AndroidHealthClinic

Stelling Junkfood als ontbijt? (refeed/cut)

Bezoekers in dit topic

Marky

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2003
Berichten
12.706
Waardering
333
Als ik na het opstaan een magnun, een zak chips + een flinke lading eiwitten gebruik 1 a 2 keer per week in de cut, lijkt het wel alsof dat het ideale moment is om de verbranding de rest v/d dag sneller te laten gaan. Een bloat is slechts zichtbaar voor 2 uurtjes.

Als ik het halverwege de dag neemt gaat m'n shape stuk, en de bloat blijft ook veel langer zitten (tot volgende dag eigenlijk :s). Mij werd weleens verteld dat refeeden het beste na de training kan, maar juist daarvan lijkt het alsof m'n cardio sessie voor niets is geweest.
 
Ik doe het ook altijd na de training, voelt stukken beter. En voelt echt alsof de batterij wordt opgeladen..
Als je het persoonlijk fijner vindt om dit in de ochtend te doen, prima. Maar veel mensen zijn dan geneigd de rest van de maaltijden op deze dag ook te cheaten ;)
 
vet hoort niet thuis in een refeed, dat doe je om koolhydraten aan te vullen.. KH + vet (en zout) geeft bloat.

Als je een junkdag echter neemt... dan accepteer je hoe je eruit ziet en ga je er de volgende dag weer gewoon tegenaan.

PS: van 1 dag veel eten gaat je metabolisme niet versnellen ofzo.
 
Wat is dan het 'beste' moment van de dag om junk food te eten?
In de bulk of cut..? Of op onderhoud
wat zijn de beste momenten?
 
vet hoort niet thuis in een refeed, dat doe je om koolhydraten aan te vullen.. KH + vet (en zout) geeft bloat.

Als je een junkdag echter neemt... dan accepteer je hoe je eruit ziet en ga je er de volgende dag weer gewoon tegenaan.

PS: van 1 dag veel eten gaat je metabolisme niet versnellen ofzo.

Hoe dan wel? Ik cut nu ook en heb 1 junkdag. Wat is een betere manier volgens jou, 1 x per week refeeden? high carb low fat dus?
 
Ik zelf vind dat 1x per wel een vette snack genome mag worden.
Zo hou je het ook langer vol.

Alleen natuurlijk niet te gek maken op een junk dag.
 
Wat is dan het 'beste' moment van de dag om junk food te eten?
In de bulk of cut..? Of op onderhoud
wat zijn de beste momenten?

na je training is junkfood of iets met veel suikers niet een probleem. En 's ochtends als je dus al uren geen voeding binnen hebt gehad kan het ook. Dit betekend niet dat je dus altijd moet gaan junken he :D
 
na je training is junkfood of iets met veel suikers niet een probleem. En 's ochtends als je dus al uren geen voeding binnen hebt gehad kan het ook. Dit betekend niet dat je dus altijd moet gaan junken he :D
In hoeverre is dat geen probleem?
heb je er op dat moment echt iets aan? Of word je minder dik als je het na de training eet?:D
 
In hoeverre is dat geen probleem?
heb je er op dat moment echt iets aan? Of word je minder dik als je het na de training eet?:D

's ochtends heb je er echt iets aan. Na je training ook wel maar dan moet je het natuurlijk niet overdrijven.

je kan het best op die 2 momenten junken om zo min mogelijk vet aan te zetten.

in de cut zou ik het btw absoluut niet doen.
 
Zou het dan niet als 1e maaltijd nemen. 1e maaltijd neem je juist veel carbs+eiwit omdat je dan insuline gevoeliger bent omdat je de hele nacht niets hebt gegeten. Op dit tijdstip chips eten is dan gewoon zonde.
 
vet hoort niet thuis in een refeed, dat doe je om koolhydraten aan te vullen.. KH + vet (en zout) geeft bloat.

Als je een junkdag echter neemt... dan accepteer je hoe je eruit ziet en ga je er de volgende dag weer gewoon tegenaan.

PS: van 1 dag veel eten gaat je metabolisme niet versnellen ofzo.

Van hoeveel dagen wel dan?
 
Zou het dan niet als 1e maaltijd nemen. 1e maaltijd neem je juist veel carbs+eiwit omdat je dan insuline gevoeliger bent omdat je de hele nacht niets hebt gegeten. Op dit tijdstip chips eten is dan gewoon zonde.

nee dat sowieso. Je moet iig genoed kh en eiw binnen krijgen. Maar de extra suikers/vetten die je erbij krijgt in je junkfood is minder erg 's ochtends/na je training dan op andere momenten.
 
Van hoeveel dagen wel dan?

10 - 14 dagen ? voordat het weer een beetje normaal is dan en dan is het soms echt nog niet op het niveau van voor het dieet (en bij sommigen komt dit nooit meer terug (behalve wanneer ze weer net zo zwaar (vet dus) worden als voorheen.

Ik weet niet hoeveel effect een refeed van 1 of 2 dagen heeft.
 
Marky, Je moet je refeed na je training doen. Je depots zijn dan op het laagste punt wat voor een maximale opname zorgt. Je moet cardio zien als een toevoeging om je totale metabolisme op peil te houden. We weten allemaal dat spieren tenslotte veel meer Kcal verbranden, dus je totale dagelijkse verbrandingen is meer afhankelijk van je krachttraining dan van je cardiosessie.

Een refeed bestaat trouwens uit verschillende koolhydraatstructuren. Voeg een klein beetje zout toe + 0,5 liter water. Vervolgens R-ala op 3 a 400 mg. 200 mg , 15 minuten voor je maaltijd en de andere 200 gelijk na je maaltijd. Btw, je kan ook nog wat jeneverbes capsules toevoegen.

Succes
 
Back
Naar boven