AndroidHealthClinic

Jullie meningen en tips graag

Bezoekers in dit topic

Ik heb de 'StrongLifts 5x5 Workout' app geïnstalleerd op men smartphone. Ik heb hier op het forum gelezen dat dat een handig ding is, dus ik begin er volgende week aan. :)
 
Hallo weer iedereen,
Ik ben op 13 april begonnen met bulken (dagelijks ong 3000/4000kcal) ik woog toen 66k. Op maandag 20 april ben ik zoals ik al gezegd heb begonnen met StrongLifts 5x5, waar ik heel positief over ben. En op 23 april heb ik mijn eerste pot whey gekocht (van optimum nutrition golden standard), dat neem ik vanaf toen altijd vlak na de training, en de ochtend na de training... .

Nu weeg ik 70,2k, gisteren heb ik oa 64k gesquat en 40k gebankdrukt (alle bij dus 5x5) en mijn 1RM bij deadlift is 90k. :)
(Mijn excuses trouwens voor de lompe vragen en opmerkingen van mij in het begin van het topic)

Mvg
 
Ik heb pas iets gelezen over HIIT training (high intensity intervall training), wat mij erg interesseert, in de vorm van hardlopen bijvoorbeeld.
Ik zou namelijk graag een beetje droger komen te staan, dat je die aders wat beter ziet, ik zou daarom misschien HIIT willen doen, tijdens het weekend bijvoorbeeld, is dat iets voor mij?

Mvg
 
Nee, want je hebt nog te weinig spiermassa om te showen. Als je nu gewicht zou verliezen, dan zou je er alleen erg skinny/vormloos uitzien.

Gewoon eerst rustig bulken tot een kilootje of 85. Als je het goed doet, dan kom je amper vet aan en zou je vet% dus ook theoretisch moeten dalen, en je hebt veel meer vorm.
 
Oké, bedankt voor de tip steensteen, misschien is HIIT dan iets voor volgend jaar, dat valt nog te overzien.

Mvg

---------- Toegevoegd om 13:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

Is er een ander soort bewegen/ cardio waar ik mij wel mee bezig kan houden? Mountainbiken bijvoorbeeld? Iets waarmee ik mijn uithoudingsvermogen mee kan boosten, of gewoon iets waarmee ik sportief kan bezig zijn van tijd-tot tijd? (Zodat ik door het weekend en vakanties iets anders te doen heb als boeken lezen, tv kijken en gamen...)
 
Je kan na de training een halfuur wandelen, srs

Weinig belastend voor de knieën en toch zeer effectief
 
Oké, bedankt voor de hulp.
 
Ik denk juist aan iets, 2 jaar geleden had ik eens enorme last van mijn voeten (door regelmatig te wandelen), toen hebben ze mij onderzocht in een ziekenhuis, waarna ik steunzolen kreeg, en toen heeft de dokter ook gezegd dat ik "lange spieren" had (in hoeverre ik toen spieren had...), en dat ik vooral lange spieren moest trainen, door bijvoorbeeld te fietsen. Misschien is het daarom dat ik zo'n kleine kuiten heb (mijn armen vind ik ook maar klein hoor), want ik kan wel 5x 76K squaten, wat volgens mij toch 'redelijk' is, maar ik zie er uit "like I dont even lift"... ligt dat dan aan die "lange spieren"? En wat kan ik daar dan aan doen? En hoe train ik "lange spieren" het beste? Of moet ik mij daar geen zorgen over maken?

Wat denken jullie ervan? Ervaring gevraagd aub.
Alvast bedankt.
 
Gewoon gaan trainen. Hoe je spieren eruit zien is puur genetisch.
 
Bij 5x75 hoor je er ook uit te zien alsof je not even lift. Gedult hebben.
 
Ik heb een tip voor jou met de barbel zodat je makkelijker squats bench en nog veel meer kan doen
Check even de screen schot die ik heb gemaakt.http://prntscr.com/7ff4d3 met twee stoelen en dan je bench er in dan kan je makkelijk bench presses en haal je de bank weg kan je zo de barbel op pakken en squads doen.
 
Powerrack kopen of anders naar een gym gaan met een powerrack. Ga niet suïcidaal doen met stoelen en dat soort fratsen
 
Oké, bedankt voor de hulp, en sorry... maar bij dat van die stoelen voel ik mij niet echt prettig...

---------- Toegevoegd om 18:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------

Bij 5x75 hoor je er ook uit te zien alsof je not even lift. Gedult hebben.

Oh, oké dan, het is maar dat ik vaak dingen lees over mensen (volwassenen) die nog niet eens één keer hun eigen lichaamsgewicht kunnen squaten (soms zelfs niet eens deadliften...), dat ik dacht dat dat voor iemand van nog maar 15 jaar een redelijke prestatie was... :o

---------- Toegevoegd om 18:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:05 ----------

Mijn doel is om in de Zomervakantie (liefst halverwege Julie, anders augustus) 5x 100K te squaten
 
Mijn doel is om in de Zomervakantie (liefst halverwege Julie, anders augustus) 5x 100K te squaten

Nice ;)

Je zal altijd voorlopen op de mensen die niet liften. Helemaal nu je zo jong begint, als je 20 bent dan ben je een beest :D Dat is ook mijn motivatie.
 
Bedankt voor de extra motivatie! :D
 
Ik heb nog een vraag, ik probeer zoveel mogelijk te eten, maar aangezien ik altijd veel andere dingen te doen heb (werken in het huishouden, studies...), en het soms zelfs moeilijk is om tijd te maken voor mijn workout, lukt het mij niet mijn ckals etc... te tellen + dat ik geen geld heb om fatsoenlijk eten of Whey te kopen (ik ga binnenkort 2 schijven van 20kg kopen (ik heb trouwens nog altijd geen squatrack of powerrack))... met weinig gains als gevolg... . Hebben jullie enige tips of ideeën die kunnen helpen? Zou ik meer geld moeten investeren in eten en Whey dan in extra gewichten (dan kan ik wel niet meer gainen met mijn deadlift en binnenkort ook niet meer op mijn squat (ik heb in totaal 78kg gewicht aan schijven))?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen (please geen haat omdat ik niet genoeg geld of tijd heb, ik doe mn best).
 
Ga werken, ga naar een gym, koop normaal eten
 
Als je geen geld hebt voor gewichten ga dan naar een gym. Voor 20€ per maand ben je er.

Voeding is toch ook niet zo duur? Een pot kwark kost 0,50€ een zak bevroren kipfilet 5€, Haring of makreel of tonijn ook rond de 0,50€. Cashew noten 3€.

Gewoon wat rond kijken en huismerken kopen zoals everyday bij collruyt.
 
Bedankt voor de hulp mannen, maar het geld dat ik nu aan gewichten uitgeef gaat nooit verloren (ik heb er momenteel wel geld genoeg voor), terwijl dat als ik naar een gym zzou gaan ik mettertijd meer geld ga kwijtraken, ik blijf liever gewoon lekker thuis trainen, met mijn eigen muziek enzo. En ik zal wel is binnenkort bij de Colruyt bij ons vlak in de buurt langsgaan, en kopen wat ik kan (kwark, kipfilet, tonijn...) (ik kan zelf wel niet koken, behalve eieren dan :D )
Bedankt voor de tips
 
Om degelijk thuis te trainen, heb je minimaal nodig
- Een powerrack voor squats en bench
- Een 20kg barbell
- Genoeg 50mm schijven (met 200kg kan je wel even vooruit)
- Een bench

Dan zit je al snel tegen de 1000 euro aan, en dit is het minimale dat je nodig hebt.
 
Back
Naar boven