MuscleMeat

Jullie mening over mijn trainingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RMT93

Novice
Lid geworden
26 dec 2012
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
Hoi, ik train pas een 8 maanden en de laatste 3 maanden pas serieus en nu heb ik zelf een schema gemaakt en ik wil graag de mening van wat gevorderde bodybuilders horen.(mijn doel is spier massa bouwen)

Ook doe ik graag omwisselen van spiergroep na iedere oefening zo als je ziet tegen de tijd dat ik weer op die spiergroep aankom heb ik weer volop kracht,
aanrader of afrader?
Ook ga ik op iedere set 'to failure'zo als ze zeggen.
PS het is in het engels want ik niet alle namen in het nederlands ;)
Laat a.u.b jullie mening horen, alvast bedankt!

Day 1.
Chest & Back:

warm up.
Incline dumbbell press 8x4 sets.
Lat Pulldown 8x4 sets.
Flat bench press 8x4 sets.
Bent over rows 8x4 sets.
Cable fly's 8x4 sets.
Lat pushdowns 8x4 sets.

Day 2.
Legs:

Warm up.
Squats 8x4 sets.
Deadlifts 8x4 sets.
Leg press 8x4 sets.
Leg extension 8x4 sets.
Calf raises 8x4 sets.

Day 3.
Shoulders,Triceps& Biceps:

Warm up.
Dips 8x4 sets.
Shoulder press 8x4 sets.
Overhand bicep curls 8x4 sets.
Close grip benchpress 8x4 sets.
Upright row 8x4 sets.
Preacher curls 8x4 sets.
Skullcrushers 8x4 sets.
Face Pulls 8x4 sets

Day 4.
OFF.

Day 5.
Repeat
 
Hoi, ik train pas een 8 maanden en de laatste 3 maanden pas serieus en nu heb ik zelf een schema gemaakt en ik wil graag de mening van wat gevorderde bodybuilders horen.(mijn doel is spier massa bouwen)

Ook doe ik graag omwisselen van spiergroep na iedere oefening zo als je ziet tegen de tijd dat ik weer op die spiergroep aankom heb ik weer volop kracht,
aanrader of afrader?afrader
Ook ga ik op iedere set 'to failure'zo als ze zeggen. niet goed om elke set te doen voor meer uitleg moet je bij oefeningen kijken
PS het is in het engels want ik niet alle namen in het nederlands ;)
Laat a.u.b jullie mening horen, alvast bedankt!

Day 1.
Chest & Back: deadlifts erbij en nog 1 oef voor traps

warm up.
Incline dumbbell press 8x4 sets.
Lat Pulldown 8x4 sets.
Flat bench press 8x4 sets.
Bent over rows 8x4 sets.
Cable fly's 8x4 sets.
Lat pushdowns 8x4 sets.

Day 2.
Legs: deadlifts vervangen voor legg press of lunges en nog 1 kuit oefening

Warm up.
Squats 8x4 sets.
Deadlifts 8x4 sets.
Leg press 8x4 sets.
Leg extension 8x4 sets.
Calf raises 8x4 sets.

Day 3.
Shoulders,Triceps& Biceps:

Warm up.
Dips 8x4 sets.
Shoulder press 8x4 sets.
Overhand bicep curls 8x4 sets.
Close grip benchpress 8x4 sets.
Upright row 8x4 sets.
Preacher curls 8x4 sets.
Skullcrushers 8x4 sets.
Face Pulls 8x4 sets

Day 4.
OFF.

Day 5.
Repeat
en dan nog als extra zorg dat je niet elke dag buik doet want dat is dus niet goed, ik zeg het maar aangezien buik niet in je schema staat
 
Overhand bicep curl, is dat niet voor je brachi?
 
squat en deadlift van elkaar weghalen... deadlift bij rug dag pakken ''ik weet het traint ook je quads,hams... meeste onderrug''
 
squat en deadlift van elkaar weghalen... deadlift bij rug dag pakken ''ik weet het traint ook je quads,hams... meeste onderrug''

dat deed ik eerst ook eerst maar dan heb ik spierpijn in me onder rug als ik squats ga doen en dat lijkt me niet echt goed..

