Fitness Seller

Jullie realistische droomfysiek?

Bezoekers in dit topic

Maar het basisidee achter deze klasse is dat de toeschouwer of fan zich kan identificeren met dit soort lichamen, omdat die tot op zekere hoogte (natural) haalbaar zijn. Als je dan ook daar belachelijke bijwerkingen van PED's ziet gaat die beleving (i.i.g.) bij mij verloren.

Zo was ik teleurgesteld toen ik erachter kwam dat Zane niet natural was, hoewel zijn nickname natuurlijk een inkoppertje was.
Volgens mij was hij leraar, vandaar de nickname toch?
 
Volgens mij gaf hij alleen les in wiskunde, hoewel hij een Bachelor of Science had met een major in scheikunde. Dat laatste zegt hij ook hier, op 9:00:


waar hij tevens zijn nickname verklaart.

Maar ik herinner me anders. Ik dacht altijd dat hij "the chemist" werd genoemd in de betekenis van farmaceut. Dat hoorden we (en lazen we in de 'Muscle' en 'Muscle and Fitness' van Joe Weider en de 'Sportrevue' van Albert Busek) in de aanloop naar de door Zane gewonnen Mr. O.'s (77-79). Het had ermee te maken dat hij zich de laatste paar weken voor de wedstrijd altijd spectaculair wist te verbeteren. Op Wikipedia staat nu dat Frank wiskunde- en scheikundeles gaf, maar volgens mij klopt dat dus niet en stond het daar vroeger ook niet als zodanig. Er zijn tegenwoordig nog paar lange 'in depth' interviews met Zane op Youtube, ik ga binnenkort nog ff goed luisteren. Frank is ondertussen wel zo oud dat zijn geheugen hem mogelijk parten gaat spelen (onze herinneringen zijn zwaar geredigeerd), en misschien ga ik ook die kant op.

Aan de andere kant was het nieuws dat ons bereikte altijd wel een beetje gekleurd, zowel letterlijk als figuurlijk. John Bourne, toenmalig voorzitter van de NBBF en eigenaar van de sportschool waar ik rond 1980 trainde had bijvoorbeeld Arnold persoonlijk ontmoet en hield vol dat deze 2m lang was. Een andere bron van informatie was Robby Robinson die door Joe Weider voor zijn kritische houding uit de IFBB was gewerkt en daarna een tijdje bij ons in Scheveningen (!) achter de bar stond en aan allerlei NABBA wedstrijden in Europa deelnam. In die organisatie zaten veel 'gekleurde' mensen, onder wie Serge Nubret en ook relatief veel donkere atleten (zoals een andere vluchteling, eerst uit Cuba en vervolgens uit de IFBB: Sergio Oliva) . Maar Robby's uitspraken waren altijd beïnvloed door het gemene racisme dat hij in de States bij de IFBB had ervaren, hoewel hij vond (ik niet trouwens) dat Zane terecht had gewonnen.

Sorry voor de lange uitweiding van een oude amateur bodybuilding geschiedkundige.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Zou zo iemand als Christian Hogue naturel zijn?

Flink droog, niet super veel massa. Dan zou je denken naturel haalbaar. (modellen fysiek)
Maar toch poppen zijn schouders er onwijs uit op bepaalde foto's op zijn insta


Als zo iemand niet naturel zal zijn, wat zal hij dan gebruiken lijkt me sterk dat er flink wat test in gaat.
Zo'n VP is naturel wel haalbaar, maar of dan ook alles er op die manier uit springt bij wijze van qua hardheid?

Masteron, winstrol of anavar zoiets?
 
Zou zo iemand als Christian Hogue naturel zijn?

Flink droog, niet super veel massa. Dan zou je denken naturel haalbaar. (modellen fysiek)
Maar toch poppen zijn schouders er onwijs uit op bepaalde foto's op zijn insta


Als zo iemand niet naturel zal zijn, wat zal hij dan gebruiken lijkt me sterk dat er flink wat test in gaat.
Zo'n VP is naturel wel haalbaar, maar of dan ook alles er op die manier uit springt bij wijze van qua hardheid?

Masteron, winstrol of anavar zoiets?
Je weet nooit of iemand natural is of niet.

Maar dit is zeker natural te behalen. Vergeet niet dat al die foto's in shoots ook bewerkt worden en dat belichting, angle etc. optimaal zijn
 
Je weet nooit of iemand natural is of niet.

Maar dit is zeker natural te behalen. Vergeet niet dat al die foto's in shoots ook bewerkt worden en dat belichting, angle etc. optimaal zijn
Precies dit. Ik wil niet suggereren dat ik er net zo goed uitzie als deze gast,maar imho kom ik er toch redelijk in de buurt,en ik ben 51. Ben je jonger en heb je je genen een beetje mee + inderdaad goede belichting e.d. dan kan dit zeker.
 
Droomfysiek is voor mij wel CBUM maar of het realistisch is, dat dan weer absoluut niet :o
 
Deze blijft toch een streefdoel.
687E3ABF-C494-425A-8707-63519D4825F6.jpeg
 
"realistisch"
Met jouw lengte, bijna 30cm langer dan Mike, is zijn armomvang niet onhaalbaar (47-48cm), maar om zoals hij te worden moet je (o.a.!!!) ook roken, amfetamines gebruiken en je eigen urine drinken.
 
Met jouw lengte, bijna 30cm langer dan Mike, is zijn armomvang niet onhaalbaar (47-48cm), maar om zoals hij te worden moet je (o.a.!!!) ook roken, amfetamines gebruiken en je eigen urine drinken.
Is dat zo eigenlijk dat als je langer bent je grotere armomtrek kan halen?
 
Laatst bewerkt:
Is dat zo eigenlijk dat als je langer bent je grotere armomtrek kan halen?

Roken amfetamines check
Zeker! Als natural had ik rond mijn 20ste 45cm, ongeveer hetzelfde als Kameel. En jij bent nog aanzienlijk langer.
 
Zeker! Als natural had ik rond mijn 20ste 45cm, ongeveer hetzelfde als Kameel. En jij bent nog aanzienlijk langer.
Hmmmm nooit van gehoord dat dat zo was. Maar goed hoe korter hoe groter ze lijken haha
 
Back
Naar boven