Fitness Seller

'k ben het lijnen zat! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Geef Dandy gelijk, denk ook niet dat al dat wegen je goed doet. En zoals patrick al zegt, of het 1, of het ander! Maybe moet je dat fietsen een op een laag pitje zetten (en gewoon gaan roken; dan heb je een stuk minder eetlust ;);))..?
 
ik heb sterk de indruk dat dit probleem psychologisch van aard is...

Als je zoveel fietst en sport, moet je in combinatie met een consistent voedingspatroon een gezond gewicht kunnen handhaven....

het klinkt cliché, maar het gaat uiteindelijk om een geleidelijke aanpassing in levensstijl. Je kunt wel schommelen tussen extremen.... ene moment fanatiek ketodieet, andere moment weer vreetbuien... maar ja, uiteindelijk kies je daar zelf voor. Beheersing, daar draait alles om...

Als ik jou was, zou ik even een tijdje niet alles volgens het boekje proberen te doen inderdaad. Ik bedoel, onbeperkt vet eten tijdens keto, gezonde vetten of niet, levert toch veel calorieen.... ik ben na 5 weken CKD overgestapt op een dieet met relatief weinig koolhydraten.

Ik train zwaar en neem alleen carbs na m'n workouts. De rest van de dag hoog in m'n eiwitten en matige hoeveelheden vet erbij. Dus veel kipfilet, tonijn, shakes etc.... met een eetlepel mayonaise, lijnzaadolie, olijfolie etc.

Een dag per week eet ik wat ik wil, waarbij ik mn vet laag hou, m'n eiwitten gemiddeld en koolhydraten hoog, vooral complexe carbs.....

Als je je elke dag weegt, niet tevreden bent met hoe je er uitziet... kun je die negatieve energie gebruiken om jezelf nog meer te laten demotiveren, maar je kunt het ook omzetten in een woede die je gebruikt om de tegenaanval in te zetten.

Neem die eca stack met yohimbe, doe die cardio op nuchtere maag, 45-60 minuten... opbouwen in frequentie, totdat je het ELKE dag doet..... en probeer 1 dag in de week te genieten en eten wat je wil, zonder het al te bont te maken! Lekker boodschapjes doen de dag van tevoren, nemen waar je trekt in hebt en dat de volgende dag eten.... en niet NOG meer!

Soms lees ik verhalen van je dat je drop etc. eet tijdens workouts.... waarom?! Neem dan gewoon een appeltje een uur voor je training, is fructose... dus je zult je spierglycogeenvoorraad nog steeds uitputten.... neem die shake met dextrose en whey en neem thuis een voedzame maaltijd met complexe carbs, eiwit en veel groene groente!

Heel belangrijk is ook dat je elke dag even wat zonlicht te zien krijgt, samen met wat frisse lucht... goed voor je huid, maar ook voor bepaalde hormonale processen. (heb ooit wetenschappelijke artikelen gelezen over verband tussen zonlicht en gewichtstoename/afname)

Je moet keuzes maken, maar ook kunnen blijven genieten van je leven. Laad die accu's op en ga er vervolgens weer goed tegenaan! De zomer staat voor de deur, het heeft geen zin om onmogelijke eisen te stellen aan je lichaam, doelen die je niet kunt bereiken.... wees realistisch, zet je 200% in en je zult overwinnen.
 
OK, maar even dit: mijn sportschool ligt 13 km van mijn woonplaats vandaan, dus die zon zie ik vanzelf.
Op de nuchtere maag cardio dat doe ik echt totaal niet, behalve als ik per sé ergens naar toe moet. Bijv. dus naar die sportschool.. maar dan stort ik tegenwoordig in als ik zonder ontbijt wegga en daarna aan KT of spinning moet doen..

Dat heb ik tijden gedaan en dat werkt niet. Met een fatsoenlijk ontbijt (keto, dat wel) lukt het wel.

De training ging vandaag heel goed, juist omdat ik veels te laat kwam en alles wel moest afraffelen.