---------- Post toegevoegd Thu 27 Dec 2012 om 11:54 ----------

en dan nog als extra zorg dat je niet elke dag buik doet want dat is dus niet goed, ik zeg het maar aangezien buik niet in je schema staat

ik weet het doe ik ook niet, ik doe eigenlijk bijna nooit buik, af en toe alleen op benen dag.
 
dat deed ik eerst ook eerst maar dan heb ik spierpijn in me onder rug als ik squats ga doen en dat lijkt me niet echt goed...


mischien kun je dag 2 en 3 omdraaien dan heb je hier geen last van
 
mischien kun je dag 2 en 3 omdraaien dan heb je hier geen last van

Nee, van squats krijg je ook spierpijn in je onderrug. Benen eerst, dan borst, dan rug. Op die manier heb je er het minst last van.

Dafuq zijn lat pushdowns? Neem aan dat je straight arm pulldowns bedoelt?
 
heb dit ook geprobeerd maar ben overgegaan op push/pull/benen.

je traint elke spiergroep nu om de 4dagen. dat is best veel, wanneer je dan ook nog alle hulpspieren apart gaat trainen hebben die erg weinig rust.
het kan wel maar mijn ervaring was dat het te veel werd voor schouders en armen.. ik groei veel beter bij push/pull/benen
 
Nee, van squats krijg je ook spierpijn in je onderrug. Benen eerst, dan borst, dan rug. Op die manier heb je er het minst last van.

Dafuq zijn lat pushdowns? Neem aan dat je straight arm pulldowns bedoelt?

je hebt gelijk ik had niet gezien dat er maar 1 rustdag tussen zat
 
heb dit ook geprobeerd maar ben overgegaan op push/pull/benen.

je traint elke spiergroep nu om de 4dagen. dat is best veel, wanneer je dan ook nog alle hulpspieren apart gaat trainen hebben die erg weinig rust.
het kan wel maar mijn ervaring was dat het te veel werd voor schouders en armen.. ik groei veel beter bij push/pull/benen


klopt ja als ik mijn borst ga trainen heb ik nog wel spierpijn in mijn triceps,
maar heb niet het gevoel dat me borst training er onder lijdt als ik benchpress doe pak ik hem heel wijd + ik pak nog steeds even veel gewicht. maar de reden dat ik nu armen apart doe is omdat ik mijn armen wat groter wil maar als mijn armen niet voldoende rust krijgen zullen ze zo ok weinig groeien denk..

bedoel je met push/pull/benen op 1 dag alle push oefeningen zoals benchpress shoulderpress enz. en pull alle oefeningen zoals pulldowns, bentover rows, upright rows? maar shoulder press en upright rows op verschillende dagen lijkt me ok niks..
of zie ik het nu verkeerd?
 
dat deed ik eerst ook eerst maar dan heb ik spierpijn in me onder rug als ik squats ga doen en dat lijkt me niet echt goed..

---------- Post toegevoegd Thu 27 Dec 2012 om 11:54 ----------



ik weet het doe ik ook niet, ik doe eigenlijk bijna nooit buik, af en toe alleen op benen dag.

Probeer op je form te gaan letten dat is het belangrijkst voor iedereen die gaat krachttrainen. Als je een deadlift verkeerd gaat uitvoeren zul je in de ziekenhuis belanden en dat willen we niet mischien dat je een filmpje kunt maken waar je deadlift:)?
 
Probeer op je form te gaan letten dat is het belangrijkst voor iedereen die gaat krachttrainen. Als je een deadlift verkeerd gaat uitvoeren zul je in de ziekenhuis belanden en dat willen we niet mischien dat je een filmpje kunt maken waar je deadlift:)?


Ik let ten aller tijden op me houding en vooral met deadlifts ik probeer ook niet extreem zwaar te deadliften ik kan nu ook zwaarder maar probeer eerst me houding onder de knie te krijgen
 
Back
Naar boven