)
Foliumzuur65.4 ug (33%)
Biotine72 ug (143%)
Fosfor223 Mg (32%)
Magnesium102 Mg (27%)
 
Goed ontbijt wel, daarmee stil je je honger wel 30 minuten.
Zijn het complete eiwitten?
 
  • Like
Waarderingen: LM
Als jij daarop kan leven en je macro's en de rest van je schema in orde zijn zou het best kunnen. Het is in mijn ogen als ontbijt niet de beste keuze.
weinig vezels en door het minimale volume je snel weer honger zal hebben.
Zou in mijn ogen in een bulk beter als tussendoortje zijn.

Maar er zijn ook zat mensen die leven op wat plakken bacon met een eitje ...
En er zijn er ook zat die niet ontbijten.

Het gaat allemaal om het totaal. Maar dan zou ik eerder kiezen voor gewone noten als je het echt zou doen. En toch wat aanvullen ergens mee (eiwit en vezels)
 
Als jij daarop kan leven en je macro's en de rest van je schema in orde zijn zou het best kunnen. Het is in mijn ogen als ontbijt niet de beste keuze.
weinig vezels en door het minimale volume je snel weer honger zal hebben.
Zou in mijn ogen in een bulk beter als tussendoortje zijn.

Maar er zijn ook zat mensen die leven op wat plakken bacon met een eitje ...
En er zijn er ook zat die niet ontbijten.

Het gaat allemaal om het totaal. Maar dan zou ik eerder kiezen voor gewone noten als je het echt zou doen. En toch wat aanvullen ergens mee (eiwit en vezels)

Ik weet inmiddels redelijk wat over voeding. Maar ik ga op en neer in gewicht. Ik zoek iets wat makkelijk is, niet te ongezond en wat ik kan eten zonder na te denken. En wat al klaarligt bij wijze van. Een zakje van 100 gram borrelnoten is makkelijk te preppen. Ik weet dat normale pinda's gezonder zijn, maar dat krijg ik niet dagelijks weg.

marina1975 Jij was een tijd geleden nog geen mod dacht ik, congratz :)
 
s'ochtends zit ik wel netjes aan de kwark en s'avonds aan de eiwitten, volkoren carbs en een beetje groenten. (Naja vanaf morgen :laugh:)
 
Ik weet inmiddels redelijk wat over voeding. Maar ik ga op en neer in gewicht. Ik zoek iets wat makkelijk is, niet te ongezond en wat ik kan eten zonder na te denken. En wat al klaarligt bij wijze van. Een zakje van 100 gram borrelnoten is makkelijk te preppen. Ik weet dat normale pinda's gezonder zijn, maar dat krijg ik niet dagelijks weg.

marina1975 Jij was een tijd geleden nog geen mod dacht ik, congratz :)
Waarom krijg je gewone pindas niet weg?
 
Borrelnoten als ontbijt..:kots:

Reden om het niet te doen: de hoeveelheid zout. Maar gaat natuurlijk om het totaal.
 
Als jij lekker op 100gram borrelnoten gaat moet je dat gewoon doen. Zorg dat je je macro's in orde hebt en als dat erin past kan je eten wat je in feite eten wat je wil. Misschien kan je ze nog dippen in pindakaas ;)
 
Het enige wat er echt niet zo goed aan is is het soms hoge zoutgehalte.
 
Tijgernoten werken veel beter, man.
 
Nee, borrelnoten zijn niet gezond omdat pinda's gezond zijn. Wat zijn de ingrediënten? Voeding bestaat uit meer dan calorieën alleen. Als je gewone pinda's niet lust, en werkelijk overweegt te ontbijten met borrelnoten, moet je niet gaan bodybuilden. Bodybuilding valt of staat met voeding..
 
Het enige wat er echt niet zo goed aan is is het soms hoge zoutgehalte.
Vind je dit er gezond uit zien?

Screenshot_20200302-205830_Albert Heijn.jpg


Je kunt je lichaam vullen en je kunt je lichaam voeden..
 
Nee, borrelnoten zijn niet gezond omdat pinda's gezond zijn. Wat zijn de ingrediënten? Voeding bestaat uit meer dan calorieën alleen. Als je gewone pinda's niet lust, en werkelijk overweegt te ontbijten met borrelnoten, moet je niet gaan bodybuilden. Bodybuilding valt of staat met voeding..
Klopt, macro's zijn ook een ding.
 
Vind je dit er gezond uit zien?

Bekijk bijlage 481904

Je kunt je lichaam vullen en je kunt je lichaam voeden..
Het is niet mijn keuze, ik eet het nooit want goor, maar er is weinig geks tussen. Geen van de ingrediënten is echt twijfelachtig. Noten en zetmeel. Beetje smaak en wat zuur voor de smaak.

Het zout is met name niet echt gezond. De rest kan weinig kwaad.

Nadeel is vooral dat het volume dat je eet voor die calorieën nogal weinig is. Dus je zult makkelijker te vee eten.
 
Ik weet inmiddels redelijk wat over voeding. Maar ik ga op en neer in gewicht. Ik zoek iets wat makkelijk is, niet te ongezond en wat ik kan eten zonder na te denken. En wat al klaarligt bij wijze van. Een zakje van 100 gram borrelnoten is makkelijk te preppen. Ik weet dat normale pinda's gezonder zijn, maar dat krijg ik niet dagelijks weg.

marina1975 Jij was een tijd geleden nog geen mod dacht ik, congratz :)
Thanks :)

Zijn andere noten een optie? Cashew, pistache, amandelen, walnoten etc.
Je kan ook overwegen om studentenhaver te nemen. Er zijn mogelijk ook wel andere simpele opties.
 
Vind je dit er gezond uit zien?

Bekijk bijlage 481904

Je kunt je lichaam vullen en je kunt je lichaam voeden..
Achja, van wat E-nummertjes zijn de meeste hier niet vies hoor. Wat dacht je van cola/fanta/energy drink in zero variant? 0kcal, maar wel een bom aan smaak en kleur. Alsof dat echt gezond is..
 
Back
Naar boven