Het laag-KH eten bevalt mijn lichaam heel goed, maar het is toch een beetje een psychologische verslaving aan KH. Die drop at ik omdat ik dacht dat het een goed idee was om mijn snelle KH uit drop te halen en nog zout bovendien binnen te krijgen. Probleem is alleen: het verkeerde soort zout (NH4Cl ipv NaCl of KCl). Dus die drop beter niet meer, dan liever gedroogd fruit of zo..

Ik ga ook eens kijken of ik niet gewoon kan experimenteren met nieuwe soorten groenten uit te proberen.. ipv te jammeren dat je bepaalde dingen niet meer mag eten (zuivel zou ik bijv moeten laten staan). Er zijn nog wel 100 soorten groenten die ik nog nooit gegeten of zelf klaar gemaakt heb..
Ook heb ik bijv. in Vancouver geleerd hoe ik sushi moet maken, dat kan ook zonder rijst bijv. enz. enz..

Zat leuke dingen dus eigenlijk.... geen reden om in de put te zitten.

Toch het blijft moeilijk.. Oli heeft me vorige week best heel erg gekwetst. Je kunt sporten tot je blauw ziet, maar je wordt toch op je uiterlijk afgerekend. Dat is ergens heel oneerlijk :( .

Espi
 
het is inderdaad niet zo handig dat je sportschool 13km van je huis vandaag ligt.... een auto zou wel handig zijn!

Ideaal is 's ochtends op nuchtere maag cardio en in de namiddag/avond je krachttraining... op deze manier profiteer je optimaal van het vetverbrandingsmechanisme van je lichaam en belast je je centrale zenuwstelsel niet zo hevig als wanneer je gelijk na je cardio (of lange fietstocht) je krachttraining gaat doen. Dat is echt niet optimaal, maar dat weet je vast al wel.....

Ik ga zo maar eens een tonijnsalade bereiden! :) Straks even boodschappen doen en kijken of ik zoete aardappel of yams kan vinden.... maak ik daar een maaltijd van voor na m'n training vanavond! Kijk er nu al naar uit... :D
 
Originally posted by Esperantisto
Oli heeft me vorige week best heel erg gekwetst. Je kunt sporten tot je blauw ziet, maar je wordt toch op je uiterlijk afgerekend. Dat is ergens heel oneerlijk



Ik vond het ook heel oneerlijk dat jij zomaar ff snel ging vragen of ik AUB effe geband kon worden. Wie kaatst moet nou eenmaal de bal verwachten, Espi, en soms kan je beter de waarheid wat verdoezelen omdat die kwetst dan TE eerlijk te zijn, zoals ik al zei...
 
Originally posted by Esperantisto
OK, maar even dit: mijn sportschool ligt 13 km van mijn woonplaats vandaan, dus die zon zie ik vanzelf.
Op de nuchtere maag cardio dat doe ik echt totaal niet, behalve als ik per sé ergens naar toe moet. Bijv. dus naar die sportschool.. maar dan stort ik tegenwoordig in als ik zonder ontbijt wegga en daarna aan KT of spinning moet doen..


Als je slim bent rijdt je rustig op je nuchtere maag naar de gym, gaat daar nog ff wat cardio doen (tot je alles bij elkaar een uurtje bezig geweest bent), eet dan wat en doet dan je krachttraining....
Simpel toch??
 
nee... als het ff kan geen cardio en KT op 1 dag en zeker niet na elkaar. Dan ben je echt je spieren aan het opeten.
 
Originally posted by ErEf
nee... als het ff kan geen cardio en KT op 1 dag en zeker niet na elkaar. Dan ben je echt je spieren aan het opeten.


Ik doe het vaak op 1 dag, en dat lukt wel hoor... Wel voor en na de gewichtentraining ALTIJD goed eten!
 
als je cardio besluit te doen op dezelfde dag dat je krachttraining doet, kun je het best zoveel mogelijk tijd ertussen nemen.... 's ochtends cardio, 's avonds/namiddag krachttraining is ideal.... zo zit er nog flink wat uren tussen de 2 workouts, plus heb je nog tijd genoeg om na je krachttraining nog 2 maaltijden te nuttigen. (shake + vaste maaltijd)

Door tijdgebrek heb ik ooit ook 's ochtends eerst cardio gedaan, daarna ontbijten en een uur later krachttraining.... zo werk je je hele patroon in 1 keer af! Maar het is verre van optimaal, teveel belasting voor je centrale zenuwstelsel en niet optimaal voor je hormoonspiegels.

Anyway, uiteindelijk moet je gewoon doen waar jij je het best bij voelt en waar jij het meest resultaat mee behaalt....
 
Nou ja, die 13 km fietsen is gewoon wel lekker eigenlijk, ik hoef nooit aan extra cardio te doen om op te warmen en ik krijg genoeg zon binnen.
Die sportschool heb ik genomen omdat ik echt in de wijde omtrek nergens een sportschool kon vinden waar ik EN rookvrij kon sporten EN aan spinninglessen kon doen (ze hebben nu het complete Les Mills programma dus rpm, bodypump, body attack body jam, etc.).

Ik heb bewust geen auto omdat het niet alleen scheppen geld kost (dat milieu zal me worst wezen, maar is mooi meegenomen) maar ook omdat ik anders helemaal zou dichtgroeien want ik zou geen fiets meer aanraken als ik zo'n ding had...

Grappig... heb dus vandaag voor het eerst zoete aardappel gegeten (1 grote aardappel verdeeld over 2 maaltijden), dus een beetje KH eet ik nu wel.

Ik at trouwens echt niet onbeperkt vet, maar rond 1800kcal.. dat is voor mij te veel om af te vallen, ondanks veel KT en cardio.. 1500kcal ligt meer in de richting...

Espi (weer op 3x EC per dag)
 
als je ketodieet doet, is het sowieso handig om tijdens de dagen dat je op dieet bent, ook te schommelen met je calorieen en verhouding eiwit/vetten. Dus bv. de eerste dag na je carb-up hoog in je vetten en laag in je eiwit en dat geleidelijk dag na dag brengen naar de ratio 1:1 (1 gram eiwit, 1 gram vet).

Op een low-carb dieet gooi ik er gewoon 1 dag in met zowel VEEL meer calorieen, als veel meer carbs en zeer laag in vetten...

Ook wissel in calorie-inname af afhankelijk van of ik train of niet. Op trainingsdagen neem ik bv. 2100 calorieen in, op niet-trainingsdagen 1700. Twee dagen training, 1 dag rust etc. Zo wissel je goed af. Tel daarbij de cardio op die ik elke dag doe, plus de r-ALA die ik neem met carb-maaltijden.... plus nog een allround carb-up dag met r-ALA bij elke maaltijd... en de weg naar rippedness kan worden afgelegd. :)
 
R-ALA neem ik binnenkort ook, dus ben benieuwd..

Ik telde eerst de weidrank mee met het totaal, nu is het extra ivm training..
Als alles normaal is: 3x per week KT, 2x per week spinning en 1x per week een fietstocht.. zondag rust.

Espi, die al sinds februari al niet meer 'normaal' heeft getraind.. (dus vnl gefietst)
 
Dit is mijn post bij "cutten met stacker" mischien een tip? Waarom is iedereen op dit forum zo bang voor vet? Het zijn juist de overtollige koolhydraten die je niet verbrand die worden tot vet omgezet in het lichaam en euh in een appel zitten enkelvoudige suikers (fructose) die zorgen voor een insulinedal.. + dat een appel het vezel pectine bevat dat het lichaam zeer moeilijk kan verteren.. onverzdigd vet is noodzakelijk voor het lichaam (goed cholesterol), verzadigd vet moet je vermijden i.v.m. slecht cholesterol gehalte, eiwitten zijn noodzakelijk voor (spier)weefselherstel in het lichaam en een overschot hiervan (wat overigens niet snel gebeurt) poep je uit. p.s. cardio en stackers vullen het dieet goed aan.
 
Ben zo misselijk als een zieke scheepsrat!

De dag loopt mooi in het 100! :fire:

Vanochtend al om 4 uur wakker, zit 'm mooi te knijpen voor het bloedonderzoek van 8 uur.. slaap door de wekker heen en schrik half 8 wakker.. met mijn slaperige kop grijp ik de volle urine fles nadat ik die met de laatste beetjes gevuld heb...

Vergeet verdorie de labkaart mee te nemen en moet weer terug (2x10 km voor niks gefietst).. gelukkig was er uitgerekend vandaag in Wageningen een steunpunt open (wist ik dus niet , de ) .. afijn, ik moest daar nuchter wezen en werk dan eindelijk tegen tienen mijn ontbijt naar binnen. Foutje: laatste bak vruchtenkwark bezorgt me een rechtstreekse hypo als de extra suiker is weggewerkt..

Ben zwak en ga winkelen.. wilde eig suikervrije wijngums kopen en vast ijs voor de junkdag van morgen (I scream, you scream, we all scream for ice-cream, zeker met dit weer).. kom ik langs de bakker en pak om de een of andere reden twee bosse bollen mee.. :headbang:
Thuis een vlaag van verstandsverbijstering en werk ze naar binnen... :headbang: :headbang:
Gevolg: zo misselijk als een scheepsrat, en krijg tot 3 uur niks naar binnen.. eet dan eieren en voel me nog steeds beroerd.
Ga weer terug naar het lab voor 2e bloedafgifte en doe expres helm op.. (ben al ooit flauwgevallen!), blijf nog kwartiertje zitten.

Heb echt zin om nu een lepel lijnzaadolie te nemen en zo braken op te wekken.. dat zou dan de eerste keer zijn dat ik zoiets doe. Een keertje braken kan geen kwaad, maar al dat maagzuur is hartstikke slecht..

Temp bleek 36,7C te zijn (linkeroor) en mijn hartslag was toen ik net afstapte 65 (met vinger gemeten, nu 45 aan het bureau). O ja, ik heb om 3 uur weer een EC-pilletje genomen. Vanochtend om 11 uur de eerste. Vandaag geen lipoderm gebruikt.. vergeten. Wel gisteravond voor het slapen gaan...

Ik geloof dat ik morgen het junken maar oversla... en de spinningles van vanavond (heb er al 45km opzitten) naar morgenochtend verschuif...

Misselijke Espi
 
Jij bent niet goed bezig, Espi, op die manier eindig je nog in therapie....
 
Valt mee, maar ik ben als de dood voor bloedprikken blijkbaar.. dacht dat ik weer flauw zou vallen.

Maar, toch een bloedsuikerschommeling gehad...

Enfin,nu verandert de dag dus in een ongewilde vasten-dag, heb al sinds 1500 u niets meer door mijn keel gekregen..

Espi
 
Ik vind dat je fout bezig bent. Je probeert veels te veel dingen door elkaar heen. Laat trainen/afvallen geen obessie worden. Het moet wel leuk blijven, maar als ik jou posts een beetje doorlees vd laatste tijd is het plezier langzamerhand aan het wegebben en is het meer een obessie aan het worden. Misschien heb ik het mis hoor maar zo komt het op mij over.

Probeer is wat meer rust te krijgen in je dieet/training en wees realistisch in wat je met jou lichaam kan bereiken.

Lekker sporten je fit voelen is mijn inziens belangerijker dan dat figuur nastreven wat misschien niet binnen jou bereik ligt. Dat ligt niet aan je inzet maar aan je erfelijke bouw, genen enz. *(ik kan er over meepraten)

Dit is geen aanval maar een observatie en goed bedoeld advies van mijn zijde.......laat de obessie varen en laat het plezier van het trainen terugkomen.
 
tja, ik dacht altijd dat ik er toch nooit in zou slagen en nu geloof ik dat het wel zou lukken.. als ik maar beter mijn best zou doen... :(
voelt af en toe net als continu fietsen tegen windkracht 8...

Maar ja, die nieuwe trainingsvorm vind ik wel heel leuk... al heel wat gewonnen als je bedenkt dat ik een bloedhekel aan sport had.

Espi
 
nu, ik geef het nog niet op hoor...

Als het maar zo simpel was dat je niet meer hoefde te eten.. :(
Matthieu vindt dat ik eig toch zou moeten gaan bulken, HST leent zich niet denderend voor een lijner.. ben al haast door mijn glycogeen heen zodra ik de grote 3 heb gedaan (squat, Roemeense DL en bankdrukken) en ben al blij dat ik dan alleen nog maar de 'kleintjes' hoef...
Toch blijft het een verdomd leuke trainingswijze.

Espi
 
Back
Naar boven